Gjest imli Skrevet 24. oktober 2012 #121 Skrevet 24. oktober 2012 Problemet er bare at det er KVINNER som ikke vil ha likestilling på dette området. Mange vil at menn skal være menn, og nekter derfor å sjekke opp selv o.l. De vil dermed ha i både pose og sekk. Altså å ha likestilling, men likevel beholde alle fordelene de hadde fra før...... Anonym poster: b522451acf0868a8737bb12ede5a5780 Desse kvinnene er jo ikkje feministar, så det nyttar ikkje å skylde på det i alle fall. Å kalle det ein fordel å måtte sitje på gjerdet og vente på at ein man skal kome med tilbod, er ganske fjernt for meg i alle fall... Jeg er mann, og i tillegg kjenner jeg mange menn. Og då har du samanlikningsgrunnlag nok til å uttale deg på vegne av ale kvinner og menn? Det han mener er at det for en mann øker statusen hans å ha dame, spesielt en fin en. Økt status ----> bedre sjanser hos kvinner! Og det meiner du i så fall at ikkje gjeld for menn? 2
Petra75 Skrevet 24. oktober 2012 #122 Skrevet 24. oktober 2012 Trodde du virkelig at når du puler en drita full kar på byen er det fordi du var førstevalget i livet hans? Jaja, dette her er i hvertfall årsaken til at jeg ikke liker å ligge med noen drita fulle fremmede. De misforstår jo absolutt alt her i verden. Selvfølgelig trodde jeg det!! Det var jo det han sa!? Helt til jeg leste denne tråden trodde jeg at de hadde mista telefonnummeret mitt, men jeg skjønner jo nå at slik var det ikke.
Gjest Lincoln Skrevet 24. oktober 2012 #123 Skrevet 24. oktober 2012 (endret) Og då har du samanlikningsgrunnlag nok til å uttale deg på vegne av ale kvinner og menn? Nei, det finnes sikkert et par promille av verdens befolkning det ikke gjelder for. Virker som om all din motargumentasjon består av å påpeke at det finnes unntak. Og det meiner du i så fall at ikkje gjeld for menn? Hvilken status kvinner har kommer heftig langt ned på lista over hva menn blir tiltrukket av. Faktisk vil nok de fleste menn foretrekke at dama står litt lavere på rangsstigen i forhold til inntekt og yrke. Men for å komme deg i forkjøpet, ja det finnes sikkert noen få unntak til dette også, det gjelder sikkert ikke absolutt alle i hele verden. Endret 24. oktober 2012 av Lincoln
Gjest imli Skrevet 24. oktober 2012 #124 Skrevet 24. oktober 2012 Nei, det finnes sikkert et par promille av verdens befolkning det ikke gjelder for. Hvilken status kvinner har kommer heftig langt ned på lista over hva menn blir tiltrukket av. Faktisk vil nok de fleste menn foretrekke at dama står litt lavere på rangsstigen i forhold til inntekt og yrke. Men for å komme deg i fokjøpet, ja det finnes sikkert noen få unntak til dette også, det gjelder sikkert ikke absolutt alle i hele verden. Det finnest mange fleir enn eit par promille av verdas kvinner som ikkje går etter gifte menn! No må du gje deg. No var det vel status ift attraktivitet me diskuterte, ikkje ift jobb/inntekt? Uansett - kvifor trur du i så fall det er slik? Viss me skal ta ei kjempegeneralisering, så er høg utdanning/inntekt viktig for kvinner, og utsjånad viktig for menn. Kvifor? Jo, pga dei tradisjonelle kjønnsrollene der kvinner ikkje har anna å tilby enn utsjånaden sin, medan menn med lommebok til å forsørgje kone og barn er meir attraktive enn dei som ikkje har det. Då vil endring av desse rollene óg endre kva som er attraktivt. Attraktivitet er ikkje noko objektivt og endeleg, men noko som endrar seg i takt med normane i samfunnet. 1
Gjest Lincoln Skrevet 24. oktober 2012 #125 Skrevet 24. oktober 2012 (endret) Det finnest mange fleir enn eit par promille av verdas kvinner som ikkje går etter gifte menn! No må du gje deg. No var det vel status ift attraktivitet me diskuterte, ikkje ift jobb/inntekt? Uansett - kvifor trur du i så fall det er slik? Viss me skal ta ei kjempegeneralisering, så er høg utdanning/inntekt viktig for kvinner, og utsjånad viktig for menn. Kvifor? Jo, pga dei tradisjonelle kjønnsrollene der kvinner ikkje har anna å tilby enn utsjånaden sin, medan menn med lommebok til å forsørgje kone og barn er meir attraktive enn dei som ikkje har det. Då vil endring av desse rollene óg endre kva som er attraktivt. Attraktivitet er ikkje noko objektivt og endeleg, men noko som endrar seg i takt med normane i samfunnet. Å tro at man kan endre flere tusen års nedarvet biologi er feminismens aller største tankefeil. Det er umulig å endre hva man biologisk tiltrekkes av. Endret 24. oktober 2012 av Lincoln
Gjest imli Skrevet 24. oktober 2012 #126 Skrevet 24. oktober 2012 Å tro at man kan endre flere tusen års biologi er feminismens aller største tankefeil. Det er umulig å endre hva man biologisk tiltrekkes av. Der er eg heilt ueinig med deg. Korleis forklarar du då at kva me ser på som attraktivt er ulikt frå kultur til kultur? Ja, folk vil alltid ha lyst på pene mennesker. Men kva som er pent, er ikkje alltid det same over heile verda. Og det at mannen hadde god inntekt var mykje viktigare for 100 år sidan enn det er no. 1
Genesis Skrevet 24. oktober 2012 #127 Skrevet 24. oktober 2012 Der er eg heilt ueinig med deg. Korleis forklarar du då at kva me ser på som attraktivt er ulikt frå kultur til kultur? Ja, folk vil alltid ha lyst på pene mennesker. Men kva som er pent, er ikkje alltid det same over heile verda. Og det at mannen hadde god inntekt var mykje viktigare for 100 år sidan enn det er no. Det er jo helt feil det du sier. Det er IKKE så forskjellig hva menn og kvinner ønsker i forskjellige kulturer. Menn med høy status er mest populære hos kvinnene i ALLE kulturerer. Slanke kvinner med former er mest populære hos menn i alle kulturer. 2
Gjest imli Skrevet 25. oktober 2012 #128 Skrevet 25. oktober 2012 Det er jo helt feil det du sier. Det er IKKE så forskjellig hva menn og kvinner ønsker i forskjellige kulturer. Menn med høy status er mest populære hos kvinnene i ALLE kulturerer. Slanke kvinner med former er mest populære hos menn i alle kulturer. Poenget er at kva som definerast som høg status, varierar! Det med korleis kroppen ser ut, varierar ikkje så mykje (men har variert litt gjennom historia), men det var heller ikkje det me diskuterte.
Steinar40 Skrevet 25. oktober 2012 #129 Skrevet 25. oktober 2012 Poenget er at kva som definerast som høg status, varierar! Det med korleis kroppen ser ut, varierar ikkje så mykje (men har variert litt gjennom historia), men det var heller ikkje det me diskuterte. I tidligere tider når tilgangen på mat ikke var selvsagt, så var det status å være tjukk, ja hehe 1
Gjest imli Skrevet 25. oktober 2012 #130 Skrevet 25. oktober 2012 I tidligere tider når tilgangen på mat ikke var selvsagt, så var det status å være tjukk, ja hehe Det er eit døme på korleis ting endrar seg, ja.
Steinar40 Skrevet 25. oktober 2012 #131 Skrevet 25. oktober 2012 Det er eit døme på korleis ting endrar seg, ja. Ja, og et annet er at det var status før å være bleikest mulig i huden; da det betydde at man hadde status nok til ikke å måtte jobbe (ute i sola). Mennesket har alltid vært et psyko dyr. Ingen tvil om det, nei! hehe
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå