Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det forventet at alle menn skal si "vi er gravid" når fruen er blitt det?

Er det en dealbreaker om man føler det er litt pussig og helst kvier seg for en slik formulering?

Jeg skjønner jo poenget med det, markere at begge er sammen om det osv osv. Men føles litt rart likevel synes jeg. Burde jeg bite sammen tenna og late som det er greit?

  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er bare kvinnen som er gravid. Punktum

Man kan heller si at man skal bli foreldre framfor "vi er gravide".

  • Liker 18
Skrevet

Jeg får helt grøsninger av irritasjon når jeg hører folk si slik. Å være gravid er en fysisk tilstand. Det er kun kvinnen som er gravid. Mannen er ikke gravid. Altså er det ikke noe "vi", med mindre vi snakker om et lesbisk par hvor begge to har et foster inni hver sin respektive livmor.

Hvorfor ikke si "Vi venter barn" i stedet?

Anonym poster: 83512a3d156773404919fecd5fa269f4

  • Liker 21
Gjest Dream89
Skrevet

Vi skal ha barn er vel det jeg har hørt mest og det som høres mere riktig ut:P Ellers får du si "kjærringa er på tjukka!!" haha

  • Liker 3
Skrevet

Jeg syns det høres tåpelig ut å si vi. Hun er gravid. Dere skal ha barn.

  • Liker 6
Skrevet

Sånn helt uavhengig av hvorvidt det er rett eller ikke å si "vi er gravide", er det i hvert fall fjernt at en formulering skulle være en dealbreaker når man venter barn sammen.

  • Liker 7
Skrevet

OK. Så da er det ikke en så forventet formulering som jeg innbilte meg det var. :-)

Skrevet

"vi skal ha barn" er det jeg tror min kjære har brukt også, tviler sterkt på at han noengang har sagt at "vi er gravide".... Jeg hadde nok ikke reagert på det om han hadde sagt det, men reagerer heller ikke på at han ikke sier det.

Det er bare jeg som er gravid av meg og min kjære, men vi skal begge ha barn.

  • Liker 1
Skrevet

Er det forventet at alle menn skal si "vi er gravid" når fruen er blitt det?

Er det en dealbreaker om man føler det er litt pussig og helst kvier seg for en slik formulering?

Jeg skjønner jo poenget med det, markere at begge er sammen om det osv osv. Men føles litt rart likevel synes jeg. Burde jeg bite sammen tenna og late som det er greit?

Ah, forventningstyraniet... Nei, det er helt ok å nekte å si "vi er gravid". Du får nok ei sur kjerring og alle henens venninner på nakken, men det skal du drite i. du kan si at "vi skal bli foreldre", "vi skal ha barn" men "vi er gravid" er så idiotisk at det både kan og skal du nekte å bruke. Men aller aller best er "Jeg skal bli far, og han skal spille på verdens beste fotball-lag!".

Skrevet (endret)

Jeg synes det er en koselig formulering, selv om den rent biologisk er helt feil. Den er absolutt ikke obligatorisk, og jeg vil aldri forvente at mannen bruker den. Men han har flere ganger sagt ting som "vi prøver å bli gravide", "vi skal ha egginnsetting", "vi er rugere", etc. For han går så opp i hele prosessen, og i det jeg føler på kroppen.

Så om noen velger å bruke denne setningen synes jeg bare det er koselig, det viser et engasjement i svangerskapet. Men forventet at mannen skal si det? Nei.

Endret av Athene
  • Liker 6
Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Jeg synes det er en koselig formulering, selv om den rent biologisk er helt feil. Den er absolutt ikke obligatorisk, og jeg vil aldri forvente at mannen bruker den. Men han har flere ganger sagt ting som "vi prøver å bli gravide", "vi skal ha egginnsetting", "vi er rugere", etc. For han går så opp i hele prosessen, og i det jeg føler på kroppen.

Så om noen velger å bruke denne setningen synes jeg bare det er koselig, det viser et engasjement i svangerskapet. Men forventet at mannen skal si det? Nei.

Enig med deg, jeg. Selv om det er jeg som er gravid og jeg som har de fysike plagene, så har mannen min vært med hele veien og vist engasjement og vrt en kjempegod støtte. Det er jo ikke slik at han er helt uberørt av min graviditet, livet er snudd på hodet for begge to.

Han har såvidt jeg vet ikke sagt "vi er gravide", men hadde han gjort det hadde jeg syntes det var helt greit.

Skrevet

Er ikke dette noe som kommer fra USA eller noe sånt. Der sier de vel gjerne "We're pregnant". Men der er det en mer naturlig setning?

Jeg synes det høres helt dustete ut. Jeg sier at JEG er gravid. Mannen sier han har smelt meg på tjukka :fnise:

Skrevet

Jeg synes det høres helt dustete ut. Jeg sier at JEG er gravid. Mannen sier han har smelt meg på tjukka :fnise:

Personlig er "smelt på tjukka" en av de aller dummeste setningene jeg hører i forbindelse med svangerskap. Det gir assosiasjoner til en god miks av white trash og "mot i brøstet".

Anonym poster: cd6ba51e7f960f5ce358a49c04afc6f7

  • Liker 9
Skrevet

Hører og ser mange skriver det, men jeg synes det blir helt feil. Hos oss har iallefall jeg vært gravid, men VI har ventet barn.

  • Liker 1
Skrevet

Jeg er heller ikke komfortabel med uttrykket selv om jeg er dama.

Sier at jeg er gravid, eller at vi skal bli foreldre.

Skrevet

Har egentlig aldri tenkt over eller lagt noe mening i hva vi sier, men vi sier faktisk begge to at vi er gravide/skal ha barn. Nå påvirker barnet i magen oss begge to på alle plan og hverdagen vårt er totalt endret pga graviditeten - og vi har bestemt oss sammen, laget barnet sammen - men jeg må ha barnet inni meg (noe jeg med stor glede hadde lagt over til han, om mulig).

Men ja, kanskje det høres rart ut? Har ikke tenkt over det, og vi sier det ikke fordi vi absolutt er "sammen om det" - det er bare naturlig for oss, vi er jo gravide :fnise: (ok, nå ble det litt rart)

  • Liker 1
Skrevet

Personlig er "smelt på tjukka" en av de aller dummeste setningene jeg hører i forbindelse med svangerskap. Det gir assosiasjoner til en god miks av white trash og "mot i brøstet".

Anonym poster: cd6ba51e7f960f5ce358a49c04afc6f7

Vel, for han er det ti ganger kleinere og rarere å si "jeg skal bli pappa" eller "vi skal bli foreldre", så da blir det heller sagt sånn med en humoristisk tone. Han derimot sagt det i fullt alvor hadde det blitt noe annet. ;)

Skrevet

Har egentlig aldri tenkt over eller lagt noe mening i hva vi sier, men vi sier faktisk begge to at vi er gravide/skal ha barn. Nå påvirker barnet i magen oss begge to på alle plan og hverdagen vårt er totalt endret pga graviditeten - og vi har bestemt oss sammen, laget barnet sammen - men jeg må ha barnet inni meg (noe jeg med stor glede hadde lagt over til han, om mulig).

Men ja, kanskje det høres rart ut? Har ikke tenkt over det, og vi sier det ikke fordi vi absolutt er "sammen om det" - det er bare naturlig for oss, vi er jo gravide :fnise: (ok, nå ble det litt rart)

Men det er jo det å ha barnet inni seg som er å være gravid, er det ikke? Det er jo bare du som er det..

  • Liker 1
Skrevet

Personlig er "smelt på tjukka" en av de aller dummeste setningene jeg hører i forbindelse med svangerskap. Det gir assosiasjoner til en god miks av white trash og "mot i brøstet".

Anonym poster: cd6ba51e7f960f5ce358a49c04afc6f7

Enig. Det høres veldig "trashy" ut, og jeg hadde ikke likt om kjæresten min sier det en gang i fremtiden.

Anonym poster: 1dab6d3112e906d6da76fb452e80dba2

Skrevet

Ah, forventningstyraniet... Nei, det er helt ok å nekte å si "vi er gravid". Du får nok ei sur kjerring og alle henens venninner på nakken, men det skal du drite i. du kan si at "vi skal bli foreldre", "vi skal ha barn" men "vi er gravid" er så idiotisk at det både kan og skal du nekte å bruke. Men aller aller best er "Jeg skal bli far, og han skal spille på verdens beste fotball-lag!".

Hvorfor tror du det? Hva slags kvinner er det du har rundt deg?

Hvis du leser tråden her, ser både du og ts at så godt som alle kvinnene her inne ikke ville blitt sure over at dette ikke blir brukt. Flere ville til og med synes det var unaturlig.

  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...