Gå til innhold

Angel-A's hverdag ♥

Azalea

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg savner oppdateringer fra Angel-A!! Håper dere har det bra :) Dere driver kanskje midt i flytting og den slags?

Masse klemmer til dere!! :hug: :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Hei jenter! :sol:

Beklager for lite oppdatering, jeg ble rett og slett bare litt lei av å skrive om min lite interessante hverdag, hehe. I tillegg sa vi opp tv og internett, så da blir det vanskelig å oppdatere dere. Vi har begynt å flytte nå, regner med å flytte det meste neste helg. O'hoi som vi gleder oss! :)

Ellers så er hverdagen hektisk, W er overalt! Han krabber, reiser seg, klatrer i trappa osv. Blir litt knall og fall, men det er noe som følger med. Blir spennende å se når han begynner å gå. :)

Håper det står bra til med dere alle sammen! Og dere, selv om jeg ikke er innom her så mye for tiden så tenker jeg på dere. :)

Stooor klem til dere alle :klemmer:

Endret av Angel-A
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heeei Ange-A! :hoppe:

Så hyggelig med oppdatering fra deg. W har virkelig utviklet seg nå høres det ut som. Morsomt og slitsomt på samme tid, ikke sant? :)

Hvor endte dere opp å flytte? Lykke til!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Annonse

Da ble det faktisk litt tid til å oppdatere dere. :)

Vi flyttet inn til Oslo, enkelt og greit. Hehe. Trives bedre her allerede enn der vi bodde, så har trua på at dette blir kjempebra. :) Dagene har vært laaange. Er ikke bare-bare å flytte altså, i hvert fall ikke med en baby. Heldigvis for oss har vi hatt masse god hjelp. Men vaskingen er noe herk.. Viser seg at hele leiligheten vi flyttet inn i ikke er vasket på leeenge, så alt(!) må vaskes..

W har utviklet seg masse. Han krabber overalt! Reiser seg opp i alt han får tak i. I natt falt han ut av senga vår.. Det var vondt for både mor og baby, huff. Men det gikk heldigvis bra! Han klatrer over hodet på oss, skikkelig ramp. :fnise: Men er absolutt en herlig tid nå altså, fått skikkelig personlighet. :hjerte: Også må jeg si han har skikkelig herlig humor! Må ha arvet det fra meg, selvsagt. ;)

Håper dere har det fint alle sammen! :klemmer:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, grattis med Oslo-flytting! Skjønner det kan bli strevsomt med baby+flytting! Herlig at du trives godt allerede, da var det riktig valg av sted :)

Så koselig med en så aktiv tass, altså! Hihi! Da får man jo virkelig rørt på skrotten!

Klemmer fra Ed og meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det! :) Ja, er ikke bare-bare det altså. Alle rutiner ble jo egentlig bare borte.. Noe som er litt småkjipt da leggingen gikk som en drøm og alt var liksom "på plass". Nå tar leggingen myyye lengre tid og han roer seg ikke ned så lett. I tillegg tror jeg det er noen tenner som presser på, for han er så sutrete om dagen. Håper i hvert fall at ting roer seg ned snart. For hu mor er sliten. :natti:

Glad jeg nøt da lillegutt sov lenge om morgenen, ikke like gøy å stå opp 5-7 kjenner jeg.

I dag skal vi på en besøksgård sammen med barselgruppen, det tror jeg blir kjempekoselig. :) Gleder meg til å se uttrykkene til W når han får hilst på alle de fine dyrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere med flyttingen :)

Håper alt står bra til!

Hvordan var det på besøksgården? Var det stas for W?

:klemmer: fra meg og klumpen min ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mala! :klemmer:

Du, det ble ikke så vi dro.. Det var meldt regn utpå dagen så turte ikke. Du skjønner, vi klarte å knekke kalesjen til vognen under flytting. Lite praktisk om det skulle komme regn! ;) Var kjempetrist å være hjemme den dagen, for det begynte ikke å regne før kl 16 den dagen og de andre fikk 2-3 fine timer på gården. Enda kjipere var det da hun ene mobbet oss som sa vi ikke kunne og gnudde det inn at de hadde det fint og at det IKKE regnet da de var der. Blæh.. Kjente den stakk litt!

Har nå fått tilbake mensen etter fødsel, 10 mnd etter fødsel er ikke å klage på. :) Hadde ikke savnet det, men kjenner det er greit å vite at kroppen begynner å komme tilbake til normalen igjen. Enklere blir det å følge med på syklus + passe på så en ikke tar noen sjanser. Har virkelig ikke overskudd til å bli gravid igjen nå. Vet jeg reagerer på p-piller og annet hormonelt prevensjon, så lurer fælt på hva vi skal gå for.. Noen tips? :klo:

God helg alle fine dere! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var synd dere ikke dro da men så unødvendig å tråkke på andre på den måten! Noen eier ikke folkeskikk...

Da er du virkelig heldig! Her kom mensen 10 uker etter fødselen, kunne gjerne vært uten den litt lenger, menmen :)

God helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flytting! Uff, er slitsomt å flytte med baby, ja. Synes særlig utpakking tar tid, vi har jo ikke tidspress på det :P

Vi har også vært på legevakta, etter et fall ut av vognen. Ble knapt et merke, men ville sjekke for eventuelle skader i hodet. Å, det var skikkelig fælt.

Jeg reagerer på hormonprevensjon også, så her er det kobberspiral som er tingen. Hatt det tidligere også og er veldig fornøyd :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var synd dere ikke dro da men så unødvendig å tråkke på andre på den måten! Noen eier ikke folkeskikk...

Da er du virkelig heldig! Her kom mensen 10 uker etter fødselen, kunne gjerne vært uten den litt lenger, menmen :)

God helg! :klemmer:

Det er sant! Vet jo ikke hvor alvorlig ment det var, men synes det var litt unødvendig. Spesielt da det var jeg og ei til som hadde "planlagt" denne turen. Men-men. :)

Ah, den er kjip.. Nei, er veldig glad for at jeg var så heldig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flytting! Uff, er slitsomt å flytte med baby, ja. Synes særlig utpakking tar tid, vi har jo ikke tidspress på det :P

Vi har også vært på legevakta, etter et fall ut av vognen. Ble knapt et merke, men ville sjekke for eventuelle skader i hodet. Å, det var skikkelig fælt.

Jeg reagerer på hormonprevensjon også, så her er det kobberspiral som er tingen. Hatt det tidligere også og er veldig fornøyd :jepp:

Takk-takk! :) Det er veldig slitsomt! Men begynner å bli bra her nå, er selvfølgelig en del ting igjen.. Men det er ikke noe jeg stresser med. Det tar jo gjerne noen mnd. å bo seg til i en ny leil. :)

Huff da, det høres ikke noe særlig ut. :( Men alt gikk bra? Er skummelt når de begynner å bli så mobile altså. :(

Er en del på termingruppa på face som har blitt gravid på kobberspiral.. Vet ikke om jeg tørr jeg. :P Nesten lik så greit å bare bruke kondomer da.. Ikke at det er så digg men. :( Jeg får ikke store plagene med hormonelt prevensjon, men nok til at jeg ikke vil gå på det. Null sexlyst er ikke noe å jage etter. Hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med prevensjon er ikke lett. Jeg hadde egentlig tenkt å sette inn spiral men så leste jeg at det i VELDIG FÅ TILFELLER kan føre til punktering av livmoren, og da satt skrekken i meg! :fnise: Men det skjer jo så og si aldri. Etter jeg har fått nummer 2 skal nok jeg sette inn spiral også.

Da jeg var på 6 ukers kontroll etter fødselen fikk jeg resept på Cerazette. Det er det verste jeg har gått på, enda det ikke skal være mye "dritt" i det. Jeg blødde som en gal og var et hormontroll uten like. Huff, men vi reagerer jo forskjellig.

Hva har du brukt før da?

Håper dere koser dere i den nye leiligheten!

Åssen blir det med jobbing for deg framover? Tar du sommerferie før du søker jobber eller hva er planene?

Stor klem til deg og lillegutt :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Punktering av livmor ja.. Huff, nei det hadde jo vært grusomt.. Blir som deg, kanskje etter nestemann. :)

Jeg har gått på flere typer p-piller, og det fungerer jo bra det. Ble gravid på Jasmine da jeg var yngre, men endte (heldigvis) i sa. Så de tørr jeg absolutt ikke å bruke igjen. Men utenom det så har det fungert greit. Men da ser vi bort fra at jeg blir helt tom for energi.. Null sexlyst osv.osv. Nei, ikke noe for meg!

Cerazette fikk jeg etter MA for 2 år tilbake.. Det ødela masse, jeg blødde fra februar til september eller noe. Grusomt! :( Så aldri, aldri igjen.

Enn at prevensjon skal være så himla vanskelig.. Blir vel kondomer her i gården tenker jeg, i hvert fall til vi bestemmer oss for en baby til. Greit at kroppen er som det skal også da, så går det nok mye fortere. :)

Vi koser oss masse i den nye leiligheten. :) Har jo fremdeles en drøm om en større plass med flere soverom, men det kommer nok etter hvert. ;) Sparer mye penger med å bo her vi bor nå, så det er et diiiigert pluss!

Du, jeg tar sommerferie. Samboer tar ut ferie + permisjon, så da har vi hele sommeren sammen. Herlig! Jeg har søkt om permisjon ut aug. i jobben jeg har nå, så får vi se. Jeg har ikke lyst til å dra tilbake dit, så håper jeg finner en annen jobb. Kommer nok til å jobbe hardt for å finne en ny jobb i sommer, er i kontakt med et bemanningsbyrå også. Så kryss fingrene sammen med meg. :) Men kan ikke begynne i jobb før vi får svar på barnehageplass uansett.. Og det blir jo spennende for her i Oslo er det trangt om plassen. :(

Håper du og dine har det bra! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, så kjedelig at prevensjon skal være så himla vanskelig! Teit! Jeg ble gravid på Loette for mange år siden, så tror at man kan bli det på de fleste piller om man er uheldig. Men så spiller en del faktorer inn også da.

Hyggelig at dere koser dere! Det med med barnehageplass er ikke enkelt! Har dere ikke hørt noe om plass enda? Håper virkelig han får da. Eller vil du kanskje gå hjemme med han? :) Det ville jeg gjort om vi hadde hatt råd, men det har vi desverre ikke!

Så herlig at dere får sommerferie sammen! Reiser dere på ferie eller skal dere bare kose dere i Oslo? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loette var det siste jeg gikk på, det fungerte mot graviditet.. Men null sexlyst da gitt. Kan hende det hadde noe med han fyren jeg var sammen med på det tidspunktet også da. :klaske::ler:

Men tar ingen sjanser, for er meget fornøyd med samboer og vårt sexliv. :wink:

Du, det med barnehageplass er så absolutt ikke enkelt.. Vi har jo krav på plass, men ettersom at W er født så sent som i juli så står han jo bakerst i kø'a.. Fikk mail av kommunen om at de barnehagene vi hadde søkt på var meget populære, så sjansen for å få en av de er nok meget liten. :( Er ikke sikkert vi får plass på denne siden av byen en gang..

Om vi får barnehageplass på andre siden av byen er det noen punkter vi må tenke på.. 1. Rekker man å levere i barnehagen før en skal på jobb, og rekker en å hente før barnehagen stenger? 2. Må en gå ned i stilling for å få tid? 3. Vil en miste såpass mye penger i mnd. at det er mer å tjene på å ha han hjemme og evt ta en ekstrahjelp-jobb? Blæ.. Akkurat nå så hadde det passet meg ypperlig å bodd i en litt mindre by, eller tettsted, der det er større sjanse for barnehageplass.

Blir veldig herlig med tid sammen, for det er noe vi har manglet det siste året. Så jeg gleeeder meg! :bolledeig: Har ikke lagt noen planer enda, må se an økonomien også. Jeg har jo ingen inntekt nå fremover..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper alle sammen hadde en fin 17.mai! :flagg:

Er tydeligvis en av få jeg har hørt om som ikke sitter og ser på nrk i kveld. Hello spotify! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...