Gå til innhold

Mann + skin fit jeans + høye hæler = ok?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Finere enn saggebukser og converse!

Anonym poster: c59a42ae0f60a94142ee88ea5fed00ae

saggebukser ser teit nok ut, men dette er bare for ille.

Anonym poster: fdc74ca21633ed8ff38f30486456200f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Finere enn saggebukser og converse!

Anonym poster: c59a42ae0f60a94142ee88ea5fed00ae

saggebukser og converse er langt ifra turn on det også, men jeg skulle klart å komme meg gjennom en date med en mann i ført en av- eller begge deler. Det hadde jeg ikke klart med en mann i slimfit jeans og høye hæler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller dette noen rolle for verdenssituasjonen? Skader det noen? Nei, det gjør ikke det.

Gjør det dagen din verre? Hvis ja, så er det du som har et problem, og bør gå i deg selv.

På direkte spørsmål om jeg synes dette er pent så er svaret nei.

Derfra og til å svi av kalorier på å ergre meg over og bli provosert av at noen menn ønsker å kle seg slik er det minst et par lysår. Smaken er som baken, og livet er for kort til å bruke tid på å ergre seg over hvordan andre kler seg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

saggebukser og converse er langt ifra turn on det også, men jeg skulle klart å komme meg gjennom en date med en mann i ført en av- eller begge deler. Det hadde jeg ikke klart med en mann i slimfit jeans og høye hæler!

Haha, ser for meg å havne på date med en fyr med skinny jeans og høye hæler, jeg hadde vel dukket opp i det samme, da kunne vi jo snakket om hvem som har de høyeste hælene og ja.. lol nei..

Anonym poster: fdc74ca21633ed8ff38f30486456200f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utgangspunktet for tråden var å få tips om hvordan komponere ett antrekk med høye hæler. Noen har gitt dine tips, og bildene synes jeg det var ok å hente litt inspirasjon fra.

Noen vil alltid være negative til slike "unormale" (i den forstand at man ikke følger den gitte normen fra wannabe fashionistene) påfunn, andre er positive, og det er jo alltid hyggelig. :)

Det jeg ikke spurte om var om råd om antrekk ifm dating eller om noen hadde lyst til å date!

Mvh

TS

Anonym poster: d06212bf8066cfb50f3f3cfed92a80cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Selvfølgelig er det greit at menn kler seg slik. Skader det noen? Og hvis du tror mote er beviset på at noe er fint, har jeg ett ord til deg - haremsbukser.

det skader ingen men det gjør dem mindre attraktive. Jeg har ikke haremsbukse og det var moderne i 2 sek. Endret av BettyBoop
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BettyBoop

saggebukser og converse er langt ifra turn on det også, men jeg skulle klart å komme meg gjennom en date med en mann i ført en av- eller begge deler. Det hadde jeg ikke klart med en mann i slimfit jeans og høye hæler!

jeg tar saggebukser der boksern vises og converse sko any day over en i høye hæler.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skinny jeans med måte kan være greit, men de bør ikke være tightere enn mine for å si det sånn... Høye hæler er nei-takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norske menn gikk med platåsko på 70 tallet, så det kommer nok tilbake. Smale bukser er ok, men høye støvletter vil få deg til å se homofil ut. Er du homo er det kanskje greit....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Norske menn gikk med platåsko på 70 tallet, så det kommer nok tilbake. Smale bukser er ok, men høye støvletter vil få deg til å se homofil ut. Er du homo er det kanskje greit....

Om det kommer tilbake så vil det ikke vare lenge. Noen ting er mote i bare et blaff. Platåskoene var bare et blaff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gressløk

eh jo. den moten varte ikke fra 1970 til 1979.

Jeg svarte nei til hele tråden, ikke til deg. Buffalo var på moten i 10 minutter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg hadde nok heller blitt ekstra gira, men jeg forventer selvsagt ikke at alle skal ha samme smak som meg. Jeg synes derimot at det er litt mer problematisk med holdninger om at 'feminine' menn ikke er ekte menn eller at de nødvendigvis må være homofile.

Får prøve å gi en manns perspektiv her da...

Problemet med skinny jeans og høye hæler er at det leder oppmerksomheten mot beinene på en måte som vi er vant til å se kvinnebein. For de aller fleste menn så er trange bukser som viser fine kvinneben og rumpe en seksuell trigger. Vet ikke om hvor mye kvinner tenker over det, men når vi ser jenter med trange bukser så synes vi det er pent å se på.

Personlig ble jeg litt småkvalm av å se de mennene med slike antrekk. De så ut som fæle kvinnfolk, med brede brystkasser og skjegg. Jeg er sikker på at homofile hadde satt pris på den moten, fordi klærne er ikke "uskyldige", de er seksuelt ladet.

Nå vet jeg at kvinnebukser ikke er et veldig gammelt plagg. Det har dog lenge vært noe seksuelt ved å vise fram kvinneben. Det går langt tilbake, og når man viser fram benene sine som en kvinne... ja da blir det feil.

Anonym poster: d02bfc8814f30052cb7c185bdc013574

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsåvidt en interessant hypotese. Problemet blir at om man ser på bildene så stemmer det ikke helt med virkeligheten. Det er kun to av bildene som viser skinny jeans. De andre er jo "herreantrekk" fra topp til.. Eh... ankel. :)

Bytt ut skoene, og du står ikke igjen med noe som kan påstås å gi assosiasjoner til kvinnebein?

Problemet ligger altså i selve skoen, eller enda mer detaljert; i form og antall cm på hælen.

Det er klart at jo flere elementer av androgynitet som legges på, jo mer kjønnsforvirrende virker det hele. Men hva så? Ikke alle liker en stereotypisk mann (eller kvinne). Og på meg virker det som om denne tråden etterhvert handler mer om å skape et uniformelt skille kontra å la enkeltindivider blomstre. I mine øyne er det en grunnleggende feil holdning.

Jeg kan ikke komme med råd om sammensetning av antrekk, med roper et høyt hurra for de som utfordrer normene. La kvinner gå i (verbal og reaksjonell) fred med slips og herresko, og la menn få gjøre det samme med høye hæler om de vil!

Anonym poster: d06212bf8066cfb50f3f3cfed92a80cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er ikke så enkelt, men noen får det til å se veldig tøft ut. Andre burd nok strengt tatt holde seg hjemme...

Dette er noen eksempler som jeg ikke ville hatt noe i mot å se mer av:

8118569344_0cb0acd0cd.jpg

8118568724_4705ab4244.jpg

8118569626_ee255474aa.jpg

8118568690_b70761a83c.jpg

8118555717_9915288ff1.jpg

8118569694_cc4536055f.jpg

8118556953_70a09edf48.jpg

Men det finnes nok av de som ikke burde bevege seg utendørs!

Huff, nei, fysj kategorien:

8118568876_4aff204b9e.jpg

8118556341_6812fcbe95.jpg

Anonym poster: 0ee98f305fae2c52e113ca02251248eb

Anonym poster: 0ee98f305fae2c52e113ca02251248eb

Er du en mann som liker menn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes folk skal gå kledd i det de vil. Mote er konstruert, og folk lar seg for lett påvirke av den definerte moten. Hvis noen neste år bestemmer at det skal være mote for menn å gå med stilletthæler, så vil nok de som nå sier "æsj" endre mening.

Anonym poster: fe4bf93352b607ca32e62dba2adba2bd

ALDRI vil jeg endre mening om det. Det er ikke pent på menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ALDRI vil jeg endre mening om det. Det er ikke pent på menn.

Uggs (på kvinner) er ikke det peneste jeg ser, men det er akseptert som et fottøy. Tror ikke TS er ute etter å skape en motebølge, men kanskje heller å få aksept uten å føle seg bannlyst av samfunnet. Det virker nesten som enkelte får et hatsk forhold til hvem som har lov til å bruke en spesiell type fottøy.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får prøve å gi en manns perspektiv her da...

Problemet med skinny jeans og høye hæler er at det leder oppmerksomheten mot beinene på en måte som vi er vant til å se kvinnebein. For de aller fleste menn så er trange bukser som viser fine kvinneben og rumpe en seksuell trigger. Vet ikke om hvor mye kvinner tenker over det, men når vi ser jenter med trange bukser så synes vi det er pent å se på.

Personlig ble jeg litt småkvalm av å se de mennene med slike antrekk. De så ut som fæle kvinnfolk, med brede brystkasser og skjegg. Jeg er sikker på at homofile hadde satt pris på den moten, fordi klærne er ikke "uskyldige", de er seksuelt ladet.

Nå vet jeg at kvinnebukser ikke er et veldig gammelt plagg. Det har dog lenge vært noe seksuelt ved å vise fram kvinneben. Det går langt tilbake, og når man viser fram benene sine som en kvinne... ja da blir det feil.

Anonym poster: d02bfc8814f30052cb7c185bdc013574

Dersom det å se mennesker man ikke tenner på i 'seksuelt ladede' klær var så ille i seg selv, ville ikke heterofile kvinner verken kunne forlate huset eller se på tv eller internett. Det er trange bukser, korte skjørt og dype utrigninger overalt.

Som du selv sier, er det vane som gjør at du tenker som du gjør. Jeg har ingen problemer med å skjønne det - bildene av menn i full dress og stiletthæler ser merkelige ut også for meg. Men det betyr bare at det er uvant, ikke at det er feil. :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Darthoven

Så femi som gutter ser ut i Oslo om dagen, så hadde jeg ikke reagert en gang om jeg så ei..jeg mener, en som gikk i høye hæler. Skinny jeans, knær som gnisser mot hverandre, femi og trange jakker, styla hår, brunkrem i trynet og botox i leppene er jo dagligdags selv her på Sthanshaugen.

Jeg føler meg som en dinosaur med mine normale olabukser, hettegenser, jakke, timberlands og tredagers. Men akuratt i dette tilfellet er jeg veldig GLAD for å være en dinosaur :D

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...