Gå til innhold

Sist sette film MED vurdering


Gjest Solmåne

Anbefalte innlegg

Gjest HunterLady

The Hangover Part Two

Måtte jo se den, siden jeg ganske nylig så enern. Filmen var morsom og Bradley Cooper var som alltid like digg å se på, men må si at filmen ikke var like god som enern. Mye oppbrukte temaer, men morsomt at Mike Tyson kom inn på slutten. Det hadde jeg ikke forventet. Ellers var filmen veldig som forventet.

4/10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Dreamdrops

Så Taken 2 på kino i helgen. Minst like spennende som 1ern og det tok ikke lang tid før det ble spennende for å si det sånn.

Bra handling og Liam Neeson er fortsatt like badass ;)

7.7/10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wall Street: Money Never Sleeps.

For dem som elsket Wall Street vil denne oppfølgeren oppleves en smule tammere. Det er ikke like hardcore som tidligere med insidehandler, aksjer og kursmanipuleringer, tett etterfulgt av hinsides jetset-liv. Riktignok er det noe finans inne i bildet også. Noe kursmanipulering og falske rykter setter liv på spill og karrierer i grus, men det er i aller høyeste grad en film som også bruker god tid på moralpreken, samt dårlig familieforhold.

Michael Douglas gjør likevel en verdig avskjed med sin rolle som kultfiguren Gordon Gekko i denne filmen.

6/10

Endret av Pene sko...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Snabba cash - Likte den og konseptet til filmen, men var litt rar film. Skjønte ikke slutten heller. 5/10

Kompani Orheim - Hadde store forventninger til denne filmen men den var ikke helt det store jeg håpet på. 4/10

Anonym poster: 0ef512298ea027a0de14a55e796d6c43

Kompani Orheim var den beste i serien, syntes jeg. Litt mørkere, men fin likevel. Får 8/10 av meg.

Jeg så Cabin in the Woods i forgårs. Hadde hørt så mye om at den var litt annerledes etc, så jeg satt og ventet på det hele veien. Forferdelig irriterende film, og ikke spennende heller. Når slutten kom..wtf? Var det alt? Kastet bort tiden min. 3/10. Får et par plusser for kule monstere.

Easy A er en av få jentefilmer jeg har likt litt. 6/10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Werckmeister Harmonies:

Jeg har lyst til å si at Bela Tarr er som Ingmar Bergman, likevel er jeg usikker. Begge er kunstnere på sin måte. Bela tar i bruk enkle, dog inntrykksfulle midler for å formidle budskap. Ungarske Werckmeister Harmonies er mystisk og spesiell, poetisk og metaforisk. Godt hjulpet av god musikk settes stemningen ofte i en heller melankolsk modus. Det er en film man helst bør se med egne øyne.

8/10

(Om man har en forkjærlighet for Bela Tarr bør man også vurdere The Turin Horse)

Endret av Pene sko...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paranormal activity 2.

Denne var rett og slett kjedelig. Likte 1'ern mye bedre. Pluss for at alt filmes med "hjemmekamera", det gjør det mer realistisk. Gir den 2/10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Requiem for a dream"!

Veldig opphauset, men den skuffet meg faktisk på en del områder. Jeg hadde forventet en mer solid historie og en litt mer plottdrevet film. Det eneste spenningsmomentet er jo om gamlemor kommer på tv eller ikke. Ellers så er det nok en veldig realistisk historie med tanke på veien fra å flørte med tunge narkotikum til å ødelegge livet sitt, så som propaganda fungerer den nok bedre enn som spillefilm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HunterLady

"Requiem for a dream"!

Veldig opphauset, men den skuffet meg faktisk på en del områder. Jeg hadde forventet en mer solid historie og en litt mer plottdrevet film. Det eneste spenningsmomentet er jo om gamlemor kommer på tv eller ikke. Ellers så er det nok en veldig realistisk historie med tanke på veien fra å flørte med tunge narkotikum til å ødelegge livet sitt, så som propaganda fungerer den nok bedre enn som spillefilm.

Det er nok en bedre film for de som kan relatere seg til karakterene sånn som det pleier å være med mange filmer. Dersom man ikke har vært der selv og heller ikke kjenner til den verdenen ved at personer man kjenner har vært oppi, så er det så og si umulig å se på filmen som noe annet enn propaganda.

Jeg både lo og gråt av denne filmen fordi jeg kjente meg så godt igjen i situasjoner.

For meg er Requiem for a dream en 10/10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A Fistful of Dollars

Fin atmosfære, spennende historie fortalt på en kreativ måte med overraskelser underveis, skitten, realistisk og full av ekte menn. Mørk humor og en by full av slemminger med en anti-helt som kommer fra ingensteds og plotter dem mot hverandre. Og Clint Eastwood! Han er helt fantastisk! Top notch! Synd at denne filmen står litt i skyggen av andre verker og dermed får litt mindre oppmerksomhet enn den burde. Anbefales.

Forøvrig så elsker jeg technicolor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke film men en ny serie som heter 666 Park Avenue.

Kjente skuespillere, litt forutsigbart men masse action, mystikk og passe interessante rollekarakterer. Bare sett 2 episoder men denne serien har potensiale. Serien foregår i New York og jeg elsker den byen.

6/10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solmåne

Looper 7.5/10

Syns det var en bra kinofilm! Selvfølgelig så er det alltid litt kluss når det gjelder tidsreising i filmer. Syns det er umulig å få en tidsreisefilm til å bli "sannsynlig". Men hvis jeg trekker det til side så storkoste jeg meg. Og de klarte virkelig å tulle med fjeset til Joseph Gordon-Levitt. Kjente han omtrent ikke igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HunterLady

Magic Mike

Med blant andre Channing Tatum og Matthew Mcconnaughey. Jeg var skeptisk i begynnelsen, men etterhvert begynte jeg å kjenne meg ganske godt igjen i enkelte av miljøene som er skissert i filmen. Synes filmen var ganske bra og viser godt hvordan ting ser ut bak forhenget.

8/10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest NerdMedSverd2

Mr Nobody (2009). Grei skuring. Flott visuelt sett, men historien er så som så. Uansett verdt å se 7/10

Mothlight (1963). Ja, hva skal man si. Kunstfilm på fire min, eneste jeg oppnådde med den er å kunne namedroppe Brakhage om jeg møter en hipster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snow White and the Huntsman

5/10

Elendig og usammenhengende handling. Dårlig oppbygde karakterer. Eneste som redder filmen noen lunde er stilige effekter og kostymer, mer eller mindre.

Gir den en 4, elendig skuespill, dårlig karakteroppbygning og en historie som ikke har driv, sammenheng eller noen form for klimaks. Bra lyddesign og jeg er enig med effektene, men ellers, blæææh film... Glad jeg ikke så den på kino for å si det slik ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gir den en 4, elendig skuespill, dårlig karakteroppbygning og en historie som ikke har driv, sammenheng eller noen form for klimaks. Bra lyddesign og jeg er enig med effektene, men ellers, blæææh film... Glad jeg ikke så den på kino for å si det slik ;)

Haha ja, enig. Jeg har jo kun tapt noen timer på å se den her hjemme på TVen, og det kan jeg leve med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wanderlust

Looper 7.5/10

Syns det var en bra kinofilm! Selvfølgelig så er det alltid litt kluss når det gjelder tidsreising i filmer. Syns det er umulig å få en tidsreisefilm til å bli "sannsynlig". Men hvis jeg trekker det til side så storkoste jeg meg. Og de klarte virkelig å tulle med fjeset til Joseph Gordon-Levitt. Kjente han omtrent ikke igjen!

Gleder meg til å se denne! TAKK for at du nevner ansiktet til Gordon-Levitt! Jeg tok opp dette med flere etter å ha sett traileren, men ingen sa seg enige i at noe var gjort med ansiktet hans. Det er jo så fryktelig tydelig, er det ikke?

Prometheus - 5/10

Er i grunn ikke en stor fan av denne type filmer, men endte opp med å se den likevel på grunn av Noomi Rapace. Jeg ble ganske skuffet selv om filmen hadde sine gode øyeblikk. Mot slutten tenkte jeg at de kunne ha gjort så mye mer med historien. Et ganske tynt plot, til syvende og sist.

The Avengers - 8/10

Denne hadde jeg ventet på LENGE! Rakk aldri å se den på kino, så ble først i går at jeg så den. Hadde veldig høye forventninger med tanke på hvordan det i de andre filmene blir lagt opp til at S.H.I.E.L.D ville samle heltene til å danne The Avengers. Filmen er spekket med action og blir aldri kjedelig. Det er nok vanskelig å gi hver av heltene mye plass når så mange av dem er samlet i en og samme film, men skulle ønske vi fikk litt mer av hver av dem, spesielt Hawkeye og Black Widow. Filmen skuffet ikke, men jeg tørstet fortsatt etter mye mer da den var ferdig. Er vel bare å vente på The Avengers 2 i 2015...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The hot chick

Har sett den mange ganger, synes den er så utrolig morsom.

Handlingen er jo egentlig latterlig og teit, men den funket for meg. Skolens mest populære jente, som også selvfølgelig er cheerleader og har kapret skolens mest populære gutt. Enkelt og greit så får hun ved en slags voodoo forbannelse byttet kropp med en liten og mindre pen mann, og det byr jo på mangen morsomme men hysterisk pinlige situasjoner. Gir den 8/10, men det er fordi det rett og slett er min type humor! Den er nok ikke alles cup of tea.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 jump street :)

Veldig bra film! Gode skuespillere. Fikk litt noia når jeg så Channing i begynnelsen med den stygge sveisen, men ellers var filmen både morsom og spennende. 8/10.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...