AnonymBruker Skrevet 19. januar 2012 #421 Del Skrevet 19. januar 2012 Ja, speilvendt bildet, kjøkkenet bak er jo speilvendt også. Hva ER det med andre siden av ansiktet hun ikke kan vise oss? Min lenke(ikke til bloggen) 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2012 #422 Del Skrevet 19. januar 2012 Sikker på at hun har respekt hos noen. Annonsørene vet å tjene penger på henne ingenting annet. De tror jo selv de er så viktige.Bloggen hennes er ikke annet enn reklame. Når hun putter litt krydder i oppskriftene sine så har hun copyright. Jeez. Etter alt hun har uttalt, så kan man sette spørsmålstegn hvor autentiske oppskriftene er. Hun og LE er som The Kardashians, talent what-so-over. Neste gang er det vel sin egen realityserie, hvor de tar sol, trener, bleker håret og drikken Sjampis på den røde løper som no brains Petter og Mari. Bare vent.... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2012 #423 Del Skrevet 19. januar 2012 De andre speilvendte bildene var visstnok tatt med Macen. Hva finner hun på her som unnskyldning tro? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2012 #424 Del Skrevet 19. januar 2012 INGEN kan si at hun ikke påvirker de unge! min 14årige datter har egen pc (har tatt den fra henne nå) og dyrker denne fotballfruen! Hun nekter å spise, fordi hun sier hun vil ha lik kropp som forbildet sitt. Hun sparer også til extentions, og prøvde farge håret sitt likt som henne (dårlig resultat med hm-farge). Dette er SYKT! Jeg er livredd for dattera mi og for at hun skal få spiseforstyrrelser. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2012 #425 Del Skrevet 19. januar 2012 INGEN kan si at hun ikke påvirker de unge! min 14årige datter har egen pc (har tatt den fra henne nå) og dyrker denne fotballfruen! Hun nekter å spise, fordi hun sier hun vil ha lik kropp som forbildet sitt. Hun sparer også til extentions, og prøvde farge håret sitt likt som henne (dårlig resultat med hm-farge). Dette er SYKT! Jeg er livredd for dattera mi og for at hun skal få spiseforstyrrelser. Jeg hadde også vært redd. Jeg har ingen datter, men har ei lillesøster som jeg tror leser bloggen hennes. Hun er heldigvis 16 og jeg HÅPER hun har vett nok til å forstå at hun er ekstrem og IKKE et forbilde. Likevel hører jeg henne støtt og stadig klage over at hun er tjukk (hun har 18 i BMI og er syltynn) og har nettopp meldt seg inn på treningssenter og trener 3 ganger i uken. Sistnevnte er jo bra da, men jeg holder strengt øye med at hun ikke blir fanatisk. Jeg trener sammen med henne og har bl.a merket at hun er veldig på'n når det gjelder magetrening. Jeg trener selv variert og gjør aldri situps, men dette etterlyser hun. Har heldigvis ikke sett andre tegn enn denne plutselige treningslysten, så håper og tror hun ikke dyrket Caroline. Er så GLAD slike blogger ikke eksisterte da jeg var ung (yngre). Kjenner til og med nå at jeg av og til føler meg feit av å lese sånne blogger. Til tross for at jeg er voksen, er slank og sporty og er faktisk pen. For 5-10 år siden kunne slike blogger gjort noe med selvbildet mitt. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 19. januar 2012 #426 Del Skrevet 19. januar 2012 Jeg skal ikke uttale meg om hva FF har av tanker om verdier som ikke er materielle, men om det hun viser frem på bloggen reflekterer noe av det hun står for, er det skremmende nok i seg selv. Man skal ikke ha et veldig reflektert forhold til forbruk for å klare å se at hennes forbruk er helt vanvittig. Hun står så klart fritt frem til å forvalte pengene sine slik hun selv synes er best, men jeg synes det er ekstremt skremmende at hun tydeligvis ikke reflekterer over hvordan overforbruket hennes påvirker miljøet. Hadde det vært mulig å foreta en livssyklusanalyse av livet til FF, ville man nok kommet ut med skremmende resultater. Jeg er kritisk fordi jeg synes hun fronter veldig tvilsomme verdier, hvor utseende og klær og materielle ting er alt. Når "arbeidsdagene" består i å friske opp de kunstige vippene og fjerne ettervekst i sveisen, fult av en tur på IKEA for å kjøpe litt mer greier til det nye huset. Når man furter fordi noen hevder at man skriver om litt overflatiske ting. Når man svarer folk som skriver i kommentarfeltet i bloggen på en måte som bringer minnene tilbale til krangler i 6. klasse på barneskolen. Når man hevder at folk er så himla slemme og kritiske og misunnelige samtidig som man selv sier fæle ting om andres utseende uten å se dobbeltmoralen i det, da synes jeg det er helt greit at folk reagerer. Å være kjendis og rollemodell bringer faktisk masse ansvar med seg. Når man lever som en grevinne fordi tenåringsjenter leser bloggen med stjerner i øynene, da synes jeg man har et ansvar. Og det ansvaret synes jeg FF ikke tar alvorlig nok. Jeg kunne ikke vært mer enig. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2012 #427 Del Skrevet 19. januar 2012 Har ikke noe imot fotballfrue. Skulle ønske jeg var like flink til å trene som hun... men det jeg reagerer på er at alt skal være så plettfritt. Helt perfekt. Det får meg til å undre på hva som skjer om noe ikke blir helt perfekt!! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2012 #428 Del Skrevet 19. januar 2012 Er så glad jeg ikke har noen datter som ser opp til denne kvinnen. Tenker med gru for ett slankepress hun vil utsette sine egne unger. Om hun kan få. Med slike sinnsyke trening og spisevaner vil det bli vanskelig å bli gravid. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ingo Skrevet 19. januar 2012 #429 Del Skrevet 19. januar 2012 Jeg skal ikke uttale meg om hva FF har av tanker om verdier som ikke er materielle, men om det hun viser frem på bloggen reflekterer noe av det hun står for, er det skremmende nok i seg selv. Man skal ikke ha et veldig reflektert forhold til forbruk for å klare å se at hennes forbruk er helt vanvittig. Hun står så klart fritt frem til å forvalte pengene sine slik hun selv synes er best, men jeg synes det er ekstremt skremmende at hun tydeligvis ikke reflekterer over hvordan overforbruket hennes påvirker miljøet. Hadde det vært mulig å foreta en livssyklusanalyse av livet til FF, ville man nok kommet ut med skremmende resultater. Jeg kunne ikke vært mer enig. Excactly!! Dette er det beste jeg har lest på lenge! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2012 #430 Del Skrevet 19. januar 2012 Å si at hun har lange, tunge arbeidsdager er en fornærmelse mot oss som faktisk JOBBER. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2012 #431 Del Skrevet 19. januar 2012 Å si at hun har lange, tunge arbeidsdager er en fornærmelse mot oss som faktisk JOBBER. Og oss som faktisk MÅ stå opp kl 6! I motsetning til henen som gjør det for å trene også skryte av det på bloggen... 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2012 #432 Del Skrevet 19. januar 2012 Fortell meg når skopussing,sette på vipper, shoppe, trene og få nye extentions ble kvalifiserst som JOBB. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2012 #433 Del Skrevet 19. januar 2012 Fortell meg når skopussing,sette på vipper, shoppe, trene og få nye extentions ble kvalifiserst som JOBB. Dette er jo ting de fleste av oss dødelige ville kalt hverdagsluksus. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2012 #434 Del Skrevet 19. januar 2012 Å si at hun har lange, tunge arbeidsdager er en fornærmelse mot oss som faktisk JOBBER. LIKER!! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2012 #435 Del Skrevet 19. januar 2012 Jeg skal ikke uttale meg om hva FF har av tanker om verdier som ikke er materielle, men om det hun viser frem på bloggen reflekterer noe av det hun står for, er det skremmende nok i seg selv. Hun har jo selv hevdet at bloggen hennes IKKE er overflatisk(!!) Jeg mener også hun har et sykt overforbruk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bond Skrevet 19. januar 2012 #436 Del Skrevet 19. januar 2012 Tråden ryddet for hets Bond, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2012 #437 Del Skrevet 19. januar 2012 INGEN kan si at hun ikke påvirker de unge! min 14årige datter har egen pc (har tatt den fra henne nå) og dyrker denne fotballfruen! Hun nekter å spise, fordi hun sier hun vil ha lik kropp som forbildet sitt. Hun sparer også til extentions, og prøvde farge håret sitt likt som henne (dårlig resultat med hm-farge). Dette er SYKT! Jeg er livredd for dattera mi og for at hun skal få spiseforstyrrelser. Huff, får helt vondt i meg. At slike mennesker er det dagens barn ser opp til 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2012 #438 Del Skrevet 19. januar 2012 Gudbedre, jeg er så lei av at jantelov- og misunnelseskortet dras hele tiden. Jeg er kritisk fordi jeg synes hun fronter veldig tvilsomme verdier, hvor utseende og klær og materielle ting er alt. Når "arbeidsdagene" består i å friske opp de kunstige vippene og fjerne ettervekst i sveisen, fult av en tur på IKEA for å kjøpe litt mer greier til det nye huset. Når man furter fordi noen hevder at man skriver om litt overflatiske ting. Når man svarer folk som skriver i kommentarfeltet i bloggen på en måte som bringer minnene tilbale til krangler i 6. klasse på barneskolen. Når man hevder at folk er så himla slemme og kritiske og misunnelige samtidig som man selv sier fæle ting om andres utseende uten å se dobbeltmoralen i det, da synes jeg det er helt greit at folk reagerer. Å være kjendis og rollemodell bringer faktisk masse ansvar med seg. Når man lever som en grevinne fordi tenåringsjenter leser bloggen med stjerner i øynene, da synes jeg man har et ansvar. Og det ansvaret synes jeg FF ikke tar alvorlig nok. TAKK! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2012 #439 Del Skrevet 19. januar 2012 Hva skal vi egentlig være sjalu på? At mens vi bidrar til samfunnet gjennom å arbeide så bare forbruker og forbruker hun uten å bidra til noe som helst annet unntatt ett forvrengt kroppsbilde 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2012 #440 Del Skrevet 19. januar 2012 Jeg har et litt ambivalent forhold til både denne tråden og til fotballfruen og andre "Se på meg!"-bloggere. Fotballfruen virker ikke akkurat spesielt reflektert i forhold til at hun faktisk er et forbilde, eller så synes hun ikke det er forpliktende å tenke over hva man gjør når man er i offentlighetenes søkelys. Jeg er gammel nok til å være moren til Caroline. Jeg er overhodet ikke misunnelig på henne eller livet hun lever eller klesstørrelsen eller noe av det andre hun omgir seg med. Jeg synes ikke hun er noe godt forbilde. Hun har et vanvittig forbruk - jeg ble helt svett av skobildet hun hadde postet i bloggen sin. Dessuten synes jeg det ser ut som om hun har et mildt sagt anstrengt forhold til mat og kropp. Supert at hun elsker å trene. Kostholdsregimet hun lever under og måten hun forsvarer avvik fra dietten i bloggen, tyder på at hun kanskje er litt i overkant kropps- og vektfiksert. Jeg ble forbannet når jeg leste hva hun hadde skrevet om Adele, og forundret over at hun, som selv beklager seg over hvordan folk omtaler henne, selv kan tillate seg å omtale andre. Adele er ikke dødelig fet, nemlig. Og sukker er ikke en dødelig gift. PÅ den måten overfører hun sine egne, skrudde kroppsoidealer til de unge leserne sine. Hun hevder at hun prøver å unngå vektfokus i bloggen sin ved å ikke oppgi vekten sin. Men hun viser da stadig bilder av nye klær i str. xs, og jeg klarer ikke å se hva som er forskjell på de to tingene der. Signerer dette! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg