Gå til innhold

Spm til single jenter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det påstås i tråd etter tråd at kvinner har det lettere på kjønnsmarkedet enn menn. De får mange flere tilbud fra menn, både for tilfeldig sex og for mere seriøse forhold og dating.

- Stemmer dette, eller er det bare en myte?

- Kan kvinner i større grad velge og vrake i sin søken etter kjæreste/livspartner?

- Hva er dine erfaringer som kvinne?

Anonym poster: 94696d73caeacd84f920aa8262922334

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det påstås i tråd etter tråd at kvinner har det lettere på kjønnsmarkedet enn menn. De får mange flere tilbud fra menn, både for tilfeldig sex og for mere seriøse forhold og dating.

- Kan kvinner i større grad velge og vrake i sin søken etter kjæreste/livspartner?

Rare spørsmål. Jeg aner ikke hvor mange tilbud jeg får i forhold til en mann som ser like bra ut utseendemessig. Det blir ganske umulig å svare på.

Anonym poster: 68da473ac8e61a2606c74a7e5a750597

• Liker 4
Skrevet

Nja. Det kommer an på standarden. Er man ikke så nøye på det kan man få seg et ligg hvor som helst, når som helst. Det tror jeg gjelder i stor grad for menn også.

Men som dame kan jeg ikke si jeg synes det har vært nevneverdig lett å få hverken sex eller forhold/dates. Men så vokste jeg opp i en by der mine 170cm var ekkelt, mens damer på 150 var tingen.

Men jeg lurer på hvorfor så mange menn tror damer har lettere for å få sex/dates når menn generelt har flere sexpartnere enn kvinner:P Mange mener svaret er høyere standard men jeg vet nå ikke. Tradisjonelt sett har menn vært mer opptatt av utseendet enn kvinner, og det er vel det det går på i alle fall når det gjelder ren sex.

Anonym poster: 186f9ebfacdda2de26a6d2df8e58a28c

Anonym poster: 186f9ebfacdda2de26a6d2df8e58a28c

• Liker 2
Skrevet

Ja det stemmer!

• Liker 3
Gjest Katten.
Skrevet

Min erfaring tilsier at jenter har lettere for å ha sex med mannen de vil ha, mens de har det vanskeligere med å få et forhold med den de vil ha.

• Liker 18
Skrevet

Signerer Kattens teori.

• Liker 1
Skrevet

Nå har jeg i en alder av 21 år aldri hatt kjæreste og er fortsatt jomfru, så for meg stemmer det ikke! Kan ikke si at jeg har fått så mange tilbud heller, så...kjæreste har jeg aldri vært i nærheten av å få.

Anonym poster: 10d536f3bc6f035124f1fdcadba55e24

Skrevet

Ja, jeg tror nok det stemmer. Pen eller ei, jenter har alltid en sjangs til å få seg noe!

Men det er nok ikke så meget at en kan velge å vrake i kjærester! Om en jente går for å få seg noe på byen, er det garantert hun får noe (om hun ikke er for kresen). Når det kommer til kjærlighet, tror jeg det kanskje er ganske likt for begge kjønn.

• Liker 3
Skrevet

Ja, jeg tror nok det stemmer. Pen eller ei, jenter har alltid en sjangs til å få seg noe!

Men det er nok ikke så meget at en kan velge å vrake i kjærester! Om en jente går for å få seg noe på byen, er det garantert hun får noe (om hun ikke er for kresen). Når det kommer til kjærlighet, tror jeg det kanskje er ganske likt for begge kjønn.

Stemmer. Jeg får alltid "tilbud" på byen og mange "kjærlighetserklæringer" på facebook, men han jeg vil ha er litt hard to get.

Kjærlighet er noe annet enn flørting og habahaba etter en bytur!

Anonym poster: 62ac119a8a44f4b97ffcefdeed4da23a

Skrevet

Tror de har det lettere på begge arenaer, det at de jar det lettere for sex gjør også at de lettere får kjæreste(fordi mange er villige til å bli sammen med dama pga sex og det at man flørter er også med på å gjøre at mannen får følelser for dama)

I tillegg har man nettdatingen hvor kvinner er i mindretall og dermed får fordel. Herregud selv på KG hvor det bare er kvinner ser man jo menn legge seg langflat etter damene.

Anonym poster: 8c56986e208fa88d5c9a95b5752d78e6

Skrevet

Kjønnsmarkedet? Kjøttmarkedet?

Anonym poster: e7cafca654cc8fda50d5d109c83fe14e

Skrevet

Jeg kan se for meg dette stemmer for de 10-15% av damene som har "alt" og som passer inn i det medieskapte idealet, ettersom menn ensidig ser ut til å foretrekke disse. Jeg er dame over 30 år og har ikke hatt et seriøst forhold ennå. Påstanden om at jeg kan velge og vrake i søken etter partner høres mest ut som en dårlig vits for min del.

Mitt inntrykk er at menn ikke vil forplikte seg eller være i et forhold (i allefall ikke med meg), men sex vil de ha. De er derfor mer "på" når det gjelder tilfeldig sex, noe som kan skape inntrykk av at damer "vasser i sex-tilbud". Hverken jeg eller venninnene mine syns sånne tilbud er interessante.

Anonym poster: fbe6db606b6f212eaa66b8ddfea9edf7

• Liker 1
Skrevet

Jeg opplever det som ufattelig lett å få dates, sex og forhold. Sånn FOR lett. Mest slitsomt å skulle ta stilling til gutter og hva man selv vil egentlig. Så tar meg en shit break atm.

Anonym poster: 5fb06f2cd5eaf8ccbfe2df41efdd4b5e

Skrevet

Det å finne en bra samlivspartner som man passer i sammen med, er generelt sett akkurat like vanskelig for både kvinner og menn.

Man trenger først og fremst flaks.

• Liker 2
Gjest lillekattepus
Skrevet (endret)

Jeg opplever at det å få sex ikke er veldig vanskelig for min del. Etter for eksempel en kveld ute på byen dukker det som regel opp flere tilbud. Slike tilbud kan også komme på en helt vanlig dag fra kompiser osv.

Det å få dates er litt verre, men også avhengig av hvordan man definerer som en date. Å få tilbud til å komme på vinkvelder, ut å drikke kaffe, gå på kino osv. skjer rett som det er, men ikke like ofte som jeg får slibrige tilbud om sex.

Jeg føler selv at jeg når det kommer til sex og dates kan velge og vrake ganske mye, men dette er ikke tilfellet når det kommer til forhold. Som regel er alle guttene jeg møter fyrer som bare er ute etter én ting, eller fyrer som har kjæreste.

Kjæreste har jeg aldri hatt, men dette er fullt og helt min egen skyld. Jeg har ikke vært klar for et forhold, og har derfor bare "holdt på" med forskjellige gutter over lang tid (ikke på samme tidspunkt), også har det blitt "slutt" før det ble noe mer.

Nå som jeg er på søken og er klar for en kjæreste, virker det som om verden er tom for gutter - ingen jeg møter er bra nok, og hvis jeg møter noen som er det så blir det aldri til noe mer.

Som konklusjon vil jeg si det at det i hvert fall er veldig lett for mange jenter å få seg sex og også dates, men når det kommer til forhold har vi det like vanskelig som guttene.

Jente, 20.

Endret av lillekattepus
  • Liker 2
Skrevet

1.) Ja, vi har det lettere når det er snakk om tilfeldig sex. Vi kan veie 150kg, ha trynet fullt av kviser og allikavel få pikk. Mange legger skylden på feks feminismen for dette, og andre legger skyden på mennene som er så utrolig kåte at de kaster seg over alt som har en fitte mellom beina. Når det kommer til forhold må jeg si Nei. Hvis du som kvinne er mindre pen, kraftig overvektig, handicappet eller lignende blir du lett fullstendig oversett. Det er foreksempel langt flere menn i rullestol som har dame enn omvendt, og det kan ha noe med at kvinner ser forbi slikt, og mer på personlighet, i tillegg til at vi er mer omsorgsfulle.

2.)Vi kan "velge og vrake" når det kommer til ONS og kortvarige kjærlighetsforhld/pulevenn forhold, men ikke når det kommer til ekte langvarige forhold, da stiller kvinner og menn likt. Her spiller også utseende til kvinner inn en betydelig rolle da alle vet at beilerne står i kø for å være med de hotteste babene, imens de andre blir oversett.

3.)Min erfaring som kvinne er at jeg kan gå på byen ikveld, smile til en mann og få meg kukk innen 5min, men siden jeg ikke er en byvandrer så er min erfaring at det er særdeles vanskelig å komme i kontakt med menn. Jeg har tydeligvis 2 muligheter: byen eller nettet. Siden jeg sjeldent vanker på byen og ikke har stor interesse for nettdating, er jeg vel dømt til å leve alene....hehe, eller håpe på at en mann skal oppsøke meg på gata og gi meg sine kjærlighetserklæringer :rodmer:

• Liker 2
Skrevet (endret)

Når det gjelder "tilbud" om tilfeldig sex, så sier det seg selv at jenter/kvinner som til stadighet reker ute i fylla på byen vil få mange slike "tilbud" ifra mange rare dyr.

Og at dette egentlig er helt verdiløst; det er en annen sak.

Endret av Steinar40
Skrevet

Tja, jeg har i grunnen aldri "fått tilbud" om noe som helst, så jeg vil ikke påstå det er så innmari lett. I hele mitt liv er jeg invitert på to dater og har aldri blitt oppfordret til tilfeldig sex.

• Liker 1
Skrevet

Tja, jeg har i grunnen aldri "fått tilbud" om noe som helst, så jeg vil ikke påstå det er så innmari lett. I hele mitt liv er jeg invitert på to dater og har aldri blitt oppfordret til tilfeldig sex.

Da har du åpenbart ikke vært på feil sted til feil tid.

Er dette noe du savner?

Skrevet

Jeg kan velge og vrake når det kommer til forholdsinteresserte menn. Men når det kommer til tilfeldig sex, så får jeg ikke så mange "tilbud" som du kaller det. (Veldig greit, har ikke lyst på et tosifret antall sexpartnere om det kan inngås.)

I tillegg, når jeg er i et forhold, så kommer tilbudene på begge deler. Jeg synes det er merkelig og smigrende på engang. Selv om det er litt slitsomt, ettersom jeg velger bevisst hvordan jeg ordlegger meg og oppfører meg når det kommer til menn både som singel og opptatt. Slik at jeg ikke har "skylden" over hvilke signaler jeg sender ut som kan mistolkes.

Anonym poster: 8a8eb2e000135de645a3b93c0c7307ab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...