Gjest Gunfreak Skrevet 16. september 2012 #101 Skrevet 16. september 2012 Det er ikke automatisk sannhet i det mange tror. Det er derfor man har vitenskap fordi sansene til mennesker er ektremt feilbare og derfor trenger vi noen som kan se på verden uten å bruke menneskets sanser og følesler. Evolusjonen sier ikke noe om hva som skjedde før de første levende vesene kom, den tar bare for seg hva som skjedde etter det. Jeg var ikke "der" for 13.72 milliarder år siden men vi vet at det var mennesker som skrev ned historien sin for over 8000 år siden, og derfor er det umulig at jorda var skapt 6500 år siden, siden det betyr at disse menneksene leve løst i rommet i 1500 år før jorda ble skapt. 1
sofie777 Skrevet 16. september 2012 #102 Skrevet 16. september 2012 Poenget mitt er at det er like lite dumt å tro det ene eller det andre. Og der har du nøkkelordet: Tro!!
Gjest Gunfreak Skrevet 16. september 2012 #103 Skrevet 16. september 2012 Nei all tro er ikke like my verdt, viss jeg tror at jorda er flat er ikke den troen likeverdig at jorda er ca. rund. Viss jeg tror at fluer er pattedyr er ikke det likeverdig med at jeg tror fluer er insekter. 6
Gjest meh Skrevet 16. september 2012 #104 Skrevet 16. september 2012 (endret) (OT) Og en haug(!) med folk kan jo ha rett, ikke sant? Vet du hva som skjedde for maaange år siden? Var du der? Ikke en gang evolusjonistene vet det, de har bare en teori! Typisk kreasjonist-retorikk, "evolusjonen er bare en teori". Evolusjonsteorien er en etablert teori med utgangspunkt i en hypotese som har blitt bekreftet flere ganger gjennom forsøk, og har vært stående ikke-falsifisert i lang, lang tid og regnes av de fleste i vitenskapelige kretser som den mest sannsynlige forklaringen man har på dette spørsmålet. Derav en del av den "etablerte vitenskapen". Naturvitenskapelige metoder er objektive og grundige som gjør det til noe helt annet enn synsing og overtro som troen på en 6000 år gammel jord er et produkt av. Endret 16. september 2012 av meh 4
Gjest Embleda Skrevet 16. september 2012 #105 Skrevet 16. september 2012 En kollega av meg var skråsikker på at man kunne bli gravid av å svelge sæd. Hun er over 30 år.. 1
Gjest Gunfreak Skrevet 16. september 2012 #106 Skrevet 16. september 2012 En kollega av meg var skråsikker på at man kunne bli gravid av å svelge sæd. Hun er over 30 år.. Det er jo sant, alle små sæd celler har en liten drill og de driller seg fra tarmen og finner egget. De kan også borre seg inn fra huden, så ikke tro at en facial er trygg heller. 1
Djungelvrål Skrevet 16. september 2012 #107 Skrevet 16. september 2012 Søskenbarnet mitt har 2 døtre som er plattfot, hun trodde at den yngste hadde arvet det fra den eldste søsteren... 3
Yme Skrevet 1. juni 2013 #109 Skrevet 1. juni 2013 (endret) (OT) Og en haug(!) med folk kan jo ha rett, ikke sant? Vet du hva som skjedde for maaange år siden? Var du der? Ikke en gang evolusjonistene vet det, de har bare en teori! Når vitenskapen sier teori, betyr ikke det det samme som når vi sier teori i dagligtale. En vitenskapelig teori er så godt som fakta. Den eneste grunnen til at evolusjonsteorien er en teori, er fordi man ikke kan gjenskape hele jordas utvikling i et laboratorium... Men den er fortsatt bevist, og evolusjon er fakta. Velger man å tro på et alternativ, er det akkurat som å velge å ikke tro på at biler kjører fremover fordi de har en motor. Evolusjon er faktisk veldig lett å bevise, og du kan gjøre det selv, hjemme på kjøkkenet ditt. Det eneste du trenger er gjær... Da kan du sitte å se på hvordan gjærsoppen, som er små encellede dyr, utvikler seg til å bli flercellede. Edit: fiksa opp i litt kløn. Endret 1. juni 2013 av Yme
sofie777 Skrevet 1. juni 2013 #110 Skrevet 1. juni 2013 Ta tak i noe som ble skrevet for syv og en halv måned siden. Ikke det at min mening har endret seg siden da, men likevel ... Kan du da fortelle meg, på evolusjonært vis, hvem/hva (osv) som startet det hele, satte ting i gang? Ingenting kommer fra ingenting, det er jo bevist i fysikken! Jeg har mitt svar, men vil gjerne høre ditt definitive svar som ikke kan motbevises.
Yme Skrevet 1. juni 2013 #111 Skrevet 1. juni 2013 Ta tak i noe som ble skrevet for syv og en halv måned siden. Ikke det at min mening har endret seg siden da, men likevel ... Kan du da fortelle meg, på evolusjonært vis, hvem/hva (osv) som startet det hele, satte ting i gang? Ingenting kommer fra ingenting, det er jo bevist i fysikken! Jeg har mitt svar, men vil gjerne høre ditt definitive svar som ikke kan motbevises. Jeg så ikke på datoen Har du ikke lest om det de kaller ursuppen? Den har de også rekonstruert i et laboratorium. Enkelt forklart, et lyn slo ned i en haug med gass og kjemikalier (som var omtrent alt kloden vår bestod av på den tiden) og da skjedde det en kjemisk reaksjon som skapte de første aminosyrene. Det finnes mye om det i bøker, og på nettet.
kaprifolen Skrevet 2. juni 2013 #112 Skrevet 2. juni 2013 Jeg så ikke på datoen Har du ikke lest om det de kaller ursuppen? Den har de også rekonstruert i et laboratorium. Enkelt forklart, et lyn slo ned i en haug med gass og kjemikalier (som var omtrent alt kloden vår bestod av på den tiden) og da skjedde det en kjemisk reaksjon som skapte de første aminosyrene. Det finnes mye om det i bøker, og på nettet. Pg hvor kom lynet og gassen fra? 1
Yme Skrevet 2. juni 2013 #113 Skrevet 2. juni 2013 (endret) Pg hvor kom lynet og gassen fra? Jeg regner med at alle voksne mennesker som har fullført barneskolen vet hva lyn og gass er, så hva er du du egentlig spør om nå? Universets opprinnelse? Det finnes en del forskjellige hypoteser på det, som er veldig sannsynlige, men det går ikke an å bevise det på noen måte, fordi man ikke kan gjenskape universet... Men hypotesene er solide, fordi vi kan nok om de forskjellige vitenskapelige feltene, som fysikk og den slags (dvs at man kan være ganske sikker, av samme grunn som at hvis man legger sammen 1 og 1,får man 2... Matte er en vitenskap, og de fleste av dem baserer seg på logiske lover, som fungerer sånn at om du kan nok, er det bare å sette brikkene på plass, der de passer) Veldig enkelt forklart igjen, kan du se for deg store plater, som vi kan kalle dimensjoner. Dimensjoner er ikke en ting på den måten vi ser det, fordi de kan eksistere uavhengig av tid og rom. De er ikke noe som oppstår... Hvis 2 av disse "kolliderer", skaper det mye radioaktivitet, som igjen kan føre til "the big bang" som var en veldig langsom, og liten affære... Før det, fantes det ingen ting, på den måten vi oppfatter verden og universet, fordi det var da tid og masse oppsto. For folk som ikke kan en del om diverse vitenskapelige felt, høres nok det her helt latterlig ut, men hvis du leser om hvordan alt sånt fungerer, er det veldig logisk. Som sagt er ikke dette beviselig på den måten man liker å bevise ting på. Vitenskapen kan nok til å ha noen idéer om hva som skjedde, men ikke nok til å fastslå hvem av idéene som stemmer... Ingen av idéene er Gud, på den måten han beskrives i de moderne religionene, og for å tro på den typen gud, må man se bort ifra en del sannheter. Jeg kan ikke si at det ikke finnes en gud, men jeg kan si at det ikke er han som du leser om bibelen, koranen osv. fordi det som står der, krever at du ignorerer virkeligheten som den faktisk er. Endret 2. juni 2013 av Yme
Jordbæra Skrevet 2. juni 2013 #115 Skrevet 2. juni 2013 At nesquick kuler er sunt pga fiberinnholdet. Som var på 39 % (man får frokostblandinger med mer fiber)) Samme jente noen dager senere "jeg spiser ikke frukt pga fruktsukkeret, man kan bli fet av det." Alt er jo snakk om mengder mener jeg da..
Yme Skrevet 2. juni 2013 #116 Skrevet 2. juni 2013 Kan ikke dere ta det i en egen tråd? Tråden hadde visst ikke vært aktiv på et halvt år, så jeg trodde ikke det var så nøye.
Gjest miaw Skrevet 2. juni 2013 #117 Skrevet 2. juni 2013 (endret) Dette! Endret 2. juni 2013 av miaw
Bluegreen Skrevet 2. juni 2013 #118 Skrevet 2. juni 2013 Dette er nok mest sannsynlig ikke det beste jeg har på lager, men jeg er så spent på å høre fra dere??? Første år på jussen, og vi fikk beskjed om at vi skulle ha et fag som het "Den rettslige internasjonaliseringens karakter". Ei dresskledd og fancy jente foran meg sa "ååå, er det sånn vi lærer om karaktersystemer på utenlandske skoler det da, kuuuult"......
SøteMy Skrevet 8. juni 2013 #119 Skrevet 8. juni 2013 Det dummeste jeg har fått høre er at samboeren min sa at han var hos naboen, en natt vi har full utsikt til og bilen var borte til 5 om morgenen.. He's loss!
QueenOfTheSidewalk Skrevet 8. juni 2013 #120 Skrevet 8. juni 2013 (endret) Det er jo sant, alle små sæd celler har en liten drill og de driller seg fra tarmen og finner egget. De kan også borre seg inn fra huden, så ikke tro at en facial er trygg heller. Man kan ikke bli gravid av noe du sa. Jeg velger å tro det var tull fra din side. Endret 8. juni 2013 av Evilposelos 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå