Gå til innhold

Fionel prøver igjen

fionel

Anbefalte innlegg

Hmm, for fullt?

Det er litt kort syklus eller?

Har du prøvd fertilityfriend eller noe sånt? Den appen er visst ganske bra for de som sliter med vrien syklus og kan iallefall hjelpe litt på oversikt og system, da har du også noe å referere til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm, for fullt?

Det er litt kort syklus eller?

Har du prøvd fertilityfriend eller noe sånt? Den appen er visst ganske bra for de som sliter med vrien syklus og kan iallefall hjelpe litt på oversikt og system, da har du også noe å referere til.

For fullt ja :( Ja, eller det er helt greit å ha 26 dager, men ikke helt normalt/greit å gå fra 35 til 26... Det er der jeg stusser sånn.. Lå med kraftige mensensmerter i hele natt, og det har jeg ikke hatt på ett års tid omtrent, og jeg har også hatt veldig lys og lett blødning, mens nå er det skikkelig BLOD og noen klumper.. Så jeg tenker litt at KANSKJE det endelig HAR vært El, og derfor renses det skikkelig opp nå :S ikke vet jeg.. at kanskje syklusen det siste året har vært på 35/36 dager fordi det ikke har forekommet skikkelig EL, mens denne mnd kanskje alt har vært "riktig" og det ha forekommet en ekte EL, og derfor er denne syklusen på 26 dager.... Nei jeg vet ikke :P dette ble mye synsing.. :P igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Det virker ikke helt som om syklusene dine er helt stabile, og muligens du ikke har skikkelig el ?

Du var hos gynekolog en gang og sjekket opp at alt er fint, eller?

Tar du ennå pergo kurer?

Jeg vil anbefale deg til å droppe alt av kjerringråd, pergo og el tester..

Spis skikkelig mat med god næring (det har ALT å si at du er på rett side av BMI skalaen, og får i deg både karbohydrater, fett, vitaminer og mineraler), få litt mosjon i frisk natyr, kos deg og nyt livet med familie, kjæresten og venner.

Så ellers kos deg med mannen og vær gode med hverandre, fordi dere ønsker det..

Dette var i det minste råda jeg gav meg selv og fulgte..

Har sikkert nevnt det til deg før meg..

I tillegg investerte jeg i en clearblue fertilitets monitor, som jeg tenke var siste og eneste hjelpemiddel før jeg ville gi opp..

Da tisser du på en pisse hver eneste dag og lar monitoren lese av resultatet, helt frem til den sier du er på max med el! Jeg tror det gikk til cd23 eller noe før den slo ut! Samme dag, la vi inn aksjer, og der satt spira utrolig nokk............. Er verdt ett forsøk kanskje? :)

Men klisje aktig nokk, så er det viktig å få senka skuldrene. Og fremfor alt få seg riktig næring.......

Jeg var underernært og undervektig, spiste nesten ikke mat.. Frøs mye, hadde lite energi, sykluser som var i hytt og pine, uten el.. egga ville ikke droppe. Pinte meg gjennom pergo til ingen nytte, pga kroppen ellers ikke er frisk og sterk nokk til å bære på en graviditet, derav 2 kjemiske........

Håper du finner utav det søte deg :kose: jeg heier på deg, og vil alltid være her hvis du har behov for en utblåsning så send meg en pm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker ikke helt som om syklusene dine er helt stabile, og muligens du ikke har skikkelig el ?

Du var hos gynekolog en gang og sjekket opp at alt er fint, eller?

Tar du ennå pergo kurer?

Jeg vil anbefale deg til å droppe alt av kjerringråd, pergo og el tester..

Spis skikkelig mat med god næring (det har ALT å si at du er på rett side av BMI skalaen, og får i deg både karbohydrater, fett, vitaminer og mineraler), få litt mosjon i frisk natyr, kos deg og nyt livet med familie, kjæresten og venner.

Så ellers kos deg med mannen og vær gode med hverandre, fordi dere ønsker det..

Dette var i det minste råda jeg gav meg selv og fulgte..

Har sikkert nevnt det til deg før meg..

I tillegg investerte jeg i en clearblue fertilitets monitor, som jeg tenke var siste og eneste hjelpemiddel før jeg ville gi opp..

Da tisser du på en pisse hver eneste dag og lar monitoren lese av resultatet, helt frem til den sier du er på max med el! Jeg tror det gikk til cd23 eller noe før den slo ut! Samme dag, la vi inn aksjer, og der satt spira utrolig nokk............. Er verdt ett forsøk kanskje? :)

Men klisje aktig nokk, så er det viktig å få senka skuldrene. Og fremfor alt få seg riktig næring.......

Jeg var underernært og undervektig, spiste nesten ikke mat.. Frøs mye, hadde lite energi, sykluser som var i hytt og pine, uten el.. egga ville ikke droppe. Pinte meg gjennom pergo til ingen nytte, pga kroppen ellers ikke er frisk og sterk nokk til å bære på en graviditet, derav 2 kjemiske........

Håper du finner utav det søte deg :kose: jeg heier på deg, og vil alltid være her hvis du har behov for en utblåsning så send meg en pm :)

Takk for super gode ord kjære deg <3 Du har vært en stor klippe for meg i hele denne tunge prossesn !! VI har bestemt oss for å gå til innkjøp av clear blue fertilitetsmonitor nå ja. Har også bestilt maca og tenkte vi skulle teste det ut ihvertfall.. det er jo bare supermat, så ingen ting farlig! Jeg ønsker nemmelig ikke å putte i meg så mye medisinsk.. Jeg har jo også begynt å trene og jobber med å legge på meg noen kilo ekstra. Så får vi bare se hva fremtiden bringer.. blææ dette er så kjipt altså :P men alt skjer for en grunn har jeg hørt :) og igjen. Tusen takk <3<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

:kose:

Jeg bare kjenner meg igjen i deg kjære, og ønsker så inderlig å hjelpe.

Det er ikke bare bare å legge på seg, dersom man har ett anstrengt forhold til mat og kropp.

Men vit at en kropp må være sunn og sterk nokk til å bære frem ett barn, som virkelig tærer en for all energi og næring. Særlig i starten..

Så får den lille spira ikke riktig grunnlag fra begynnelsen av, så vil den ikke bli sterk nokk til å utvikle seg. Derfor man opplever spontanabort som regel..

Jeg håper du finner en fin sunn balanse, får riktig og god støtte fra kjæresten din og ikke minst klarer å bli litt lettere til sinns etterhvert og får det bedre med deg selv :klem:

Jeg støtter deg og heier på deg på veien mot en sunn frisk spire :kose:

Det kommer til å skje til slutt, vær du sikker :) alt må bare falle på plass rundt først, og alt skjer for en grunn ja. Det er der ingen tvil om :)

Positiv innstilling og sunne verdier i livet, både fysisk, psykisk, i jobbsammenheng, rundt venner, familie, kjæresten og ikke minst deg selv først og fremst, så er du langt på vei mot å oppnå din største drøm og ønske :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kose:

Jeg bare kjenner meg igjen i deg kjære, og ønsker så inderlig å hjelpe.

Det er ikke bare bare å legge på seg, dersom man har ett anstrengt forhold til mat og kropp.

Men vit at en kropp må være sunn og sterk nokk til å bære frem ett barn, som virkelig tærer en for all energi og næring. Særlig i starten..

Så får den lille spira ikke riktig grunnlag fra begynnelsen av, så vil den ikke bli sterk nokk til å utvikle seg. Derfor man opplever spontanabort som regel..

Jeg håper du finner en fin sunn balanse, får riktig og god støtte fra kjæresten din og ikke minst klarer å bli litt lettere til sinns etterhvert og får det bedre med deg selv :klem:

Jeg støtter deg og heier på deg på veien mot en sunn frisk spire :kose:

Det kommer til å skje til slutt, vær du sikker :) alt må bare falle på plass rundt først, og alt skjer for en grunn ja. Det er der ingen tvil om :)

Positiv innstilling og sunne verdier i livet, både fysisk, psykisk, i jobbsammenheng, rundt venner, familie, kjæresten og ikke minst deg selv først og fremst, så er du langt på vei mot å oppnå din største drøm og ønske :jepp:

Jeg sier det igjen. Hva skulle jeg gjort uten deg? Ja en spire skal det bli, enten på den ene eller andre veien :P haha Nei det er sannelig ikke lett å legge på seg. Mitt problem er at jeg har alt for høy forbrenning ( luksus problem) sier mange.. Men det er ikke det.. Det er ikke morsomt å være så tynn heller. Men nå har mannen begynt å spise sunt ( han skal bygge mere muskler) Mens jeg skal opp i vekt. Og eneste måten jeg får det til, er ved å spise sunt, trene og ha ett stort forbruk av mat. Jeg spiser nå minimum 5 måltider om dagen, og diverse mellom måltider imellom dette. Jeg håper inderlig dette skal gi meg noe resultater.. Jeg har også lest flere steder at mannens sædkvalitet også kan påvirke spontanabort, da sædcellen ikke er "sterk" nok.. Så jeg må bare mase mer på mannen om å få tatt den forbanna prøven han vegrer seg sånn for..

Og igjen, takk for gode ord! Du aner ikke hvilken forskjell du utgjør i min hverdag <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer på hvorfor det er så vanskelig for menn å ta en sånn prøve... mannen her vil heller ikke ta noen sædprøve. Tror de er så uendelig redde for at det skal være noe galt med dem. Men vi damer, vi skal dra både hit og dit og bli krafsa langt oppi dåsa. Blæh, mannfolk.

Men vet du hva, Fionel? Snart er det deres tur. Det vet jeg :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvorfor det er så vanskelig for menn å ta en sånn prøve... mannen her vil heller ikke ta noen sædprøve. Tror de er så uendelig redde for at det skal være noe galt med dem. Men vi damer, vi skal dra både hit og dit og bli krafsa langt oppi dåsa. Blæh, mannfolk.

Men vet du hva, Fionel? Snart er det deres tur. Det vet jeg :hjerte:

Det går nok litt på redselen på svaret ja :) Men får håpe de gjør det etter hvert! Mannen har i hvert fall selv sagt han skulle manne seg opp og bestille time denne uken :)

Og takk kjære deg <3 Det er det for dere også!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok litt på redselen på svaret ja :) Men får håpe de gjør det etter hvert! Mannen har i hvert fall selv sagt han skulle manne seg opp og bestille time denne uken :)

Og takk kjære deg <3 Det er det for dere også!! :)

Så bra! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter og vurderer å kjøpe cb fertilitetsmonitor på ebay, men er litt redd for å få noe uekte eller noe som ikke virker.. Der inne ligger de på 400-600 ca. Har handlet masse annet på ebay, men føler at dette kanskje er noe man bør legge litt penger i her i Norge?

Også tror dere fader meg ikke jeg har klart å dra på meg soppinfeksjon der nede?! Forbanna antibiotika altså... møkk.. Dvs ingen prøving denne måneden... typisk.. :P

Ellers har jeg vært på en skikkelig styrke time i dag, vært på body pump gruppetime, og nå er jeg så støl at det gjør vondt å skrive på tastaturet.. Derfor tar jeg nå kvelden, i morgen venter nok en ny og lang dag.. Snart helg sa du ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei =)

Så flink du er til å trene....og gumler Cookie Dough...Huff!

Men ja, jeg lurte også på å kjøpe CBFM hvis vi ikke får treff denne mnd. Do it do it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Jeg ville kjøpt en CBFM fra finn.no eller en norsk side/butikk. Noen apotek har jo kampanje avogtil, da er vel monitoren på tilbud også? :)

Du skulle med glede fått min, ble jo bare brukt i en syklus, men jeg tror vi beholder den til evnt spire nr.2 sitter, dersom vi er så heldige å få det til igjen.. :)

Kjedelig med sopp infeksjon ja.. Få den en canesten stikkpille og smør med krem en liten uke, så er det fiksa :jepp:

Viktig at mannen også smører seg forresten.. :)

Håper du ellers har en fin uke :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestille time for mannen og var med han på sykehuset. Jeg tror aldri han hadde nektet, men tenker at han ikke hadde ringt selv. Det var fort gjort og ikke noe skumle greier. Er bedre at dere får noe svar snart. Tenker masse på deg :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bestille time for mannen og var med han på sykehuset. Jeg tror aldri han hadde nektet, men tenker at han ikke hadde ringt selv.

Jeg ordna også time for mannen. Alt han trenger å gjøre er å dra dit.

Han har aldri nektet å ta prøven, men jeg tror den bare ville blitt mer og mer utsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, nå er alle symptomene på en sopp infeksjon helt borte :S Kjøpte inn canesten i går, men nå er jeg veldig usikker på om jeg skal ta den? Kan det kanskje være greit å ta den uansett? SKal uansett bestille meg time til en ny gynekolog i starten av neste mnd. ( tenker det kan være greit til mannen har levert prøven, og vi har fått svar, så jeg kan informere gynekologen om svaret) ??

Mannen har sagt at han gjerne vil at vi skal snakke med legen, og sette oss i kø for offentlig prøverør, er dette noe en privat praktiserende gynekolog kan ordne?? Jeg ønsker helst å ta dette privat, da jeg har gjort alt av tester privat og fordi jeg ikke ønsker/klarer å vente i flere år... Men mannen sier han ikke vil bruke så mye penger på noe det er svært liten garanti for at vil virke... Men nå har vi ikke fått noe "problem" påvist som skal gjøre det vanskeligere å bli gravid ved IVF, annet en manglende El hos meg.. Noen ganger har jeg det, andre ganger ikke.. Klaff blir det uansett ikke.. å etter å hatt sex omtrent annenhverdag hver syklus i snart 2 år, ja da er det vel kanskje på tide å innse fakta?!

Jeg har heller ingen garanti for at ivf vil virke hos oss, men om jeg ikke tror?? ja hva sitter jeg igjen med da.. om jeg ikke tror, ja da vet jeg ikke om jeg orker stå opp flere dager.. Om jeg ikke tror, ja da vet jeg at jeg ikke orker så mye lenger...

Så jeg må tro, jeg må håpe og jeg må prøve... Hvorfor skulle vi ikke lykkes ved IVF.... Vi er bare uheldige nok til å være barnløse... Det er faktisk sånn at jeg nesten ønsker det er noe "galt" med mannens svømmere.. Missforstå meg rett, så klart er det bra om alt er fint.. Men hadde vært "befriende" å få noe svar.. noe å forholde seg til... noe sort på hvitt...

Vel nok om det! I dag har jeg faktisk vært skikkelig lat! Ligget på sofaen og hatt tv maraton... Men nå skal jeg snart dra meg opp, putte noe musikk i ørene og brette den alt for store haugen med rene klær som ligger på vaskerommet og opptar plass.. Jeg er så støl i bena etter trening i går, så her går det sakte unna.. Tror jeg skal unne meg å gå i butikken å kjøpe solo også! Har så skrekkelig lyst på det, sunnheten får vike for ikveld! Målet er jeg uansett opp i vekt, sååå shit au! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil jo ikke ta flere år i det offentlige. Da henvisningen ble sendt her, å alt av prøver var tatt osv, tok det ikke lang tid før vi fikk brev om time. (Mener henvisningen ble sendt i januar/februar å vi fikk time i mai/juni? Utsatte den til august/september å tok inn/ut egg i november :) tror du kan ta kontakt med de når du har fått time på brev å si at dere kan bli kontaktet om det er noen som må avbestille :) kan hende det ikke er lang ventekøder dere har det også :) husk at det koster masse penger, så jeg ville tatt privat først, men det er jo meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg leste om noen som hadde vært på rikshospitalet, og de hadde ventet i bortimot 2 år før insetting av egg.. Mulig de bare var "uheldige"

Jeg vet ikke hvorfor jeg er opphengt på privat, men jeg føler de kan mer, er flinkere og jeg har mye bedre erfaring med det private helsevesenet grunet noen opplevelser tidligere! Men ja.. jeg vet jo at de offentlige er minst like flinke!!! Jeg føler bare jeg har ventet lenge nok på målet..Og vil gjøre det som gjøres må for å komme dit fortest mulig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Dersom du vet med sikkerhet at du har hatt sopp infeksjon, så ville jeg tatt den kuren. Mannen må forresten også smøre seg morgen og kveld i en liten uke..det må du også gjøre, så blir dere kvitt alt ;)

Ellers kan du jo vente til neste legetime, og levere en urinprøve så de kan sjekke om du har sopp eller ei..

Ang. prøverør og valg om privat eller offentlig, så er dette noe dere må kjenne på selv, prate om og bli enige om.. Det viktigste oppi alt dette er at du og mannen har en god dialog, støtter hverandre og er her for hverandre. Det er ikke deg mot han, eller han mot deg, men dere SAMMEN som skal oppnå livets største ønske om å få bli foreldre?

Siden du har ustabil eggløsning, og i tillegg er undervektig (?) noe jeg var, så er det ikke lett å bli gravid, og for ett evnt befruktet egg til å feste seg skikkelig og få best mulig levevilkår..

Så, du skal vite at dine nye levevaner, trening og nokk næring og skikkelig kost, er hva som skal til.

Det er jeg overbevist om!

Men at du mnd etter mnd får den jævla tanta på besøk, hjelper jo ikke akkurat på optimismen og gir deg den styrken du trenger til å fortsette denne tøffe veien mot en alt for etterlengtet spire!

Men vit at den sitter til slutt, og at du må gå inn i deg selv og vær god mot den du er fionel :kose:

Du er din egen beste venn, så begynn å behandle deg selv deretter :)

Om ikke du har det bra, hvordan skal en spire klare å kose seg inni der og vokse seg sterk til en liten sønn eller datter? :)

Om dere evnt går å prater med en lege, og du har ditt på det rene, og mannens sæd test kommer tilbake med de eller de resultatene, så kan det hende du klarer å senke skuldrene en god del dersom dere kommer inn i køen, og har en time gjennom det offentlige om 4-6 mnd frem i tid?

Var i hvert fall det vi hadde... En time vi skulle på til for samtale om prøverør 5 mnd frem i tid..

Det gikk da en mnd, og en mnd til..jeg gleda meg til timen, og hadde da gitt opp prøvingen for oss til å bli gravide naturlig.. Spiste sunn og god mat, samtidig at man kan ha sjokolade, brus og koste seg med mannen :jepp: da satt jammen spira.............

Bare aldri gi opp håpet fionel :kose: det kan ingen ta ifra deg vet du :)

Jeg heier på deg, og kommer alltid til å gjøre det, helt til spira sitter! Noe jeg VET den gjør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To år faktisk. Det har jeg aldri hørt om. Men det går også an å undersøke hvor lang ventetid det er på de forskjellige sykehusene, om dere har mulighet til og ta dere noen dager fri for å bruke ett annet et :) må ikke bruke det som er nermest dere :) men dere må nesten se på det selv. Tiden gåe skrekkerlig fort når henvisningen er avgårde osv osv. Da vet dere at det skjer noe. Jeg er hvertfall kjempefornøyd med det offentlige, å har hørt de fleste si det samme :) husk at en får kun 3 forsøk i det offentlige, pluss evnt frys. Å jeg tenker at det går så ekstremt med penger til og handle inn til babyen, når en er gravid, hormon medisiner osv osv. Så derfor prøvde vi offentlig først. Å går det ikke første gang, får du nok begynna påann igjen første eller andre syklus. Så er du komt inn går det ganske kjapt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet så godt hvor frustrerende det er å gå sånn som dere. Nå gikk vi ikke så lenge som dere og mistet aldri, men det er vanskelig uansett. Vi valgte privat fordi mamma foreslo det. Vi hadde aldri tenkt tanken, fordi det var snakk om masse penger. Men vi angrer ikke et sekund, for jeg har aldri følt meg så godt ivaretatt på et offentlig sykehus/legekontor før. Vi ble møtt med klemmer og "hei Pentu og Mr. Pentu" når vi kom inn døren, det var aldri tvil om hvem vi var og vi fikk gode klemmer og de tok oss skikkelig god tid til oss. Jeg kunne ringe døgnet rundt hvis det var noe, selv om det var seint på kvelden så var de blid i tlf.

Men nå skal ikke jeg si at dere SKAL bruke masse masse penger på privat, for det er dyrt. Medisinene i seg selv er kjempe dyre. Men ja. Vi angrer ikke, jeg har jo en liten leieboer i magen for tiden og det er verdt mer enn alle pengene i verden. Hvis du lurer på noe, så er det bare å kontakte meg på facebook, eller her inne :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...