skapt-for-kos Skrevet 23. oktober 2012 #61 Skrevet 23. oktober 2012 Leser spørsmålet " - Kan kvinner i større grad velge og vrake i sin søken etter kjæreste/livspartner?" annerledes. Det handler ikke om at kvinner kan få alle menne de vil ha, men at de har flere å velge mellom enn menn. Og det tror jeg de kan(pga fordel på nettdating). Men det er jo ikke alle som gidder å nettdate da! Noen av oss foretrekker faktisk å møte folk av motsatt kjønn IRL enda.... være seg ute (ikke noen god plan egentlig), eller på butikken, på kafè, på jobb, venners venner osv.
skapt-for-kos Skrevet 23. oktober 2012 #62 Skrevet 23. oktober 2012 Du mener gutter får sex med hvem som helst og en masse jenter som løper etter dem til en hver tid i håp om at han bare skal se hennes vei? Jeg tror du lever på en annen planet... Anonym poster: 76362cb7b123f69fbdcd2a05409340c5 Nei, jeg mener at gutter får tilbud om Å BLI I ET FORHOLD (ikke pulevenn-forhold men et ordentlig forhold) mye oftere enn vi jenter får! Jeg tror gutter SJELDNERE får tilbud om tilfeldig sex enn vi jenter får. For JA, vi jenter har som oftest gutter som løper etter oss og tilbyr oss TILFELDIG SEX (og KUN det!).
Gjest Summers Skrevet 23. oktober 2012 #63 Skrevet 23. oktober 2012 Men det er jo ikke alle som gidder å nettdate da! Noen av oss foretrekker faktisk å møte folk av motsatt kjønn IRL enda.... være seg ute (ikke noen god plan egentlig), eller på butikken, på kafè, på jobb, venners venner osv. Ja, men på de andre arenaene tror jeg man stiller likt, så om kvinner har fordel på nettdating så vil de jo i sum ha fordel. Enig?
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2012 #64 Skrevet 23. oktober 2012 Nei, jeg mener at gutter får tilbud om Å BLI I ET FORHOLD (ikke pulevenn-forhold men et ordentlig forhold) mye oftere enn vi jenter får! Jeg tror gutter SJELDNERE får tilbud om tilfeldig sex enn vi jenter får. For JA, vi jenter har som oftest gutter som løper etter oss og tilbyr oss TILFELDIG SEX (og KUN det!). Aha. Så du mener at gutter får en masse tilbud om forhold, hvor han kan pule så mye han vil, men få tilbud om sex? Det er derfor gutter klager på at de får så lite sex? Det er hva du tror? Anonym poster: 76362cb7b123f69fbdcd2a05409340c5
skapt-for-kos Skrevet 23. oktober 2012 #65 Skrevet 23. oktober 2012 Ja, men på de andre arenaene tror jeg man stiller likt, så om kvinner har fordel på nettdating så vil de jo i sum ha fordel. Enig? Enig :-)
skapt-for-kos Skrevet 23. oktober 2012 #66 Skrevet 23. oktober 2012 Aha. Så du mener at gutter får en masse tilbud om forhold, hvor han kan pule så mye han vil, men få tilbud om sex? Det er derfor gutter klager på at de får så lite sex? Det er hva du tror? Anonym poster: 76362cb7b123f69fbdcd2a05409340c5 Du er mann, ikke sant? Og siden du hisser deg så lett opp, så anntar jeg at du enten er seksuelt frustrert eller bitter :-p
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2012 #67 Skrevet 23. oktober 2012 Du er mann, ikke sant? Og siden du hisser deg så lett opp, så anntar jeg at du enten er seksuelt frustrert eller bitter :-p Du liker ikke å medgi at du tar feil? Da har du i hvert fall innsett hvor bristende den "logikken" din var. Anonym poster: 76362cb7b123f69fbdcd2a05409340c5
skapt-for-kos Skrevet 23. oktober 2012 #68 Skrevet 23. oktober 2012 Du liker ikke å medgi at du tar feil? Da har du i hvert fall innsett hvor bristende den "logikken" din var. Anonym poster: 76362cb7b123f69fbdcd2a05409340c5 Jeg sier jo bare hva som er vanlig her jeg bor, på bygda, og medgir samtidig at det kan godt hende at det er helt annerledes i byen (eller andre plasser i landet for den del...). Og ja, jeg snakker av erfaring!
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2012 #69 Skrevet 23. oktober 2012 Jeg sier jo bare hva som er vanlig her jeg bor, på bygda, og medgir samtidig at det kan godt hende at det er helt annerledes i byen (eller andre plasser i landet for den del...). Og ja, jeg snakker av erfaring! Jeg sier at logikken din er helt på hodet. Hvis det var slik at en fyr kunne gå bort til en hvilken som helst dame og spørre, "skal vi bli sammen" og de ble det, for en helg eller så lenge som han var interessert i å få pult henne, så ville menn ikke klage over at de fikk så lite sex. Jenter, derimot, kan gå bort til en hvilken som helst fyr og spørre, "skal vi pule", så får de pult. Jenter klager ikke over at de får for lite sex. Jenter kan ligge med hvem de vil og det gjør de også. Gutter, derimot, kan ikke ligge med hvem de vil eller gå inn i forhold med hvem de vil. De guttene som jenter vil ligge med er gjerne de guttene som mange jenter er interesserte i. Disse guttene er også interesserte i mange jenter. Så i mens han ikke går inn i noe forhold så ønsker hun, som må konkurrere mot mange andre damer, å ha "enerett" på han. Altså, gå inn i et forhold. Siden han har sjansen på mange men hun bare er interessert i en så blir det skjevt mellom de to. Han er ikke interessert i et forhold. Hun er heller ikke interessert i et forhold - med noen av de andre guttene, de som ikke ligger rundt. Hun er bare interessert i et forhold med han som ligger rundt. Med andre ord, guttene får ikke en masse forhold slengt etter seg. Guttene får ikke sex. Damene, derimot, får all den sex de vil ha, bare de sier ja. Sånn er det. Anonym poster: 76362cb7b123f69fbdcd2a05409340c5 2
Steinar40 Skrevet 23. oktober 2012 #70 Skrevet 23. oktober 2012 Nei, jeg mener at gutter får tilbud om Å BLI I ET FORHOLD (ikke pulevenn-forhold men et ordentlig forhold) mye oftere enn vi jenter får! Jeg tror gutter SJELDNERE får tilbud om tilfeldig sex enn vi jenter får. For JA, vi jenter har som oftest gutter som løper etter oss og tilbyr oss TILFELDIG SEX (og KUN det!). Jeg antar at du mener at gutter får et krav om forhold? Og ikke et tilbud. Forsåvidt bare rasjonell fornuft i det, spør du meg.
Gjest Summers Skrevet 23. oktober 2012 #71 Skrevet 23. oktober 2012 (endret) Det beror på hva man er ute etter. Hvis man er ute etter å få sex og derfor går inn i et forhold med noen for å få ligge med vedkommende og så dumper personen så snart man fått "prøvd ut" hvordan det er å ligge med den personen så er sex alt som forholdet har handlet om. Med tanke på at menn ikke får sex men tydeligvis en masse jenter som slenger seg etter dem i jakt på et forhold så snart han setter sin fot utenfor døren (karikatur) så vil mannen fort lære seg at det er slik han får sex ut av de jentene han vil ligge med. Han går inn i et forhold for å ligge med henne og så dumper han henne for å ligge med noen annen. For jenter står jo i kø etter å få være i forhold med noen, ikke sant? Det var utgangspunktet. I mens står mennene i kø for å få ligge med noen. Så et sted brister den logikken. Anonym poster: 76362cb7b123f69fbdcd2a05409340c5 Nei, greia er at kvinner har en utrolig fordel på sexmarkedet, men en mye mindre fordel på forholdsmarkedet. Ja, om du vil ha sex så er det kanskje lurt å heller satse på forhold, eventuelt pule noen som er en del mindre pen enn deg selv. Det er jo ikke sånn at jentene står i kø for å bli sammen med en random mann, man må jobbe en del for å få et forhold,det er ganske driittsekk å lure noen slik, men det er jo noen som driver med det. Endret 23. oktober 2012 av Summers
Gjest imli Skrevet 23. oktober 2012 #72 Skrevet 23. oktober 2012 Stiller same spørsmål som eg gjorde i ein annan tråd. Kan det tenkast at menn har lavar terskel for å bli saman med jenter dei eigentlig ikkje er veldig interesserte i, og at det er derfor mange menn trur kvinner har det lettare? Kanskje - men eg trur det au er ei generalisering på syltynt grunnlag. Eg har inntrykk av at dei fleste svara i tråden her byggjer på kjønnsstereotyper og ikkje verkelege mennesker... Ja, og? Og då kan det ikkje brukast som ein slags fasit på spørsmålet.
Gjest Lincoln Skrevet 23. oktober 2012 #73 Skrevet 23. oktober 2012 Ergo, så har dere menn oftere sjangse for å gå inn i et forhold dersom dere ønsker det, siden tilbudene kommer oftere, mens vi kvinner må jobbe mye mere for å få tilbud om et ordentlig forhold! Helt feil. Som jeg skrev i mitt innlegg tidligere så er det et mindretall av guttene som står for det meste av pulinga. Dette er også de samme guttene som får tilbud om å gå inn i forhold stadig vekk. Men siden disse guttene allerede har nok av valgmuligheter så blir det ofte avslag med snørr og tårer. For gutter flest er både tilfeldig sex og forhold ikke noe som kommer rekende på en fjøl. 1
Gjest Lincoln Skrevet 23. oktober 2012 #74 Skrevet 23. oktober 2012 Og då kan det ikkje brukast som ein slags fasit på spørsmålet. Jo, det er klart at det kan brukes som en generell fasit. Slik som at det generelle svaret vil være "ja" på spørsmålet "blir folk sure hvis du spytter dem i trynet". Det finnes alltid unntak, men man kan likevel gi et generelt svar som vil være ganske dekkende. 1
Steinar40 Skrevet 23. oktober 2012 #75 Skrevet 23. oktober 2012 Oj, er det så enkelt ja. Gurimalla...tenk at jeg ikke bare har tatt på meg skoene, gått ut døren og gjort det før!? Vel, da stikker jeg og finner han med en gang! Straks tilbake, med mann og et normalt parforhold! :-D *gleder seg* Jeg har ikke påstått at det er lett å finne en bra mann (eller dame). Men bruker du ikke hue som kommer det ihvertfall aldri til å skje.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2012 #76 Skrevet 23. oktober 2012 Jeg skjønner ikke hvor jeg skal få alle disse tilbudene Lincoln mener jeg skal få fra. Jeg kan ikke huske å en gang ha fått tilbud om å bli med hjem fra byen og har nå vært singel og sexløs i halvannet år. Jeg har kanskje blitt sjekket opp en håndfull ganger i mitt 32-årige liv selvom jeg er normalvektig, har lange lekre ben, er naturlig blond, stort smil og et rimelig symmetrisk ansikt. Ut fra min erfaring er det et mindretall som sjekker opp et mindretall. Anonym poster: a18ba70ab4cf5fd74a7f9a0b3462ee95
Steinar40 Skrevet 23. oktober 2012 #77 Skrevet 23. oktober 2012 Jeg skjønner ikke hvor jeg skal få alle disse tilbudene Lincoln mener jeg skal få fra. Jeg kan ikke huske å en gang ha fått tilbud om å bli med hjem fra byen og har nå vært singel og sexløs i halvannet år. Jeg har kanskje blitt sjekket opp en håndfull ganger i mitt 32-årige liv selvom jeg er normalvektig, har lange lekre ben, er naturlig blond, stort smil og et rimelig symmetrisk ansikt. Ut fra min erfaring er det et mindretall som sjekker opp et mindretall. Anonym poster: a18ba70ab4cf5fd74a7f9a0b3462ee95 De mest desperate sjekker selvfølgelig opp de som er billigst, ja.
Gjest Lincoln Skrevet 23. oktober 2012 #78 Skrevet 23. oktober 2012 (endret) Jeg skjønner ikke hvor jeg skal få alle disse tilbudene Lincoln mener jeg skal få fra. Jeg kan ikke huske å en gang ha fått tilbud om å bli med hjem fra byen og har nå vært singel og sexløs i halvannet år. Jeg har kanskje blitt sjekket opp en håndfull ganger i mitt 32-årige liv selvom jeg er normalvektig, har lange lekre ben, er naturlig blond, stort smil og et rimelig symmetrisk ansikt. Ut fra min erfaring er det et mindretall som sjekker opp et mindretall. Anonym poster: a18ba70ab4cf5fd74a7f9a0b3462ee95 I og med at du baserer hele ditt sexliv på at DU skal bli sjekket opp, så kan det nok forklares ganske enkelt. Hva med at du neste gang du er på byen spør den kjekkeste mannen du ser om han vil bli med deg hjem? Og se så hvor lenge du er må gå uten sex. Eventuelt kan du lage en profil på sukker.no der du skriver at du har lyst på en uforpliktende fling. Gi så en oppdatering her i tråden. Endret 23. oktober 2012 av Lincoln 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2012 #79 Skrevet 23. oktober 2012 I og med at du baserer hele ditt sexliv på at DU skal bli sjekket opp, så kan det nok forklares ganske enkelt. Hva med at du neste gang du er på byen spør den kjekkeste mannen du ser om han vil bli med deg hjem? Og se så hvor lenge du er må gå uten sex. Eventuelt kan du lage en profil på sukker.no der du skriver at du har lyst på en uforpliktende fling. Gi så en oppdatering her i tråden. Jeg har ikke sagt at jeg "baserer hele mitt sexliv på at jeg skal bli sjekket opp". Her var menns sjekking spørsmålet og din påstand om at så himla mange menn går uten sex mens damene rennes ned av tilbud. Anonym poster: a18ba70ab4cf5fd74a7f9a0b3462ee95
Gjest Lincoln Skrevet 23. oktober 2012 #80 Skrevet 23. oktober 2012 Jeg har ikke sagt at jeg "baserer hele mitt sexliv på at jeg skal bli sjekket opp". Her var menns sjekking spørsmålet og din påstand om at så himla mange menn går uten sex mens damene rennes ned av tilbud. Anonym poster: a18ba70ab4cf5fd74a7f9a0b3462ee95 Nei, det jeg skrev var at det var mye lettere for damer å få sex. Jeg skrev ikke at dere ikke måtte gjøre noe som helst selv. Man må for eksempel orke å registrere seg med en profil på sukker. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå