Gjest avocadoen Skrevet 1. september 2012 #21 Del Skrevet 1. september 2012 Takk! Har lett etter en sånn en i flere år! Anonym poster: 84e668e232b6a84904d311365887374b Bare hyggelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 1. september 2012 #22 Del Skrevet 1. september 2012 Ah! Rørposten, ja. Men de var noen jævla banditter da. Hadde sansen for the tollans, synd de fikk ett sånt endelikt. Banditter, indeed, men det hadde vært greit med en sånn dings. Ellers kunne jeg tenkt meg fancy skip med ftl-engines. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MalloryK Skrevet 1. september 2012 #23 Del Skrevet 1. september 2012 Et hus som rengjør seg selv 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 5. september 2012 #24 Del Skrevet 5. september 2012 (endret) Ballonger er jo en gammel oppfinnelse, men jeg hadde sansen for denne her, en "flygende søppelsekk": Det er egentlig noe så fancy som en "Sol ballong" der man satser på solas oppvarming av lufta inni, isteden for tradisjonelle brennere. Fins også for bemannet bruk. Edit:Det gjør seg alltid med en link. Endret 5. september 2012 av Lutetium 71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 5. september 2012 #25 Del Skrevet 5. september 2012 Det er egentlig noe så fancy som en "Sol ballong" der man satser på solas oppvarming av lufta inni, isteden for tradisjonelle brennere. Fins også for bemannet bruk. Edit:Det gjør seg alltid med en link. Den var faktisk litt kul, og da jeg leste på linken at det også har vært bemannete ferder så ble det enda kulere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
muttra Skrevet 5. september 2012 #26 Del Skrevet 5. september 2012 flygende teppe heis - 75cm x 100cm som ligger pent i gangen når jeg er hjemme og pent på parkeringsplassen når jeg er borte, så når jeg kommer hjem med pluss/minus 8 bæreposer med mat så setter jeg de på heisen stiger selv oppå og heisen løfter seg to-tre cm og flyr bort til trappa og svinger seg fint og løfter seg fint over hvert trinn og inn i gangen og legger seg fint ned der en robotfysioterapaut som alltid står klar til bruk til å gi vonde muskler juling og stive ledd en god oppmosing og siden jeg hater å klare ned så klatrer jeg ikke opp (høydeskrekk) og jeg er bare 159 cm høy så kanskje den fysioroboten skulle kunne klare å skifte lyspærer i taket også 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 5. september 2012 #27 Del Skrevet 5. september 2012 Jeg husker jeg leste en tegneserie for mangfoldige år siden, der det fantes en "bowel disruptor". Poenget med den var at hvis man var forbannet på noen, og hadde en slik, så var det bare å sette apparatet på full styrke, med den følge at vedkommende fikk akutt og dramatisk diarè, Jeg oppdaget at jeg hadde lyst på en videreutviklet utgave av denne mens Bush var president. Videreutviklet, i den forstand at jeg kunne lage akutt magesjau på ham, med å kort og godt peke på TV-skjermen mens han holdt sine skremmende taler. Vakkert, ikke sant? Smakløst? Absolutt. Men vakkert. I hvertfall litt. Ah! Spider Jerusalem. Klassiker. Sign of things to come, helt sikkert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 5. september 2012 #28 Del Skrevet 5. september 2012 (endret) Multikredittbibliotekrabattkort.... Altså ett kort som kan programmeres til å være både bankkort, kredittkort, lånekort, rabattkort osv. Du kunne helt sikkert lagt alt det der inn på en transponderchip og operert den inn under huden på brukeren. Da ville nok de fundamentalistiske kristne fått vann på mølla om dyrets merke, og alt det. Endret 5. september 2012 av Mann 42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 5. september 2012 #29 Del Skrevet 5. september 2012 (endret) Ønsker en oppfinnelse som gjorde slik at om du ønsket å pusse opp huset ditt, kunne du bare gått inn på internett og bygd et virtuelt hus slik man ville ha det og så kunne man klikke ok og vips så ble huset slik du ville ha det helt av seg selv Sci-fi-forfatteren William Gibson skriver om noe slikt. Både i "Idoru" og "Virtual Light", så vidt jeg husker. Anyways, man programmerer byggeinstruksjone for nano-roboter for en skyskraper, en fabrikk, et hus, whatever, og lager en "startpakke" av nanobots på størrelse med et egg. Dette plasserer man på tomta, aktiverer det, og bot-ene starter å bygge. Når det er ferdigbygd, så driver de vedlikehold. Det eneste man trenger å gjøre, er å sørge for at de har råmaterialer. Hvis det noen gang blir oppfunnet, altså. Endret 5. september 2012 av Mann 42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2012 #30 Del Skrevet 5. september 2012 En vaskemaskin som vasker, tørker/henger opp og legger sammen klær! Selvom det kan virke som denne her hjemme faktisk er på vei ut for å henge opp innimellom. Anonym poster: a8d30d813f02bdfa3b26f2e2e5944207 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 5. september 2012 #31 Del Skrevet 5. september 2012 Sci-fi-forfatteren William Gibson skriver om noe slikt. Både i "Idoru" og "Virtual Light", så vidt jeg husker. Anyways, man programmerer byggeinstruksjone for nano-roboter for en skyskraper, en fabrikk, et hus, whatever, og lager en "startpakke" av nanobots på størrelse med et egg. Dette plasserer man på tomta, aktiverer det, og bot-ene starter å bygge. Når det er ferdigbygd, så driver de vedlikehold. Det eneste man trenger å gjøre, er å sørge for at de har råmaterialer. Hvis det noen gang blir oppfunnet, altså. Hadde vært veeeldig kult. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2012 #32 Del Skrevet 5. september 2012 En måte å fjerne hår permanent, som er billig, raskt, smertefritt og som tar alle typer hår (ikke bare mørke). Er dritt lei av å måtte shave/vokse hele tiden! Anonym poster: 4390a54e53c09e4d160eeb2be646345a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 5. september 2012 #33 Del Skrevet 5. september 2012 Du kunne helt sikkert lagt alt det der inn på en transponderchip og operert den inn under huden på brukeren. Da ville nok de fundamentalistiske kristne fått vann på mølla om dyrets merke, og alt det. Now we're talking. Hvis i tillegg et par fingeravtrykk kan brukes som identifikasjon så begynner vi å snakke praktiske saker her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2012 #34 Del Skrevet 5. september 2012 flygende teppe heis - 75cm x 100cm som ligger pent i gangen når jeg er hjemme og pent på parkeringsplassen når jeg er borte, så når jeg kommer hjem med pluss/minus 8 bæreposer med mat så setter jeg de på heisen stiger selv oppå og heisen løfter seg to-tre cm og flyr bort til trappa og svinger seg fint og løfter seg fint over hvert trinn og inn i gangen og legger seg fint ned der Sånn egentlig tror jeg du trenger ei sjøbu med sånn tauheis. Slik som her: http://www.nmf.no/Im...boden_web01.jpg Anonym poster: 1720502a5c2b33cf22e27a7b39efa1fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kim Skrevet 5. september 2012 #35 Del Skrevet 5. september 2012 En teknologi som lar oss bruke en ren fornybar energikilde som kan erstatte bensin og diesel motoren iløpet av et tiår. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest RamaLama Skrevet 5. september 2012 #36 Del Skrevet 5. september 2012 TV. har ingen Sånn ellers kunne jeg tenkt meg å få bankkortchipen operert under huden på fingeren (en pitteliten en), da trenger man ikke taste kode og det går fortere. Ingen fare for at noen andre bruker chipen din heller. Med denne chipen bør man kunne få hvilket busskort man vil, få låne bøker, identifisere seg og føle seg som en robot:) Savner også en blender som er enkel å rengjøre. Fytti grisen hvor mange deler det blir, og det samler seg alltid frukt på en dusteplass i en sprekk man ikke kan rengjøre med den minste q-tips en gang.. Den chipen i fingeren kan forresten identifisere alder på den som åpner samtlige skap i hjemmet til skapet, slik at småbarn ikke får åpnet dem uansett. I tillegg til å låse opp dører på hus og bil. DAMNIT jeg vil ha chip i fingeren 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krakonosj Skrevet 5. september 2012 #37 Del Skrevet 5. september 2012 https://www.youtube.com/watch?v=8yRtSjg3YII. Og alt som vi ikke enda har av romteknologi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest test123 Skrevet 6. september 2012 #38 Del Skrevet 6. september 2012 Det som trengs er å få gjort stoppet aldringen av kroppen min slik at jeg kan leve evig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fairydust Skrevet 6. september 2012 #39 Del Skrevet 6. september 2012 Mat-TV. Når man ser på matprogrammer på TV-en, kommer det smakeprøver ut av TV-en som man kan spise! Teknologi vil ikke imponere meg ordentlig før jeg får en slik TV. Det er et must! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Memories Skrevet 6. september 2012 #40 Del Skrevet 6. september 2012 Det hadde vært alle tiders med en smart garderobe. Åltså en elektrisk dings ved klesskapet som har informasjon om alle klærne. Hva som er i klesskapet, hvor i klesskapet det er eller om det er til vask :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå