Bobla2013 Skrevet 26. februar 2013 #321 Del Skrevet 26. februar 2013 Jeg har termin 4. Ser ut som vi er like langt, men jeg er 1 dag etter deg. Følger Ahus sin beregning på termin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 28. februar 2013 #322 Del Skrevet 28. februar 2013 Lister! 30+3 Kjønn: Jente! Utålmodig?: Det varierer faktisk fra dag til dag. Når jeg ikke finner en behagelig stilling i sofaen eller senga blir jeg utålmodig. Når jeg tenker på hvor stor omveltning det er kan hun godt holde seg inne en god stund til Hodet ned: Hun hadde i hvert fall hodet ned for noen dager siden, men nå tror jeg hun ligger på tvers igjen Aktivitet i magen: Ja, masse! Navn: Det er på plass og holdes hemmelig for alle. Faren min er megafrustrert Vektøkning: -5 kilo på forrige kontroll Vann i kroppen: Nada! Kynnere: Ja, spesielt ved anstrengelser. Det står til og med i sykemeldingen min! Humør: Veldig varierende. Merker at det tar på veldig å holde humøret oppe. Barnerom: Kroken senga hennes skal stå i er fortsatt full av flyttekasser og annet ræl. Men det skal fikses, altså. Lover... Utstyr: Vogn og bilsete er på plass, noen klær er kjøpt inn (trenger kanskje et par bukser og jakker, og et par bodyer, men resten kjøpes inn etter fødsel). Har bestilt disse pakkene fra Libero, Apotek1 og Vitusapotek, i tillegg til bleiebøtta fra Barnas Hus. Lammeskinnet lillebror og jeg brukte har vi også fått! Og så har vi en badebalje. Har også kjøpt vogndyne, et par sengesett, to håndklær med hette, sprinkelbeskytter (før vi har fått senga i hus ) og noen kluter. Jo! Og verdens nydeligste tøfler Strekkmerker: Jadda. Masser! I tillegg til de jeg har fra før av. Lekker mage, altså Melk i brystene? Kommer et par dråper etter å ha badet, hvis jeg klemmer litt. Fødsel: Gruer meg. Men samtidig, dette er jo noe alle har klart osv osv osv. Jeg vil ikke ha epidural, det er det eneste jeg VET. Og så vil jeg gjerne prøve badekar, sitting osv, men vi får se hva det blir til. Glad jeg tilhører St. Olavs, i hvert fall! Plager: Egentlig veldig lite, dog har jeg også blitt av dem som lurer på om det er noe mer jeg skal fikse hvis jeg først har bøyd meg Oppegående: Joda, jeg får handlet, ryddet, vasket tøy, kjørt bil, deltatt på japanskkurs og sånt. Men jeg er veldig glad for at jeg ikke har forelesninger og har blitt sykemeldt fra jobb nå! Sulten: Nei, egentlig ikke. Altså, jeg er MEGASULTEN om morgenen, og så spiser jeg halvannen brødskive og er stappmett. Og sånn går no dagan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Øydis Skrevet 2. mars 2013 #323 Del Skrevet 2. mars 2013 30 uker i dag! Synes plutselig jeg har kommet så langt på vei nå når jeg ser tretallet. Er nå overrasket over hvor mye mat jeg faktisk klarer å stappe i meg til ett måltid, så litt plass er det jo heldigvis igjen der inne! Men magen har formelig eksplodert de siste ukene, nå begynner jeg å kjenne at den faktisk er litt i veien, og det er litt moro og veldig upraktisk... Har begynt å bli litt mer sliten enn før, men det går med litt hvile her og der. Leser masse i diverse svangerskapsbøker, men er litt redd for at alle de gode rådene er som blåst ut av hodet når jeg faktisk trenger dem om en to-tre måneder. Enda en jente, Dine! Bra det kommer flere som har barn fra før, greit med folk som har vært gjennom tingene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bobla2013 Skrevet 2. mars 2013 #324 Del Skrevet 2. mars 2013 30 uker er et stykke på vei, det ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Øydis Skrevet 3. mars 2013 #325 Del Skrevet 3. mars 2013 Ja, det ble fort det! Nå var det så voldsomt til liv her på morgenkvisten at jeg ikke gidder å ligge i senga mer, frokost takk! Veldig rart du ikke får kontakt med jordmor forresten, det burde du jo absolutt fått mulighet til. Er selv kjempefornøyd med legen min, men det kan jo være godt å ha flere å spørre om råd. Du kan ikke be legen din om å prøve å få kontakt da, siden det tydeligvis ikke er mulig for vanlige dødelige? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bobla2013 Skrevet 3. mars 2013 #326 Del Skrevet 3. mars 2013 Jeg fikk kontakt på mail nå, etter 2 mnd Så fikk heldigvis time. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 4. mars 2013 #327 Del Skrevet 4. mars 2013 Ja, jente blir nok bra Så morsomt at vi har termin omtrent samtidig da Bobla. Hvordan er formen din om dagen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Edderkopp Skrevet 5. mars 2013 Forfatter #328 Del Skrevet 5. mars 2013 30 uker i dag! Synes plutselig jeg har kommet så langt på vei nå når jeg ser tretallet. Er nå overrasket over hvor mye mat jeg faktisk klarer å stappe i meg til ett måltid, så litt plass er det jo heldigvis igjen der inne! Men magen har formelig eksplodert de siste ukene, nå begynner jeg å kjenne at den faktisk er litt i veien, og det er litt moro og veldig upraktisk... Har begynt å bli litt mer sliten enn før, men det går med litt hvile her og der. Leser masse i diverse svangerskapsbøker, men er litt redd for at alle de gode rådene er som blåst ut av hodet når jeg faktisk trenger dem om en to-tre måneder. Enda en jente, Dine! Bra det kommer flere som har barn fra før, greit med folk som har vært gjennom tingene! Eg er 30 veker i morgon, føler virkelig at det er ein milepæl. Berre 10 veker att. Gleder meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bobla2013 Skrevet 5. mars 2013 #329 Del Skrevet 5. mars 2013 Ja, jente blir nok bra Så morsomt at vi har termin omtrent samtidig da Bobla. Hvordan er formen din om dagen? Ja, det er litt morsomt da Spørs om de kommer på termin da, hehe. Formen er nogenlunde, sliter med vondt i magen om jeg går for mye, og bekkenet har begynt å krangle.. Men ellers har jeg mye energi da! Du da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Øydis Skrevet 8. mars 2013 #330 Del Skrevet 8. mars 2013 Eg er 30 veker i morgon, føler virkelig at det er ein milepæl. Berre 10 veker att. Gleder meg. Det er jo det! Fine og runde tall. Håper det går greit med deg! Har begynt å sove litt dårlig nå for tiden, ikke greit å finne en behagelig stilling å ligge i. Når jeg først sovner, havner jeg jo nærmest i koma, men det å komme seg dit er ikke så lett alltid. Bør kanskje fiske frem noen flere puter og bygge opp litt? Nå skal jeg gå og fylle opp magen for natten så jeg slipper å stå opp pga sult iallfall! Så fint det har ordnet seg med jordmor, Bobla, det skulle bare mangle! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bobla2013 Skrevet 9. mars 2013 #331 Del Skrevet 9. mars 2013 (endret) Ja, huff.. Men fikk utsatt timen på grunn av at de ikke kunne den avtalte datoen, så må fortsatt vente en mnd omtrent, hehe Spennende å se om hun er hyggelig og hva jeg får ut av timen. Endret 9. mars 2013 av Bobla2013 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altsoja Skrevet 10. mars 2013 #332 Del Skrevet 10. mars 2013 Ja, huff.. Men fikk utsatt timen på grunn av at de ikke kunne den avtalte datoen, så må fortsatt vente en mnd omtrent, hehe Spennende å se om hun er hyggelig og hva jeg får ut av timen. Kjedeligt å vente så lenge på å få time da.Men om du må vente så lenge for å få time hos jordmor så kan du vel gå til legen din i stede ? Har dere sendt papirene til nav om permisjon no da? Jeg er så treg denne gangen føler eg i forhold til første gang eg gikk gravid.Men tenkte å få sendt papirene inn i neste uke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bobla2013 Skrevet 10. mars 2013 #333 Del Skrevet 10. mars 2013 Kjedeligt å vente så lenge på å få time da.Men om du må vente så lenge for å få time hos jordmor så kan du vel gå til legen din i stede ? Har dere sendt papirene til nav om permisjon no da? Jeg er så treg denne gangen føler eg i forhold til første gang eg gikk gravid.Men tenkte å få sendt papirene inn i neste uke Ja, drar til legen regelmessig, men er endel jeg skulle snakket med jordmor om. Svangerskapskontrollene vil jeg ta hos legen, men hadde vært greit å hatt noen samtaler.. Æsj, de papirene.. kvier mg for å se på dem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 10. mars 2013 #334 Del Skrevet 10. mars 2013 Har ikke fikset noen papirer annet enn sykemelding enda. Må vel få gjort det... snart? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mafalda Skrevet 11. mars 2013 #335 Del Skrevet 11. mars 2013 Oh dear, der sa dere noe. Det er vel uke 26 som er grensen for å få denne bekreftelsen fra lege som man trenger (?). Skal til legen på fredag, og ber om bekreftelse da, og så blir det vel å benke seg foran nav.no og se hva vi får ut av det... Etter hva jeg har skjønt, er det nå også veldig viktig med timing for pappapermen. Man må søke tidlig nok, men slett ikke for tidlig, for da må man bare gjøre det på nytt igjen. Absolutt noe vi må finne ut av til helgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 11. mars 2013 #336 Del Skrevet 11. mars 2013 Kan man ringe og prate med mennesker i Lånekassa og på NAV for å få svar på ting man lurer på, eller må man bare prøve seg frem og heller få avslag hvis man gjør ting feil? Har jobbet og stått på for å sikre meg rett til foreldrepenger, og nå lurer jeg på om det går utover studiestøtten. Men sannsynligvis er det bare meg som blingser på et eller annet. Det ble så himla komplisert å finne ut av ting når man er 100% student og jobber fast annenhver helg i tillegg Jeg kjenner angsten kommer krypende så fort jeg kaster et blikk på den jungelen som er på nav. Og så var det den terminbekreftelsen, ja. Ops. Får sende mail og be legen sende meg en. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Øydis Skrevet 11. mars 2013 #337 Del Skrevet 11. mars 2013 Har akkurat styra med papirer selv og fått sendt inn (forhåpentligvis) det jeg trenger. Det vil vise seg... NAV skal ha terminbekreftelse fra lege som er datert etter 26. svangerskapsuke, noe tidligere vil visst ikke bli godkjent, selv om det tydeligvis er litt ulik praksis ute og går. Ellers må man legge ved dokumentasjon på inntekt. Og andre dokument etter behov, man får beskjed om hva som trengs inne på NAV sine sider når man krysser av for sin situasjon. Har snakket med NAV på telefon en gang og var for så vidt positivt overrasket over at det var såpass lett å komme i kontakt med et levende menneske, men det hele var egentlig en litt frustrerende samtale da de egentlig ikke kunne svare på det jeg spurte om. Men anbefaler uansett å ringe, man vet aldri om man er heldig! Lånekassen har vel ikke høysesong nå, så det bør jo også gå relativt greit vil jeg tro. Tenker det fort kan ta litt tid å få orden i det om man får avslag og må sende inn ting på nytt, da kan det sikkert være greit å prøve å ringe litt rundt først og spare seg litt ekstra arbeid på sikt. Og endelig skal papirene sendes inn tidligst seks uker før man går ut i permisjon. Det står at om man sender inn tidligere, må man sende inn noe av papirene på nytt fordi de da ikke vil være gyldige. Det blir kjempedeilig når man er ferdig! You can do it! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Edderkopp Skrevet 12. mars 2013 Forfatter #338 Del Skrevet 12. mars 2013 Eg har sendt inn og mannen har fått bekreftelse på at saka er i gang. Så får vi håpe det då. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bobla2013 Skrevet 12. mars 2013 #339 Del Skrevet 12. mars 2013 Så papirene må sendes inn tidligst 6 uker før fødsel? Men så bruker NAV 3 mnd på å bearbeide papirene? Det var lurt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Øydis Skrevet 12. mars 2013 #340 Del Skrevet 12. mars 2013 Hehe, ikke sant... Har ikke store forhåpninger til den saksbehandlingen der, må jeg si. Men det er seks uker før man går ut i permisjon, så det blir ni uker før termin om man ikke velger å starte permisjonen før. Litt bedre tid til å rote det til, med andre ord. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå