Gå til innhold

Sist sette film MED vurdering


Gjest Solmåne

Anbefalte innlegg

MV5BMTY3NTY0MjEwNV5BMl5BanBnXkFtZTcwNTE3NDA1OA@@._V1._SY317_CR15,0,214,317_.jpg

(Trykk på bildet for IMDB link)

Visste ikke så mye om filmen, utennom at jeg hadde sett traileren og den virket spennende med et artig plott.

Det at Bruce Willis er med er jo et bra tegn på at filmen er verd å se.

Tror den siste filmen jeg såg Joseph Gordon i var Inception og synes han gjorde en bra jobb der. Og han skuffet ikke i Looper heller.

Mange gode skuespillere og et "troverdig" handlingsplott.

Terningkast: 5

Endret av -Leon-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sikter ikke til kunnskap om New York i den tidsperioden i det hele tatt faktisk,om du er så heldig

å være i besittelse av info ifra denne tiden så får du nok mer ut av filmen,du har rett i det,men

det jeg mener med det forrige innlegget mitt er mer dyktigheten til regissøren rundt plott,settene og

ikke minst skuespillerprestasjonene (spesiellt Day-Lewis som nevnt tidligere,hadde fortjent Oskar

for denne syns jeg personlig).

Du har sett filmen med ett utrent øye og masse av det jeg har nevnt har tilsynelatende gått deg hus

forbi....DET var poenget mitt.

Vel, da får jeg bare gjenta meg selv - smaken er som baken. Jeg er enig i at Day-Lewis var en veldig god skuespiller i denne filmen, og det er mye mulig at regissøren er god og har laget andre flotte filmer - men dette, kombinert med sett som er godt laget og fine å se på, redder i min mening ikke filmen. Ikke forandrer det på det faktum at deler av historien var tynn heller, blant annet kjærlighetshistorien mellom de to hovedpersonene.

Det at vi har litt forskjellig syn på filmen er ingen grunn til å leke filmsnobb ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, da får jeg bare gjenta meg selv - smaken er som baken. Jeg er enig i at Day-Lewis var en veldig god skuespiller i denne filmen, og det er mye mulig at regissøren er god og har laget andre flotte filmer - men dette, kombinert med sett som er godt laget og fine å se på, redder i min mening ikke filmen. Ikke forandrer det på det faktum at deler av historien var tynn heller, blant annet kjærlighetshistorien mellom de to hovedpersonene.

Det at vi har litt forskjellig syn på filmen er ingen grunn til å leke filmsnobb ;)

Er veldig enig med Tonje når det gjelder Gangs of New York, og jeg tør også påstå at jeg har sett en del film. Dette er langt fra Scorsese's beste! Den starter fantastisk, og føles mektig, men deretter flater den ut, og forholdet til Leo & Cameron får alt for stort spillerom. En annen ting som irriterte meg med filmen er at Daniel Day-Lewis spiller så godt og fremstår i mine øyne så karismatisk, at jeg klarer ikke ta han alvorlig som skurk. Jeg liker'n for godt til skurk å være!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

End of Watch

Jake Gyllenhaal er bare en genial skuespiller, siste filmen jeg såg han i var Jarhead hvor han gjorde en strålende rolle også.

Filme handler om to politimenner i LAPD, viser den brutale hverdagen de må leve med.

Solid manuskript og bra kamerabruk.

Terningkast: 6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Darthoven

End of Watch

Jake Gyllenhaal er bare en genial skuespiller, siste filmen jeg såg han i var Jarhead hvor han gjorde en strålende rolle også.

Filme handler om to politimenner i LAPD, viser den brutale hverdagen de må leve med.

Solid manuskript og bra kamerabruk.

Terningkast: 6

Enig! Knallfilm! Orginal, brutal og sannsynligvis noenlunde realistisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Lady og Landstrykeren

Finnes det noe bedre enn en ekte Disney-klassiker? Søt, morsom, trist og fantastisk på en gang.

10/10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Friends with kids på fredag. Den var ganske underholdende, men svært forutsigbar. Veldig amerikansk, egentlig (og det var åpenlyst at de reklamerte for nespresso :fnise: ). Vil gi den terningskast 3/4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Tall Man! 9/10. Kjempebra film. Deilig å bli litt forvirret under en film for en gangs skyld også, altså, den var ikke så forutsigbar. :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeff, who lives at home; 2/10

Dødsdårlig! Kjedelig, og jeg skjønte ikke pointet med filmen :klo:

Anonym poster: 909d0a86ffb22f835b4c282c2d07de47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HunterLady

Meet Joe Black

Denne hadde jeg faktisk ikke sett før, og er glad for at jeg nå har fått sett den.

Med Anthony Hopkins og Brad Pitt. Pitt gjør en utrolig god karakter som også er veldig morsom! Godt skuespilleri og fint plot.

10/10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

A very Harold and Kumar christmas - Tull og tøys fra ende til annen. Litt morsom innimellom helt klart, men også svært urealistisk og tøysete. Men hva kan man forvente? Lett underholdning uten det helt dype innholdet! 4/10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

The Perks of Being a Wallflower 10/10

For den generelle mengda er nok ikkje det her den perfekte filmen, men den traff meg midt i hjartet. Visste nesten ikkje at sånn her type film kunne gje meg ein så god følelse. Den var kjempefin! Emma Watson har tatt seg veldig opp overspeling i Harry Potter-filmane. Logan Lerman og Erza Miller gjer veldig gode roller. Dei to sistnemnde må vere dei flinkaste skodespelarane på den alderen, trur eg. Veldig rørande film, gledar meg til å lese boka no!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bridget Jones: the edge of reason. Må gi den 10/10 poeng - elsker filmen! Passe spennende, morsom og rørende. Dessuten er Colin Firth så og si verdens kjekkeste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A dangerous method.

Kiera Nightley gjør en så god rolle at jeg ble målløs.

Vet ikke hva jeg skal si om den, den er rett og slett veldig godt, dere bør se den.

Sorry for tam vurdering , men akkurat den filmen er vanskelig å beskrive, bare se den. Spesielt om dere er litt interessert i SM og de psykologiske aspektene rundt det, samt Jung og Freud psykologi.. :sjenert:

Anonym poster: 02faa6ed3c2c6d09d410aaa2fd706a0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Gjest Spiderpig

Magic Mike.

Hadde gledet meg til alenekveld med Mike. Alle hyler så fælt om denne filmen. Greit nok at fyren er kjekk, og har fin kropp, men alt annet var kjedelig. De oppturene med en digg fyr i bar overkropp var det eneste å hoppe i taket over, og hele filmen er egentlig jævlig oppskrytt og kjedelig spør du meg..

Nedtur.

Red; Karakter 4/10. Kun pga hotness.

Endret av Spiderpig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Django Unchained:

Så denne da jeg feiret jul i USA. Er nok en av de beste filmene jeg har sett. Christoph Waltz, Leonardo DiCaprio og Jamie Foxx gjør en fantastisk jobb. Har selv ikke sett så mange Tarantino-filmer før, men nå må jeg det. Filmen er en slags western som skildrer tiden før borgerkrigen. Mange morsomme og surrealistiske scener gjør at jeg må gi den 9/10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Django Unchained:

Så denne da jeg feiret jul i USA. Er nok en av de beste filmene jeg har sett. Christoph Waltz, Leonardo DiCaprio og Jamie Foxx gjør en fantastisk jobb. Har selv ikke sett så mange Tarantino-filmer før, men nå må jeg det. Filmen er en slags western som skildrer tiden før borgerkrigen. Mange morsomme og surrealistiske scener gjør at jeg må gi den 9/10.

Denne gleder jeg meg til å se :jepp:

En Tarantino-film litt utenom det vanlige

Siste filmen jeg så var egentlig 3 filmer i en serie på enda fler. Jeg så de siste tre filmene rett etterhverandre

Det var Johan Falk serien og siste filmen var rett og slett fantastisk.

Gir hele serien 9/10 og den siste og avsluttende filmen 10/10

Fantastisk avslutning (man må nesten se dem i rekkefølge) som har mye fra det reelle samarbeidet mellom det kriminelle og politiet i Sverige.

Det opphøyer filmene veldig når man vet at mange av hendelsene faktisk har skjedd.

Handler om spesialpolitiet og samarbeidet med tystere i det tunge kriminelle miljøet i Sverige

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...