Gå til innhold

Mann + skin fit jeans + høye hæler = ok?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så femi som gutter ser ut i Oslo om dagen, så hadde jeg ikke reagert en gang om jeg så ei..jeg mener, en som gikk i høye hæler. Skinny jeans, knær som gnisser mot hverandre, femi og trange jakker, styla hår, brunkrem i trynet og botox i leppene er jo dagligdags selv her på Sthanshaugen.

Jeg føler meg som en dinosaur med mine normale olabukser, hettegenser, jakke, timberlands og tredagers. Men akuratt i dette tilfellet er jeg veldig GLAD for å være en dinosaur :D

Ikke gjør det, de fleste liker ordentlige menn.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Snoken-

Spiller dette noen rolle for verdenssituasjonen? Skader det noen? Nei, det gjør ikke det.

Gjør det dagen din verre? Hvis ja, så er det du som har et problem, og bør gå i deg selv.

På direkte spørsmål om jeg synes dette er pent så er svaret nei.

Derfra og til å svi av kalorier på å ergre meg over og bli provosert av at noen menn ønsker å kle seg slik er det minst et par lysår. Smaken er som baken, og livet er for kort til å bruke tid på å ergre seg over hvordan andre kler seg.

Skader det noen ? Ja absolutt. Høye hæler skader tær, knær og rygg.
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så femi som gutter ser ut i Oslo om dagen, så hadde jeg ikke reagert en gang om jeg så ei..jeg mener, en som gikk i høye hæler. Skinny jeans, knær som gnisser mot hverandre, femi og trange jakker, styla hår, brunkrem i trynet og botox i leppene er jo dagligdags selv her på Sthanshaugen.

Jeg føler meg som en dinosaur med mine normale olabukser, hettegenser, jakke, timberlands og tredagers. Men akuratt i dette tilfellet er jeg veldig GLAD for å være en dinosaur :D

Haha. Så det finnes flere av oss ja? :P

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Darthoven

Haha. Så det finnes flere av oss ja? :P

Føler nesten jeg er på hils med andre ekte menn. Noen ganger er jeg nesten sikker på at enkelte gir meg et lite nikk som at vedkommende sier; "Takk og lov for at du finnes. Ser du det samme som meg? Hva skjer med folkene rundt oss? Hvor gamle ER vi egentlig? Synes du også den siste kule hiphop-skiva som kom ut var Wu tang-reunited?"

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler nesten jeg er på hils med andre ekte menn. Noen ganger er jeg nesten sikker på at enkelte gir meg et lite nikk som at vedkommende sier; "Takk og lov for at du finnes. Ser du det samme som meg? Hva skjer med folkene rundt oss? Hvor gamle ER vi egentlig? Synes du også den siste kule hiphop-skiva som kom ut var Wu tang-reunited?"

Army of the pharaoes får til mye bra, men virker som det beste av hiphop allerede er ferdigprodusert ja :P Må grave ganske dypt for å finne bra materiale lengre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BettyBoop

Forsåvidt en interessant hypotese. Problemet blir at om man ser på bildene så stemmer det ikke helt med virkeligheten. Det er kun to av bildene som viser skinny jeans. De andre er jo "herreantrekk" fra topp til.. Eh... ankel. :)

Bytt ut skoene, og du står ikke igjen med noe som kan påstås å gi assosiasjoner til kvinnebein?

Problemet ligger altså i selve skoen, eller enda mer detaljert; i form og antall cm på hælen.

Det er klart at jo flere elementer av androgynitet som legges på, jo mer kjønnsforvirrende virker det hele. Men hva så? Ikke alle liker en stereotypisk mann (eller kvinne). Og på meg virker det som om denne tråden etterhvert handler mer om å skape et uniformelt skille kontra å la enkeltindivider blomstre. I mine øyne er det en grunnleggende feil holdning.

Jeg kan ikke komme med råd om sammensetning av antrekk, med roper et høyt hurra for de som utfordrer normene. La kvinner gå i (verbal og reaksjonell) fred med slips og herresko, og la menn få gjøre det samme med høye hæler om de vil!

Anonym poster: d06212bf8066cfb50f3f3cfed92a80cc

Samfunnet lar ikke enkeltindivider blomstre.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det å se mennesker man ikke tenner på i 'seksuelt ladede' klær var så ille i seg selv, ville ikke heterofile kvinner verken kunne forlate huset eller se på tv eller internett. Det er trange bukser, korte skjørt og dype utrigninger overalt.

Som du selv sier, er det vane som gjør at du tenker som du gjør. Jeg har ingen problemer med å skjønne det - bildene av menn i full dress og stiletthæler ser merkelige ut også for meg. Men det betyr bare at det er uvant, ikke at det er feil. :)

Jeg synes man må tenke på hva slags utvikling det fører mot, og er faktisk skeptisk til denne utviklingen fordi det virker som om noen prøver å de-maskulinisere moderne menn. Å putte dem i trange bukser og høye hæler er en måte å gjøre dem til kvinner. Neste steg er kastrering spør du meg, så drøyt synes jeg det er. Det er ikke sånn at ALL forandring er bra ELLER naturlig, og dette ser mer ut som en bevegelse fra det homofile miljøet enn noe annet.

Anonym poster: d02bfc8814f30052cb7c185bdc013574

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som svar til TS; nei, jeg liker ikke hvis menn har for høye hæler, synes det ser litt pussig ut.

Men sånn som på bildet under, er kult. det er ikke for høyt. :)

Jeg ville nok heller satset på denne typen hæl enn stiletthæler dersom du ikke har lyst til å se ut som en crossdresser. Don't get me wrong - jeg liker crossdressere, men du ville jo ha en miks. :)

russellbrandskinnyjean.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Som svar til TS; nei, jeg liker ikke hvis menn har for høye hæler, synes det ser litt pussig ut.

Men sånn som på bildet under, er kult. det er ikke for høyt. :)

sånn hæl funker faktisk.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

folk får kle seg og sko seg som de vil, men jeg løper IKKE etter menn med pumps, skinny-jeans og blyantskjørt! Fysj!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes man må tenke på hva slags utvikling det fører mot, og er faktisk skeptisk til denne utviklingen fordi det virker som om noen prøver å de-maskulinisere moderne menn. Å putte dem i trange bukser og høye hæler er en måte å gjøre dem til kvinner. Neste steg er kastrering spør du meg, så drøyt synes jeg det er. Det er ikke sånn at ALL forandring er bra ELLER naturlig, og dette ser mer ut som en bevegelse fra det homofile miljøet enn noe annet.

Anonym poster: d02bfc8814f30052cb7c185bdc013574

Da har du en merkelig måte å definere kvinner og menn på. Synes du det er like ille når jenter bruker boyfriend jeans eller andre 'maskuline' plagg?

Det er heller ikke snakk om å putte noen i trange bukser - dette handler om å kle seg som man selv vil.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har du en merkelig måte å definere kvinner og menn på. Synes du det er like ille når jenter bruker boyfriend jeans eller andre 'maskuline' plagg?

Det er heller ikke snakk om å putte noen i trange bukser - dette handler om å kle seg som man selv vil.

Helt enig! Det handler om å ha friheten til å kunne velge, uten å bli dømt nedenom og hjem. Samt å kunne få litt råd til hva slags type klær som passer sammen.

Anonym poster: d06212bf8066cfb50f3f3cfed92a80cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det Halloween, så da kan jeg gå slik :danse:

Blir ikke helt det samme, men...

8128109476_e024066319_c.jpg

Anonym poster: d06212bf8066cfb50f3f3cfed92a80cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det Halloween, så da kan jeg gå slik :danse:

Blir ikke helt det samme, men...

8128109476_e024066319_c.jpg

Anonym poster: d06212bf8066cfb50f3f3cfed92a80cc

Vet du hva, jeg vil heller se deg slik som på bildet, enn å se deg maskulin i herreklær og høyehæler på bena. Mange av de bildene på forrige side var kledd som menn, men hadde high heels, det så helt idiot ut.. Man får heller prøve å være fullt kvinne, enn 10% av en.

Anonym poster: fdc74ca21633ed8ff38f30486456200f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest BettyBoop

Helt enig! Det handler om å ha friheten til å kunne velge, uten å bli dømt nedenom og hjem. Samt å kunne få litt råd til hva slags type klær som passer sammen.

Anonym poster: d06212bf8066cfb50f3f3cfed92a80cc

menn med pumps kommer aldri til å få seg noe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Ja til dinosaurar, nei til menn i høge hæler. Kan ikkje menn få vere menn'a?

tror de aller aller fleste menn ikke kommer til å kle seg i pumps frivillig.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja til dinosaurar, nei til menn i høge hæler. Kan ikkje menn få vere menn'a?

Ja til valgfrihet, sier nå jeg. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...