Gå til innhold

hvilken oppfinnelse savner du?


palle

Anbefalte innlegg

Den dagen er nok vaskedag, og det eneste rene jeg har, er transformerskostymet.

:hoho: Åå, det vil jeg gjerne se!

Etter å ha lest om smarte hus har jeg kanskje ikke så lyst på det likevel... :sjenert: Men jeg leste en skrytereportasje i en avis om noen som hadde det, og det virka ikke som de hadde problemer med persienner gone wild, så jeg velger å tro ting har bedret seg siden den gang! Det AB fortalte om skolepersiennene hørtes jo helt på trynet ut :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har alltid ønsket meg et skånsomt, smertefritt og varig hårfjerningsmiddel som VIRKER! Som en badeolje eller noe, kunne fjernet alt kroppshår frahalsen og ned! :tommelopp:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en jakke med temperaturregulering? Som er ganske tynn og lett, men som er behagelig i -20 C, og som også kjøler deg ned når du blir for varm.

Og innebygde brodder i skoene som man kan dytte inn og ut med en knapp eller noe :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en jakke med temperaturregulering? Som er ganske tynn og lett, men som er behagelig i -20 C, og som også kjøler deg ned når du blir for varm.

Og innebygde brodder i skoene som man kan dytte inn og ut med en knapp eller noe :)

http://www.google.no/search?tbm=isch&source=mog&hl=no&gl=no&client=safari&tab=wi&q=sko%20med%20brodder&sa=N&biw=320&bih=356#i=12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En sånn en!

tumblr_lucv5ejhgp1qbui8qo1_500.png

Kjekk dings! Den er basert på RFID (RadioFrequencyIdentification), og det ser ut som det er disse som pønsket de ut (greit å linke til bakgrunnsinfo). :opplyser:

De er ikke i produksjon enda, svjv. Jeg vil heller ikke kjøpe systemet før man har bygget det om til å funke på smartmobiler. Ellers ender man bare opp med en haug separate dingser, som man også må lete etter.

Siden jeg googlet litt etter ovennevnte, kom jeg over denne her. Den er av typen så enkel at det er helt ufattelig at man ikke har tatt den ibruk forlengst! Me like.

Endret av Lutetium 71
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig, virker fra mobil?

Prøv denne: http://www.skobutikk...2009 lining.jpg

Hm, kult! Men vet ikke helt hvordan det blir når man får litt is, snø og småstein i skosålene, da må man stå og rense sålene for å få dytta ned broddene i sporet igjen... Jeg holder fortsatt en knapp på en slags broddeknapp :gjeiper:

Endret av Dragonfly84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, kult! Men vet ikke helt hvordan det blir når man får litt is, snø og småstein i skosålene, da må man stå og rense sålene for å få dytta ned broddene i sporet igjen... Jeg holder fortsatt en knapp på en slags broddeknapp :gjeiper:

En

en?
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mye greiere med en haug nanobots svømmende i blodomløpet. Da har man milioner av backups. Bare passe på å ikke blø. Da kan noen stjele identiteten din. Paper cuts ville blitt en veldig aktuell sikkerhetsrisiko.

Det burde være enkelt å sikre seg mod dette, dersom man klarer å inkorporere disse nanobotene i MHC (major histocompatibility complex), slik at din egen kropp aksepterer dem, men at de vil udløse immunrespons hos en anden (eventuelt at den personens nanobots angreb de fremmede).

Kobler man dette sammen med en leser med pulsoksymeter, vilde det sandsynligvis vært veldig trygt.

Ellers ønsker jeg meg sårt en trådløs haveslange. Tenk så deilig å bare gå rundt med mundstykket i hånden, og spyle der det trengtes?

Og dessuden vil jeg kunde laste ned vin til USB-kranen min, så jeg slipper å gå på polet.

Slik som dette:

Endret av Giacomo_P
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde være enkelt å sikre seg mod dette, dersom man klarer å inkorporere disse nanobotene i MHC (major histocompability complex), slik at din egen kropp aksepterer dem, men at de vil udløse immunrespons hos en anden (eventuelt at den personens nanobots angreb de fremmede).

Kobler man dette sammen med en leser med pulsoksymeter, vilde det sandsynligvis vært veldig trygt.

Måtte google for å finne ut av hva pulsoksymeter var for no rart. Ja, det virker jo forsåvidt vanskelig å lure ett slikt meter, men må man ikke da tappe ut noe blod for å verifisere at fingeren er en levende finger? Diabetikere vil kanskje ikke ha så mye imot slik bioidentifisering, de er jo tross alt vant til å prikke hull på fingrene sine sånn dann og vann. For oss andre vil det være litt rart. En annen ting er at man forsker på å lage kunstige blodceller, vil et pulsoksymeter gjøre forskjell på disse, og "levende" blod? Kan man fake blod i en kunstig finger, kan man vel også fake puls. Men, en sikkerhetsvakt fast plassert ved ID leseren, vil antagelig hjelpe på betraktelig.

Man kunne kanskje lage nanobotsene slik at de selvdestruerer, om de blir tappet, og introdusert i ett kunstig miljø som ikke har noen biomarkører fra den originale verten. For eksempel kan kan man få dem til å sjekke for markører hvert tiende minutt. Om markørene mangler >> kortslutning.

Edit:

Den USB vinen var jo kjekk! :)

Håper bare man ikke lar terrorister få tak i oppfinnelsen. Da er det bare å kjøpe to dingser, google opp "flytende sprengstoff", og la væsken fra begge kranene mikses i en passe stor beholder. Det eneste man trenger i tillegg er en form for detonator, og å legge inn nettadressene som automatisk oppstart på datamaskinen. Å få maskinen til å starte opp til preprogrammert tid, er en triviell ting man kan finne implementert i BIOS på en god del pcer.

Endret av Lutetium 71
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pulsoksymetret krever en levende finger, og det måler oksygenindholdet i blodet, samt puls. Intet blod skal tappes.

Du er inde på noe interessant. Hvis vi kombinerer mitt forslag om å inkorporere dette i vevskompatibiliteten (den vanskeligste delen), samt å sørge for at botene destrueres gjennom koagulasjonskaskaden (ditt forslag), vil dette være veldig sikkert (det vil være en periode efter en blodtransfusjon der dette teknisk kan omgåes, men det er nok mulig å initiere en destruksjonsprocess fra disse selv, når de møder "fremmed" vev).

Hvis leseren er kombinert med et pulsoksymeter, tror jeg sikkerheden er ivaretatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Pulsoksymetret krever en levende finger, og det måler oksygenindholdet i blodet, samt puls. Intet blod skal tappes.

Du er inde på noe interessant. Hvis vi kombinerer mitt forslag om å inkorporere dette i vevskompatibiliteten (den vanskeligste delen), samt å sørge for at botene destrueres gjennom koagulasjonskaskaden (ditt forslag), vil dette være veldig sikkert (det vil være en periode efter en blodtransfusjon der dette teknisk kan omgåes, men det er nok mulig å initiere en destruksjonsprocess fra disse selv, når de møder "fremmed" vev).

Hvis leseren er kombinert med et pulsoksymeter, tror jeg sikkerheden er ivaretatt.

Kjenner du noen som jobber på ett patentbyrå, så kan vi jo tjene millioner på dette her! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja - men vi må udvikle botene og løse vevskompatibilitetsproblematikken, samt finde en måde å få dem til å følge hemolysen. Det krever nok mangeårig dyr og intensiv forskning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja - men vi må udvikle botene og løse vevskompatibilitetsproblematikken, samt finde en måde å få dem til å følge hemolysen. Det krever nok mangeårig dyr og intensiv forskning.

Fokk! ::sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Jeg mener en slik som ser HELT ekte ut. HELT EKTE! Med ekte bevegelser også, som kan suge meg mens jeg ser dokumentarer på tv.

må bli en robot som ser menneskelig ut det da.. A fembot hehe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...