Gjest Filleproletiet Skrevet 19. september 2012 #1 Skrevet 19. september 2012 Der fikk jeg vel oppmerksomheten til folk? Nuvel. Her er en liten historie. En erkenorsk kis (meg) sitter på en innendørs tbanestasjon og minder min egen business. En sleskete(flørtepus/søreuropastilen)kledd mørk fyr (sør-europeer) setter seg ved siden av meg, og begynner å røyke. Jeg ser nordmann etter nordmann titte raskt mot ham, for deretter å flytte seg. Til og med en rørslig fyr fordufter. Faen heller tenker jeg..noen må fortelle kisen at det hverken er lov å røyke inne på tbanen, ei heller spesielt trivelig for meg som sitter ved siden av ham. Så jeg sier; "kan du være grei å stumpe røyken. Den plager meg" Han byr meg en røyk. Nei, sier jeg, can you please stop smoking that cigarette in my face?" Nei, det kunne han ikke..plager det deg spør han? Ja..det plager meg, dessuten er det ikke lov å røyke på tbanestasjoner i Norge, sa jeg. Nei, jeg røyker alltid inne på tbanestasjoner sa han da.. Så da satt vi der da. Han muligens litt høyere enn meg, jeg greit mye kraftigere, og sannsynligvis såpass sterk og trent at jeg hadde nok most ham om jeg ville. Kjente litt på adrenalinet da jeg tenkte det hadde vært deilig å bare banket ham, men likevel..jeg er ikke 20 lenger, og knærne er skrøpelige. Samtidig ser jeg en liten neger stå og le, sannsynligvis av meg. Vi blir sittende å stirre på hverandre litt, så hører jeg kjerringa i bakhodet; "ikke provoser innvandrere, ikke gjør noe dumt", så jeg reiser meg opp og går. Negern og spanjolen prater litt, ler litt, negern bommer en sigg, fyrer den opp.. Jeg derimot får en EDDERKOPP på meg. Hvor den kom i fra aner jeg ikke, men jeg er hysterisk redd for edderkopper. Klarer imidlertid å plukke den rolig av meg, og beholde den bittelille verdigheten jeg hadde igjen etter å ha blitt mentalt voldtatt av innvandrerne. Moralen? vetta faen..hater i hvert fall spanjoler og negre litt mer enn jeg gjorde fra før av. Another day in O-town 7
lashara Skrevet 19. september 2012 #2 Skrevet 19. september 2012 verre med de jævla polakkene og sånt rask som vi har her. æsj
Aldrisur Skrevet 19. september 2012 #3 Skrevet 19. september 2012 Hadde du blitt like forbanna dersom det var to etniske nordmenn som fyrte opp sigg på T.banestasjonen? Vet du hva Fille? Det tror jeg du hadde blitt. 5
lashara Skrevet 19. september 2012 #4 Skrevet 19. september 2012 hehe..godt poeng AldriSur. Men jeg hadde sikkert blitt ekstra forbannet om det var polakker/russere/litauere/rumenere.
Gjest Filleproletiet Skrevet 19. september 2012 #5 Skrevet 19. september 2012 Hadde du blitt like forbanna dersom det var to etniske nordmenn som fyrte opp sigg på T.banestasjonen? Vet du hva Fille? Det tror jeg du hadde blitt. Jo. Men med mindre de var ravende gale eller narkomane, så hadde de hørt på meg. Det har de nemlig før Aldri opplevd at etnisk norske relativt oppegående mennesker (fulle osv) ikke har tatt det til seg og sagt beklager og stumpa siggen. 3
Gjest Filleproletiet Skrevet 19. september 2012 #6 Skrevet 19. september 2012 (endret) hehe..godt poeng AldriSur. Men jeg hadde sikkert blitt ekstra forbannet om det var polakker/russere/litauere/rumenere. Nettop. Han burde svart; "No, i didnt know. Thank you so much for educating me in the norwegian ways" og heller vært litt ydmyk siden vi har vært så snille å la ham komme hit, fordi hans eget land er totalt like ubrukelige som han selv. Endret 19. september 2012 av Filleproletiet 3
Gjest avocadoen Skrevet 19. september 2012 #7 Skrevet 19. september 2012 Nordmenn er ikke bedre enn innvandrere altså! Var en som røyka på bussen her en dag.. Så du må ikke skjære alle over en kam. 2
Gjest Filleproletiet Skrevet 19. september 2012 #8 Skrevet 19. september 2012 verre med de jævla polakkene og sånt rask som vi har her. æsj Joda. Har fått noen av dem arrestert også etter å ha lagd så jævlig mye faenskap i gården her jeg bor. Bråk og fyll dag og natt. De var imidlertid så skumle at jeg ikke hadde våget meg nær dem uten en uzi. 1
Gjest Filleproletiet Skrevet 19. september 2012 #9 Skrevet 19. september 2012 Nordmenn er ikke bedre enn innvandrere altså! Var en som røyka på bussen her en dag.. Så du må ikke skjære alle over en kam. Nei..men nordmenn som gjør slikt er som oftest mentalt syke eller bare klin gærne. Jeg konfronterer aldri slike folk. Men denne fyren var velkledd, ung, og så helt normal ut. 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2012 #10 Skrevet 19. september 2012 Jo. Men med mindre de var ravende gale eller narkomane, så hadde de hørt på meg. Det har de nemlig før Aldri opplevd at etnisk norske relativt oppegående mennesker (fulle osv) ikke har tatt det til seg og sagt beklager og stumpa siggen. hvor ofte er du ute blant folk kompis?;S Anonym poster: 8e1a7046a8a83df5f6c2f4346b97ae4d 4
AnonymBruker Skrevet 19. september 2012 #11 Skrevet 19. september 2012 Nei..men nordmenn som gjør slikt er som oftest mentalt syke eller bare klin gærne. Jeg konfronterer aldri slike folk. Men denne fyren var velkledd, ung, og så helt normal ut. hvis en innvandrer gjør noe,så er alle slik. Hvis en nordmann gjør noe,så er det "som oftest" ikke slikt. ok. Anonym poster: 8e1a7046a8a83df5f6c2f4346b97ae4d 2
Gjest Filleproletiet Skrevet 19. september 2012 #12 Skrevet 19. september 2012 hvor ofte er du ute blant folk kompis?;S Anonym poster: 8e1a7046a8a83df5f6c2f4346b97ae4d ALT for ofte Så jeg er badguyen for å be noen følge norges lover og regler? Greit. 3
lashara Skrevet 19. september 2012 #13 Skrevet 19. september 2012 Joda. Har fått noen av dem arrestert også etter å ha lagd så jævlig mye faenskap i gården her jeg bor. Bråk og fyll dag og natt. De var imidlertid så skumle at jeg ikke hadde våget meg nær dem uten en uzi. Haha...Uzi faktisk! ja det slaget har jeg sett mye av også. I byen hvor jeg bor står de for mye dop, vold og kriminalitet. Hovedsaklig polakker og litauere. Pakk.
Gjest Filleproletiet Skrevet 19. september 2012 #14 Skrevet 19. september 2012 (endret) hvis en innvandrer gjør noe,så er alle slik. Hvis en nordmann gjør noe,så er det "som oftest" ikke slikt. ok. Anonym poster: 8e1a7046a8a83df5f6c2f4346b97ae4d Hvor har jeg sagt det? Jeg sa bare at denne representanten for arten; "spanjol" og arten; "neger" var såpass dårlige ambassadører for hver sin respektive art, at jeg hater dem mer etter dette. Endret 19. september 2012 av Filleproletiet 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2012 #15 Skrevet 19. september 2012 Pokker for en tosk du virker som, ts. Anonym poster: ad91008d1364e715c5953104f80c5adb 8
Gjest milk Skrevet 19. september 2012 #16 Skrevet 19. september 2012 Problemet er jo ikke at han er innvandrer.. Men at han er en røyker som gir faen. 4
Gjest Filleproletiet Skrevet 19. september 2012 #17 Skrevet 19. september 2012 Pokker for en tosk du virker som, ts. Anonym poster: ad91008d1364e715c5953104f80c5adb Hvorfor det? Fordi jeg ikke ønsker sigarettrøyke rett i ansiktet? Fordi jeg forklarer ham at det er ulovlig? Eller fordi jeg generaliserer innvandrere? Det var ikke som om dette var den eneste episoden jeg har hatt med innvandrere. ALLE episoder jeg har hatt i løpet av mine 12 år i Oslo har vært med innvandrere. Bråk, røyk på tbane, vold, driter i å kaste søppel på riktig sted, driter i dugnad, driter i alt. Så ja, jeg generaliserer på bakgrunn av mine erfaringer. 4
Gjest avocadoen Skrevet 19. september 2012 #18 Skrevet 19. september 2012 Nei..men nordmenn som gjør slikt er som oftest mentalt syke eller bare klin gærne. Jeg konfronterer aldri slike folk. Men denne fyren var velkledd, ung, og så helt normal ut. Så ikke klin gal ut han som satt og røyka på bussen her om dagen da, men. Jeg så lengre oppe at på grunn av dette så hater du mørkhudede folk. Så da må det jo også være sånn at om jeg som er halvt dansk hadde røyka på bussen, så er alle dansker sånn og du skal derfor hate alle dansker? Get my point? 1
Gjest Filleproletiet Skrevet 19. september 2012 #19 Skrevet 19. september 2012 Problemet er jo ikke at han er innvandrer.. Men at han er en røyker som gir faen. Ja, og at mange innvandrere åpenbart, basert på MINE erfaringer i hvert fall, gir mer faen enn vestlige mennesker generelt. Med innvandrere så mener jeg; Somaliere, polakker, litaunere, tsjekkere, russere, folk fra balkan, palistinere, spanjoler og grekere. Pakistanske ungdommer synes jeg har integrert seg greit. Ser sjelden noe tull med pakistanske ungdommer. De surrer som regel bare rundt i fotballtøy på tbanen. 1
Gjest Filleproletiet Skrevet 19. september 2012 #20 Skrevet 19. september 2012 Så ikke klin gal ut han som satt og røyka på bussen her om dagen da, men. Jeg så lengre oppe at på grunn av dette så hater du mørkhudede folk. Så da må det jo også være sånn at om jeg som er halvt dansk hadde røyka på bussen, så er alle dansker sånn og du skal derfor hate alle dansker? Get my point? Jeg er gift med ei danske, så det ville vært litt vanskelig. Det at jeg hater var heller ikke ment så alvorlig. Med mindre du har lesevansker så forstår du at det også er en god dose humor i hovedinnlegget. Jeg tror seriøst ikke at "negre" og "spanjoler" er en annen art enn oss f.eks.. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå