Gå til innhold

hvilken oppfinnelse savner du?


palle

Anbefalte innlegg

Gjest Filleproletiet

trodde det fantes men..

Jeg mener en slik som ser HELT ekte ut. HELT EKTE! Med ekte bevegelser også, som kan suge meg mens jeg ser dokumentarer på tv.

Endret av Filleproletiet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer litt an på teknologi og slikt. Opp til nå har f.eks ni-mh (de vanligste til standard sylinderbatterier), hatt høy selvutladning, så de går tomme etter ca en måned. Veldig dårlig egnet til fjernkontroller og brannvarslere mm. De har også ofte noen lavere batterispenning en de som de skal erstatte (1,2 mot 1,5). De har vel heller ikke kunnet levere like mye kapasitet (Wt/mAh) som f.eks alkaliske. Så er de jo også dyre, om man vil ha noen gode. Men man burde helt klart få fingeren ut, og få noe bedre på markedet. Oppladbare li-ion er jo markedsstandard til pc, og det fins slike også i AA form bl.annet. Eneste problemet er at de er 3,6volt! Så produsentene må bygge om produktene om det skal funke til mer enn å lage hvit røyk...

Hmm, et godt svar, bare raskt hva er den viktigste forskjellen mellom alkaliske batterier og vanlig li-ion (mobilbatterier), går det ikke an og bare fylle på masse lidium og sette spenningen ut på 1,5 volt istedet for 3,6 volt eller er det pes og gjøre om til 1,5 volt? Og en annen ting, varer et batteri med 1,5 volt dobbelt så lenge som et 3,6 volt eller har ikke volt-styrken noe og si for batterilevetiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fairydust

Savner en "real-doll", ei skikkelig sexy dokke som ser helt ut som et menneske/kvinne, som jeg kan benytte meg av når samboer ikke orker ha sex! lolzololz!

trodde det fantes men..

Hmm, nærmeste du kommer er vel hore (prostituert)? :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Filleproletiet

Hmm, nærmeste du kommer er vel hore (prostituert)? :gjeiper:

Spørs om det blir like godt tatt i mot som en real doll (som om det hadde blitt tatt godt i mot her hjemme)..Men jeg skal selvsagt ta det opp på neste husmøte! :)

"Kremt..du..hva tenker du om at jeg kunne tenke meg å kanskje eventuelt gå til ei hore de gangene du er for sur, har mensen, er for stresset eller lignende for å få utløsning? Det er så kjedelig å ligge i sofaen til halv fem om mårran og ronke skjønner du" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fairydust

Spørs om det blir like godt tatt i mot som en real doll (som om det hadde blitt tatt godt i mot her hjemme)..Men jeg skal selvsagt ta det opp på neste husmøte! :)

"Kremt..du..hva tenker du om at jeg kunne tenke meg å kanskje eventuelt gå til ei hore de gangene du er for sur, har mensen, er for stresset eller lignende for å få utløsning? Det er så kjedelig å ligge i sofaen til halv fem om mårran og ronke skjønner du" :)

Bare fordi jeg er kvinne, og fordi jeg bryr meg om mine medmennesker, vil jeg herved fraråde deg fra å si dette til din frue. :fnise:

Endret av Fairydust
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Filleproletiet

Bare fordi jeg er kvinne, og fordi jeg bryr meg om mine medmennesker, vil jeg herved fraråde deg fra å si dette til din frue. :fnise:

Takk for tips! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En dings som kan søke opp mistet/rotet bortkommende ting som nøkler, mobil, lommebok and so on. :) Med en gjenkjennelig pipelyt selvfølgelig!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, et godt svar, bare raskt hva er den viktigste forskjellen mellom alkaliske batterier og vanlig li-ion (mobilbatterier), går det ikke an og bare fylle på masse lidium og sette spenningen ut på 1,5 volt istedet for 3,6 volt eller er det pes og gjøre om til 1,5 volt? Og en annen ting, varer et batteri med 1,5 volt dobbelt så lenge som et 3,6 volt eller har ikke volt-styrken noe og si for batterilevetiden?

Jeg er absolutt ikke inne i kjemien i de forskjellige batteritypene. Men det er nok ikke så enkelt som at man man fylle på passe mye lithium, og dermed få ut passe mye volt! :)

Det har noe med at visse celletyper, lagd av de og de materialene har en karakteristisk spenning. Man kan ikke "tune" denne på noen annen måte enn å bygge opp cellen av andre materialer. (Ta f.eks blybatterier, der ligger cellespenningen på 2volt, kobler man sammen 6 av dem, har du batterispenningen på ett typisk bilbatteri) Det man kan gjøre, er som nevnt å bygge maskineriet som skal drives, om til å kunne drives av en annen drivspenning. Det er forholdsvis mye lettere, men da må man bygge det inn fra starten av, og alt koster jo penger. Siden vanlige alkaliske og brunsteinsbatterier er såpass utbredt, fins det milliarder av dingser som er bygd rundt disse batteriene. Få av dem er bygd for å kjøres på 2,5 gang høyere spenning. Men å kjøre dem på 80% av designet spenning (vanlig vs ni-mh) går ofte noenlunde greit. Skal man igang med nye batterityper, f.eks li-ion, vil man også måtte bytte ut laderne (li-ion går ikke an å lades i ni-mh ladere), dette vil jo også bremse introduksjonstakten.

Volten har har lite å si for brukstiden. Se heller på Wh eller mAh.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Filleproletiet

Sikker på at det ikke hadde blitt litt skummelt? ;)

http://en.wikipedia..../Uncanny_valley

Do you want blow job, do you want blow job, do you want blow job, do you do you do you do you do you..PLEASE STOOOOOOOP! æææææææææææ

Jo..den versjonen der hadde definitivt vært skummel. Men jeg vil at den skal være mye mer slutty, mye mer sexy og mye mindre verbal. Jeg vil da for søren ikke ha ei kjerring til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Filleproletiet

En dings som kan søke opp mistet/rotet bortkommende ting som nøkler, mobil, lommebok and so on. :) Med en gjenkjennelig pipelyt selvfølgelig!

Den finnes. Problemet er bare at man mister den også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Filleproletiet

Jeg er absolutt ikke inne i kjemien i de forskjellige batteritypene. Men det er nok ikke så enkelt som at man man fylle på passe mye lithium, og dermed få ut passe mye volt! :)

Det har noe med at visse celletyper, lagd av de og de materialene har en karakteristisk spenning. Man kan ikke "tune" denne på noen annen måte enn å bygge opp cellen av andre materialer. (Ta f.eks blybatterier, der ligger cellespenningen på 2volt, kobler man sammen 6 av dem, har du batterispenningen på ett typisk bilbatteri) Det man kan gjøre, er som nevnt å bygge maskineriet som skal drives, om til å kunne drives av en annen drivspenning. Det er forholdsvis mye lettere, men da må man bygge det inn fra starten av, og alt koster jo penger. Siden vanlige alkaliske og brunsteinsbatterier er såpass utbredt, fins det milliarder av dingser som er bygd rundt disse batteriene. Få av dem er bygd for å kjøres på 2,5 gang høyere spenning. Men å kjøre dem på 80% av designet spenning (vanlig vs ni-mh) går ofte noenlunde greit. Skal man igang med nye batterityper, f.eks li-ion, vil man også måtte bytte ut laderne (li-ion går ikke an å lades i ni-mh ladere), dette vil jo også bremse introduksjonstakten.

Volten har har lite å si for brukstiden. Se heller på Wh eller mAh.

Bla bla bla..kompis, batterier finnes allerede. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En med lang arm med fingre på og bein på.. Når man roper "Kom da", så går den bort til tven og skifter kanal om fjernkontrollen er borte.

Endret av Evilposelos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den finnes. Problemet er bare at man mister den også :)

Hahahaha, burde de ikke lagd den litt større så man ikke mister den også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den finnes. Problemet er bare at man mister den også :)

Den finnes. Problemet er bare at man mister den også :)

Med ekstratillegg: Henge den på veggen ellerno med GPS :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jah!

Man burde f.eks hatt et program på pc'en med kart over huset som viste hvor alle tingene til enhver tid befant seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jah!

Man burde f.eks hatt et program på pc'en med kart over huset som viste hvor alle tingene til enhver tid befant seg!

Men tenk om du f.eks mister mobilen ute da? :lete:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GPS? :)

Den hadde kanskje ikke virket like nøyaktig ute, men det er da man kunne tatt i bruk den mobile lete-dingsen! (Med mindre man har rotet bort den også :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...