Gå til innhold

Venninne "tar avstand" fra meg - fordi jeg har prøvd weed


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Offtopic:

Og du mr. må virkelig lære deg forskjellen mellom og/å!!

Anonym poster: 47f80d11cdd4a2d6eafa4dbe0806ec38

Jeg elsker dere grammarnazier. :hjerte:

On-topic:

Jeg har sett mange ødelegge livet med å bruke cannabis, de har blitt sløve og trege, og læringskapasiteten er vel heller ikke den beste blant disse.

Tanta mi som i utgangspunktet var en intelligent dame med bein i nesa og som klarte seg bra, ble avhengig av cannabis, og den dag i dag sliter hun med å klare seg her i livet. Alt hun vil er å sitte hjemme og ta seg en joint i "trivelig" selskap, og ja, slike mennesker gjør meg litt kvalm. Barna og jobben bryr hun seg ikke så mye om, hun er blitt sløv og vil kun nyte livet.

Anonym poster: bc2db81a34f89c885b6e43bc8c3ddb5b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns dere jeg er en dårlig person som sier det jeg mener når bestekompisen min røyker en joint like ved meg, eller møter meg når han er høy som et fjell? Er jeg en "dobbelmoralsk fittekjerring" fordi jeg drikker alkohol?

Dersom du i fylla forakter mennesker som røyker en joint så er du en dobbelmoralsk hyklerisk kvinne. Såpass må man være ærlig og innrømme.

Hvorfor når det er bevist at blant fagfolk at cannabis er og fortrekke fremfor alkohol så forsvarer du alkohol. Visste du at alkoholkonsumet i norge er ansvarlig for hver tredje sykehjemsplass? Klarer du og argumentere mot det?

Visste du at hver tredje fengselsplass i norge skyldes krminaliseringslover for narkotika, - klarer du og forsvare det?

I 1966, dengang det ikke var forbudt og være narkoman, - fantes ikke problemet! Se link. http://www.nrk.no/skole/klippdetalj?topic=nrk:klipp/796520

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker dere grammarnazier. :hjerte:

On-topic:

Jeg har sett mange ødelegge livet med å bruke cannabis, de har blitt sløve og trege, og læringskapasiteten er vel heller ikke den beste blant disse.

Tanta mi som i utgangspunktet var en intelligent dame med bein i nesa og som klarte seg bra, ble avhengig av cannabis, og den dag i dag sliter hun med å klare seg her i livet. Alt hun vil er å sitte hjemme og ta seg en joint i "trivelig" selskap, og ja, slike mennesker gjør meg litt kvalm. Barna og jobben bryr hun seg ikke så mye om, hun er blitt sløv og vil kun nyte livet.

Anonym poster: bc2db81a34f89c885b6e43bc8c3ddb5b

... Å det å nyte livet er å ta seg en joint og leve i en falsk lykke.

Blir kvalm av henne og folk som henne.

Anonym poster: bc2db81a34f89c885b6e43bc8c3ddb5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår henne veldig godt. Skulle ønske alle mennesker i verden var like prinsippfaste. Dop har én felles egenskap, du blir helt idiot av det. Jeg orker ikke å omgi meg med idioter.

Enig.

Folk som ikke har bedre omløp i hodet enn at de doper seg har jeg ikke behov for å være sammen med. Det er et valg som blir tatt, og som ikke er forenlig med mennesker jeg anser som oppegående folk. Vitner om manglende dømmekraft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker dere grammarnazier. :hjerte:

On-topic:

Jeg har sett mange ødelegge livet med å bruke cannabis, de har blitt sløve og trege, og læringskapasiteten er vel heller ikke den beste blant disse.

Tanta mi som i utgangspunktet var en intelligent dame med bein i nesa og som klarte seg bra, ble avhengig av cannabis, og den dag i dag sliter hun med å klare seg her i livet. Alt hun vil er å sitte hjemme og ta seg en joint i "trivelig" selskap, og ja, slike mennesker gjør meg litt kvalm. Barna og jobben bryr hun seg ikke så mye om, hun er blitt sløv og vil kun nyte livet.

Anonym poster: bc2db81a34f89c885b6e43bc8c3ddb5b

Jeg elsker dere cannabiznazier :hjerte:

Anonym poster: 47f80d11cdd4a2d6eafa4dbe0806ec38

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du i fylla forakter mennesker som røyker en joint så er du en dobbelmoralsk hyklerisk kvinne. Såpass må man være ærlig og innrømme.

Hvorfor når det er bevist at blant fagfolk at cannabis er og fortrekke fremfor alkohol så forsvarer du alkohol. Visste du at alkoholkonsumet i norge er ansvarlig for hver tredje sykehjemsplass? Klarer du og argumentere mot det?

Visste du at hver tredje fengselsplass i norge skyldes krminaliseringslover for narkotika, - klarer du og forsvare det?

I 1966, dengang det ikke var forbudt og være narkoman, - fantes ikke problemet! Se link. http://www.nrk.no/sk...rk:klipp/796520

Jeg har sett deg diskutere om narkotiske stoffer før, og alt jeg kan si er at: du har null peiling. Du snakker som om du vet, men du har ikke snøring.

Anonym poster: bc2db81a34f89c885b6e43bc8c3ddb5b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig.

Folk som ikke har bedre omløp i hodet enn at de doper seg har jeg ikke behov for å være sammen med. Det er et valg som blir tatt, og som ikke er forenlig med mennesker jeg anser som oppegående folk. Vitner om manglende dømmekraft.

:Nikke:

Anonym poster: bc2db81a34f89c885b6e43bc8c3ddb5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes folk kan legge fra seg den der "dobbeltmoral, moralisme, hykler, kunnskapsløshet, fordomsfullhet"-regla som alltid skal bli brukt, og se at det kan være andre årsaker enn at man sitter på en høy, moralsk hest til at man ikke ønsker å være venner med noen som bruker narkotika. Som flere har vært inne på, så kan det like gjerne ha f.eks. med egne opplevelser (altså ikke kun moral og en følelse av å være moralsk overlegen) å gjøre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om hun har opplevd å miste broren sin til stoff, forstår jeg henne godt.

Personlig har jeg venner/bekjente som jeg vet bruker hasj/weed med ujevne mellomrom, og jeg har dem holde på med sitt (men deltar selv ikke på disse kveldene/festene, da det ikke er noe for meg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett deg diskutere om narkotiske stoffer før, og alt jeg kan si er at: du har null peiling. Du snakker som om du vet, men du har ikke snøring.

Anonym poster: bc2db81a34f89c885b6e43bc8c3ddb5b

Hva er det du er så uenig i? Hvorfor vil du ikke innrømme at vi ikke hadde noen narkotikaproblem i 1966 ti år før narkotikaomsetniningsforbudet? Det og ha rettferdiggjort for seg selv hvorfor man bør kriminalisere mennesker er for meg en farlig tanke.

Dersom det er så suksessfullt og kriminalisere mennesker for deres atferd, hvorfor gjør vi ikke det med de tjukke da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært nattravner og jeg har alltid stilt opp som sjåfør når venner av meg drikker.

- Selv om jeg ikke drikker selv så kunne jeg aldri finne på og forakte mennesker som drikker, - fordi de drikker?

Skal jeg forakte noen så må det være fordi at den personen har gjort en handling mot meg personlig, man går vel ikke rundt og distanserer seg fra folk basert på fordommer vel?

- Jeg er stort sett ikke sammen med mennesker med allminnelig forakt for det uvanlige.

Merkelige tankeganger dere har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Auka grad av narkotikaproblemet kan kanskje ha noko med auka tilgang, berre eit forslag...

Det kan umulig være riktig da heroin ble solgt på apoteket og cannabis ble solgt i løsvekt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært nattravner og jeg har alltid stilt opp som sjåfør når venner av meg drikker.

- Selv om jeg ikke drikker selv så kunne jeg aldri finne på og forakte mennesker som drikker, - fordi de drikker?

Skal jeg forakte noen så må det være fordi at den personen har gjort en handling mot meg personlig, man går vel ikke rundt og distanserer seg fra folk basert på fordommer vel?

- Jeg er stort sett ikke sammen med mennesker med allminnelig forakt for det uvanlige.

Merkelige tankeganger dere har.

Igjen - kan du ver så snill å la ver å påstå at folk med andre haldningar enn deg foraktar andre mennesker? Eg foraktar korkje folk som drikk alkohol eller folk som røyker hasj eller brukar heroin. Det går ikkje an å diskutere med deg, du gjer jo ikkje anna enn å tillegge folk meiningar dei ikkje har!

Eg ynskjer at alle som ynskjer å kutte ut/kutte ned på alkohol og/eller dop skal greie dette, og ved sjølv å avstå frå rusmidler, hjelper eg til med dette. At eg ikkje ynskjer mennesker som ikkje ser problemet med rusmisbruk, går på personlege ting. For min del meiner eg det er det dei som er usolidariske.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg forakte noen så må det være fordi at den personen har gjort en handling mot meg personlig, man går vel ikke rundt og distanserer seg fra folk basert på fordommer vel?

For de fleste i denne tråden er nok forakt et for sterkt ord, men kanskje ikke for venninnen til TS.

Hvis du nå virkelig forakter (ikke misliker eller andre mildere ord) en bestemt holdning eller tankegang, så er det naturlig at du da forakter personen som har disse holdningene eller utfører handlingene.

Jeg forakter det kvinnesynet som tilsier at hvis en dame går med miniskjørt så er hun en hore, og fordi jeg føler så sterkt om saken vil jeg ALDRI kunne være venner med noen som har dette synet, selv hvis de aldri har sagt/gjort noe som skader meg eller andre. Holdningen deres i seg selv ser jeg på som skadelig for samfunnet, om ikke meg personlig.

Å ta avstand fra noe er ikke det samme som å forakte hva det nå enn skulle være, og det kan være mange grunner til at man gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler jeg har rett til å uttale meg, da hele min familie jobber med rusmisbrukere, i tillegg til at faren min tok livet sitt etter mange år med rusmisbruk. Hvordan kan dere si at hasj ikke gjør mennesker sløve, dummere eller lignende? Jeg vet at det i mange tilfeller ikke er sånn, men tro meg, jeg har sett det så mye på nært hold at jeg vet at det er tilfelle.

Kanskje for at dette er dårlig begrunnede påstander som har sitt utgangspunkt hos etnosentrististiske og egoistiske personer som har ført, og fører vranglære og propaganda mot rusmidler som tradisjonelt sett har blitt brukt av folk litt lengre ned på rangstigen i verden?

Eneste grunnen til at rusmidler som alkohol og nikotin er lovlige, mens lettere og mindre skadelige rusmidler som hasj og khat er ulovlige, er på grunn av at lovene har blitt fattet av folk som har hatt et nært forhold til førstnevnte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kan forstå at de som har vokst opp med narkotikamisbruk kan få vonde minner trigget ved å være sammen med en som er påvirket av noe middel (unntatt alkohol, ettersom mange ser ut til å skille det fra alt annet).

Men sånn egentlig - hva så? Da kan man jo bare la være å være sammen med folk når de røyker. Så lenge en person ikke røyker ofte endrer jo ikke vedkommende personlighet eller væremåte i det hele tatt ellers, så hvordan kan da vonde minner liksom trigges? Hvordan forklarer dette behovet for å kutte ut en person som enten har prøvd hasj, eller røyker en sjelden gang nå og da?

Jeg skjønner det ikke helt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan forstå at de som har vokst opp med narkotikamisbruk kan få vonde minner trigget ved å være sammen med en som er påvirket av noe middel (unntatt alkohol, ettersom mange ser ut til å skille det fra alt annet).

Men sånn egentlig - hva så? Da kan man jo bare la være å være sammen med folk når de røyker. Så lenge en person ikke røyker ofte endrer jo ikke vedkommende personlighet eller væremåte i det hele tatt ellers, så hvordan kan da vonde minner liksom trigges? Hvordan forklarer dette behovet for å kutte ut en person som enten har prøvd hasj, eller røyker en sjelden gang nå og da?

Jeg skjønner det ikke helt.

Men sånn egentlig - hva så? Da kan man jo bare la være å være sammen med en voldsmann når han er voldelig? Hva så om han\hun er kriminell? Da kan man jo bare la være å være sammen med ham\henne når hun\han gjør kriminelle handlinger. Hva så om venninna di baksnakker og legger ut rykter om andre? Da kan man jo bare lukke ørene mens hun holder på. Hva så om han\hun er sykelig sjalu? Da kan man bare la være å være sammen med mannen\dama når hun starter med beskyldninger.

En velger hvem en vil omgåes med, og det han en full rett til å gjøre. Det er tross alt ditt liv, og du trenger ikke å omgåes med slike mennesker om du ikke vil eller det ikke er forenlig med dine verdier og ditt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som babler i vei om at dere ville kuttet ut folk som bruker weed, stig ned fra deres høye hest! Det er ikke dere som bestemmer hvordan vennene deres skal være! Så lenge de ikke røyker weeds i deres nærvær, så er ikke det en ikke eksisterende problemstilling. Det er bare å si i fra at det ikke er ønskelig å røyke seg en joint eller hva gut vet, så vil de aller, aller fleste respektere dette.

Selv røyker jeg ikke joint/ weeds, og har gitt beskjed om at det ikke er ok at det røykes i mitt nærvek, greit, ingen problem. Hva de gjør andre steder, eller på annet plass, er ikke min sak. De er vennene mine uansett hva de gjør utenom treff med meg. Gjensidig respekt kalles det.

Mange av dere som ikke fortjener å ha venner i det hele tatt!

Anonym poster: 42464ffaf835c67ff972538929d808c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan forstå at de som har vokst opp med narkotikamisbruk kan få vonde minner trigget ved å være sammen med en som er påvirket av noe middel (unntatt alkohol, ettersom mange ser ut til å skille det fra alt annet).

Men sånn egentlig - hva så? Da kan man jo bare la være å være sammen med folk når de røyker. Så lenge en person ikke røyker ofte endrer jo ikke vedkommende personlighet eller væremåte i det hele tatt ellers, så hvordan kan da vonde minner liksom trigges? Hvordan forklarer dette behovet for å kutte ut en person som enten har prøvd hasj, eller røyker en sjelden gang nå og da?

Jeg skjønner det ikke helt.

Tenkte akkurat det samme.

Så skjønner ikke helt jeg heller.

Endret av Dreamdrops
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...