Gå til innhold

Spm til single jenter

Fremhevede innlegg

Skrevet

*unngås

AB20

Anonym poster: 8a8eb2e000135de645a3b93c0c7307ab

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det stemmer nok, men de man ofte kan velge og vrake blant, ser man muligens ikke på som kjærestemateriale uansett. F.eks har jeg en god del stalkers i fra jobb, men bare de færreste jeg ville hatt noe med å gjør. Mulig jeg er kresen, men. Samtidig er det ganske lett å få hva man vil ha som kvinne. Føler iallefall jeg. Og jeg ser ikke akkurat ut som stjernehimmelen, selv om mange av mennene som har blitt interessert gjør det. Om jeg hadde vært en 7-8, så hadde de ligget på 11-eren, samtidig som de har personligheten i hold. Så det er kanskje slik at mannfolka kan interessere seg i litt mer enn hva vi kvinnfolka kan, kanskje? At vi har strengere krav til både personlighet og utseendet uten at vi egentlig innrømmer det. Eller at damer jevnt over er penere enn menn. Jeg vet ikke, er et mysterium det der.. Damer er iallefall mer pripne enn menn.

Skrevet

Da har du åpenbart ikke vært på feil sted til feil tid.

Er dette noe du savner?

Tilbud om tilfeldig sex savner jeg ikke, nei :ler:, men det kunne vært hyggelig med litt mer enn to dater på rullebladet.

Gjest Cuntzilla
Skrevet

Min erfaring er at det er veldig lett å få seg noe. Å finne en man passer sammen med er en helt annen sak.

Jeg har jo det generelle inntrykket at jenter har det lettere enn (heterofile) menn om målet bare er sex, samtidig så er det jo som første ABen her sier vanskelig å svare på hvor mye draget en mannlig versjon av meg hadde hatt. Jeg har jo noen kamerater som drar damer så det suser, og jeg har ofte tenkt at om jeg hadde vært en mann å hadde det vært enkelt å sjekke damer for jeg vet godt hva som funker.

• Liker 1
Skrevet
Min erfaring tilsier at jenter har lettere for å ha sex med mannen de vil ha, mens de har det vanskeligere med å få et forhold med den de vil ha.

Katten har rett, hvertfall når det gjelder meg. Veldig lett å dra på byen for å finne en jeg kan ha sex med, men å finne en jeg vil ha et forhold med er neimen ikke lett. :klo: Nå dater jeg en, så får håpe det går riktig veien nå:)

Skrevet

Katten har rett, hvertfall når det gjelder meg. Veldig lett å dra på byen for å finne en jeg kan ha sex med, men å finne en jeg vil ha et forhold med er neimen ikke lett. :klo: Nå dater jeg en, så får håpe det går riktig veien nå :)

Katten tar feil når det gjelder meg, sex og forhold er like vanskelig. Sex med uattraktive menn er derimot ganske enkelt (hadde jeg bare vært interessert...)

Anonym poster: fbe6db606b6f212eaa66b8ddfea9edf7

Gjest Tidssone
Skrevet

Det påstås i tråd etter tråd at kvinner har det lettere på kjønnsmarkedet enn menn. De får mange flere tilbud fra menn, både for tilfeldig sex og for mere seriøse forhold og dating.

- Stemmer dette, eller er det bare en myte?

- Kan kvinner i større grad velge og vrake i sin søken etter kjæreste/livspartner?

- Hva er dine erfaringer som kvinne?

Anonym poster: 94696d73caeacd84f920aa8262922334

Tja. Noen ganger føles det som om det er slags ujevn syklus i tilbud som dukker opp. Noen perioder møter jeg mange menn som er interesserte i seriøse forhold med meg, andre perioder er det helt tørke, så er det perioder med alle mulige slags varianter av tilbud og noen ganger ser det ut til at verden bare består av fulle menn som vil ha seg et ligg.

Skrevet

Det påstås i tråd etter tråd at kvinner har det lettere på kjønnsmarkedet enn menn. De får mange flere tilbud fra menn, både for tilfeldig sex og for mere seriøse forhold og dating.

- Kan kvinner i større grad velge og vrake i sin søken etter kjæreste/livspartner?

Jeg tror vi menn har det greiere enn damer, egentlig... Det er færre jenter som kommer og prøver å ha sex med oss, men samtidig slipper vi alle slags eklinger som bare er ute etter å knulle oss, mens de later som at vi betyr alt for dem, bare for å få sex.

Om en jente viser interesse, er det som oftest fordi hun vil se om det kan bli et forhold.

Om en gutt viser interesse. er det som oftest fordi han er kåt.

Det er mye enklere å være kar, selv om noen av oss syns det er urettferdig at jenter har tilgang til mer sex.

• Liker 3
Skrevet

Jeg har jo det generelle inntrykket at jenter har det lettere enn (heterofile) menn om målet bare er sex

Jenter har det lettere å få seg sex hvis det og bare det er målet. Men det sier i grunnen veldig lite, jeg er selv en tjukk, feit, stygg fyr som likevel ikke opplever at det er vanskelig å få sex, hvis det og bare det er målet. Jeg har også opplevd at jenter har spurt, meh, tigget meg om sex.

I disse dager er det ikke vanskelig for noen å få seg sex, hvis sex og kun sex er målet.

Likevel, jeg har nok mer samme holdning som Cata, å ligge bare for å ligge med noen er kjedelig. Akkurat den biten klarer jeg best å ordne selv. Ingen er flinkere enn det jeg er selv til å ordne med det for meg. Men når det gjelder forhold så er det en annen sak. Det er vanskeligere. Ikke fordi jeg er mann og jeg tror ikke det er noe vanskeligere, eller lettere, for kvinner, å finne noen å bli sammen med.

For all del, det handler om at det må "klaffe". Men det handler om noe mer også. Bare det å bli sammen med noen fordi "vi passer så godt i lag", er som å bo sammen med en søster eller en god venn, bare at man har (noen ganger god, noen ganger kjedelig) sex sammen. Likevel, et slikt forhold blir kjedelig etter hvert, det er ikke noe som holder det sammen, ikke noe lim, ikke noe som gjør at man føler noe spesielt ved å være sammen. Man er sammen bare for å ikke være alene. Men noen ganger er det mindre ensomt å være alene enn å være i et (kjærlighetsløst) forhold.

Derfor er det vanskelig å finne noen å bli sammen med. Akkurat der tror jeg gutter og jenter, kvinner og menn, damer og herrer, lesber og homoer, stiller likt. Kjærlighet er en sjelden sak.

For meg er sex uten kjærlighet tomt og kjedelig.

Anonym poster: 76362cb7b123f69fbdcd2a05409340c5

• Liker 4
Skrevet

Min erfaring er at det er veldig lett å få seg noe. Å finne en man passer sammen med er en helt annen sak.

Jeg har jo det generelle inntrykket at jenter har det lettere enn (heterofile) menn om målet bare er sex, samtidig så er det jo som første ABen her sier vanskelig å svare på hvor mye draget en mannlig versjon av meg hadde hatt. Jeg har jo noen kamerater som drar damer så det suser, og jeg har ofte tenkt at om jeg hadde vært en mann å hadde det vært enkelt å sjekke damer for jeg vet godt hva som funker.

Hva er det som funker da? Enlighten me :laugh:

Skrevet

Hva er det som funker da? Enlighten me :laugh:

Vær hyggelig og morsom, og på den måten vis at du har selvtillit... Da finner du damer som har mer mellom øra enn de som liker at du mobber dem.

• Liker 2
Skrevet

Min erfaring tilsier at jenter har lettere for å ha sex med mannen de vil ha, mens de har det vanskeligere med å få et forhold med den de vil ha.

Må si meg veldig enig.

Skrevet

Jeg tror jeg er temmelig gjennomsnittlig utseendemessig.

Det jeg kan si er at jeg aldri har hatt problem med å få tilfeldig sex om jeg har ønsket det.

Dating og seriøse forhold setter jeg selv høyere krav til, så der tar jeg heller ikke det som kommer lettest.

Skrevet

Eg trur det er like lett/vanskeleg for begge kjønn - altså at det kjem an på personen og ikkje kjønnet.

Eg er 27 år, har ein normal utsjånad og trur eg er ein ålreit person. Eg har fått få seriøse tilbod i livet mitt, og dei har stort sett kome frå menn eg ikkje er interessert i. Motsatt har eg vore interessert i fleire menn som ikkje har vore interessert i meg. Eg har hatt to forhold/sexpartnarar.

Gjest Summers
Skrevet

Jeg tror vi menn har det greiere enn damer, egentlig... Det er færre jenter som kommer og prøver å ha sex med oss, men samtidig slipper vi alle slags eklinger som bare er ute etter å knulle oss, mens de later som at vi betyr alt for dem, bare for å få sex.

Ikke sikker på at en verden hvor alle jentene var ute etter å pule meg hadde vært så ille.

• Liker 1
Skrevet

Ikke sikker på at en verden hvor alle jentene var ute etter å pule meg hadde vært så ille.

Husk at i likhet med oss gutter, er det mange av dem som både ser ut, og oppfører seg skikkelig frastøtende.

Jeg tror ikke der hadde vært kult å hele tiden måtte vifte vekk diverse forkastelige damer som har glemt hvor gamle de egentlig er.

• Liker 1
Gjest Lincoln
Skrevet

Kjønnsmarkedet er utrolig skjevfordelt til fordel for kvinner. Kvinner kan gå ut når som helst og få seg sex. Legger de ut en annonse online der de søker etter sexpartnere vil de bli oversvømmet av tilbuid i løpet av noen minutter. Snodig nok er kvinner skrudd sammen slik at de søker etter partnere som allerede har nok av utvalg på jentefronten. Slik blir det at noen få gutter har en haug med sexpartnere, mens andre gutter har få eller ingen, mens jenter flest har ganske jevnt antall.

Igjen er svaret ja. Men ikke i like stor grad som de kan velge sexpartnere. Dette tror jeg forvirrer en del jenter, da de ikke skjønner hvorfor de ikke har like stor valgfrihet i forhold til kjærester som de har på sexpartnere. De fleste gutter har få problemer med å ha sex med noen som ligger under "sitt nivå" en gang i blandt. Men det betyr ikke at man vil være sammen med henne.

• Liker 1
Skrevet

Kjønnsmarkedet er utrolig skjevfordelt til fordel for kvinner. Kvinner kan gå ut når som helst og få seg sex. Legger de ut en annonse online der de søker etter sexpartnere vil de bli oversvømmet av tilbuid i løpet av noen minutter. Snodig nok er kvinner skrudd sammen slik at de søker etter partnere som allerede har nok av utvalg på jentefronten. Slik blir det at noen få gutter har en haug med sexpartnere, mens andre gutter har få eller ingen, mens jenter flest har ganske jevnt antall.

Igjen er svaret ja. Men ikke i like stor grad som de kan velge sexpartnere. Dette tror jeg forvirrer en del jenter, da de ikke skjønner hvorfor de ikke har like stor valgfrihet i forhold til kjærester som de har på sexpartnere. De fleste gutter har få problemer med å ha sex med noen som ligger under "sitt nivå" en gang i blandt. Men det betyr ikke at man vil være sammen med henne.

Det der er rett og slett ikkje anna enn ei ekstrem generalisering.

• Liker 1
Skrevet

Stemmer med min erfaring etter å ha vært på singelmarkedet i mange år.

Anonym poster: cca3f45b4f2e7fd563f9e3b27f855252

Skrevet

Eg har fått få seriøse tilbod i livet mitt, og dei har stort sett kome frå menn eg ikkje er interessert i. Motsatt har eg vore interessert i fleire menn som ikkje har vore interessert i meg.

Stiller same spørsmål som eg gjorde i ein annan tråd. Kan det tenkast at menn har lavar terskel for å bli saman med jenter dei eigentlig ikkje er veldig interesserte i, og at det er derfor mange menn trur kvinner har det lettare?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...