Gjest Marmot Skrevet 19. oktober 2012 #81 Skrevet 19. oktober 2012 EH jo. Det er HUN som er gravd. Det er HUN som ikke får lov å spise og drikke det hun vil. Det er HUN som er kvalm. Dety er HUN som har bekkenløsning. Mannen har det superlett i forhold. Er ikke du både barnløs og singel?
Citrus Skrevet 19. oktober 2012 #82 Skrevet 19. oktober 2012 Jeg er ikke selvoppfordrende i det hele tatt. Det er ikke alltid stakkars mannen, i det hele tatt. Men det er ikke aldri stakkars mannen heller. Vi har bare et godt forhold, som går begge veier. Deler forresten permisjonstiden 50/50, men du ser vel noe selvoppfordrende i det også. Så mange antagelser om meg du kommer med bare fordi jeg syntes at graviditeten også er slitsom for mannen.
Gjest BettyBoop Skrevet 19. oktober 2012 #83 Skrevet 19. oktober 2012 Jeg er ikke selvoppfordrende i det hele tatt. Det er ikke alltid stakkars mannen, i det hele tatt. Men det er ikke aldri stakkars mannen heller. Vi har bare et godt forhold, som går begge veier. Deler forresten permisjonstiden 50/50, men du ser vel noe selvoppfordrende i det også. Så mange antagelser om meg du kommer med bare fordi jeg syntes at graviditeten også er slitsom for mannen. det provoserer meg at du ikke syns at mannen er like mye med på graviditeten som du bare fordi han pulte deg.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2012 #84 Skrevet 19. oktober 2012 Jeg er ikke selvoppfordrende i det hele tatt. Det er ikke alltid stakkars mannen, i det hele tatt. Men det er ikke aldri stakkars mannen heller. Vi har bare et godt forhold, som går begge veier. Deler forresten permisjonstiden 50/50, men du ser vel noe selvoppfordrende i det også. Så mange antagelser om meg du kommer med bare fordi jeg syntes at graviditeten også er slitsom for mannen. Hun er bitter og singel, og bare ute etter å krangle. Så la det ligge... Jeg synes du har et fornuftig syn på dette. Man kan bare ikke sette seg ned og tenke at "i og med at jeg er gravid er det bare meg det er synd på". Det betyr ikke at man inntar en offerrolle... Verden er ikke svart/hvitt. Anonym poster: cd6ba51e7f960f5ce358a49c04afc6f7
Citrus Skrevet 19. oktober 2012 #85 Skrevet 19. oktober 2012 det provoserer meg at du ikke syns at mannen er like mye med på graviditeten som du bare fordi han pulte deg. Og det konkluderer bare med hvor absurd syn du har på dette med å få barn.
Citrus Skrevet 19. oktober 2012 #86 Skrevet 19. oktober 2012 Hun er bitter og singel, og bare ute etter å krangle. Så la det ligge... Anonym poster: cd6ba51e7f960f5ce358a49c04afc6f7 Jeg vet, for all del, men har ikke akkurat noe bedre å gjøre her jeg ligger
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2012 #87 Skrevet 19. oktober 2012 Dama er gravid, men begge venter barn.
Gjest BettyBoop Skrevet 19. oktober 2012 #88 Skrevet 19. oktober 2012 (endret) Hun er bitter og singel, og bare ute etter å krangle. Så la det ligge... Jeg synes du har et fornuftig syn på dette. Man kan bare ikke sette seg ned og tenke at "i og med at jeg er gravid er det bare meg det er synd på". Det betyr ikke at man inntar en offerrolle... Verden er ikke svart/hvitt. Anonym poster: cd6ba51e7f960f5ce358a49c04afc6f7 Dra til helvete. jeg er singel ikke bitter. Jeg er iallefall ikke gravid og feit Endret 19. oktober 2012 av BettyBoop
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2012 #89 Skrevet 19. oktober 2012 Dra til helvete. jeg er singel ikke bitter. Jeg er iallefall ikke gravid og feit Jeg er gravid, mannen min kommer aldri til å bli gravid i sitt liv. Han VELGER å være en aktiv rolle i min graviditet, jeg har ikke noe valg. Han kommer aldri til å være like gravid som meg. Anonym poster: 1685bbdc9c50fd526a5fae83e5b817cb
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2012 #90 Skrevet 19. oktober 2012 Dra til helvete. jeg er singel ikke bitter. Jeg er iallefall ikke gravid og feit Hehe, gravid og feit er i hvertfall noe man VET er forbigående.... singel og bitter kan bli der for alltid.... Anonym poster: c7a3c027ed67a1d81d9328c53ab9fac1 1
SmallTalk Skrevet 19. oktober 2012 #91 Skrevet 19. oktober 2012 EH jo. Det er HUN som er gravd. Det er HUN som ikke får lov å spise og drikke det hun vil. Det er HUN som er kvalm. Dety er HUN som har bekkenløsning. Mannen har det superlett i forhold. Nei, det er faktisk ikke sikkert. Hos oss var det jeg som hadde det lett. Jeg lå på sofaen uten en eneste fysisk plage (om man ser borti fra den siste uka hvor jeg hadde leversmerter), imens samboeren var det som måtte gjøre alt.
Gjest BettyBoop Skrevet 19. oktober 2012 #92 Skrevet 19. oktober 2012 Nei, det er faktisk ikke sikkert. Hos oss var det jeg som hadde det lett. Jeg lå på sofaen uten en eneste fysisk plage (om man ser borti fra den siste uka hvor jeg hadde leversmerter), imens samboeren var det som måtte gjøre alt. hvis du hadde det så jævla lett hvorfor måtte han gjøre alt da? man er jo ikke syk om man er i fin form under svangerskapet da kan man faktisk gjøre noe
Bachata Skrevet 19. oktober 2012 #93 Skrevet 19. oktober 2012 Nei, det er faktisk ikke sikkert. Hos oss var det jeg som hadde det lett. Jeg lå på sofaen uten en eneste fysisk plage (om man ser borti fra den siste uka hvor jeg hadde leversmerter), imens samboeren var det som måtte gjøre alt. Hvorfor måtte samboern gjøre alt mens du lå på sofaen hvis du ikke hadde noen fysiske plager?
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 19. oktober 2012 #94 Skrevet 19. oktober 2012 hvis du hadde det så jævla lett hvorfor måtte han gjøre alt da? man er jo ikke syk om man er i fin form under svangerskapet da kan man faktisk gjøre noe Hvorfor måtte samboern gjøre alt mens du lå på sofaen hvis du ikke hadde noen fysiske plager? Hun skal få svare for seg selv, men så vidt jeg husker fra andre tråder her, så hadde hun vel ikke lov til å bevege seg på grunn av risiko for tidlig fødsel.
Gjest BettyBoop Skrevet 19. oktober 2012 #95 Skrevet 19. oktober 2012 Hun skal få svare for seg selv, men så vidt jeg husker fra andre tråder her, så hadde hun vel ikke lov til å bevege seg på grunn av risiko for tidlig fødsel. da hadde hun det jo ikke lett. da har man jo fare for blodpropp og whatnot, pluss at det kan ikke være lett å måte ligge der og ikke kunne gjøre noe? Jeg hadde blitt gal
Bachata Skrevet 19. oktober 2012 #96 Skrevet 19. oktober 2012 Hun skal få svare for seg selv, men så vidt jeg husker fra andre tråder her, så hadde hun vel ikke lov til å bevege seg på grunn av risiko for tidlig fødsel. Ah. Vel, er jo ikke helt uten fysiske problemer da.
SmallTalk Skrevet 19. oktober 2012 #97 Skrevet 19. oktober 2012 hvis du hadde det så jævla lett hvorfor måtte han gjøre alt da? man er jo ikke syk om man er i fin form under svangerskapet da kan man faktisk gjøre noe Pga livmorhalssvikt og dermed fare for prematur fødsel. Dette gir ikke noen fysiske plager, og jeg var egentlig i knall-form, så problemet mitt var jo bare det at jeg hadde forbud mot å gjøre noe annet enn å gå på do, dusje og å smøre meg mat når samboeren var på jobb. Hvorfor måtte samboern gjøre alt mens du lå på sofaen hvis du ikke hadde noen fysiske plager? Se over. Hun skal få svare for seg selv, men så vidt jeg husker fra andre tråder her, så hadde hun vel ikke lov til å bevege seg på grunn av risiko for tidlig fødsel. Stemmer. da hadde hun det jo ikke lett. da har man jo fare for blodpropp og whatnot, pluss at det kan ikke være lett å måte ligge der og ikke kunne gjøre noe? Jeg hadde blitt gal Rent fysisk så hadde jeg et veldig enkelt svangerskap (om man ser bort ifra de vanlige plagene som kvalme og tretthet de 12 første ukene og leversmerter den siste uka jeg var gravid), og jeg hadde ikke antydning til f.eks bekkenløsning osv. Og til tross for at jeg hadde "senge/sofa-arrest" i 12 uker, så var ikke svangerskapet mitt det jeg vil kalle krevende. Skal jeg være ærlig så har jeg aldri vært så lite stresset og så avslappet som jeg var de ukene jeg lå stille. Det var ingenting jeg kunne gjøre med situasjonen annet enn å ligge stille, og da slitet man seg ihvertfall ikke ut. Fare for blodpropp er det alltids uansett i et svangerskap, og de 14 dagene jeg lå på sykehuset så fikk jeg blodfortynnende for å forebygge blodpropp. Etter dette så ble risikoen for blodpropp ansett for å være såpass lav at jeg slapp blodfortynnende hjemme. Og nei, det er ikke lett å ligge stille i 12 uker, men hvis alternativet er at man kanskje får en veldig prematur unge, så tar man seg sammen og gjør det beste ut av situasjonen.
Gjest BettyBoop Skrevet 19. oktober 2012 #98 Skrevet 19. oktober 2012 Pga livmorhalssvikt og dermed fare for prematur fødsel. Dette gir ikke noen fysiske plager, og jeg var egentlig i knall-form, så problemet mitt var jo bare det at jeg hadde forbud mot å gjøre noe annet enn å gå på do, dusje og å smøre meg mat når samboeren var på jobb. Se over. Stemmer. Rent fysisk så hadde jeg et veldig enkelt svangerskap (om man ser bort ifra de vanlige plagene som kvalme og tretthet de 12 første ukene og leversmerter den siste uka jeg var gravid), og jeg hadde ikke antydning til f.eks bekkenløsning osv. Og til tross for at jeg hadde "senge/sofa-arrest" i 12 uker, så var ikke svangerskapet mitt det jeg vil kalle krevende. Skal jeg være ærlig så har jeg aldri vært så lite stresset og så avslappet som jeg var de ukene jeg lå stille. Det var ingenting jeg kunne gjøre med situasjonen annet enn å ligge stille, og da slitet man seg ihvertfall ikke ut. Fare for blodpropp er det alltids uansett i et svangerskap, og de 14 dagene jeg lå på sykehuset så fikk jeg blodfortynnende for å forebygge blodpropp. Etter dette så ble risikoen for blodpropp ansett for å være såpass lav at jeg slapp blodfortynnende hjemme. Og nei, det er ikke lett å ligge stille i 12 uker, men hvis alternativet er at man kanskje får en veldig prematur unge, så tar man seg sammen og gjør det beste ut av situasjonen. ja men det er jo likevel ikke så synd på han da. Hvor fælt er det å gjøre husarbeid liksom? I de fleste parforhold så gjør jo dama alt hjemme likevel.
SmallTalk Skrevet 19. oktober 2012 #99 Skrevet 19. oktober 2012 ja men det er jo likevel ikke så synd på han da. Hvor fælt er det å gjøre husarbeid liksom? I de fleste parforhold så gjør jo dama alt hjemme likevel. Hvis du tenker etter litt så tror jeg at du ser at det dreier seg om litt mer enn bare det å ta seg av husarbeidet i en sånn situasjon, og det er vel det de andre i denne tråden også prøver å få frem. Det å være på tåhev 24 timer i døgnet i flere uker tar på, og det å aldri vite hvordan morgendagen vil bli, er slitsomt i lengden, og for samboeren så var dette langt mer slitsomt enn det var for meg.
Gjest BettyBoop Skrevet 19. oktober 2012 #100 Skrevet 19. oktober 2012 Hvis du tenker etter litt så tror jeg at du ser at det dreier seg om litt mer enn bare det å ta seg av husarbeidet i en sånn situasjon, og det er vel det de andre i denne tråden også prøver å få frem. Det å være på tåhev 24 timer i døgnet i flere uker tar på, og det å aldri vite hvordan morgendagen vil bli, er slitsomt i lengden, og for samboeren så var dette langt mer slitsomt enn det var for meg. javel. men det er forskjell på psykisk slitsomt og fysisk slitsomt
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå