Gå til innhold

Jenter... Hva tar dere i markløft, knebøy og benkpress?


Cherie

Anbefalte innlegg

Gjest Lisbeth Salander

Signerer den! Tren heller med lette vekter for å få skikkelig teknikk i starten! Og husk - alle er gjerne mye sterkere enn en tror! :smilorange:

Det der ble jo bare feil....my bad! Prøver igjen: En er gjerne mye sterkere enn en selv tror!;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg må bare spørre, ser tallene er så mye mindre i benk enn de to ande, hva er egentlig grunnen til det? Jeg husker ikke tallene, det er flere år siden jeg trente, men jeg husker da vitterlig at tallet var høyere i benk enn de to andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud, nå ble jeg helt demotivert her... Begynte å trene styrke igjen i dag etter en lang pause, og veien er lang til tallene dere har... Jeg trente RYP til jeg ikke orket å se det programmet mer, det ble så kjedelig etter hvert! Lurer på å få en PT til å hjelpe meg, kanskje de kan sette opp et slags rullerende program, så jeg slipper å gjøre akkurat de samme øvelsene hver uke? Eller gjør dere det samme tre ganger i uka hver uke, og hvis dere gjør det, hvordan holder dere ut?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare spørre, ser tallene er så mye mindre i benk enn de to ande, hva er egentlig grunnen til det? Jeg husker ikke tallene, det er flere år siden jeg trente, men jeg husker da vitterlig at tallet var høyere i benk enn de to andre!

Normalt er folk sterkere i beina enn i armene og derfor er tallene på benken lavere enn knebøy og mark. Om du hadde høyere tall i benk så kan forklaringen være at du ikke har trent så mye bein? Jeg synes det er morsommere å trene armer enn bein fordi jeg ikke får til knebøy og markløft skikkelig, men jeg prøver hvertfall.

Å herregud, nå ble jeg helt demotivert her... Begynte å trene styrke igjen i dag etter en lang pause, og veien er lang til tallene dere har... Jeg trente RYP til jeg ikke orket å se det programmet mer, det ble så kjedelig etter hvert! Lurer på å få en PT til å hjelpe meg, kanskje de kan sette opp et slags rullerende program, så jeg slipper å gjøre akkurat de samme øvelsene hver uke? Eller gjør dere det samme tre ganger i uka hver uke, og hvis dere gjør det, hvordan holder dere ut?

Mange kjører 1-2 måneder på samme program og så en ukes "pause" før de finner et annet program eller bare bytter ut øvelser. På noen program er det også satt opp flere øvelser som tar på de samme musklene så en kan variere litt underveis. Men så lenge jeg får fremgang på de ulike øvelsene så synes jeg det går greit i 1-2 måneder.

Anonym poster: efa1b532d838a4e9bc4baccf697f5c8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før sommeren makset jeg i benk, men nå har jeg ikke trent styrke på to måneder og gruer meg nesten til å ta opp treningen i neste uke. Maksløft i knebøy og markløft har jeg ikke gjort på aldri så lenge, så jeg gjetter bare på hvor mye jeg kunne løftet før sommeren.

Benkpress: 45 kg

Markløft 70 kg

Knebøy: 70 kg

Veier omtrent 65 kg.

Edit:

Så at noen nevnte frontbøy. Jeg foretrekker frontbøy framfor knebøy, men fy fabian så svak jeg er i frontbøy! Jeg løfter like mye (lite) i frontbøy som skulderpress. Er det noen som gjør skulderpress med stang? Det er en ganske digg følelse å løfte halve kroppsvekta rett over hodet, men det føles ganske ukult å løfte det i frontbøy ;)

Frontbøy: 35 kg

Skulderpress: 35 kg

Endret av Junimarie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit:

Så at noen nevnte frontbøy. Jeg foretrekker frontbøy framfor knebøy, men fy fabian så svak jeg er i frontbøy! Jeg løfter like mye (lite) i frontbøy som skulderpress. Er det noen som gjør skulderpress med stang? Det er en ganske digg følelse å løfte halve kroppsvekta rett over hodet, men det føles ganske ukult å løfte det i frontbøy ;)

Frontbøy: 35 kg

Skulderpress: 35 kg

Holdt på noen uker med skulderpress med stang, men det var helt jææ..... tungt! Slet virkelig med å bli sterkere der. Greide ikke mer enn 22 kg jeg. :sjenert: Og frontbøy synes jeg gjør vondt i skuldrene. Bruker du pussypad eller noe sånt?

Anonym poster: efa1b532d838a4e9bc4baccf697f5c8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Holdt på noen uker med skulderpress med stang, men det var helt jææ..... tungt! Slet virkelig med å bli sterkere der. Greide ikke mer enn 22 kg jeg. :sjenert: Og frontbøy synes jeg gjør vondt i skuldrene. Bruker du pussypad eller noe sånt?

Anonym poster: efa1b532d838a4e9bc4baccf697f5c8a

Jeg bruker kryssgrep. Blir litt øm i skuldrene dagene etterpå, men ikke sånn at det hemmer meg på noe vis. 22 kg i skulderpress er ikke dårlig. Det tar litt tid å øke, det er ikke gjort på null komma niks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mektig imponert! :jepp: Dere er kjempeflinke alle sammen! Kan jeg spørre hvor lang tid det tok dere å komme så høyt opp på markløft og knebøy? :)

Mitt tall er veldig lavt :fnise:

Markløft: 20

:sjenert:

Bare prøv å legg på litt.. Du klarer antagelig mye mer enn det, jeg begynte markløft på 50, og da var jeg ikke særlig trent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare prøv å legg på litt.. Du klarer antagelig mye mer enn det, jeg begynte markløft på 50, og da var jeg ikke særlig trent.

Hvem var det som presset 50 kg på den stanga første gang?? ;)

Bah, blir demotivert av denne tråden. Har så latterlig lave tall. Irriterer meg. Æsj, får skylde på kcal underskuddet, og glede meg over fremgangen nå som jeg endelig har begynt å putte mat i kroppen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem var det som presset 50 kg på den stanga første gang?? ;)

Bah, blir demotivert av denne tråden. Har så latterlig lave tall. Irriterer meg. Æsj, får skylde på kcal underskuddet, og glede meg over fremgangen nå som jeg endelig har begynt å putte mat i kroppen :)

Har disse tallene med 1200 eller under...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte å trene for litt over en uke siden. Tar foreløpig 10 kg i benkpress. Løftet 8 kg første dagen. Så økning på 2 kg er ikke dårlig tenker jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte å trene for litt over en uke siden. Tar foreløpig 10 kg i benkpress. Løftet 8 kg første dagen. Så økning på 2 kg er ikke dårlig tenker jeg.

10? Stanga veier jo 20 i seg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvem var det som presset 50 kg på den stanga første gang?? ;)

Bah, blir demotivert av denne tråden. Har så latterlig lave tall. Irriterer meg. Æsj, får skylde på kcal underskuddet, og glede meg over fremgangen nå som jeg endelig har begynt å putte mat i kroppen :)

Det var nok du det :ler:

Men er jo det jeg mener, man må jo bare presse seg selv, og jeg fikk det jo til, og har aldri løfta noe mindre i markløft :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du slem eller? :pisk:

Neida, løfter med manualer jeg. :sukk:

Har du 10 kg i hver hånd, eller 5 kg i hver hand da?

Du klarer nok å løfte stangen som er 20 kg. Det er gjerne tyngre med manualer fordi du må stabelisere de i tillegg.

Anonym poster: efa1b532d838a4e9bc4baccf697f5c8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis jeg er heldig får jeg trent til uka, for første gang på nesten 8 år! Så skal nok skrive opp hva jeg tar ja :P Men etter 8 år uten trening, 3 år med deprsjoner og dermed null! aktivitet så forventer jeg ikke stort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg som DEN sveklingen nå, haha.

Ja huff, for meg er dette en demotiverende tråd! :nigo: Men nå har jeg dårlig rygg og har ingen mulighet til å presse maksvekt på mange av disse øvelsene. Ikke tror jeg sener og slikt ville holde heller.

Men jeg regner med at dere sterkinger driver med styrketrening, og ikke har opparbeidet denne styrken i vanlige saltimer?

Anonym poster: 507dd629acd4e396d305b5e044a3d770

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål til alle dere deilige kvinner her inne.

Når dere tar knebøy, hvor dypt går dere?

Jeg har flere ganger vært vitne til at et hunkjønn legger på imponerende med vekt på stangen, for så å utføre en form for knebøy hvor hun kun går ned rundt tyve centimeter. Dette er ikke en spøk. Og for å ikke virke diskrimerende, så ser jeg dette også blant menn.

En annen ung pike (som jeg fortsatt er forelsket i og har sterke følelser for) brukte kun stangen, men til gjengjeld så gikk hun så dypt at hun nesten var nede i bakken med sin utsøkte rumpe. Kanskje litt i dypeste laget, men man skal gå dypt i knebøy.

:)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...