Gå til innhold

Prøvelykke

Pyntestøv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:strix: TUUUSEN takk alle sammen :strix:

Ja, mange gynokologer tar jo feil, men hun var så sikker så jeg er rimelig sikker på at det er gutt. Kjempemoro for barnefaren her, hehe. Vi planlegger jo tre barn, så får håpe vi får en jente også etter hvert, men det viktigste er jo selvsagt at barnet er friskt! Gleder meg til ordinær UL!!

Nå slapper jeg helt av. Er sikker på at dette går bra jeg! :) Har også fortalt resterende venner og familie, så nå er hemmeligheten ute - jeg skal bli mamma! :hoppendeglad:

Endret av Pyntestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man bortmot helt sikker i uke 13 på kjønn så tror jeg absolutt det er gutt ja... Samboeren din er ikke spent og vil finne det ut fra søstern din da..? Vet ikke om vi her hadde klart å vente og mannen her sa at hvis jeg hadde gått alene så hadde jeg måtte finne det ut for vi er for nysgjerrige :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går, når jeg fortalte min samboer at søstra mi fikk vite kjønn så tok nysgjerrigheten over for han og da søsteren kom innom en tur så fortalte hun det til oss begge. Vi venter en liten :babygutt: !!! (Som ikke det var opplagt, etter all kløingen i skrittet, haha).

Legger ved UL- bildet jeg :)

post-62501-0-66312700-1353660039_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke være gledesdreper altså, men jenter og gutter er veldig like når de er så små, faktisk så ser begge ut som gutter. Mange får beskjed om at de venter gutter på tidlig ul rundt uke 12, men så viser ordninær ul at de venter en jente allikevel. Så jeg ville ikke lagt så veldig mye i at gyn sa dere ventet gutt, for det er veldig vanskelig å se så tidlig. jeg ville iallefall ikke vært forsiktig med å handle inn alt for mye i lyseblått ;)

Det er vissnok sånn at forskjellen på klitoris og penis på dette tidspunktet er så liten at det er kun vinkelforskjeller som kan være forskjellig, og selv det er veldig usikkert. Gyn vi var hos i uke 12 ville ikke si noe om kjønn nettopp pga usikkerheten, og hun sa at det er generell enighet i fagmiljøet om at man ikke sikkert kan se kjønn sikkert så tidlig.

Et vennepar av oss opplevde akkurat dette, at de fikk beskjed om gutt i uke 12, og så var det en jente allikevel :)

Men hvis det viser seg at det faktisk er en liten guttebass i magen din så må jeg jo selvfølgelig ønske deg velkommen i gutteklubben :strix:

Endret av Frøken Vims
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil ikke være gledesdreper altså, men jenter og gutter er veldig like når de er så små, faktisk så ser begge ut som gutter. Mange får beskjed om at de venter gutter på tidlig ul rundt uke 12, men så viser ordninær ul at de venter en jente allikevel. Så jeg ville ikke lagt så veldig mye i at gyn sa dere ventet gutt, for det er veldig vanskelig å se så tidlig. jeg ville iallefall ikke vært forsiktig med å handle inn alt for mye i lyseblått ;)

Det er vissnok sånn at forskjellen på klitoris og penis på dette tidspunktet er så liten at det er kun vinkelforskjeller som kan være forskjellig, og selv det er veldig usikkert. Gyn vi var hos i uke 12 ville ikke si noe om kjønn nettopp pga usikkerheten, og hun sa at det er generell enighet i fagmiljøet om at man ikke sikkert kan se kjønn sikkert så tidlig.

Et vennepar av oss opplevde akkurat dette, at de fikk beskjed om gutt i uke 12, og så var det en jente allikevel :)

Men hvis det viser seg at det faktisk er en liten guttebass i magen din så må jeg jo selvfølgelig ønske deg velkommen i gutteklubben :strix:

Takk for heads-up. Skal si det videre til de som har fått vite kjønn. Ønsker meg mest mulig kjønnsnøytralt frem til ordinær UL jeg da :) Men, lar tickeren stå som den er, så får vi se om fem uker om den nok engang må forandres, hehehe :)

Uansett! Opplevelsen av å SE lillegull var så fantastisk. Hele fem uker til neste gang. Håper tiden går fort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for heads-up. Skal si det videre til de som har fått vite kjønn. Ønsker meg mest mulig kjønnsnøytralt frem til ordinær UL jeg da :) Men, lar tickeren stå som den er, så får vi se om fem uker om den nok engang må forandres, hehehe :)

Uansett! Opplevelsen av å SE lillegull var så fantastisk. Hele fem uker til neste gang. Håper tiden går fort :)

Ja, ul er helt fantastisk :hjerte: Man får liksom et forhold til at det faktisk er noen inni der.

Jeg leste en del rundt dette med å se kjønn før jeg skulle på ul i uke 12 selv, fant en del nyttig info på denne linken bla: http://forum.snartma...ad.php?t=371672

Særlig det avsnittet som så fint heter "Angle of Dangle" viser hvor liten forskjell det er

Endret av Frøken Vims
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ul er helt fantastisk :hjerte: Man får liksom et forhold til at det faktisk er noen inni der.

Jeg leste en del rundt dette med å se kjønn før jeg skulle på ul i uke 12 selv, fant en del nyttig info på denne linken bla: http://forum.snartma...ad.php?t=371672

Var visst 13 uker på vei når jeg var på UL i går, men lell. Det sier mye :) Har faktisk sett at du har lagt ut den linken før, så jeg visste det på forhånd. Men, hun var SÅ skråsikker. Var liksom ikke rom for annet :ler:

Men, er uansett greit å forberede seg på at det kan faktisk være feil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt for moro:

Uker på vei: 13+1

Uker igjen: 27+2

Kjønn: Trolig gutt.

Navn: Guttenavn sliter vi litt med, men vi skal nok klare det til slutt.

Utålmodig: Vil bare ha mage NÅ!

Vektøkning: Frykter det er en del, men har begynt å trene igjen nå.

Hodet ned: Nei.

Hodet festet: Nei.

Aktivitet innenifra: Ingenting jeg kjenner. Enda. Håper jeg kan få noen glimt av liv om noen uker.

♥ Høygravid: Rimelig lenge til.

Søvn: Sliter med at jeg må stå opp 1-2 ganger hver natt for å tisse.

Form: Slapp og trøtt igjen, men ellers bra.

♥ Plager: Mye stikkinger i brystene, gjør tidvis veldig vondt! Au.

Barnerom: Skal ligge inne hos oss, men vi har et rom vi etter hvert skal gjøre klart.

Utstyr: Vi starter etter jul!

Mangler av utstyr: Alt! Gleder meg til å starte shoppingen.

Melk: Nei. Får man det før man har født da?

Matkikk: Appelsinjuice, O’boy, frukt, ryvita med philadelphia naturell og paprika på!

Kynnere: Nei.

Tungt: Sluttet å være så sliten i korsryggen. Tipper livmoren har vippet seg fremover og sluttet å legge så mye press på nedre rygg.

Strekkmerker: Håper jeg slipper unna gitt! Har krem jeg skal begynne med nå i et fåfengt forsøk.

Tanker om fødselen: Grugleder meg. Er redd for revning og sying.

♥ Neste kontroll: Legetime i dag, UL den 28/12 og første jordmorkontroll 17/11.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt for moro:

Uker på vei: 13+1

Uker igjen: 27+2

Kjønn: Trolig gutt.

Navn: Guttenavn sliter vi litt med, men vi skal nok klare det til slutt.

Utålmodig: Vil bare ha mage NÅ!

Vektøkning: Frykter det er en del, men har begynt å trene igjen nå.

Hodet ned: Nei.

Hodet festet: Nei.

Aktivitet innenifra: Ingenting jeg kjenner. Enda. Håper jeg kan få noen glimt av liv om noen uker.

♥ Høygravid: Rimelig lenge til.

Søvn: Sliter med at jeg må stå opp 1-2 ganger hver natt for å tisse.

Form: Slapp og trøtt igjen, men ellers bra.

♥ Plager: Mye stikkinger i brystene, gjør tidvis veldig vondt! Au.

Barnerom: Skal ligge inne hos oss, men vi har et rom vi etter hvert skal gjøre klart.

Utstyr: Vi starter etter jul!

Mangler av utstyr: Alt! Gleder meg til å starte shoppingen.

Melk: Nei. Får man det før man har født da?

Matkikk: Appelsinjuice, O’boy, frukt, ryvita med philadelphia naturell og paprika på!

Kynnere: Nei.

Tungt: Sluttet å være så sliten i korsryggen. Tipper livmoren har vippet seg fremover og sluttet å legge så mye press på nedre rygg.

Strekkmerker: Håper jeg slipper unna gitt! Har krem jeg skal begynne med nå i et fåfengt forsøk.

Tanker om fødselen: Grugleder meg. Er redd for revning og sying.

♥ Neste kontroll: Legetime i dag, UL den 28/12 og første jordmorkontroll 17/11.

Den var fin :) Bare et spørsmål: hvilken krem har du mot strekkmerker og hvor kjøpte du den? Når skal man begynne å smøre på og hvor mye kostet den? Ble visst endel spørsmål, hehe. Jeg vet ikke om jeg skal bruke noe sånt siden jeg har hørt mye forskjellig om det, men må høre litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var fin :) Bare et spørsmål: hvilken krem har du mot strekkmerker og hvor kjøpte du den? Når skal man begynne å smøre på og hvor mye kostet den? Ble visst endel spørsmål, hehe. Jeg vet ikke om jeg skal bruke noe sånt siden jeg har hørt mye forskjellig om det, men må høre litt :)

Jeg har kjøpt bellycream fra Burt´s Bees :) Helt naturlig og ikke testet på dyr.

Kjempegod!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pyntestøv: For en herlig søting du hadde inni magen :rodmer:

Jeg har litt lyst på gutt jeg, aner ikke hvorfor :fnise: Blir spennendes å se om vi også får vite kjønn, skal jo i uke 14 og i uke 16.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glemte forresten kommentere ul bildene dine. Er det ikke uvirkelig at det ligger en liten tass inni magen din, med ti fingre og ti tær, ferdig utviklet? Jeg ble helt overveldet på ul i uke 12 over hvor ferdig den lille krabaten var, det var jo enorm forskjell fra uke 9.

Håper det forresten er greit at jeg låner listen din :)

Ha en fin-fin lørdag!

Endret av Frøken Vims
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt lyst på gutt jeg, aner ikke hvorfor :fnise: Blir spennendes å se om vi også får vite kjønn, skal jo i uke 14 og i uke 16.

Jeg hadde også mest lyst på en liten gutt, uten at jeg kunne si hvorfor. Og så viste det seg at det var en liten gutt i magen min :hjerte: Kanskje det var underbevisstheten min som forsøkte å fortelle meg noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk denne av en venninne, så vet ikke så mye om den. Tenkte bare å teste og se om den fungerer til å dempe. Strekkmerker er jo hormonelt betinget, sånn egentlig.

Jeg har kjøpt bellycream fra Burt´s Bees :) Helt naturlig og ikke testet på dyr.

Kjempegod!!!

Uhhh, håper min også ikke er test på dyr (se svar over). Jeg prøver generelt å unngå det helt.

Jeg hadde lyst på jente, men nå som det trolig er en gutt så blir jeg mer og mer glad for dette! En herlig, liten sjarmør :rodmer:

I går så jeg en liten gutt på butikken som satt og smilte til alle. Sånn virkelig prøvde å sjarmere alle han så. Trodde jeg skulle dåne. Han var så nyyyyydelig.

Glemte forresten kommentere ul bildene dine. Er det ikke uvirkelig at det ligger en liten tass inni magen din, med ti fingre og ti tær, ferdig utviklet? Jeg ble helt overveldet på ul i uke 12 over hvor ferdig den lille krabaten var, det var jo enorm forskjell fra uke 9.

Håper det forresten er greit at jeg låner listen din :)

Ha en fin-fin lørdag!

Ja, det var helt SYKT å se en ekte baby. Vi så til og med profilen, med nese og alting. Jeg måtte gråte en skvett jeg. Nå gleder jeg meg fryktelig mye til UL om fem uker. Jeg tror kjæresten min kommer til å gråte faktisk, for det kommer til å være stort :)

Ha en nydelig lørdag du og null stress med å låne listen, den har jeg selv stjelt fra en blogg, hehe.

Endret av Pyntestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi så også nesetipp og alt og det er ganske fantastisk hva man kan se allerede..

Ha en fin lørdag :kose:

Har nettopp sett på videoen som søstra mi tok opp av hele UL-en. Fantastisk. Denne gangen la jeg merke til at han strakk ut beina og da fikk jeg et glimt av hvor lange de faktisk virket. Artig! Elsker den videoen. Nedtelling til UL 28/12 er i gang ;)

Ha en fin helg du også :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den du har er heller ikke testet på dyr ;)

Last ned appen Dyretestet. Veldig grei å ha om du er opptatt av slikt! :)

Jeg og vil ha en olje, denne såg da veldig god ut. Hihi

Pleier å skrubbe magen, "the love handles" og puppene med peeling for å få litt blodsirulasjon. Den har en god olje i seg også så huden blir skikkelig deilig etterpå. Mmmm <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den du har er heller ikke testet på dyr ;)

Last ned appen Dyretestet. Veldig grei å ha om du er opptatt av slikt! :)

Jeg og vil ha en olje, denne såg da veldig god ut. Hihi

Pleier å skrubbe magen, "the love handles" og puppene med peeling for å få litt blodsirulasjon. Den har en god olje i seg også så huden blir skikkelig deilig etterpå. Mmmm <3

Har den appen, men på min har jeg kun en liste over dyretestet produkter og får ikke søkt de som faktisk er trygge (listen er helt tom). Er min app defekt? Det er den med kaninen, mener det er Dyrealliansen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...