Gå til innhold

Jenter... Hva tar dere i markløft, knebøy og benkpress?


Cherie

Anbefalte innlegg

Er du sterk? Har du lyst å bli min personlige trener? Gratis?

:)

Jeg er ikke sterk enda. Og jeg er altfor utålmodig til å være PT ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg husker ikke kiloene i markløft, knebøy eller benk. Må uansett begynne på nytt etter endt graviditet, men jeg husker jeg sluttet på 12 kgx8 reps på biceps curl.

Mener å huske jeg lå på 90 kg i knebøy. Litt svake knær så må ta det gradvis, men jeg husker ikke helt... Benk var jeg svak i. Markløft tror jeg var 60 kg. Trooor...

Nevnte jeg at jeg gleder meg til å trene igjen? *Love it*

Endret av Illicitus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alille

Godkjent knebøy er forsåvidt under parallell. Det blir fort "no rep" om man stopper akkurat på parallell.

Er man seriøs løfter bør man kjøpe seg vektløftersko til knebøy, press osv. For markløft er barfot eller flatsko best. Vektløftersko er også overlegne når det gjelder olympiske løft.

"Vepserumpe" kan kureres ved å bedre bevegelsen i hamstrings, setet, innsiden av lår og legger/ankler. Mobiliseringsøvelser før man begynner og egne stretching-økter.

Etter hvert blir man bedre dersom man trener dypt også.

Forslag til slike øvelser? Og hva er egentlig vepserumpe? Jeg prøver å perfeksjonere teknikken i frontbøy, så er greit å være obs på slikt. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri kjørt maksløft i kebøy eller markløft, så tallene er med flere reps:

Mark: 110 kg x 2

Bøy: 95 kg x 4

Dette er for hhv. to og ett svangerskap siden, så hva jeg tar når jeg kommer igang med trenig igjen etter å ha fått ut barn nummer to er høyst uvisst.

Benkpress husker jeg ikke, dessverre. Har det logget, men gidder ikke lete opp akkurat nå. :ler: Jeg har dog aldri trent benk systematisk nok til at jeg har fått skikkelig dreisen på det (jeg foretrekker å trene brystpress med hantler i stedet for.), så det er mulig jeg har fortrengt, og ikke glemt, tallene. :fnise:

Endret av -Englefjes-
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg pleier å trene med 50 KG i knebøy 10 reps (I sviftstativ) , 110 kg i beinpress (i maskin).

Har akkurat begynt å trene benk, tok 50 kg i går to reps etter 45 kg x 6 reps i to sett først.

Har ambisjoner om å øke til 55 kg i benk og er egentlig veldig fornøyd med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Benkpress: 35 kg

Markløft: 50 kg <- det skal sies at jeg har slitt med teknikk og har holdt på en hel mnd på 40 kg for å få den riktig, så har kun prøvd å øke en gang.

Knebøy tar jeg ikke enda, fordi jeg er alt for stiv i hofte og lår, så jeg driver og tøyer med fram også koser jeg meg med bulgarsk utfall i mellomtiden. Der tar jeg 20 kg.

Tar 170 kilo i beinpress da, om det sier noe.

Har holdt på i ca en måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 i hver hånd... Sukk..

Tror du undervurderer deg selv VOLDSOMT. Begynn med stanga i stedet, den er 20. Det ekke mulig å ikke klare mer enn 10 kilo??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, etter å ha lest denne tråden føler jeg meg svak altså!

Benkpress: 20 kg 10x3

Knebøy: 25 kg 10x3

Markløft: 25 kg 10x3

Det må vel også nevnes at jeg bare har trent i 4 uker da!

Edit: glemte å ta med reps..

Endret av Penelopen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, etter å ha lest denne tråden føler jeg meg svak altså!

Benkpress: 20 kg 10x3

Knebøy: 25 kg 10x3

Markløft: 25 kg 10x3

Det må vel også nevnes at jeg bare har trent i 4 uker da!

Edit: glemte å ta med reps..

Har ikke erfaring med knebøy, men du klarer SIKKERT mer enn 25 kg på mark :)

Ser ofte at jenter ikke tør å legge på/øke på treningene, står og kuker rundt på lavvekt og lurer på hvorfor de aldri kommer noen veg..

Anonym poster: 946883e38fec034230ee4dce0088172f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du undervurderer deg selv VOLDSOMT. Begynn med stanga i stedet, den er 20. Det ekke mulig å ikke klare mer enn 10 kilo??

Utrolig flink du er til å strø salt i såret..

Anonym poster: 902d58d2606ca44d2daf025d79d8f8a6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke erfaring med knebøy, men du klarer SIKKERT mer enn 25 kg på mark :)

Ser ofte at jenter ikke tør å legge på/øke på treningene, står og kuker rundt på lavvekt og lurer på hvorfor de aldri kommer noen veg..

Anonym poster: 946883e38fec034230ee4dce0088172f

Jeg er plaget med ryggen så før jeg kan øke noe mer så må jeg få litt mer styrke i ryggen. Det er nok ikke maksvekt, for det har jeg ikke prøvd. Men jeg tar nok mer i alle de tre øvelsene om jeg makser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig flink du er til å strø salt i såret..

Anonym poster: 902d58d2606ca44d2daf025d79d8f8a6

Isåfall er vedkommende veldig hårsår. Jeg vil tro at hun som skrev det vil synes det er lettere å gå over til 20 kg stang enn 5 kg i hver hånd med manualer :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve 20 stang neste gang :P løfter 15 kg tilsammen med manualer nå! så neste gang skal jeg satse på 20 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Isåfall er vedkommende veldig hårsår. Jeg vil tro at hun som skrev det vil synes det er lettere å gå over til 20 kg stang enn 5 kg i hver hånd med manualer :)

Jeg syns også det var å strø salt i såret, fordi du skrev "ekke mulig å ikke klare det???" i stedet for "jeg er sikker på at du klarer det, fordi det er lettere med stang enn manualer". Det er noe med hvordan man ordlegger seg.

Når det er sagt, jo, det er mulig. Sist jeg prøvde bare stanga endte det opp med at jeg måtte rulle den forbaska stanga nedover magen og beina for å få den av. Au. Jeg har nå kommet opp i 7 + 7 i manualer i skråbenk. Og det er jeg faktisk litt stolt over, for det er bedre enn der jeg var. Da er det ikke så hyggelig å lese at det ikke er mulig å ikke klare stanga.

Anonym poster: c2c4b271ac7cd867e3b2c414ef472a21

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve 20 stang neste gang :P løfter 15 kg tilsammen med manualer nå! så neste gang skal jeg satse på 20 ;)

U go!! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Da legger jeg igjen et lite innlegg her jeg og. Greit å ha for meg selv om jeg har no framgang fremover. Har foreløpig ikke prøvd meg no særlig på mark da jeg rett og slett ikke hadde nok styrke i korsryggen til å holde den rett gjennom hele løftet, så det blir nok puttet inn når styrken blir litt bedre.

Vektene under er det jeg trener med(altså kjører flere sett x repetisjoner). Til nå har jeg trent styrke i ca. 3-4 uker. Begynte med bare stanga i både knebøy og benk.

Knebøy: 35 kg

Benkpress: 35 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har trent i en måned ( jente, 160 cm 56 kg)

Knebøy: 3*10 30 kg

Benkpress: 3*8 20 kg

Markløft: 3*6 40 kg

Jeg skal gå ned på reps i både knebøy og mark, og heller ta mer vekt. Tror jeg har teknikken inne nå.

Anonym poster: ca856aedc28261bd55b50ac2f3c2e31a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...