Gå til innhold

Skyter hunden i hodet


Thalassos

Anbefalte innlegg

http://www.dagbladet.no/2012/08/17/nyheter/dyrenes_nyheter/pitbull/politi/usa/23000272/

Er det bare jeg som reagerer på unødvendig maktbruk av politiet?

Jeg mener at dersom du ikke klarer å takle en pitbull på 50 kg uten å skyte den, så har du ingenting i politiet å gjøre.

Helt grusomt å høre smertehylene til hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

http://www.dagbladet.no/2012/08/17/nyheter/dyrenes_nyheter/pitbull/politi/usa/23000272/

Er det bare jeg som reagerer på unødvendig maktbruk av politiet?

Jeg mener at dersom du ikke klarer å takle en pitbull på 50 kg uten å skyte den, så har du ingenting i politiet å gjøre.

Helt grusomt å høre smertehylene til hunden.

Har du erfaring med store hunder selv? Det er jævli lett å stå på sidelinjen og kritisere.

En hund av dette slager som er motivert for å passe eieren vil ikke la seg avlede av en kyllingbit. De har et kraftig bitt og i tillegg kraftige labber med klør.

Jeg har en mastifftype hund på 50 kg, han er snill som dagen er lang, men selv når man herjer og lekesloss med han så merker man kreftene godt. Ikke ville jeg fått en sånn hund mot meg som mener alvor.

Det er ikke helt uvanlig at nødetater må skyte hundre etter f.eks. bilulykker. Om hunden er løs i bilen, og har fått med seg at eieren er skadd, så slipper han ingen i nærheten. En fordel å investere i et skikkelig bilbur.

Det jeg reagerer mest på her er at de forsøkte først med pepperspray, og så at de ikke greide å sette et drepende skudd i hunden, men lot den lide.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal poltimannen gjøre? Stå rolig å la hunden bite seg? En pitbull på 50kg er ikke til å spøke med.

Når det er sagt så er dette en situasjon hvor tazer (strømpistol) er bedre en pepper-spray. Dessverre så har jeg lest at noen byer i USA for å spare på kostnadene bare har pepper som et alternativ.

Slik skal det gjøres:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes videoen og skuddet var helt grusom å se på.

Jeg forstår at politimannen måtte forsvare seg. Men jeg syntes det er helt på trynet hvordan de håndterte situasjonen i forkant. De sparket den bevisstløse eieren, og de sprayet hunden med pepperspray. Hunden forsvarte seg selv, og eieren sin fordi politiet håndterte saken feil til å begynne med, og måtte da bøte med livet.

Veldig trist sak.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg reagerer mest på her er at de forsøkte først med pepperspray, og så at de ikke greide å sette et drepende skudd i hunden, men lot den lide.

Det er veldig mange mennesker rundt, og en buss med mennesker rett ved siden av dem. Det holder med et skudd for å ikke skape mer frykt og panikk enn nødvendig.

Det var kanskje litt risikabelt å åpne ild i et så tett befolket område, men han traff da i det minste.

Ellers er det viktig å huske at han måtte ta en avgjørelse ganske kjapt, og det er ikke lett si hva som er best å gjøre ila et par sekunder. Jeg har deg sett hva slike hunder kan gjøre med mennesker. De kan lemleste og drepe, selv voksne personer. Dette kunne vært en kamphund for alt de visste på det tidspunktet. Det viktigste er at den angrep, og da forventer jeg ikke at en politimann skal prøve å overvinne hunden med hendene og la den bite ham osv. Det er faktisk et tapsprosjekt å begynne å bryte med en sånn hund, den kan tross alt rive ut strupen på deg om du er uheldig.

Anonym poster: 93ad954b492fac21ddbb02d70cccc245

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig mange mennesker rundt, og en buss med mennesker rett ved siden av dem. Det holder med et skudd for å ikke skape mer frykt og panikk enn nødvendig.

Det var kanskje litt risikabelt å åpne ild i et så tett befolket område, men han traff da i det minste.

Ellers er det viktig å huske at han måtte ta en avgjørelse ganske kjapt, og det er ikke lett si hva som er best å gjøre ila et par sekunder. Jeg har deg sett hva slike hunder kan gjøre med mennesker. De kan lemleste og drepe, selv voksne personer. Dette kunne vært en kamphund for alt de visste på det tidspunktet. Det viktigste er at den angrep, og da forventer jeg ikke at en politimann skal prøve å overvinne hunden med hendene og la den bite ham osv. Det er faktisk et tapsprosjekt å begynne å bryte med en sånn hund, den kan tross alt rive ut strupen på deg om du er uheldig.

Anonym poster: 93ad954b492fac21ddbb02d70cccc245

Jeg er som nevnt nokså enig i at politimannen var nødt til å stoppe bikkja på stedet. Det var bruken av pepperspray først som jeg reagerte på. Og så har kanskje innsparingene ført til at de ikke driver så mye med skarpskyting til daglig.

En hund er ikke et leketøy, og denne typen hund er potensielt dødelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan godt være at nettopp menneskemengden var grunnen til at de først prøvde pepperspray. Politimannen skjøt heller ikke før hunden sprang mot ham, etter det jeg leser. Som andre nevner, her måtte man ta noen avgjørelser ganske kjapt. I ettertid ser man at de kanskje ikke var så gode, men ingenting er lettere enn etterpåklokskap.

At slike hunder er farlige, er det absolutt ingen tvil om. I denne episoden i England, ser man hvordan det går om man bare er utrustet med batonger, og møter på disse dyrene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så om man ikke kan takle en rasende pitbull på 50kg, så har man ingenting i politiet å gøre?

Om det hadde vært et krav på politihøyskolen, hadde det nok vært ganke tynt i rekkene.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde de ikke sparket eieren av hunden, men ringt en ambulanse i steden hadde de kanskje sluppet å havne i den situasjonen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.youtube.com/watch?v=AlHc15FKXfA

Jeg mener de gjorde det de kunne. Det kommer klart frem i videoen også. Slike hunder er uberegnelige, de kan få for seg å gå til angrep på hvem som helst. Noe denne gjør. Politiet gjorde det eneste de kunne gjøre i den situasjonen.

Anonym poster: e5cc78d413ea34a032be84722e9455db

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.youtube.com/watch?v=AlHc15FKXfA

Jeg mener de gjorde det de kunne. Det kommer klart frem i videoen også. Slike hunder er uberegnelige, de kan få for seg å gå til angrep på hvem som helst. Noe denne gjør. Politiet gjorde det eneste de kunne gjøre i den situasjonen.

Anonym poster: e5cc78d413ea34a032be84722e9455db

Her har den ikke fått for seg å angripe hvem som helst da. Den angriper de som sparket eieren sin og sprayet pepperspray i øynene til hunden. Den var under angrep og forsvarte seg selv og eieren.

Politiet hånderte denne situasjonen helt feil.

Endret av Mynona
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunder forsvarer eiern sin, ofte. Det burde politiet tatt hensyn til. Hunden er jo bare en hund. Duster!

Anonym poster: 6fbc9b7fb69e758866cb74e20475bb7a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde de ikke sparket eieren av hunden, men ringt en ambulanse i steden hadde de kanskje sluppet å havne i den situasjonen!

I følge politiet selv mente de at mannen var full. De sparket ham ikke for å skadde ham, mere som en brysk måte å vekk ham på. Kanskje de heller skal stake ham, severe frokost eller bruke en vekke klokke?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dama som skriker til politiet har en skrue løs.

Anonym poster: 03eb619496b41f521241f60ce4bb5f2f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge politiet selv mente de at mannen var full. De sparket ham ikke for å skadde ham, mere som en brysk måte å vekk ham på. Kanskje de heller skal stake ham, severe frokost eller bruke en vekke klokke?

Når det står en frustrert hund ved siden av og "passer på" eieren sin så burde man tenke litt lenger enn nesa rekker. Trenger ikke å være hundevant for å vite at hunder (og dyr generelt) beskytter flokken sin. Og man bruker for faen ikke pepperspray på en agressiv hund for å roe den ned. Hva forventet de skulle skje? At den skulle legge seg ned for å unngå mer pepperspray? Så klart vil et dyr angripe kilden som gjør den vondt.

Anonym poster: fd07b88b69b182b78d94b71a44c681e1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her har den ikke fått for seg å angripe hvem som helst da. Den angriper de som sparket eieren sin og sprayet pepperspray i øynene til hunden. Den var under angrep og forsvarte seg selv og eieren.

Never ever bring a set of teeth to a gun fight :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge politiet selv mente de at mannen var full. De sparket ham ikke for å skadde ham, mere som en brysk måte å vekk ham på. Kanskje de heller skal stake ham, severe frokost eller bruke en vekke klokke?

Han fikk et illebefinnende. Og uansett så sparker man vel ikke mennesker som ligger nede, enten de er fulle, døde eller syke?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, tenk å våkne opp og se at de har skutt hunden!

Hadde gått til angrep på politiet jeg.

Det samme tenkte jeg! Tror faktisk ikke jeg hadde klart å forholde meg rolig dersom noen hadde skutt en hund foran meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...