Gå til innhold

Venninne kjøpte hus uten lån, snyltet på oss


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ikke ta med drikke til festen! Kom uten noen ting og si 'Ja, nå har vi spandert på deg i mange år, nå er det sannelig din tur.' Hvis hun ikke har nok drikke går dere på byen og sier 'jaja, her er det jo ikke noe å hente, så vi stikker'. Jeg hadde personlig kuttet henne ut fordi jeg ikke kan ha venninner med så fundamentalt annerledes tankesett når det gjelder vennskap og økonomi (jeg trenger venner som jeg vet vil det beste for meg - slik at jeg automatisk vil det beste for dem også - da blir det ingen utnytting), men hvis hun er en del av en gjeng ville jeg bare sørget for at INGEN i gjengen foreslo aktivteter som kostet noe. Hvis hun vil ut og spise, si 'ja, men jeg har ikke råd, har sponset ei kjip venninne av meg i mange år', og bare la henne ta kontakt. Jeg hadde vært høflig og avvisende, men aldri bedt om å få igjen pengene. Den beste lærepengen hun kan få er å sitte der med et stort, tomt nedbetalt hus uten venner.

Anonym poster: f113e5be7670a666f77a3667849583b1

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du røyket sokkene dine? Selv om politiet har mye grov kriminalitet å ta seg av, så betyr ikke det at man skal slutte å anmelde lommetyveri og lignende. Ta deg en bolle.

Anonym poster: 2a448f4db788012b8e9da2f84ffc76db

Takk for bollen.

Dette er ikke lommetyveri.

Anonym poster: c8d07aaefa1775aeede3c6ccd3fcadc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for bollen.

Dette er ikke lommetyveri.

Anonym poster: c8d07aaefa1775aeede3c6ccd3fcadc3

Lær deg å lese, jeg har ikke skrevet at DETTE er lommetyveri, det var en sammenligning. Men det endrer ikke det faktum om at dette dreier seg om svindel.

Anonym poster: 2a448f4db788012b8e9da2f84ffc76db

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sted inviterte hun oss til innflytningsfest I MORGEN, litt kort varsel, men vi har tenkt å dra.

Vi er en gjeng på 6-7 personer som har støttet litt ekstra, for å si det sånn, to av de personene er IKKE interessert i å ytre et ord mer med henne, men vi andre skal dra for å se hva som skjer.

Anonym poster: 82cfd9186f03675581f4b74115760c87

Dra bortover uten drikke og med en beskjed om at siden dere har sponset henne i så mange år med middager, drikke, kino og regninger, så er det nu hennes tur.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi har vært naive, for omsorgsfulle, og tapt skikkelig på det. Vi har ikke bestemt oss for hva vi skal gjøre enda, vi har hverken kuttet henne ut eller tatt henne langt inn i varmen igjen. Vi er enige om at pengene er tapt, alle kronene, og at vi IKKE skal sponse henne med mer. I sted inviterte hun oss til innflytningsfest I MORGEN, litt kort varsel, men vi har tenkt å dra.

Vi er en gjeng på 6-7 personer som har støttet litt ekstra, for å si det sånn, to av de personene er IKKE interessert i å ytre et ord mer med henne, men vi andre skal dra for å se hva som skjer.

Kan jo hende hun tilbyr tjenester og alt i retur?

Jeg skal i allefall spørre henne, ansikt til ansikt, om hva hun mener om støtten hun har fått, og om hun eventuellt er interessert i å gjøre tjenester for noen av oss som har støttet henne så mye.

Det er jo fortsatt rimelig absurd hele situasjonen, herregud.

Anonym poster: 82cfd9186f03675581f4b74115760c87

Håper virkelig dere konfronterer henne, ikke la henne tro at alt bare er fryd og gammen! hun fortjener virkelig å bli satt på plass.

Spent på å høre fortsettelsen!

Anonym poster: e7115f82d6403973605ab462b87d0ff4

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med de andre. Ikke ta med dere drikke også når dere kommer si noe sånt som: Åja, spanderer ikke du? Trodde det var en selvfølge, ettersom vi trossalt har betalt en andel av huset ditt.

Endret av kaffemor
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitt ei venninne 200000kr i lommepenger dere da 7. ... :icon_lol:

Det er så drøyt at jeg har nesten ikke ord!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så drøyt at jeg har nesten ikke ord!!

Kjerringa TS snakker om har vært frekk, men samtidig så må hele gjengen ha vært blinde fordi folk som jobber og bor hjemme hos foreldrene sine har da penger. Det forstår selv en femåring.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som det er begge partier sin feil. Dere viste at hun jobbet, og hadde mindre regninger pga boende hos foreldre. Det at dere tilbød ting har ingenting med saken, de fleste gjør sånt, det gjør du der og da av fri vilje og er ikke noe du burde bruke mot en person senere.

Det dere har vært, unnskyld språket, idioter på er å ikke spørre "Dekker ikke lønna di dette egentlig?"

Sånne lån er noe man spør annenhver par måneder, å gi sånt månedlig i åtte år er bare deres feil egentlig, det er ikke bare hun sin feil at dere frivillig ga hun penge på en slik måte, etter 36 måneder setter du ned foten og sier "nei" rett og slett.

TS nevnte at hun ringte gråtende, men har hun virkelig ringt gråtende til minst seks personer månedlig og ikke blitt tilbud pengene frivillig? Høres shady ut at noen kan gi ut penger i over 80 måneder.

Prøv so det ut høyt. "Jeg ga venninnen min penger uten å spørre hvorfor lønnen hennes ikke dekte livet hos foreldrene i åtte år."

Endret av IcarusXI
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke slik at vi fast har gitt hver måned sammen, det er så løse summer, og mer nå og da, at vi først merket det når vi satt oss ned og regnet litt på det. Noen som bor hjemme og jobber litt skal vel ha penger til det meste, men så jobbet hun for lite, hadde ikke nok inntekt i forhold til regninger og utgifter. Ja, klart vi var naive og idioter, det det man jo nå, men når dette er en bestevenninne som man har hatt hele livet,har en ikke tenkt så mye på det egentlig. Ikke før hun kjøpte hus kontant med oppsparte penger, da fikk jeg jo sjokk og hakeslepp og WHAT THE FUCK liksom.

Festen har ikke vært enda, vi skal dit i dag. Vi har ikke med oss noen drikkevarer, det kommer vi til å forvente å få litt av fra henne, og vi har med oss en liten sjokolade som innflyttingsgave for ikke å komme tomhendt. Så blir det spennende å se hva som skjer videre i dag, vi skal forsiktig ta opp temaet. Mest av nysgjerrighet egentlig, for jeg fatter ikke hvordan det går an å bevisst få folk to å gi penger og spandere på seg, greit hun har ikke sagt "kan jeg få penger", men når nærmest får et sammenbrudd pga regning, så står man der og penger ut. Vanskelig å forklare, dama er enten litt skadd og hsr sykt forhold til penger, eller dåpsliturgien hun ekstremt bra, uansett er hun jo litt gal!

Ts

Anonym poster: 82cfd9186f03675581f4b74115760c87

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke dåpsliturgien, men da spiller hun utrolig bra, skulle det stå. Autocorrect.

Anonym poster: 82cfd9186f03675581f4b74115760c87

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vennegjengen opplevde det samme som trådstarter beskriver her, og vi ble også støtt fordi vi hadde støttet henne økonomisk i alle år.

Etter en oppklaringsrunde viste det seg at foreldrene hadde forlangt en veldig stor andel av lønnen hennes som husleie, slik at hun var blakk hele tiden.

Det var ikke løgn i det hele tatt.

Det hun ikke visste var at foreldrene hadde satt alt inn på sparekonto til huskjøp, og at hun derfor kunne kjøpe seg leilighet uten lån da den dagen kom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tviler på at dere har gitt vennina deres et fast beløp i måneden liksom.det høres jo litt rart ut.har der råd til det liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

tviler på at dere har gitt vennina deres et fast beløp i måneden liksom.det høres jo litt rart ut.har der råd til det liksom.

Trådstarter har da ikke sagt at de har gitt venninnen et fast beløp i måneden, hun har derimot presisert det motsatte - at det har vært litt penger her og der.

Liksom.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hakeslepp: Herregud! Det hadde jeg aldri hatt samvittighet til. Ringe dere gråtende og be om hjelp til å betale regninger og medisiner, og så har hun 1,1 million (og sikkert mer også) på konto? Det er så frekt at jeg har ikke ord! Hadde det vært meg hadde jeg sagt ganske mye jeg kanskje hadde angret på i løpet av den innflytningsfesten... Men mest sannsynlig hadde jeg vel ikke angret uansett hva jeg sa, for SÅ frekk og jævlig som "venninna" deres er det da nesten ikke mulig å bli! Dere har ikke råd til hus og hun som har det har lånt penger av dere... :sjokkert:
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...