Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Men det er jo det å ha barnet inni seg som er å være gravid, er det ikke? Det er jo bare du som er det..

Joda, vet det er helt feil å si det sånn rent fysiologisk sett - har bare ikke tenkt over det, for graviditet for meg er så mye mer enn bare det som konkret er inni min livmor - det er plager, gleder, planlegging, spenning +++ og vi er to om alt dette. Men som jeg sier, det er ikke et bevisst valgt å si at vi er gravide, det bare føles sånn og da blir det til at vi har sagt det.

  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, for han er det ti ganger kleinere og rarere å si "jeg skal bli pappa" eller "vi skal bli foreldre", så da blir det heller sagt sånn med en humoristisk tone. Han derimot sagt det i fullt alvor hadde det blitt noe annet. ;)

Unnskyld hvis jeg er for frekk nå. Men en gutt som synes det er kleint å si disse setningene er da virkelig ikke voksen nok til å få barn? Også går han rundt å sier "smelt på tjukka" i en humoristisk tone i stedet :rodme: Jeg hadde vært så flau.

Anonym poster: cd6ba51e7f960f5ce358a49c04afc6f7

  • Liker 7
Skrevet

Hvorfor tror du det? Hva slags kvinner er det du har rundt deg?

Hvis du leser tråden her, ser både du og ts at så godt som alle kvinnene her inne ikke ville blitt sure over at dette ikke blir brukt. Flere ville til og med synes det var unaturlig.

Feminister. Om ikke mannen lar seg assimilere inn i kvinnes egendefinerte sjelsliv så blir hun sur. Kravene som stilles til menn fra gravide damer er så urimelige at kvinnegruppa Ottar fremstår som som rene mannselskerne.

Skrevet

Er det egentlig et så himla stort problem?

Ja, jeg er enig i at " vi er gravide " høres dumt ut,

men jeg har fortsatt tilgode å høre noen si det / se noen skrive det.

Jeg irriterer meg mer over folk som sier

" hvem bok skal vi lese? "

" hvem buss skal vi ta? "

" schjole " (kjole)

" schjøtt " (kjøtt)

" schjøre " (kjøre)

" schjempe " (kjempe)

  • Liker 6
Skrevet

Og ikke minst:

"tenkt til å gjøre"

"har lagt hele natta"

"hvordan bil ønsker du deg"

Anonym poster: c9e5ea297c38b521c801165c4ddf1782

  • Liker 1
Skrevet

Tenker jeg er heldig som ikke irriterer meg over så mye jeg.

  • Liker 2
Skrevet

Feminister. Om ikke mannen lar seg assimilere inn i kvinnes egendefinerte sjelsliv så blir hun sur. Kravene som stilles til menn fra gravide damer er så urimelige at kvinnegruppa Ottar fremstår som som rene mannselskerne.

Som gravid kvinne, kjenner jeg at jeg fremdeles undres over dine erfaringer med kvinner....

Hvilke krav er det gravide damer stiller til menn, som er så urimelige?

Skrevet

Som gravid kvinne, kjenner jeg at jeg fremdeles undres over dine erfaringer med kvinner....

Hvilke krav er det gravide damer stiller til menn, som er så urimelige?

Stå på pinne på alle mulige måter 24/7 fra ungen unnfanges til den er i alle fall bikket 2 år. Gjør ditt, gjør datt. Jeg vil ha, stikk og kjøp! Videre har vi debatten om det er smart å kreve at den vordende far blir med inn på fødestuen. Den mannen som prøver å slippe drepes på stedet. INGENTING av det gravide kvinner spør etter er det lov å stille spørsmål ved. Klokken 03:42 natt til en torsdag så kan en bli kastet ut av huse for å kjøpe et eller annet hun har fått dilla på. Gjør en ikke så, så er helvete løs i dagesvis.

  • Liker 1
Skrevet

Jeg tror faktisk samboeren fint kunne prestert å si "Vi er gravide", selv om det rent fysisk kun var jeg som var gravid. Nå ble riktig nok svangerskapet her en smule kjipt, og samboeren fikk seg et par sjokk underveis som nok gjorde at han ble en smule mer engasjert i svangerskapet enn en del andre menn nok ville vært.

Stå på pinne på alle mulige måter 24/7 fra ungen unnfanges til den er i alle fall bikket 2 år. Gjør ditt, gjør datt. Jeg vil ha, stikk og kjøp! Videre har vi debatten om det er smart å kreve at den vordende far blir med inn på fødestuen. Den mannen som prøver å slippe drepes på stedet. INGENTING av det gravide kvinner spør etter er det lov å stille spørsmål ved. Klokken 03:42 natt til en torsdag så kan en bli kastet ut av huse for å kjøpe et eller annet hun har fått dilla på. Gjør en ikke så, så er helvete løs i dagesvis.

Du... Nå overdriver du litt, vel? ;)

Men dersom dette er din opplevelse med gravide damer, så skjønner jeg at jeg har vært snill med samboeren min... Til tross for at det er han som fra uke 24 endte opp med å måtte ta seg av all shopping til klumpen her, all matlaging, alt husarbeid og å kjøre meg til ukentlige kontroller på sykehuset med ferdigpakket koffert fordi det ikke var sikkert at jeg slapp hjem igjen. Jeg har riktig nok dratt han ut av huset midt på natten et par ganger for å reise inn til sykehuset, men kastet han ut for å handle midt på natten - DET har jeg ikke gjort. ;)

Skrevet

Og ikke minst:

"tenkt til å gjøre"

"har lagt hele natta"

"hvordan bil ønsker du deg"

Anonym poster: c9e5ea297c38b521c801165c4ddf1782

Det er da vel ikke galt å si "tenkt til å gjøre."

Anonym poster: 1dab6d3112e906d6da76fb452e80dba2

  • Liker 1
Skrevet

Eg veit ikkje kva verd du lev i BM2, men eg trur ho er langt frå verkelegheita til kvinner flest.

Eg synest det er unaturleg å seie "vi er gravide". Hadde eg hatt ein mann som gjerne ville seie det, hadde det vore heilt greitt, men det er ikkje eit uttrykk eg sjølv ville brukt.

Skrevet

Det er da vel ikke galt å si "tenkt til å gjøre."

Anonym poster: 1dab6d3112e906d6da76fb452e80dba2

Jo, det er fullstendig galt. Hvor kommer ordet "til" fra? Det er helt overflødig og malplassert i sammenheng med at man skal utføre en handling.

Anonym poster: c9e5ea297c38b521c801165c4ddf1782

Skrevet

Jeg skjønner ikke at man kan bli så irritert at man må bite tenna sammen over et uttrykk, som attpåtil er søtt.

Hvis jeg sier jeg bruker uttrykket "jeg er barnevakt" om mine egne unger, så eksploderer det vel her...

Skrevet

Unnskyld hvis jeg er for frekk nå. Men en gutt som synes det er kleint å si disse setningene er da virkelig ikke voksen nok til å få barn? Også går han rundt å sier "smelt på tjukka" i en humoristisk tone i stedet :rodme: Jeg hadde vært så flau.

Anonym poster: cd6ba51e7f960f5ce358a49c04afc6f7

Jeg sier de tikke jeg heller, jeg synes det rett og slett er snålt. Jeg synes det er ganske kleint bare å si jeg er gravid, er ikke så glad i den type oppmerksomhet. Det betyr ikke at jeg ikke er klar for å bli mor ;)

Skrevet

"Vi er gravide" blir rart å si for min/vår del.

Skrevet

Stå på pinne på alle mulige måter 24/7 fra ungen unnfanges til den er i alle fall bikket 2 år. Gjør ditt, gjør datt. Jeg vil ha, stikk og kjøp! Videre har vi debatten om det er smart å kreve at den vordende far blir med inn på fødestuen. Den mannen som prøver å slippe drepes på stedet. INGENTING av det gravide kvinner spør etter er det lov å stille spørsmål ved. Klokken 03:42 natt til en torsdag så kan en bli kastet ut av huse for å kjøpe et eller annet hun har fått dilla på. Gjør en ikke så, så er helvete løs i dagesvis.

Kjenner meg fremdeles ikke igjen, så det er nok like forskjell på gravide kvinner som det er på menn som skal bli fedre. ;)

Jeg har noen bekjente som har fått mannen til å stå på pinne ja, men jeg har også bekjente menn som overbeskytter sin gravide kone og gjør alt for henne helt av seg selv. Det er ikke sikkert man alltid ser hvem som krever eller legger opp til hva.

ang fødestuedelen, er jeg nok den du ville hatet. Min kjære har ikke noe valg der. Om han sitter i ett hjørne uten å gjøre noe, så gjør han det, men VI skal ha barn, det er noe han alltid har villet, så fødselen er endel av det å få barn. Men ikke fader om jeg vil at han skal stå der nede og se på at det skjer, jeg trenger at VI sammen kommer oss igjennom, altså at han er der for meg, så er pent nødt til å gjøre jobben. Men han blir ikke med som eneste støtteperson, så om han trenger å gå på gangen eller noe, så kommer han til å gjøre det.

Jeg ville derimot aldri fått barn med en som ikke selv ønsket å være en støttespiller under både graviditet og fødsel, for det er ikke meg som har drømt om og planlagt å få barn. Skulle jeg først ha barn, er det med en som har ønsket det selv, og dermed også ønsker å være endel av både graviditeten og fødselen og det som kommer med nyfødt.

krav til mannen har jeg ja, slik jeg har krav til meg selv. VI skal bli foreldre, VI har begge en liten pjokk inni magen min, og den lille pjokkens ve og vel, bør pent være en prioritet for oss begge.

  • Liker 1
Skrevet

Jeg syns det er idiotisk når folk sier "Vi er gravide". Kvinner er gravide, et par får barn eller blir foreldre. Jeg lurer på hva dere mener at gravidtet snur hele livet opp ned? Ok, jeg har aldri vært plaget med kvalme, men ellers er det faktisk ikke så mye som er annerledes. Når ungen er født, DA snakker vi forandring.

Skrevet

Har ekstrem svangerskapskvalme, så her snur graviditeten opp ned på livet. Har barn fra før og syntes det å ha baby/barn var lett som bare det i forhold til å være gravid. Vi er ulike, kan vi ikke bare akseptere det.

Skrevet

Jeg lurer på hva dere mener at gravidtet snur hele livet opp ned? Ok, jeg har aldri vært plaget med kvalme, men ellers er det faktisk ikke så mye som er annerledes. Når ungen er født, DA snakker vi forandring.

For deg nei, og vær glad for det.

Jeg har slitt med sterk kvalme, økt angst, mistet all energi og er plaget med bekkenproblemer dersom jeg prøver å gå noe særlig.

Fra å være en som er vant til å trene minimum 6 dager i uka, gjøre alt jeg har lyst til, være den som er drivkraften hjemme, har jeg fått livet mitt snudd opp ned i graviditeten pga plagene. Har vært mer eller mindre sykemeldt siden uke 8, forsøkt å få til å fungere, mislykkes. Forsøkt på nytt å få til å fungere, mislykkes. Reist på ferie og prøvd å leve normalt, bare for å innse at jeg ikke klarer nært sagt NOE av det jeg vanligvis ville valgt å gjøre.

Til slutt sitter man der og aksepterer at dagene får gå som de går, selv om jeg føler meg så langt ifra meg selv som jeg kan komme. Jeg gleder meg til babyen min kommer ut, så jeg kanskje får tilbake ihvertfall LITT av meg selv. Når han er ute, kan sambo hjelpe til, og jeg kan kanskje klare å gå en liten tur, uten å brekke meg over grøftekanten, ikke kunne gå på to dager og være stiv i hele overkroppen av anspenthet.

Noen av oss får nemlig plager som snur opp ned på livet, lenge før babyen kommer.

Jeg undres på dette med nattevåk.... hvor ille blir det? Jeg har per idag ikke sovet en hel natt på 6 måneder... har minimum 2 oppvåkninger hver natt, slitsomme og vonde sådanne. Oftest mellom 3-4 hver natt, så å sove sammenhengende lenger en 3 timer kan jeg ikke engang huske når skjedde.

Hadde det ikke vært for den enorme kjærligheten jeg føler til den sprellende lille krabaten i magen, så hadde jeg gått på veggen. Heldigvis er det hjelp å få, og jeg går til psykolog, spesialistjordmor, akupunktør og altså på sykemelding.

Livet ligner ikke litt engang på hvordan det var før graviditeten.

  • Liker 1
Skrevet

Jeg syns det er idiotisk når folk sier "Vi er gravide". Kvinner er gravide, et par får barn eller blir foreldre. Jeg lurer på hva dere mener at gravidtet snur hele livet opp ned? Ok, jeg har aldri vært plaget med kvalme, men ellers er det faktisk ikke så mye som er annerledes. Når ungen er født, DA snakker vi forandring.

Tja... Du kan jo prøve å se for deg hvordan det blir når man lever med konstant fare for prematur fødsel fra man runder over til uke 24 og blir beordret til sengeleie frem til uke 36. Da er det kanskje ikke så rart at graviditeten snur livet litt opp-ned... Det å gå fra å jobbe mer enn 100% til å være sengeliggende i flere uker er en rimelig stor overgang, og jeg vil nesten si at dette var en større overgang enn det var å få en litt prematur unge med gulsott og spiseproblemer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...