Gå til innhold

Sist sette film MED vurdering


Gjest Solmåne

Anbefalte innlegg

Gjest shalott

Jeg fatter ikke hvordan hun får det til.

Småbarnsmoren Kate (Sarah Jessica Parker) prøver å kombinere en ekstremt krevende jobb med barn og familie. Filmen er ikke like heseblesende som boka den er basert på, men spiller på at kvinner får dårlig samvittighet for barna når de er på jobb, og for jobben når de er sammen med familien.

Jeg sliter med å tro på SJP som mor til en toåring. Kjenner igjen endel fakter og uttrykk fra "Carrie"-rollen, og det fungerer dårlig. Hun er i eldste laget for en slik rolle nå. Ellers tror jeg den treffer målgruppen (=mødre) ganske bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

James Bond - Skyfall

Utrolig bra film! Masse action og typisk James Bond humor innimellom. Han som spiller The Bad Guy gjør en utrolig god karakter og selveste Daniel Craig ser både bra ut samt gjør en god actionkarakter.

Lite fokus på sex, mest fokus på action og litt dypere, emosjonelle aspekter.

10/10

Kult! Får kanskje prøve å få med meg denne mens den ennå går på kino :) Digger James Bond, har vokst opp med Bond-filmer.

Evig solskinn i et plettfritt sinn:

En dyp og gripende film om lidenskapelig kjærlighet, lengsel og brudd. Den perfekte oppskrift på kjærligheten som aldri glemmes, som for alltid har sitt faste rom i ditt hjerte.

Da jeg fikk vite at Jim Carrey hadde en av hovedrollene ble jeg umiddelbart skeptisk. Kan han gjøre en slik rolle? Sannelig tok jeg feil, likesom da Ashton Kutcher gjorde en mektig rolle i Butterfly Effect. Sjokkerende, vakkert, og omtrent like troverdig spilt som Brandauer på sitt beste.

Filmen er fluktig i sin fremstilling og krever derfor konsentrasjon for å få med seg alt som skjer.

9/10

Enig med deg. Veldig fin og annerledes film :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 days in new york

Humor/drama. En midt på treet film, 5/10. Leste i etterkant at filmen er en oppfølger av 2 days in Paris, men jeg har ikke sett denne. Chris Rock er en morsom mann, uvant å se han i en slik type rolle! Filmen var til tider morsom, men også litt langtekkelig. Selve storyen var litt "tynn", synes ikke handlingen var interessant nok for å gi den en høyere score!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gangs of New York

6/10

Artig med filmer fra den tidsepoken og med heftige slosskamper og blodig drama, men sånn utenom det var det ikke særlig mye innhold i filmen. I hvert fall ikke for meg som ikke kjenner til den delen av historien så godt, og dermed ikke helt fikk med meg all handlingen i filmen. Synes ikke filmen klarte å forklare eller vise så godt hva som faktisk hendte og ikke minst hvorfor.

Filmen var også litt dårlig satt opp, virket litt halvhjertet på en måte? Men det er mye mulig at jeg hadde likt den bedre om jeg leste meg opp om New York på 1800-tallet først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madagaskar 3 - En kjempefin barnefilm. Ikke sånn supermorsom, men underholdende. :) 7/10

(Ja, jeg er 20 år og elsker barnefilmer.)

Endret av Rubies_
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gangs of New York

6/10

Artig med filmer fra den tidsepoken og med heftige slosskamper og blodig drama, men sånn utenom det var det ikke særlig mye innhold i filmen. I hvert fall ikke for meg som ikke kjenner til den delen av historien så godt, og dermed ikke helt fikk med meg all handlingen i filmen. Synes ikke filmen klarte å forklare eller vise så godt hva som faktisk hendte og ikke minst hvorfor.

Filmen var også litt dårlig satt opp, virket litt halvhjertet på en måte? Men det er mye mulig at jeg hadde likt den bedre om jeg leste meg opp om New York på 1800-tallet først.

Hadde samme inntrykk etter at jeg så den! Følte at den hadde noen mangler. Synes spesielt det kjærlighetsforholdet mellom Cameron Diaz og Leo virket litt påtatt og unødvendig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme inntrykk etter at jeg så den! Følte at den hadde noen mangler. Synes spesielt det kjærlighetsforholdet mellom Cameron Diaz og Leo virket litt påtatt og unødvendig :)

veldig enig angående det kjærlighetsforholdet. Føler ikke at man som seer helt fikk forklart hvorfor i alle dager de falt for hverandre og plutselig var sånn super-lovey-dovey.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perks of being a wallflower 8/10

Jeg likte denne godt. Den var ganske anderledes enn hva jeg har sett tidligere, og det var lett å føle med karakterene. Jeg syns han som spite hovedrollen var veldig flink. Den hadde også mye bra musikk.

Det var veldig merkelig å se Emma Watson snakke amerikansk da, det hørtes bare rart ut.

Anonym poster: b97b67ca34cb5216d911c13818d17273

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wanderlust

James Bond - Skyfall

Får 9/10 av meg. Ser at flere har sett den over her. Den var veldig bra! Aldri et kjedelig øyeblikk. Den var også veldig interessant fordi den var litt mørkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gangs of New York

6/10

Artig med filmer fra den tidsepoken og med heftige slosskamper og blodig drama, men sånn utenom det var det ikke særlig mye innhold i filmen. I hvert fall ikke for meg som ikke kjenner til den delen av historien så godt, og dermed ikke helt fikk med meg all handlingen i filmen. Synes ikke filmen klarte å forklare eller vise så godt hva som faktisk hendte og ikke minst hvorfor.

Filmen var også litt dårlig satt opp, virket litt halvhjertet på en måte? Men det er mye mulig at jeg hadde likt den bedre om jeg leste meg opp om New York på 1800-tallet først.

Filmen du snakker om er faktisk steinbra,den er laget av mesterregissør

Martin Scorsese og det vises solid håndtverk på de aller fleste plan.

Bare skuespillerprestajonen til Daniel Day-Lewis er verdt å se filmen for!

Men på den annen side så har jeg nok en litt bedre forståelse og evner å oppriktig

sette pris på hva det er regissøren prøver å formidle med filmen også da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Dreamdrops

Crazy, Stupid, Love.

8/10.

Til tross for en småteit tittel, er den faktisk veldig morsom! Ryan Gosling er selvsagt en god bonus og en enda bedre grunn til å se den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HunterLady

Crazy, Stupid, Love.

8/10.

Til tross for en småteit tittel, er den faktisk veldig morsom! Ryan Gosling er selvsagt en god bonus og en enda bedre grunn til å se den.

Denne filmen er helt herlig <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Wanderlust

The Last Exorcism - 5/10

Handler om en pastor som utfører falske eksorsismer på personer som tror de er besatt. Han tar med seg et TV-team på det som vil bli hans siste eksorsisme for å avsløre det for hva det egentlig er - bullshit. Men så skjer det selvfølgelig noe som får alle til å lure på om demoner faktisk finnes.

Filmen var laget som found footage, noe som gjorde den ganske realistisk og dermed mer skremmende. Den var dog ikke særlig original og spenningskurven holdt seg nede store deler av filmen. Slutten var utrolig irriterende. Den var interessant og underholdende nok, men ikke en film jeg anbefaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Cabin in the Woods

7/10

Kul nok film til å være grøsser. Artig idé som jeg virkelig likte, men litt dårlig gjennomført på slutten dessverre. Men absolutt en film det er verdt å se om man liker sjangeren.

Filmen du snakker om er faktisk steinbra,den er laget av mesterregissør

Martin Scorsese og det vises solid håndtverk på de aller fleste plan.

Bare skuespillerprestajonen til Daniel Day-Lewis er verdt å se filmen for!

Men på den annen side så har jeg nok en litt bedre forståelse og evner å oppriktig

sette pris på hva det er regissøren prøver å formidle med filmen også da....

Smaken er som baken :) Og ja, om du kan mye om New York i den tidsepoken så er det nok ting du ser som ikke jeg ser. Men igjen, en virkelig bra film burde klart å formidle budskapet sitt selv til de som ikke har all bakgrunnsinformasjonen føler jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Cabin in the Woods

7/10

Kul nok film til å være grøsser. Artig idé som jeg virkelig likte, men litt dårlig gjennomført på slutten dessverre. Men absolutt en film det er verdt å se om man liker sjangeren.

Smaken er som baken :) Og ja, om du kan mye om New York i den tidsepoken så er det nok ting du ser som ikke jeg ser. Men igjen, en virkelig bra film burde klart å formidle budskapet sitt selv til de som ikke har all bakgrunnsinformasjonen føler jeg.

Sikter ikke til kunnskap om New York i den tidsperioden i det hele tatt faktisk,om du er så heldig

å være i besittelse av info ifra denne tiden så får du nok mer ut av filmen,du har rett i det,men

det jeg mener med det forrige innlegget mitt er mer dyktigheten til regissøren rundt plott,settene og

ikke minst skuespillerprestasjonene (spesiellt Day-Lewis som nevnt tidligere,hadde fortjent Oskar

for denne syns jeg personlig).

Du har sett filmen med ett utrent øye og masse av det jeg har nevnt har tilsynelatende gått deg hus

forbi....DET var poenget mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...