Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

51 minutter siden, pippip skrev:

Jeg har fått jobb, fast jobb til og med!! :D :D :D

Det er den jeg har vært på et par intervjuer på tidligere i måneden, jeg begynte å miste håpet siden jeg ikke hadde hørt noe på et par uker, men så ringte de i ettermiddag. Det er så deilig at det endelig løsner etter å ha vært arb.ledig i 1,5 år.

Flott, gratulerer. Må være en kjempe deilig følelse å få jobb etter så lenge. Og attpåtil er det fast, kan det blir bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Magnifiq
1 time siden, pippip skrev:

Jeg har fått jobb, fast jobb til og med!! :D :D :D

Det er den jeg har vært på et par intervjuer på tidligere i måneden, jeg begynte å miste håpet siden jeg ikke hadde hørt noe på et par uker, men så ringte de i ettermiddag. Det er så deilig at det endelig løsner etter å ha vært arb.ledig i 1,5 år.

Hurra! Gratulere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, sweety pie skrev:

Flott, gratulerer. Må være en kjempe deilig følelse å få jobb etter så lenge. Og attpåtil er det fast, kan det blir bedre :)

 

34 minutter siden, Magnifiq skrev:

Hurra! Gratulere!

Tusen takk begge to :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, pippip skrev:

Jeg har fått jobb, fast jobb til og med!! :D :D :D

Det er den jeg har vært på et par intervjuer på tidligere i måneden, jeg begynte å miste håpet siden jeg ikke hadde hørt noe på et par uker, men så ringte de i ettermiddag. Det er så deilig at det endelig løsner etter å ha vært arb.ledig i 1,5 år.

Gratulerer så mye!

Anonymkode: dc589...b97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonGangerTo skrev:

Mulig at jeg får praksisplass i løpet av kort tid og håper at alt av papirarbeid ordner seg. Det er bedre enn ingenting, og jeg vet at jeg får en god og dyktig sjef. Hvor og hvilken industri forblir hemmelig i mange år, selv om jeg får meg betalt stilling. Det må jo for fæn være min tur å få jobb og ingen får lov til å stjele den jobben fra meg. Ja, så paranoid er jeg blitt! 

Vet du hva? Dette gleder meg skikkelig å høre! Vet det ikke er helt i mål enda, men drister meg til en liten gratulerer. Det er jo tross alt en opptur og bedre enn ingenting!:hoppendeglad:Skal krysse fingrene mine for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonGangerTo
1 time siden, Jolene skrev:

Vet du hva? Dette gleder meg skikkelig å høre! Vet det ikke er helt i mål enda, men drister meg til en liten gratulerer. Det er jo tross alt en opptur og bedre enn ingenting!:hoppendeglad:Skal krysse fingrene mine for deg!

Tusen takk Jolene! Som du sier er jeg langt fra å være i mål. Aner ikke om dette vil gå men jeg krysser fingrene. Håper ikke NAV setter kjepper i hjulet pga en detalj. Min saksbehandler var ikke på kontoret sitt i dag og jeg håper hun ringer i morgen for å avklare om detaljen har stor betydning for om de vil godkjenne søknaden. Sier hun at det ikke er noe problem, da kan jeg puste lettet ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

45 minutter siden, AnonGangerTo skrev:

Tusen takk Jolene! Som du sier er jeg langt fra å være i mål. Aner ikke om dette vil gå men jeg krysser fingrene. Håper ikke NAV setter kjepper i hjulet pga en detalj. Min saksbehandler var ikke på kontoret sitt i dag og jeg håper hun ringer i morgen for å avklare om detaljen har stor betydning for om de vil godkjenne søknaden. Sier hun at det ikke er noe problem, da kan jeg puste lettet ut. 

Bare hyggelig ;) Vet godt hvordan det er! Da får vi håpe på et positivt svar i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følte meg veldig stolt da jeg var rundt til ulike bedrifter og leverte åpne søknader her om dagen. Ble positivt overrasket over hvor hyggelige folk var når de møtte meg, men dessverre resulterte det ikke i noe konkret og de fleste kunne fortelle med det samme at de ikke hadde noe behov for flere folk. Ble avvist noen steder (heldigvis på en hyggelig måte) der de ikke ville ta imot søknaden og jeg var ganske langt nede da jeg ruslet hjemover. Føler meg ganske mislykket for tiden når "alle andre" får jobber kastet etter seg... 

 

Men likevel, stolt! Jeg er ikke en utadvendt person og sliter med å gjøre slike ting - så jeg fikk ihvertfall vist meg selv at jeg faktisk klarer å gjennomføre en slik runde. 

 

Denne tråden gir meg motivasjon og inspirasjon! Dere er flotte folk! Lykke til, alle sammen :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Elysian skrev:

Jeg følte meg veldig stolt da jeg var rundt til ulike bedrifter og leverte åpne søknader her om dagen. Ble positivt overrasket over hvor hyggelige folk var når de møtte meg, men dessverre resulterte det ikke i noe konkret og de fleste kunne fortelle med det samme at de ikke hadde noe behov for flere folk. Ble avvist noen steder (heldigvis på en hyggelig måte) der de ikke ville ta imot søknaden og jeg var ganske langt nede da jeg ruslet hjemover. Føler meg ganske mislykket for tiden når "alle andre" får jobber kastet etter seg... 

 

Men likevel, stolt! Jeg er ikke en utadvendt person og sliter med å gjøre slike ting - så jeg fikk ihvertfall vist meg selv at jeg faktisk klarer å gjennomføre en slik runde. 

 

Denne tråden gir meg motivasjon og inspirasjon! Dere er flotte folk! Lykke til, alle sammen :)

Kan du være stolt av! Kjempeinnsats av deg. Jeg ville prøvd meg igjen om du har muligheten til det! Mulig du bare har et tilfeldig utvalg av kjentfolk som får jobber kastet etter seg, men jeg tror ikke det er noen god hovedregel i dag. Mitt inntrykk er at det generelt sett, uavhengig av bransje, er vanskelig å få jobb i dag. Selv med god erfaring og bakgrunn.

For å ta et flott sitat som jeg selv liker. Som kan beskrive det du har gjort :)

mark-twain-author-do-the-thing-you-fear-

Endret av debattanten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andregangsintervju på fredag! Jeg vet ikke hva de skal spørre om eller om jeg skal gjennom en test e.l. Det er med øverste leder, så satser på at det blir vanlig intervjusamtale igjen. Blir skikkelig nervevrak av dette! Har så lyst på ny jobb!

Anonymkode: 5b84f...0b6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har søkt på en del jobber men ikke hørt noe fra noen utenom en. Tok det som et stort nederlag å få avslag men de ville ansette noen før jeg var ferdig med utdanning så forstår det jo. 

Ganske tidlig å bli lei av å søke jobb uten svar, vil jo helst ha tilbakemelding med en gang.  Har ikke jobb etter endt utdanning og det bekymrer meg veldig. 

Får uansett litt stå-på vilje av å lese her inne på forumet da! Gøy å se andre få det til, og ikke gi opp! 

(Helt ny på forum så vet ikke om dette ble postet slik jeg hadde tenkt 🙈)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bah,  jeg er så lei! Søker og søker, men får ikke avslag engang. Bare stillhet i etterkant av søknadsfristen. Jeg klarer jo å legge 1+1 sammen og skjønne at jeg ikke får jobben, men allikevel..  Hater arbeidstidene mine! Også har jeg bare 40% stilling så jeg må nesten ta det jeg får. Ender fort opp med at jeg ikke ser sønnen min to-tre dager i uka fordi jeg kommer hjem etter han har lagt seg, og han er i barnehage på dagtid før jeg begynner på jobb...  Ååh. Ene jobben jeg har søkt stenger butikken klokka 18, og det er jo perfekt! Krysser fingrene superhardt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

woho, endelig to stillinger som jeg har lyst til å søke på. jeg har en jobb fra før (helgestilling og tilkallingsvikar), så derfor kan jeg tillate meg å være litt kresen enda :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var på jobbintervju for et par uker siden, både 1. og 2. gangsintervju, hvor jeg rett og slett fikk en dårlig magefølelse for lederen og miljøet i bedriften. I og med at jeg ikke MÅ ha ny jobb, bare har lyst til å skifte beite for jeg kjeder meg, så takket jeg nei da jeg fikk tilbud. I dag fant jeg ut at en bekjent har jobbet der - i 5 mnd.. han sa jeg skulle være så utrolig glad for at jeg takket nei til å jobbe der, for det hadde vært helt forjævlig å jobbe der. Lederen var akkurat som jeg fikk inntrykk av: lite hyggelig, veldig rigid og pirkete, fullstendig detaljstyring på alt (til og med regler for hva det var lov å snakke om i lunsjen - og det ble faktisk slått ned på med refs om man brøt regelene), osv osv. 

Har fått tilbud om en annen jobb hvor både folkene og jobben viker kjempebra, og til og med med 30 000 mer i lønn, så erså utrolig glad jeg ikke gikk inn i despo tenk-om-jeg-aldri-får-tilbud-hos-noen-andre-noen-sinne-igjen modus og takket ja til de første :) 

Anonymkode: 2449a...a38

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var jo så motivert for å skrive søknader for litt siden, men nå kjenner jeg at det daler igjen. 
Lite aktuelle stillinger som ligger ute, og de offentlige jeg har søkt på har jeg ikke hørt noe fra. Det var snakk om at de som ble ansatt skulle tiltre rundt 1. april i de stillingene jeg reiste til Bryne for. Det er jo i morgen. Men fristen gikk jo ut rett før påske, så det var vel for mye å håpe på at de skulle klare å bli ferdige såpass raskt også da! 

Ellers vurderer jeg å begynne på en mastergrad i stedet for å bare ha en bachelor dersom jeg ikke får jobb snart. Da kan man jo få studielån/stipend, men så er det dette med å øke gjelda fordi man ikke har jobb eller andre muligheter da. 
Men etter en fullført master vil det jo være enda flere muligheter for en god, fast jobb. 

Så jeg har vært litt i tenkeboksen angående det der. Vanskelig valg. Spesielt siden det må passe med barn og dyr osv. Kanskje det er noen som er såpass fleksible at jeg ikke behøver å møte opp på forelesninger i så veldig stor grad? 
Eller kanskje ett av de seriøse universitetene har et opplegg for fjernstudier? Mye å tenke på for tiden altså :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha søkt siden slutten av januar har det løst seg for meg også! Fikk fast jobb i dag :) (markedsføring/PR) Skikkelig deilig, for det er ingen enkel bransje. 

Anonymkode: dc589...b97

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Etter å ha søkt siden slutten av januar har det løst seg for meg også! Fikk fast jobb i dag :) (markedsføring/PR) Skikkelig deilig, for det er ingen enkel bransje. 

Anonymkode: dc589...b97

... å få jobb i. Hehe. 

Anonymkode: dc589...b97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

JOOOOOOOOOOOOBBBBBTILBUD!! :):):):):) HEIA MEG!

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, debattanten skrev:

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

JOOOOOOOOOOOOBBBBBTILBUD!! :):):):):) HEIA MEG!

Wooow wooow wooow, grattis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnifiq
1 time siden, debattanten skrev:

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

JOOOOOOOOOOOOBBBBBTILBUD!! :):):):):) HEIA MEG!

Så bra! Gratulere!

 

Jrg angrer sånn på at jeg ikke spurte om når jeg kunne forvente å høre noe, da jeg var på intervju på onsdag... Ventetiden er noe dritt!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...