Pyntestøv Skrevet 16. oktober 2013 Forfatter #1561 Del Skrevet 16. oktober 2013 Pju, en bedre natt igjen. Ble veldig bekymret i går, men tror rett og slett det var et økedøgn. La han ofte til brystet i hele går og planlegger å gjøre det samme i dag og satser på at det hele glir over. I natt våknet han først 00:30, men lå sikkert en time og ammet (!!!). Han sov ikke for hver gang jeg prøvde å lirke ut brystet kavet og sutret han. Ellers godtar han at jeg tar ut brystet før han sovner, så lenge han er mett, men i natt hadde han helt tydeligvis lyst på de fete, gode dråpene. Våknet så igjen 05:30, og da sovnet han etter en 30-40 min med amming og sov til 07:20. Veldig greit Håper dog han går ned til 1 oppvåkning snart da, og så kanskje 0 igjen, men innser at det siste nok ikke skjer før han er over 6 måneder og vi har innført fast føde som en del av kosten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mafalda Skrevet 16. oktober 2013 #1562 Del Skrevet 16. oktober 2013 Jeg finner det i grunnen mest imponerende at du faktisk har oversikt, jeg! Nettene her deles inn i om Smule har vært våken "som vanlig", "mindre enn vanlig" og den utrolig hyggelige "mer enn vanlig". Og for å være dønn ærlig er jeg ikke sikker på hva "vanlig" innebærer en gang... Svimer rundt i ørska med puppen ute og prøver for all del å ikke huske fullt hvor ofte min innpåslitne lille igle nydelige datter har sugd seg fast Enten så var det bare et økedøgn, eller kanskje han var utilpass av andre årsaker? Håper han finner ut at han vil sove mer sammenhengende i natt, i hvert fall. Og hvis ikke så kommer det jo med tiden (mager trøst, jeg vet...). Ellers alt bra med lillemann? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 16. oktober 2013 Forfatter #1563 Del Skrevet 16. oktober 2013 (endret) Jeg finner det i grunnen mest imponerende at du faktisk har oversikt, jeg! Nettene her deles inn i om Smule har vært våken "som vanlig", "mindre enn vanlig" og den utrolig hyggelige "mer enn vanlig". Og for å være dønn ærlig er jeg ikke sikker på hva "vanlig" innebærer en gang... Svimer rundt i ørska med puppen ute og prøver for all del å ikke huske fullt hvor ofte min innpåslitne lille igle nydelige datter har sugd seg fast Enten så var det bare et økedøgn, eller kanskje han var utilpass av andre årsaker? Håper han finner ut at han vil sove mer sammenhengende i natt, i hvert fall. Og hvis ikke så kommer det jo med tiden (mager trøst, jeg vet...). Ellers alt bra med lillemann? Jeg ser på klokka hver gang jeg ammer. Kontrolltroll, jeg? Åjada! Kasper kan også være en fortreffelig, liten melkeigle noen ganger. Ikke rart han har blitt så stor som han har blitt Jeg har jo slik en blogg her inne på kvinneguiden (du har lesertilgang) og der lager jeg en månedsoppdatering. Mest for min egen del kanskje, men der står det ramset opp og ned, linje etter linje, med hvilket vindunderbarn jeg har . Korte stikkord: * Sprelsk, armer og bein går som trommestikker dagen lang * Blid og fornøyd, ler en hel masse (og aller mest til pappa'n) * Sterk gutt, til og med funnet ut at han skal starte på litt krabbetrening (litt for tidlig etter min mening) Og ellers bare god og perfekt Når det er sagt så prøver jeg på ingen måte å fremstå slik: Det hender jeg, etter lite søvn og en unge som mest vil prøve stemmen sin ut ved å skrike meg inn i øret tenker at tja.... hadde vært godt med en ferie nå gitt. Men, det er ikke til å komme utenom at han i bunn og grunn er en veldig enkel og grei baby, heldigvis Endret 16. oktober 2013 av Pyntestøv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 7. november 2013 Forfatter #1564 Del Skrevet 7. november 2013 Da er det et nytt innlegg om Kasper på bloggen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 16. desember 2013 Forfatter #1565 Del Skrevet 16. desember 2013 Og enda et blogginnlegg om Kasper. 6 mnd nå!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 22. desember 2013 Forfatter #1566 Del Skrevet 22. desember 2013 I fare for å møte meg selv i døra, eventuelt gå rett på meg selv, så satt jeg og en venninne og snakket om hvordan man sitter de første ukene, ja egentlig månedene, etter man har blitt mamma og googler febrilsk etter en liten baby-crash-course. I hvert fall befant jeg meg i en tilstand av rådløshet og panikk til tider og det var i denne tilstanden jeg fikk et nokså ublidt møte med forummammaer aka. supermammaer. Mitt aller første møte var da jeg googlet "amming+alkohol" for å se når jeg kunne ta det første, velfortjente glasset etter 9.5 måned som profesjonell hvalross (jeg så jo som kjent ikke ut som fotballfrue ). Det er den lengste perioden jeg har vært edru siden jeg først begynte å drikke i ungdomsårene og det var ett av de største drivkreftene bak fødselen (hold ut, i enden er det baby og alkohol!). Jeg ble i hvert fall møtt med caps-lock og utropstegn. La meg parafrasere: "HAR DU TENKT TIL Å DRIKKE ALKHOL NÅR DU AMMER? HVA ER DU FOR EN EGOISTISK OG UTTAKKNEMLIG MAMMA????!!! SLIKE SOM DEG BURDE IKKE FÅ BARN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!". En annen variant var noe mildere, men langt mer passiv aggresiv: "Alkohol? Melka er hellig. Jeg drakk ikke før jeg var ferdig med å amme når babyen var [sett inn alder over 1 år]". Les: Jeg er en god mamma, du er rævva. Selv om mitt første møte med forummammaer fikk meg til å føle meg både egoistisk og selvsentrert (og med et potensielt alkoholproblem), så hindret det meg ikke i å google videre de neste månedene (kan trygt si at jeg og google snart har tilbrakt mer kvalitetstid enn meg og kjæresten). Det var jo stadig vekk noe nytt som dukket opp av små og store problemer (herregud, hvorfor kan de ikke poppe ut med en manual i hånda?). Det begynte på dette tidspunktet å demre for meg at det eksisterer noen reale supermammaer der ute og de frekventerer hyppig forumer i håp om å belære andre hva som skal til for å oppnå den ærefulle tittelen: supermamma. Så, hva er nå en supermamma? (Jeg håper ingen føler seg støtt nå altså, og det er en viss fare for at jeg smeller til meg selv i døra nå gitt... på enkelte av punktene): Supermammaer ammer babyen til den selv sier "jeg vil ikke ha pupp". Drikker aldri, eller svært sjeldent alkohol (til nød et halvt glass champagne i et bryllup), da "melka er hellig". Supermammer lager all barnemat fra bunnen av. A-L-T. Grøt som smaker papp er nemlig aller best. Man skal helst ikke gi noe som minner om søtt det første leveåret og sukker får ikke ungene før de flytter hjemmenifra. Supermammaer sitter nemlig i styret i barnehagen for å ene og alene trumfe igjennom sukkerfri barnehage (og ikke minst, sukkerfrie barnebursdager) Finner du på å gi nestlegrøt til babyen din er det bare å sende inn oppsigelsespapirene. Du er ikke egnet som mor og bør bytte jobb. Supermammaer er heller aldri borte fra babyen en natt, eller rettere sagt barnet, før det er passert 2 år. Lengre ferier alene med mannen skjer ikke før barnet er konfirmert. Det er nemlig ingenting som heter "barnefri". Å ta seg barnefri er en horribel feilprioritering og beviser bare at man ikke burde ha barn i utgangspunktet. Videre vil tanken på å benytte seg av tvbarnevakten før barnet er i skolealder får supermammaer til å gå inn i en permanent sjokktilstand. Faktisk så finnes det ikke en eneste tv i huset. Kun pedagogisk riktige leker, spredt pent og pyntlig utover leketeppet. Der må barnet ligge og sprelle til det selv reiser seg opp i stående stilling. Lar du barnet sitte i en vippestol utenom mating har du gitt barnet permanente ryggskader og muskelsvinn for livet. Prøver du å i det hele tatt tenke tanken om gåstol og hoppetusse driver du bevisst barnemishandling. Det gjør du forøvrig om du gir paracet også da det er likestilt med rottegift. Det samme går for å bruke Pampers. Alt annet enn tøybleier, økologisk bomull eller ull er verdig å berøre barnehuden. ........ Og der slo ammedemensen inn og jeg klarte ikke å komme på flere punkter for å avslutte hele min tirade mot supermammaer (jeg er bare litt misunnelig altså, bare pittelitt). Har du noen punkter å tillegge? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 22. desember 2013 #1567 Del Skrevet 22. desember 2013 Du er ikke glad i ungen din om du ikke får til å amme, da har du ikke prøvd hardt nok. Det er en selvfølge å ha et like aktivt sex- og treningsliv som før, p-r-i-o-r-i-t-e-r-i-n-g-e-r. Det er totalt unaturlig å ville ha alenetid, selv om det er snakk om en halvtime på butikken. Du bør levere ungen til barnevernet så fort du tenker tanken om å kjøpe BabyBjörn, selv om det er den nyeste og du bruker den innover eller på ryggen hovedsakelig. Det er overgrep å kysse ungen din på munnen, og du er ikke glad i ungen om du ikke gjør det. Og ikke minst, gjennom hele graviditeten og alltid ellers skal du til en hver tid gløøøøøøde, ellers er du ikke takknemlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 22. desember 2013 Forfatter #1568 Del Skrevet 22. desember 2013 Du er ikke glad i ungen din om du ikke får til å amme, da har du ikke prøvd hardt nok. Det er en selvfølge å ha et like aktivt sex- og treningsliv som før, p-r-i-o-r-i-t-e-r-i-n-g-e-r. Det er totalt unaturlig å ville ha alenetid, selv om det er snakk om en halvtime på butikken. Du bør levere ungen til barnevernet så fort du tenker tanken om å kjøpe BabyBjörn, selv om det er den nyeste og du bruker den innover eller på ryggen hovedsakelig. Det er overgrep å kysse ungen din på munnen, og du er ikke glad i ungen om du ikke gjør det. Og ikke minst, gjennom hele graviditeten og alltid ellers skal du til en hver tid gløøøøøøde, ellers er du ikke takknemlig. Haha, her var det mye gull!! At jeg kunne glemme å føre opp BabyBjörn. Er med litt flau bismak jeg har hostet frem at jeg joda-bruker-sånn-babybjørn-avogtil-da-vettu-fordi-kidden-liker-å-se-hva-som-skjer-ja-hehehehe.... litt sånn påvirket av forummammaer. Nå vet jeg om ørtenbørten unger, og voksne, som har sittet sine babydager i en BabyBjörn og så vidt jeg vet har ingen av dem tatt skade. Hvor ille kan det faktisk være? Og du, ikke bare treningsfantomen og sexguri - man skal appåtil ha nyfriserte negler og oppsatt hår. Dån! Tenk å vise seg på butikken i joggis liksom, selv om det kun er pensjonister der på dagtid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 22. desember 2013 #1569 Del Skrevet 22. desember 2013 Ler meg skakk 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 22. desember 2013 #1570 Del Skrevet 22. desember 2013 Vi har nyeste BB og nysgjerrigfrøkna får sitte utover av og til hun også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mafalda Skrevet 23. desember 2013 #1571 Del Skrevet 23. desember 2013 Hahaha, genialt! Og nå skjønner jeg hva jeg skal svare på hvordan det gåååår an å ha fem barn. Det er bare å abdisere fra Supermammanivået og legge seg på "Good Enough Mothering"-nivået i steden, og vips så er det enklere med fem barn enn ett Supermammabarn. For gurimalla, snakker om å stresse og hausse opp dette med barn, da... Og det verste er, jeg tviler ikke et sekund på at disse damene finnes. Jeg har vel syndet mot de fleste av punktene på denne lista, og takk og lov for det. Litt rødvinspupp har aldri skadet noen (så lenge babyen ikke er altfor liten), Nestlegrøt er helt kurant, og jeg bruker ikke bare Pampers; jeg bruker våtservietter også. Og det har blitt folk av dem likevel Lo spesielt godt av dette punktet: Man skal helst ikke gi noe som minner om søtt det første leveåret og sukker får ikke ungene før de flytter hjemmenifra. Supermammaer sitter nemlig i styret i barnehagen for å ene og alene trumfe igjennom sukkerfri barnehage (og ikke minst, sukkerfrie barnebursdager) ... jeg mener, så godt som alle er vel enige om at det er bra med et sunt og variert kosthold. Ja til ost og leverpostei og nei til Nugatti. Men sånne sukkerhatedamer på foreldremøter, som vil forby yoghurt, og "bare må si oss sterkt kritiske til at dere har boller til karneval og juleavslutning" gjør meg gal. Ja, det finnes sukker i verden, ungene kommer til å møte det før eller siden, og helt ærlig, Fru Sukkerfridame: feirer du din egen bursdag med tre agurkstenger? Det eneste punktet der jeg kan nærme meg Supermamma, er punktet om barnefri. Men det går på praktiske ting, ikke om et ønske om å være perfekt. Og jeg har fremdeles våte drømmer om min husmorferie til Fuerteventura i 2002. Kanskje jeg kan få gjort det igjen før pensjonsalder! Men nå er Smule utålmodig, så jeg får gå og sette på Drømmehagen. Smule liker Drømmehagen, spesielt Makka Pakka. Og hva i all verden er så farlig med det? Hvis en eller annen Supermamma kommer og vifter med pekefingeren, skal jeg ta på meg besserwissermaska mi og fortelle henne et sannhetens ord, nemlig at hun aaaaaner ikke hva problemet med TV egentlig dreier seg om. TV-titting med småbarn er velsignet praktisk, og dessuten er det vi som har kontroll over av-knappen. Noe helt annet blir det når ungene er i stand til å styre selv, og slår på støtt og stadig og insisterer å glo på drittserier som Bondi Beach og Cake Boss. Supermamma kan bare glede seg, men antagelig har hun innen den tid mistet såpass mye av glorieglansen at hun kanskje innser at det ikke er alt hun kan styre Takk for et herlig innlegg (og en like herlig oppdatering av K inne på bloggen. Skjønn liten tass!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 23. desember 2013 Forfatter #1572 Del Skrevet 23. desember 2013 Ler meg skakk Regner med du har møtt på en supermamma eller to Vi har nyeste BB og nysgjerrigfrøkna får sitte utover av og til hun også Litt som når vi tok i bruk sportsdelen på vogna - en helt ny verden. Nå er det jo mulig å gå på tur uten av Kasper sover . Hahaha, genialt! Og nå skjønner jeg hva jeg skal svare på hvordan det gåååår an å ha fem barn. Det er bare å abdisere fra Supermammanivået og legge seg på "Good Enough Mothering"-nivået i steden, og vips så er det enklere med fem barn enn ett Supermammabarn. For gurimalla, snakker om å stresse og hausse opp dette med barn, da... Og det verste er, jeg tviler ikke et sekund på at disse damene finnes. Jeg har vel syndet mot de fleste av punktene på denne lista, og takk og lov for det. Litt rødvinspupp har aldri skadet noen (så lenge babyen ikke er altfor liten), Nestlegrøt er helt kurant, og jeg bruker ikke bare Pampers; jeg bruker våtservietter også. Og det har blitt folk av dem likevel Lo spesielt godt av dette punktet: ... jeg mener, så godt som alle er vel enige om at det er bra med et sunt og variert kosthold. Ja til ost og leverpostei og nei til Nugatti. Men sånne sukkerhatedamer på foreldremøter, som vil forby yoghurt, og "bare må si oss sterkt kritiske til at dere har boller til karneval og juleavslutning" gjør meg gal. Ja, det finnes sukker i verden, ungene kommer til å møte det før eller siden, og helt ærlig, Fru Sukkerfridame: feirer du din egen bursdag med tre agurkstenger? Det eneste punktet der jeg kan nærme meg Supermamma, er punktet om barnefri. Men det går på praktiske ting, ikke om et ønske om å være perfekt. Og jeg har fremdeles våte drømmer om min husmorferie til Fuerteventura i 2002. Kanskje jeg kan få gjort det igjen før pensjonsalder! Men nå er Smule utålmodig, så jeg får gå og sette på Drømmehagen. Smule liker Drømmehagen, spesielt Makka Pakka. Og hva i all verden er så farlig med det? Hvis en eller annen Supermamma kommer og vifter med pekefingeren, skal jeg ta på meg besserwissermaska mi og fortelle henne et sannhetens ord, nemlig at hun aaaaaner ikke hva problemet med TV egentlig dreier seg om. TV-titting med småbarn er velsignet praktisk, og dessuten er det vi som har kontroll over av-knappen. Noe helt annet blir det når ungene er i stand til å styre selv, og slår på støtt og stadig og insisterer å glo på drittserier som Bondi Beach og Cake Boss. Supermamma kan bare glede seg, men antagelig har hun innen den tid mistet såpass mye av glorieglansen at hun kanskje innser at det ikke er alt hun kan styre Takk for et herlig innlegg (og en like herlig oppdatering av K inne på bloggen. Skjønn liten tass!) Jeg kom på en artikkel jeg leste for et år eller to siden som gikk på dette med å gi barn sukker. Et foreldrepar hadde innført "fri" flyt (i kontrollerte former, vil jeg anta), og begrepet "lørdagsgodt" fantes ikke. Med andre ord kunne barna få slikkerier på en onsdag så vel som en lørdag. Dette gjorde de for at godteri ikke skulle bli noe stort som ble gitt en dag i uka og som barna så frem til. Dette hadde resultert i unger som ikke var spesielt opptatt av godteri, og fint kunne takke nei når de ble tilbudt det av egen fri vilje. Interessant om slik omvendt psykologi faktisk kan fungere. Jeg er nemlig heller ikke opptatt av å kjøre sukkerfrisone hjemme, men hadde vært fint om mine barn kunne få et mer avslappet forhold til det enn hva jeg har (sa noen sjokolade? Hvor en sjokoladen? Jeg må ha sjokolade nå!!!!!!! ). Kasper har også blitt fan av Drømmehagen nå, men den stor helten er Professor Balthazar. Kasper går nesten i bro av begeistring. Det er jo helt psyko barnetv, hvor lite henger på greip, men når jeg tenker etter så har vel produsentene bak Drømmehagen gått på syre også . Og tusen takk, han er virkelig en liten skjønning. Med alt for mye energi. Skjønner jeg kommer til å bli svett de neste årene for det kommer nok til å være bånn gass og svidd parkett her i gården. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 23. desember 2013 #1573 Del Skrevet 23. desember 2013 Bare innom for å gi for bra innlegg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 23. desember 2013 #1574 Del Skrevet 23. desember 2013 Du glemte at supermammaer ikke inntar sukker eller kunstige søtningsstoffer under svangerskapet, og benytter svangerskapet til møysommelig å sette seg inn i relevant og aktuell litteratur rundt spedbarn, barn, barneernæring, oppdragelse osv osv osv. Dette gjør at de slipper styggskaper som samsoving, amming i søvn osv osv osv. Det er bare udugelige og inkompetente mødre som driver med sånt må vite, hadde du lest litteraturen din ville nemlig barnet ditt sovet natten gjennom fra 5 uker. BASTA BOM! Supermødre innfører også rutiner som babyen selvsagt følger fra dag 1. Litt rødvinspupp har aldri skadet noen (så lenge babyen ikke er altfor liten), Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 23. desember 2013 #1575 Del Skrevet 23. desember 2013 Lurer fælt på hvordan det går an å få til alt det der...! Ingen tvillingmødre som er supermammaer iallfall Alt i alt er det omtanken og at man gjør det man får til og mener selv er best for sine barn som gjør at man blir den beste mammaen til sin egen unge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Underverker Skrevet 25. desember 2013 #1576 Del Skrevet 25. desember 2013 Vi har nyeste BB og nysgjerrigfrøkna får sitte utover av og til hun også Den har vi også Mini har ikke fått sittet utover enda siden han fortsatt trives mot meg. Men han skal nok få lov å sitte litt andre veien også Prøvde faktisk en Ergobaby for noen dager siden, mini skreik og likte seg ikke i det heletatt. Syns det såg ut som han satt vondt også. Likte den faktisk ikke. Følge også hodestøtten på BB var bedre. Men smak og behag Bra skrevet btw Prøvelykke Hysterisk morsomt Jeg husker når jeg var gravid at jeg tenkte jeg skulle gjøre sånn og sånn, men det blir jo på en måte aldri gjort, haha. Du, jeg tror man vet best hva sitt barn trenger. Og at ingen er bedre mamma for din baby enn nettopp DU. Supermammaer må jo bare slite seg totalt ut. Jeg vil heller nyte tiden med mini enn å stresse over alt jeg burde gjort anderledes. Kasper er forresten helskjønn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 29. desember 2013 Forfatter #1577 Del Skrevet 29. desember 2013 Beklager, har vært lite på dataen i jula, så har ikke fått svart før nå Bare innom for å gi for bra innlegg!! Tusen takk Dine Lurer fælt på hvordan det går an å få til alt det der...! Ingen tvillingmødre som er supermammaer iallfall Alt i alt er det omtanken og at man gjør det man får til og mener selv er best for sine barn som gjør at man blir den beste mammaen til sin egen unge Helt enig, og å innse at man ikke kan gjøre alt perfekt hele tiden. En utslitt mamma er ikke den beste mammaen, mener nå jeg Du glemte at supermammaer ikke inntar sukker eller kunstige søtningsstoffer under svangerskapet, og benytter svangerskapet til møysommelig å sette seg inn i relevant og aktuell litteratur rundt spedbarn, barn, barneernæring, oppdragelse osv osv osv. Dette gjør at de slipper styggskaper som samsoving, amming i søvn osv osv osv. Det er bare udugelige og inkompetente mødre som driver med sånt må vite, hadde du lest litteraturen din ville nemlig barnet ditt sovet natten gjennom fra 5 uker. BASTA BOM! Supermødre innfører også rutiner som babyen selvsagt følger fra dag 1. Hahaha, jeg syns det er så fantastisk når mødre påstår at man kan innføre rutiner fra dag en, når all forskning viser at babyer ikke er riktig mottakelig for sånt før de er omtrent 3 måneder Noen er bare velsignet med enklere babyer, rett og slett. Den har vi også Mini har ikke fått sittet utover enda siden han fortsatt trives mot meg. Men han skal nok få lov å sitte litt andre veien også Prøvde faktisk en Ergobaby for noen dager siden, mini skreik og likte seg ikke i det heletatt. Syns det såg ut som han satt vondt også. Likte den faktisk ikke. Følge også hodestøtten på BB var bedre. Men smak og behag Bra skrevet btw Prøvelykke Hysterisk morsomt Jeg husker når jeg var gravid at jeg tenkte jeg skulle gjøre sånn og sånn, men det blir jo på en måte aldri gjort, haha. Du, jeg tror man vet best hva sitt barn trenger. Og at ingen er bedre mamma for din baby enn nettopp DU. Supermammaer må jo bare slite seg totalt ut. Jeg vil heller nyte tiden med mini enn å stresse over alt jeg burde gjort anderledes. Kasper er forresten helskjønn! Supermammaer sliter nok veldig når de får barn nummer to eller til og med tre eller fire. Hvis de ikke da setter inn et nytt gir og blir SUPERSUPERmammaer, og oppgir alt som heter egen identitet og kun lever og ånder for ungene. Andre impulser enn sine egne barn er ren og skjær egoisme Og taaaakk, elsker den lille plutten min altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mariell007 Skrevet 29. desember 2013 #1578 Del Skrevet 29. desember 2013 Gratulerer! Si ifra når du får vite om det er en gutt eller jente Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 29. desember 2013 #1579 Del Skrevet 29. desember 2013 Gratulerer! Si ifra når du får vite om det er en gutt eller jente Noe jeg ikke har fått med meg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 29. desember 2013 #1580 Del Skrevet 29. desember 2013 Noe jeg ikke har fått med meg? Det lurte jeg også på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå