Gå til innhold

Skyter hunden i hodet


Thalassos

Anbefalte innlegg

Legg merke til hvor nære politimannen er personen som ligger nede på bakken når han skyter.

Politimannen kunne like godt ha truffet personen i hodet med det skuddet der.

Og hvorfor hjalp de ikke denne mannen da de hadde nøytralisert hunden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fra videoen ser du bikkja løper mot politimann. Og i sånn situasjon hadde bikkja drept politimannen.

Jeg har hund selv, som er verdens mest kosete lille skapning som elsker og ligger i fanget, men hunder er til syvende og sist rovdyr. Hadde ikke politmanne skutt bikkja, ville han vært død i dag.

Anonym poster: 294bd50b1f374182c0e67d5d7d665c77

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Fra videoen ser du bikkja løper mot politimann. Og i sånn situasjon hadde bikkja drept politimannen.

Jeg har hund selv, som er verdens mest kosete lille skapning som elsker og ligger i fanget, men hunder er til syvende og sist rovdyr. Hadde ikke politmanne skutt bikkja, ville han vært død i dag.

Anonym poster: 294bd50b1f374182c0e67d5d7d665c77

Det spiller ingen rolle.

Situasjonen kunne vært unngått.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal poltimannen gjøre? Stå rolig å la hunden bite seg? En pitbull på 50kg er ikke til å spøke med.

Når det er sagt så er dette en situasjon hvor tazer (strømpistol) er bedre en pepper-spray. Dessverre så har jeg lest at noen byer i USA for å spare på kostnadene bare har pepper som et alternativ.

Slik skal det gjøres:

Mulig det er sagt alt, men det er ingen pitbull som veier 50 kg!! Hvis ikke det er en såkalt "pitbull-type" da, det kaller de jo alle korthårede og muskuløse hunder med brett hode i statene...

<br /><br /> Anonym poster: 61848ff5b54b273f562104d2a8bda0f1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.youtube.com/watch?v=AlHc15FKXfA

Jeg mener de gjorde det de kunne. Det kommer klart frem i videoen også. Slike hunder er uberegnelige, de kan få for seg å gå til angrep på hvem som helst. Noe denne gjør. Politiet gjorde det eneste de kunne gjøre i den situasjonen.

Anonym poster: e5cc78d413ea34a032be84722e9455db

Hva mener du med sånne slags hunder?<br /><br /> Anonym poster: 61848ff5b54b273f562104d2a8bda0f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kunne vært interessant å tatt en debatt om hva politimannen helt konkret burde gjort? Spesielt når det gjaldt den hunden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av videoen ser man helt klart at hunden først løper mot en person på venstre kant, så snur seg og går i angrep på politimannen. Så klart han må skyte for å forsvare seg!

Man tuller ikke med en 40-50 kilos Pitbull.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av videoen ser man helt klart at hunden først løper mot en person på venstre kant, så snur seg og går i angrep på politimannen. Så klart han må skyte for å forsvare seg!

Man tuller ikke med en 40-50 kilos Pitbull.

Det finnes ikke pitbull på 50 kg!<br /><br /> Anonym poster: 61848ff5b54b273f562104d2a8bda0f1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ikke pitbull på 50 kg!

Ok, 30-40 kilo da. Vekten er ikke det viktigste, men det faktum at hunden er relativt stor og i angrep.

Det er ikke uten grunn at rasen Pitbull er totalforbudt i Norge, og andre land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, 30-40 kilo da. Vekten er ikke det viktigste, men det faktum at hunden er relativt stor og i angrep.

Det er ikke uten grunn at rasen Pitbull er totalforbudt i Norge, og andre land.

Nix!

Ingen pitbuller på 40 kg heller!

Hannhundende skal ligge mellom 15 og 27 kg(er de 27 kg så er de veldig store til pitbull å være!)

Tipsene skal ligge mellom 13 og 22 kg!

Hvorfor er de ulovlige da?

Pga alle pitbull angrepene her i landet?

<br /><br /> Anonym poster: 61848ff5b54b273f562104d2a8bda0f1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, 30-40 kilo da. Vekten er ikke det viktigste, men det faktum at hunden er relativt stor og i angrep.

Det er ikke uten grunn at rasen Pitbull er totalforbudt i Norge, og andre land.

I rette hender er en Pitbull harmløs. En Pitbull er IKKE harmløs når noen sparker eieren dens og bruker tåregass på den. Det burde absolutt en politimann vite. Håpløs håndtering av saken. I en slik situasjon kunne selv en Golden Retriever gått til angrep.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I rette hender er en Pitbull harmløs. En Pitbull er IKKE harmløs når noen sparker eieren dens og bruker tåregass på den. Det burde absolutt en politimann vite. Håpløs håndtering av saken. I en slik situasjon kunne selv en Golden Retriever gått til angrep.

Politiet gjorde det de kunne for å beskytte folk. Skyld heller på mannen som ikke har orden på bikkja si så den ikke flyr rundt og biter folk. Et bånd hadde kostet så lite og reddet livet til hunden.

Anonym poster: e5cc78d413ea34a032be84722e9455db

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Politiet gjorde det de kunne for å beskytte folk. Skyld heller på mannen som ikke har orden på bikkja si så den ikke flyr rundt og biter folk. Et bånd hadde kostet så lite og reddet livet til hunden.

Anonym poster: e5cc78d413ea34a032be84722e9455db

Du mener mannen som ligger med et illebefinnende på bakken?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pitbuller er vel en av de rasene som tolererer aller mest drittbahandling av mennesker uten at de blir aggressive!

De har en enorm bitehemning overfor mennesker, det er en grunn til at det omplasseres massevis av pitbuller i feks usa som har blitt utsatt for grov mishandling fra mennesker.. Virkelig grov!

Et fåtall av andre raser har den tilliten til mennesker som det en pitbull har!

Tenk bare selv, når de ble brukt i kamper, hva som hadde skjedd når menneskene måtte bryte inn, eller bare stod litt i veien:) det finnes masse litteratur om dette hvis man er interessert i fakta og ikke bare skremselspropaganda fra media!<br /><br /> Anonym poster: 61848ff5b54b273f562104d2a8bda0f1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pitbuller er vel en av de rasene som tolererer aller mest drittbahandling av mennesker uten at de blir aggressive!

De har en enorm bitehemning overfor mennesker, det er en grunn til at det omplasseres massevis av pitbuller i feks usa som har blitt utsatt for grov mishandling fra mennesker.. Virkelig grov!

Et fåtall av andre raser har den tilliten til mennesker som det en pitbull har!

Tenk bare selv, når de ble brukt i kamper, hva som hadde skjedd når menneskene måtte bryte inn, eller bare stod litt i veien:) det finnes masse litteratur om dette hvis man er interessert i fakta og ikke bare skremselspropaganda fra media!<br /><br /> Anonym poster: 61848ff5b54b273f562104d2a8bda0f1

Bitehemming, skulle det stå.<br /><br /> Anonym poster: 61848ff5b54b273f562104d2a8bda0f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg orker ikke se videoen men har lest artikkelen. Jeg synes politimennen burde skjekket mannen som lå på gaten på en ordentlig måte. Det betyr ikke noe om politi trodde vedkommende var full, man sparker ikke fulle uteliggere heller! Og jeg synes jo at politi burde ha litt bedre kunnskaper, å sparke en person som har en løs pitpull er jo oppskrift på tragedie. Min hund hadde også blitt sint om noen hadde sparket meg, hun hadde knurret å bjeffet og prøvd å skremme vedkommende bort (selv om hun ikke hadde bitt). Å spraye enn hund med pepperspray er jo så på trynet som det kan få blitt. Når hunden var død, burde de ivertfall tatt hånd om denne personen som lå livløs på bakken.

Politi bør jo vurdere situasjonen før de handler, og min mening er nå at det ALDRI er lov til å sparke noen som ligger nede. (eller som står oppreist, for den slags skyld).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.dagbladet...i/usa/23000272/

Er det bare jeg som reagerer på unødvendig maktbruk av politiet?

Jeg mener at dersom du ikke klarer å takle en pitbull på 50 kg uten å skyte den, så har du ingenting i politiet å gjøre.

Helt grusomt å høre smertehylene til hunden.

Vi snakkes når denne bikkje har knust hvert bein i armen din...

Utover det så er det jo idioti av politiet å ikke sette bikkja ut av spill før de begynner å sparke i eieren. Skyte den med bedøvelsespil, fange den i et nett, mate den med pølser med sovemedisin eller hva som helst.

Utover det synes jeg det er litt vittig at menneskets beste venn hindret mennesker i å hjelpe et annet menneske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I rette hender er en Pitbull harmløs. En Pitbull er IKKE harmløs når noen sparker eieren dens og bruker tåregass på den. Det burde absolutt en politimann vite. Håpløs håndtering av saken. I en slik situasjon kunne selv en Golden Retriever gått til angrep.

Så klart!

Men når de hendene ligger slappe på asfalten har ikke eieren mye kontroll over hunden sin. Skyld heller på mannen som ikke en gang hadde hunden sin i bånd enn på politimannen som gjorde sitt for å beskytte seg selv og alle de andre tilstede.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart!

Men når de hendene ligger slappe på asfalten har ikke eieren mye kontroll over hunden sin. Skyld heller på mannen som ikke en gang hadde hunden sin i bånd enn på politimannen som gjorde sitt for å beskytte seg selv og alle de andre tilstede.

Politimannen gjorde jo ikke sitt beste. Det å sparke eieren og tåregasse bikkja er jo regelrett idioti.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...