Gå til innhold

Bomkjøp mat!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Helmelk.. For noe jørp :P

All annen melk enn helmelk er tullemelk. Helmelk passer til kakao, sauser, baking, desserter osv osv osv. Jeg synes heller man skal forby tullete utvannet melk.

Anonymous poster hash: 2b933...2b9

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fersk & Ferdig Thai Red Curry.

Jeg liker ingefær, men ikke i så store mengder. Risen smakte ingenting, og resten smakte bare ingefær. Fant 2-3 kyllingbiter, 2-3 babymais-biter og store mengder vannkastanjer i sausen. Ble ikke mett den dagen.

Skrevet

Nudler, fordi det er tullemat med mye kalorier og lite næring :P

• Liker 2
Skrevet

Jeg syns iste med kullsyre er kjempe godt! Men vil ha sukkerfri.. Så kjøper det ikke.

Kjøp iste uten sukker og bland med farris :) F.eks. funlight.

• Liker 1
Skrevet

Nudler, fordi det er tullemat med mye kalorier og lite næring :P

Når ble mye kalorier = lite næring?

Jeg kjøpte en ferdig nudelrett for ikke så lenge siden, husker ikke navnet. Problemet var ikke nudlene, men at alt det andre smakte plastikk. Det var mye saus og lite kylling og grønnsaker.

Nudler er perfekte til wok eller kjapp mat :)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Når ble mye kalorier = lite næring?

Jeg kjøpte en ferdig nudelrett for ikke så lenge siden, husker ikke navnet. Problemet var ikke nudlene, men at alt det andre smakte plastikk. Det var mye saus og lite kylling og grønnsaker.

Nudler er perfekte til wok eller kjapp mat :)

Mye kalorier, men lite god næring. Med andre ord mye kalorier til at en blir så fort sulten igjen. Greit nok om en spiser det med wok eller liknende, men hvis en spiser det alene er det lite nyttig for kroppen.

Endret av mumfi
Gjest Riskjeks
Skrevet

Helmelk.. For noe jørp :P

Haha, helmelk er jo den eneste melka som er drikkendes. Lett melk (og gud forby - skumma) er jo helt grusomt. Kan til nød bruke lettmelk i matlaging/baking, men til å drikke/grøt/frokostblanding duger kun helmelk. Utvannet melk er noe tull.

• Liker 1
Skrevet

Haha, helmelk er jo den eneste melka som er drikkendes. Lett melk (og gud forby - skumma) er jo helt grusomt. Kan til nød bruke lettmelk i matlaging/baking, men til å drikke/grøt/frokostblanding duger kun helmelk. Utvannet melk er noe tull.

Den er ikke utvannet, men fettredusert.

• Liker 5
Skrevet

En veganeryoghurt. Tror den var smaksatt med tamarind. Forferdelig konsistens, og den lå ikke godt i magen. Var kvalm i en time etter den, så jeg fant ut at det var like greit å få den opp før jeg ble gal. Fikk også omvendt gåsehud i ganen.

Skrevet

Fett gir smak så når de fjerner fettet kan man like godt kalle den utvannet da smaken blir redusert. Selv bruker jeg sjeldent melk i matlaging uansett og holder meg til god, gammeldags kremfløte.

Anonymous poster hash: a5e68...651

• Liker 2
Gjest Riskjeks
Skrevet

Jeg vet det, men som brukeren over meg skriver, reduseres smaken når fettet fjernes, og melken smaker mer som vann. Skummet melk er jo nærmest vann med melkesmak...

Skrevet

Hvitløksbaguetter fra Hatting! First price er best, for der er det faktisk hvitløkssmør i hakkene på brødet! :D Namnam :spise:

• Liker 2
Skrevet

Dr Oetker pizza "greek style" eller noe sånn. Smakte virkelig ikke spesielt godt, og var heldigvis på tilbud, så det var bare 25,- i søpla.

:heks:

Skrevet

"Regia Lett Kakao på 1-2-3 med karamellsmak" havnet dessverre i min handlekurv forrige helg. Noe av det mest motbydelige jeg har smakt. Det smaker egentlig ikke sjokolade og egentlig ikke karamell, men definitivt store mengder søtningsstoffer. Med andre ord; hvis du liker kakao - ikke kjøp denne.

Skrevet

Enig, synes forøvrig at både regia og toro sin lettkakao er ekkel. Da er lettkakaoen til options betre, selv om den selvfølgelig ikkje kan måle seg med vanlig kakao.

Skrevet

Peppes pizzasaus - smakte som tomater i saltlake - usj!!

Skrevet

Hvitløksbaguetter fra Hatting! First price er best, for der er det faktisk hvitløkssmør i hakkene på brødet! :D Namnam :spise:

Har kjøpt store-brand hvitløksbaguetter (dog husker ikke om det var First Price) en gang, men det var skuffende greier. Synes Hatting pleier å levere bra, både de vanlige og de "fancy" :)

Skrevet

"Regia Lett Kakao på 1-2-3 med karamellsmak" havnet dessverre i min handlekurv forrige helg. Noe av det mest motbydelige jeg har smakt. Det smaker egentlig ikke sjokolade og egentlig ikke karamell, men definitivt store mengder søtningsstoffer. Med andre ord; hvis du liker kakao - ikke kjøp denne.

Den er fryktelig!

• 2 uker senere...
Skrevet

Nidar sin plate mocca/melkesjokolade. Melkesjokoladen var virkelig ikke god og ødela moccasjokoladen.

De kan gjerne lage en stor plate med kun mocca :jepp:

Skrevet

Den er fryktelig!

liker den jeg! :)

Anonymous poster hash: d301c...6da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...