Gå til innhold

liten spire gror i magen


Fru Edderkopp

Anbefalte innlegg

6+2 det går jo framover. I dag følte eg kvalmen kom og gjekk. Farris med sitron er min venn. Er forsatt trøtt.

morgen og kveldskvalme har jeg også! Spesielt hvis jeg ikke har sovet så mye på morgenen. Har vært kvalm i litt over en uke nå og kastet opp bitte litte granne på fredag, ellers har jeg kun brekninger.

Synes symptomene våre er noe av det samme:)

Jeg er så utrolig sliten og trøtt at jeg tror jeg mangler noe jern. Kan liksom ikke tro at det er vanlig å være SÅ utslitt og trøtt. Er 8+2 :smilorange:

Krysser fingra for at spiren sitter fast hos oss begge :hjerter_rundt:

Det er vanlig å vera uffattelig trøtt og sliten Mira. Eg vil helst sove 20.30 på kvelden. Ja, eg og føler symptomene våre er ganske like. Huff eg blir ofte så kvalm når eg legger meg. Utruleg irriterande.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6+3 i dag har eg vore med ei god vennina. Eg var innom sjukehus og tok dei første prøvane, og har diskutert ein føflekk som skal vekk på mandag. Kunne eg ta den eller burde eg vente? Konklusjon: Møte opp og vurdere den om den kan sitte litt til. Venter på svar ang blodfortynende. Har hevelser til vanlig i beina og det pumper godt no. Så håper medisinen snart kan inntas. Ellers kjøpte eg gravidvitaminer i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7+1. I Går kasta eg opp masse både i bil og heima. Skal fjerne føflekk i dag så må på reise igjen. Er mykje dårligare no. Eg har sagt i frå til sjefen mikn og ho tok det kjempe bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vart ingen fjerning av føflekk den var ikkje så farlig eller den må sitte til etter fødsel. Lokalbedøvelse kunne være farlig for barnet sin utvikling av organer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalm veldig ofte no merker eg. Motløs og orker lite. Har spist ostesmørbrød. Hurra for at noko frista. Ryggen verker ofte når eg ligger flatt. Klexane fekk eg og i går, så satt første sprøyta i går kveld. Mannen har mista stemmen og er lærer så no er han heima.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Fru Edderkopp! Titter innom, og følger deg gjerne videre på ferden!

Kjempebra at du finner ut av hvilken mat som i det hele tatt er fristende. Er vanskelig de første ukene, husker jeg!

God bedring til både deg og mannen!! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra at du finner ut av hvilken mat som i det hele tatt er fristende. Er vanskelig de første ukene, husker jeg!

God bedring til både deg og mannen!! :)

  • rep_up.png
  • 0

Hei på deg kjekt å sjå deg. Ja, hehe merker det er vanskelig å spise sundt når ein er så kvalm.

No har lile jenta fått ny seng og mannen må sette den sammen. Artig å sjå på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tygget utrolig mye salt lakris de 3 første månedene. Det hjalp utrolig på uggen mage!

Bare i tilfelle det skulle friste!!

Ha en god dag, så godt du kan!! :)

Endret av Nuttapia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til no har eg ete ein boks tomater. Det var faktisk godt. Så skal mannen lage stekt ris og grønnsaker til middag. Men blir litt uvel av matlagingen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tygget utrolig mye salt lakris de 3 første månedene. Det hjalp utrolig på uggen mage!

Bare i tilfelle det skulle friste!!

Ha en god dag, så godt du kan!! :)

Eg har kasta opp i dag igjen. Kanskje eg må prøve lakris. Men har klart å eta skjeva og drukke melk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg må det Nuttapia. Hehe men er litt bedre i dag, unntatt at eg er heilt forstoppa og har vore det i snart ei veka. I dag er eg 8+3. Tjohoo tida går framover. I dag har eg klart å jobbe, det følest godt. Mandag var heilt forferdelig. Teller ned til UL neste fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Håper formen er på stigende kurs! :)

Bare en måned igjen nå lille venn, så er vi begge i 2. trimester! :) Det var gått fort hittil, synes jeg. :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper formen er på stigende kurs! :)

Bare en måned igjen nå lille venn, så er vi begge i 2. trimester! :) Det var gått fort hittil, synes jeg. :gravid:

Ja, det virker som eit par dagar hos mamma og pappa gjør susen. I dag har eg spist kornblanding, godt med mousaka og sjokoladebrownie til og med. Kvalmen er der av og til, men eg kaster ikkje opp. I morgen venter besøk av svigers, oldemor til vetlo og eit lite søskenbarn av mannen. Det blir tacokveld på ei hytte i nærheten. Håper på bra form. Skulle vi gå i lag på UL? Hadde du innvendig sist? Mannen kan ikkje vera med, men er forberdt på å gå åleine. Det må jo du også så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9+1 det begynner å gå fort. Sliter med kvalme forsatt. Ikkje kvar dag men ofte kasta opp i dag og i går. Ellers har eg munnsår i begge munnviker. Lite kjekt. No har vetlo veldig vekslande humør og er til tider ganske sur. Litt slitsomt. Trassalder og gravidhormoner er ingen god kombinasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9+2 kasta opp i dag igjen. Kom for seint til jordmor, men fekk levert urinprøve og sagt kor mange kg eg har gått ned. Eg er 67 kg det er lenge siden. Normalt ville eg vore glad men jordmora var enig at ikkje var så ille, men ho la til et men. La på meg 12 kg sist og var 80 kg til fødsel. Håper ikkje det blir mer. Eg ser at eg har tatt av i speglet ansiktet er tynt.

Er usikker kva eg gjere med jobben, må stå på litt til no. I morgon skal eg ut i felten på jobb og må kjøre meir bil noko eg blir litt uvel av. UL på fredag åååå kor eg gler meg! Vetle barnet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...