Fru Edderkopp Skrevet 5. september 2012 #1 Del Skrevet 5. september 2012 No ligger det ein liten spire i magen min. Fikk positiv test i går og håper den sitter. 4+3 seier babyverden. Familien min består av Meg og mannen min og ei lita jente som blir tre i slutten av januar. Eg har cp og sitter i rullestol. Eg veit det er tidlig men godt å ha ein plass å samle tankane uansett korleis det går. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mirama Skrevet 5. september 2012 #2 Del Skrevet 5. september 2012 Lykke til, håper den klamrer seg fast og at alt går bra! Siden du har cp, er det ekstra utfordringer med et svangerskap? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Edderkopp Skrevet 5. september 2012 Forfatter #3 Del Skrevet 5. september 2012 Ja, sitter i rullestol så sitter masse. Brukte blodfortynnande fra dag ein nesten første gang. Faren for blodpropp gjør at eg allerede skal til jordmor om to veker. Ellers er jo tyngden tøff etter kvart. Sist gang pressa ungen veldig på lunger sånn at eg vart satt i gang. Men ho ville komt den dagen uansett. Men ellers synes eg at det gjekk veldig bra forrige gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Edderkopp Skrevet 5. september 2012 Forfatter #4 Del Skrevet 5. september 2012 babyverden seier 14 mai som termindato. Har snakka med lege og han har rekvirert time hjå gynokolog. Er i god form men har ømme bryst, trøtt og tisser ofte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Edderkopp Skrevet 5. september 2012 Forfatter #5 Del Skrevet 5. september 2012 (endret) Du er nå 4 uker og 3 dager på vei: Unnfangelsen finner sted omkring: 19. august 2012 Du er nå 4 uker og 3 dager på vei: 5. september 2012 Hjertet begynner å slå: 13. september 2012 Embryoet beveger seg: 7. oktober 2012 Alle indre organer er ferdig formet: 14. oktober 2012 Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 14. oktober 2012 Risiko for spontanabort avtar: 28. oktober 2012 Kvalmen avtar for de fleste: 4. november 2012 Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 11. november 2012 Fosteret svelger og tisser: 25. november 2012 Tid for ultralyd: 2. desember 2012 Du kan kjenne fosterets bevegelser: 9. desember 2012 Fosteret begynner å få et søvnmønster: 23. desember 2012 Fosteret begynner å høre: 13. januar 2013 Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 10. februar 2013 Mange fostre legger seg med hodet ned: 17. mars 2013 Svangerskapspermisjonen begynner: 23. april 2013 Antatt termindato: 14. mai 2013 Endret 29. oktober 2012 av Fru Edderkopp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 5. september 2012 #6 Del Skrevet 5. september 2012 Så moro at du er gravid alt. Gleder meg til å følge deg helt frem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Edderkopp Skrevet 5. september 2012 Forfatter #7 Del Skrevet 5. september 2012 Takk eg håper spiren holder seg på plass Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Edderkopp Skrevet 6. september 2012 Forfatter #8 Del Skrevet 6. september 2012 Ny dag puh forsatt ømme bryst, hummørsjuk, og trøtt. Men i natt sov eg. Det gjorde eg ikkje forrige natt. Gleder meg... I dag sa mannen - Hade du inni der, når han gjekk på jobben! Lukke 4+4 då sjekk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Edderkopp Skrevet 6. september 2012 Forfatter #9 Del Skrevet 6. september 2012 Vondt i hodet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Edderkopp Skrevet 7. september 2012 Forfatter #10 Del Skrevet 7. september 2012 4+5 Ny dag og må jobbe litt fyrst må eg eta. Mannen seier at puppene strutter hehe. Brystvortene er ganske såre og begynner å føle at magen er stram. Vi bygger foresten hus og alt det utvendige begynner å komme på plass. Litt takstein til så blir det bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Edderkopp Skrevet 7. september 2012 Forfatter #11 Del Skrevet 7. september 2012 Trøtt som bare det. Sliten som få. Drar til mamma og pappa og slapper av.Så skal eg faktisk til jordmor på tirsdag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Edderkopp Skrevet 10. september 2012 Forfatter #12 Del Skrevet 10. september 2012 5+1 Tegn : I går murringar sikkert utvidelsar i livmor. Hummørsvingingar og må ofte tisse. På grensa til urinveisinfeksjon no synest eg. Gleder meg til jordmor! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Edderkopp Skrevet 11. september 2012 Forfatter #13 Del Skrevet 11. september 2012 5+2 og jordmor i dag allerede. Fin urinprøve og fint blodtrykk og så blir det ultralyd 12 oktober. Forrige gang var eg kvalm kvar gang og jordmor meinte eg burde kjenne det no. Eg kjenner lite. Tegn: Forsatt hyppig vannlatning+ ømme bryst+ er ofte trøtt. Sover dårlig og har hetetokter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Edderkopp Skrevet 12. september 2012 Forfatter #14 Del Skrevet 12. september 2012 5+3 trøtt som berre det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Edderkopp Skrevet 13. september 2012 Forfatter #15 Del Skrevet 13. september 2012 5+4 litt kvalm. Har starta å spise meir melkeprodukter for å få nok kalk. I går fekk eg innkalling til tidlig UL den 12. Men få plager altså. Einaste som er gøy no at puppene endrer seg for kvar dag og mannen har starta å venta på melka. Disse små nuppene har starta som danner melkekjertler. Eg fekk nesten ikkje noko melk sist gang og er spent om det kjem noko no. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Edderkopp Skrevet 14. september 2012 Forfatter #16 Del Skrevet 14. september 2012 5+5 litt kvalm og hodepine. Puppene strutter men bhen passer greit men kjenner at eg må investere i nye snart. I går kveld var eg ganske uggen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Edderkopp Skrevet 16. september 2012 Forfatter #17 Del Skrevet 16. september 2012 6+0 Milepæl. Humøret svinger veldig. Kjenner at det er til tider slitsomt men også godt å ha ein liten kropp å slynge seg inntil når tårene presser på. Er noko litt trist på tv så gråter eg. Det er heilt sikkert. No er fargane valgt i alle rom i det nye huset. Stue: Frost ferdigmalte huntonittplater og kjøkken det samme. Vårt soverom skal også ha den og barneromma caffe latte. Golv er frå Pergo. Eg vil ha laminat kvit furu? Vil det passe tru? Fargene på romma Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Edderkopp Skrevet 17. september 2012 Forfatter #18 Del Skrevet 17. september 2012 6+1 hadde møte med Nav og helsevesenet i dag. Føler at dei er forstålsesfulle og gleder seg på mine vegne. Planen er at mannen min skal hjelpe til med barnet fra mai til jul og så får eg hjelp fra helsevesenet etter det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Edderkopp Skrevet 17. september 2012 Forfatter #19 Del Skrevet 17. september 2012 Morgen og kveldskvalme har starta men eg spyr ikkje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miraaa Skrevet 17. september 2012 #20 Del Skrevet 17. september 2012 morgen og kveldskvalme har jeg også! Spesielt hvis jeg ikke har sovet så mye på morgenen. Har vært kvalm i litt over en uke nå og kastet opp bitte litte granne på fredag, ellers har jeg kun brekninger. Synes symptomene våre er noe av det samme:) Jeg er så utrolig sliten og trøtt at jeg tror jeg mangler noe jern. Kan liksom ikke tro at det er vanlig å være SÅ utslitt og trøtt. Er 8+2 Krysser fingra for at spiren sitter fast hos oss begge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå