Gå til innhold

hvilken oppfinnelse savner du?


palle

Anbefalte innlegg

Hmmm? *google* Åh, jeg bodde ikke i Norge da det gikk, så det fikk jeg ikke med meg...

Prøvde å google opp en youtubesnutt om det, men fikk bare opp noe jalla. Scenen består stort sett i at styringssystemet til persiennene går bananas med ujevne mellomrom (ofte når det er skarp sol ute), noe som gjør arbeidsdagen til stakkars Tor enda litt mer jævlig! :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg savner en oppfinnelse som gjør at sunn mat smaker godt og usunn mat smaker vondt...

Anonym poster: 9343761ffae6e93d0e6014b0b2166696

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner en oppfinnelse som gjør at sunn mat smaker godt og usunn mat smaker vondt...

Anonym poster: 9343761ffae6e93d0e6014b0b2166696

Bruk hvitløk i den sunne maten.

Færig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne smarte hus som de driver og utvikler nå, som utnytter solenergi, og som ventilerer, lufter, varmer, åpner/lukker vinduer og persienner helt av seg selv etter behov :) Men jeg tror jeg hadde blitt litt redd for at ikke bare telefonen, men til og med HUSET mitt hadde blitt smartere enn meg :overrasket:

Da jeg gikk på ungdomskolen pussa de opp skolen og fikk sånne persienner som gikk opp og ned av seg selv. Det var helt håpløst! Bare det kom en liten sky gikk de opp, og med en gang skyen var borte gikk de ned igjen. Og de var ikke akkurat lydløse eller raske heller. Noen skoletimer gikk de opp og ned konstant, så det var umulig for læreren å si noe som helst på grunn av forstyrrelsen fra persiennene. Det gikk ikke lange tiden før de kobla ut føleren/sensoren, med da var persiennene var nede hele tiden. Tenker skolen angret litt på at de innstalerte sånne!

Men det kan jo være at teknologien er blitt litt utvikla siden den gang, får man vel håpe!

Anonym poster: 4390a54e53c09e4d160eeb2be646345a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som kan foreslå oppfinnelser det faktisk går an å få til da? Alle vet jo at det er deg selv du må ta i nakken og komme deg opp fra sofaen for å ta husvasken og ikke "tro" at det plutselig er et nytt produkt som vasker og lager middagen din bare av å trykke på en knapp... Om du skal ha det ønsket oppfylt må du nok legge penga på bordet og ansette en hushjelp eller kanskje svigermor..?

Kom med litt andre tips da, noen som faktisk går an å lage og produsere. Noe som en elevbedrift kan klare osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen som kan foreslå oppfinnelser det faktisk går an å få til da?

Altså, det kortet mitt burde noen som er gode med elektronikk kunne få til... :opplyser: . Klarer man å lage mikrobrikker til RFID formål så må man kunne lage programmerbare chipper til plastkort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, det kortet mitt burde noen som er gode med elektronikk kunne få til... :opplyser: . Klarer man å lage mikrobrikker til RFID formål så må man kunne lage programmerbare chipper til plastkort.

Nå har ikke jeg lest igjennom alle her da.. men tenkte bare på at det går an å foreslå noe bedre enn en robot som vasker huset for deg. nå mente jeg ikke å dra alle under en kam, så beklager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg gikk på ungdomskolen pussa de opp skolen og fikk sånne persienner som gikk opp og ned av seg selv. Det var helt håpløst! Bare det kom en liten sky gikk de opp, og med en gang skyen var borte gikk de ned igjen. Og de var ikke akkurat lydløse eller raske heller. Noen skoletimer gikk de opp og ned konstant, så det var umulig for læreren å si noe som helst på grunn av forstyrrelsen fra persiennene. Det gikk ikke lange tiden før de kobla ut føleren/sensoren, med da var persiennene var nede hele tiden. Tenker skolen angret litt på at de innstalerte sånne!

Men det kan jo være at teknologien er blitt litt utvikla siden den gang, får man vel håpe!

Anonym poster: 4390a54e53c09e4d160eeb2be646345a

:hakeslepp:

Jeg trodde persiennene i "Etaten" var trikset med, men det høres jo ut som de oppfører seg slik i virkeligheten også??

Bevares.

Ingen som kan foreslå oppfinnelser det faktisk går an å få til da? Alle vet jo at det er deg selv du må ta i nakken og komme deg opp fra sofaen for å ta husvasken og ikke "tro" at det plutselig er et nytt produkt som vasker og lager middagen din bare av å trykke på en knapp... Om du skal ha det ønsket oppfylt må du nok legge penga på bordet og ansette en hushjelp eller kanskje svigermor..?

Interessant nok ble jo oppfinnelser som vaskemaskinen og støvsugeren reklamert omtrent på den måten, dvs at husmora i huset skulle få en mye enklere hverdag bare disse dingsene kom i hus. Det ble ikke helt sånn da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hakeslepp:

Jeg trodde persiennene i "Etaten" var trikset med, men det høres jo ut som de oppfører seg slik i virkeligheten også??

Bevares.

Interessant nok ble jo oppfinnelser som vaskemaskinen og støvsugeren reklamert omtrent på den måten, dvs at husmora i huset skulle få en mye enklere hverdag bare disse dingsene kom i hus. Det ble ikke helt sånn da.

Den dagen en robot står og vasker veggene dine og skurer komfyren din begynner jeg nok å lure.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dagen en robot står og vasker veggene dine og skurer komfyren din begynner jeg nok å lure.

Den dagen er nok vaskedag, og det eneste rene jeg har, er transformerskostymet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hakeslepp:

Jeg trodde persiennene i "Etaten" var trikset med, men det høres jo ut som de oppfører seg slik i virkeligheten også??

Bevares.

Nå har ikke jeg sett Etaten, men de oppførte seg sånn da jeg gikk på ungdomskolen for ca 10 år siden. Hvis sånne moderne "smarte" bolighus bygges med sånne persienner håper jeg virkelig at det er skjedd en utvikling, jeg hadde blitt gal om jeg hadde hatt sånne hjemme :fnise:

Anonym poster: 4390a54e53c09e4d160eeb2be646345a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke om det er samme systemet, men persiennene på lesesalen på Blindern var til tider jævla irriterende da de bevegde på seg stadig vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roboter for å legge sammen klær er allerede på vei.

Oppbremsing av aldringsprosessen har kommet VELDIG langt hos mus. tre til fire ganger lenger levetid faktisk. Metodikken er "enkelt" overførbar. Må bare skaleres opp.

Roboter for resterende husarbeid er også innen rekkevidde, men ser ut til å ligge 5 til 10 år lenger ute en klesbretterobotene.

Ellers ser jeg fra til helautomatiske biler som kjører deg hjem, samtidig som de snakker med andre biler for optimal trafikkavvikling.

Klær som hele tiden har kontroll på din helsetilstand.

Og én ting som virker å være utenfor rekkevidde neste 40 år. Alternative måter å bevege seg gjennom rommet på. Jeg blir yr av tanken på å kunne pendle til og fra Mars f.eks. Men utover denne biten så er alt over innen rekkevidde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vet ikke om det er samme systemet, men persiennene på lesesalen på Blindern var til tider jævla irriterende da de bevegde på seg stadig vekk.

Tydeligvis mange plasser man burde bytte ut lyskontroll-teknologien sin.

Disse her, skal være ganske så stille. Problemet er at de visstnok er grisedyre, og vanskelige å få tak i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Filleproletiet

Savner en "real-doll", ei skikkelig sexy dokke som ser helt ut som et menneske/kvinne, som jeg kan benytte meg av når samboer ikke orker ha sex! lolzololz!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Savner en "real-doll", ei skikkelig sexy dokke som ser helt ut som et menneske/kvinne, som jeg kan benytte meg av når samboer ikke orker ha sex! lolzololz!

trodde det fantes men..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eksisterer jo forsåvidt, men en ting jeg har tenkt på og håper at kommer er små microchipper som BÅDE har lagret identitet-nr og er mulig å spore opp hvor befinner seg.

Hadde enkelt løst alle gåter om bortkommene dyr som katt, hund, ilder og fugler så lenge de ble chippet med denne.

Det burde virkelig komme i nærmeste fremtid, iallefall som en mulighet med denne ekstrabonusen for en noe dyrere kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...