Gå til innhold

Fortsatt singel - Danmark neste..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er ikke snakk om å velge bort mannen - men velge til barnet. :)

Anonym poster: cf66747192eba1cf2b9f9b60d29d6b64

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja jeg har alltid sagt det! Men kanskje aldri virkelig trodd det ville komme til å skje! Jeg sa maks 30, nå er den økt til 35. :P Rekker ikke å bli gravid på halvannet år - og vil heller ikke. Jeg har begynt å skjønne det ikke er så enkelt å få seg kjæreste som før! Og nå er det også Mr. right jeg "venter" på, så hvis han ikke dukker opp snart - er det Danmark, jepp.

Mr right dukker ikke opp fra intet. Du får lete og gjøre en innsats som alle andre. Hvordan føles det å leve i en verden av endeløst moralsk forfall? Stakkars unge.

Anonym poster: 165149d40397b0edf1a848e73d721033

• Liker 1
Skrevet (endret)

Selvfølgelig vil en større andel menn bli valgt bort. Men det viktigste her er at kvinner kan bli mødre som singel, noe menn ikke kan. Menn flest vil etterhvert bli statister i foreldrerollen og barn vil vokse opp til å se på menn som noe som ikke hører familien til. Ganske skremmende. Jeg håper hvertfall denne ordningen blir fjernet etterhvert. ser ingen grunn til at signle kvinner skal få barn.

Anonym poster: d02841f801c5d53641bada8397eb2dad

Som regel er det røsket som blir valgt bort. Det er en grunn til at en kvinne heller vil gjøre noe så kaldt som å dra til Danmark og la seg bli inseminert der, enn å få et kjærlighetsbarn med en mann hun elsker.

Fordi alternativet er Ståle-Morgan som bor i kjelleren til a'mor, spiller WOW/COD og er sint på NAV (og om 15 år drar til Thailand og kjøper seg thaibrud som "tilfeldigvis" har kropp som en 11-åring)

Endret av Alice123
  • Liker 2
Skrevet

Som regel er det røsket som blir valgt bort. Det er en grunn til at en kvinne heller vil gjøre noe så kaldt som å dra til Danmark og la seg bli inseminert der, enn å få et kjærlighetsbarn med en mann hun ønsker.

Men det er jo røsket som drar til Danmark også ifølge denne tråden. Hvorfor skal søppelet av kvinnfolk få lov til å føre genene sine videre søppelet av menn ikke får det?

• Liker 2
Skrevet

Men det er jo røsket som drar til Danmark også ifølge denne tråden. Hvorfor skal søppelet av kvinnfolk få lov til å føre genene sine videre søppelet av menn ikke får det?

Å kunne bli gravid og bære frem et barn, er både en byrde og en glede.

Jeg er kvinne og bytter gledelig bort en egenskapen mot de mannlige fordelene.

• Liker 1
Skrevet

Som regel er det røsket som blir valgt bort. Det er en grunn til at en kvinne heller vil gjøre noe så kaldt som å dra til Danmark og la seg bli inseminert der, enn å få et kjærlighetsbarn med en mann hun elsker.

Fordi alternativet er Ståle-Morgan som bor i kjelleren til a'mor, spiller WOW/COD og er sint på NAV (og om 15 år drar til Thailand og kjøper seg thaibrud som "tilfeldigvis" har kropp som en 11-åring)

Jaha? Men da må jo dere damer som ikke klarer å tiltrekke dere en skikkelig mann være røsket av kvinner da?

Forøvrig vil jeg si Thaibrud er bedre enn Danmark. For alt vi vet kan det jo hende hun er veldig godt egnet som mor. Ikke minst får barnet sjansen til å ha både mor og far.

Anonym poster: 2af0ea7ee874c1e3f0a1f8700b575289

• Liker 1
Skrevet

Kan dere ikke bare fryse ned noen eggceller i påvente at "mr. right"? Og ta grep for å finne han, som alle menn må?

Forøvrig kan det jo hende Ståle-Morgan er verdens beste pappa og elsker, men at han aldri har blitt gitt sjansen til å vise det. Vi mennesker er jo så patetisk dømmende at jeg vil anta et slikt scenario er mer sannsynlig enn usannsynlig.

Skrevet

Jaha? Men da må jo dere damer som ikke klarer å tiltrekke dere en skikkelig mann være røsket av kvinner da?

Forøvrig vil jeg si Thaibrud er bedre enn Danmark. For alt vi vet kan det jo hende hun er veldig godt egnet som mor. Ikke minst får barnet sjansen til å ha både mor og far.

Kanskje er Danarks-kvinnene røsket av kvinnfolk, kanskje de bare er veldig krevende kvinner. Sikkert litt av begge deler.

Når det kommer til det med å fryse ned egg, så er det i seg selv ikke en veldig dårlig idé (som jeg planlegger å benytte meg av, bare fordi jeg kan). Men det er ikke alltid ønskelig å bli førstegangsmor i en alder av 40.

Den Ståle-Morgan jeg skisserte, er neppe noe partneremne.

• Liker 2
Skrevet

Å kunne bli gravid og bære frem et barn, er både en byrde og en glede.

Jeg er kvinne og bytter gledelig bort en egenskapen mot de mannlige fordelene.

Du kan godt bytte med meg. Lurer på hvilke fordeler jeg har som du ikke har.

Skrevet

Fordi vi kan. :)

Ikke i Norge. Det er ulovlig av svært gode og gjennomtenke etiske grunner. Alle barn har rett til en far i livet sitt.

Skrevet

Selvsagt kan vi i Norge all den tid det verken er ulovlig til å reise til Danmark eller motta donasjoner privat. :)

• Liker 1
Skrevet

Hva i alle dager er det for en uttalelse?! Jeg tror nok at dersom det er snakk om "røsk" av en eller annen art, så er det svært få av det kaliberet som reiser utaskjærs for å motta donasjon, all den tid det fremdeles er svært kostbart. Det er nok også slik at det for de aller færreste av dem som tar dette valget, ikke er helt "sånn det skulle bli". De aller fleste som ønsker seg barn så sterkt at de bruker flerfoldig titalls tusen på å skaffe seg det, samt velger noe så (fremdeles) kontroversielt som donasjon, nok egentlig ønsket seg "a4-familien". Uansett hva du måtte synes, tro og mene, så er det å reise til en "storkeklinikk" ikke et enkelt valg.

For øvrig må jeg jo si at du virker fascinerende bitter. Det er fristende å be deg om å "move on", men det tror jeg har lite for seg. Jeg tror dog at det kan være lurt å dempe den tydelige bitterheten du har mot kvinner, dersom du faktisk ønsker deg et forhold og en familie i fremtiden. Bitre mennesker er ikke godt selskap over tid.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er mann og jeg synes bare det er flott at kvinner kan benytte seg av denne muligheten!

Jeg tror mange menn ikke er helt klare over hvordan kvinnekroppen fungerer. De færreste er klare over at kvinner mister mye av sin "befruktningsevne" i 30-årene. Noen mister den helt før de er kommet opp i 40-årene. For oss menn er den muligheten der hele livet. Vi trenger aldri stresse i den samme forstand som kvinner må.

Fordelen for oss menn er jo den at vi blir sett på som mulige partnere av kvinner, ikke som mulige fedre til deres mulige barn. Forskjellen er at det er en del kvinner i 30-årene som blir desperate fordi livmorsbjellene deres begynner å ringe. Da går de på kompromiss og søker etter noen som kan bli far til deres mulige barn heller enn å søke etter en partner, en person de virkelig elsker. Dermed fødes det barn inn i familier uten kjærlighet. Som etter hvert skilles. Noe som skaper smerte og vondhet for alle parter.

Det er heller ikke slik at kvinner stormer ned til Storken for å få barn uten menn. Det er noen kvinner som benytter seg av den muligheten fordi de ikke har funnet noen mann å få barn med ennå. Eller kanskje ikke vil ha en mann. Disse kvinnene ville ikke fått barn uansett, hvis det ikke var for Storken. Det er ikke slik at menn velges bort, det er som det står over her, barn som velges til.

Men disse kvinnene ønsker seg barn så inderlig, av hele sitt hjerte. Så meget at det gjør vondt langt inn i sjelen hos dem. Dette er barn som fødes inn i (singel-)familier der de er ønsket fra lenge før de er født, fra før de er blitt til en gang. Hva er vel bedre enn at barn fødes av noen som elsker de så sterkt? Disse barna kommer til å få en god start på livet, de slipper krangler mellom foreldre, de slipper å lure på om de er elsket, de har alltid den tryggheten. Det er det viktigste. Ikke hvor mange foreldre som sitter ved matbordet om kvelden og spiser mat sammen med barnet, eller kjønn på foreldre. Det viktigste er at barnet er elsket.

Hvis jeg som mann en dag skulle bli sammen med en kvinne som har fått barn på egen hånd så vil jeg elske hennes barn like meget som jeg elsker henne. Fordi de er en del av henne...

Med andre ord, jeg føler meg ikke truet av kvinner som får barn på egen hånd. I stedet støtter jeg opp om det og synes det er noe vakkert ved det hele, ved noen som elsker barna så sterkt. :)

• Liker 3
Skrevet

Hva i alle dager er det for en uttalelse?! Jeg tror nok at dersom det er snakk om "røsk" av en eller annen art, så er det svært få av det kaliberet som reiser utaskjærs for å motta donasjon, all den tid det fremdeles er svært kostbart. Det er nok også slik at det for de aller færreste av dem som tar dette valget, ikke er helt "sånn det skulle bli". De aller fleste som ønsker seg barn så sterkt at de bruker flerfoldig titalls tusen på å skaffe seg det, samt velger noe så (fremdeles) kontroversielt som donasjon, nok egentlig ønsket seg "a4-familien". Uansett hva du måtte synes, tro og mene, så er det å reise til en "storkeklinikk" ikke et enkelt valg.

For øvrig må jeg jo si at du virker fascinerende bitter. Det er fristende å be deg om å "move on", men det tror jeg har lite for seg. Jeg tror dog at det kan være lurt å dempe den tydelige bitterheten du har mot kvinner, dersom du faktisk ønsker deg et forhold og en familie i fremtiden. Bitre mennesker er ikke godt selskap over tid.

Jeg svarte med samme mynt på ett annet innlegg over. Innteresant hvordan ordet "bitter" har dukket opp som hersketeknikk i omtrent hver eneste diskusjon.

Skrevet

Jeg svarte med samme mynt på ett annet innlegg over. Innteresant hvordan ordet "bitter" har dukket opp som hersketeknikk i omtrent hver eneste diskusjon.

Jeg er redd jeg ikke forstår hva du mener?

• Liker 1
Skrevet

Jeg er redd jeg ikke forstår hva du mener?

Se innlegg 103. Jeg svarte med samme mynt tilbake på det innlegget.

Skrevet

Mr right dukker ikke opp fra intet. Du får lete og gjøre en innsats som alle andre. Hvordan føles det å leve i en verden av endeløst moralsk forfall? Stakkars unge.

Verden moderniseres. Sånn er det bare. Det å være alene mor i dag er ikke unormalt. Er det noe bedre å bli sammen med en som ikke er mr.Right å la det ende i en skilsmisse? Er det noe bedre for ungen?

Som sagt, så er det en siste utvei, og du har helt rett i at det ikke er en rett, men syntes heller ikke det er noe galt.

• Liker 1
Skrevet

Se innlegg 103. Jeg svarte med samme mynt tilbake på det innlegget.

Ja, det er vel ditt svar jeg siterer og reagerer på, der du omtaler dem som reiser til f.eks Danmark for å motta sæddonasjon som "røsk", og også alle som omtaler det som en ok ting å gjøre her i forumet? Jeg reagerer sterkt på karakteristikken du gir disse "storkemødrene", og også oss som forsvarer deres rett til å ta det valget.

Jeg beklager det dersom du oppfatter min kommentar om bitterhet som en form for hersketeknikk, det var den ikke ment som. Jeg vet derimot av erfaring at bitterhet ikke er spesielt oppbyggende eller sjarmerende, så det var vel mer et råd enn noe annet.

• Liker 1
Skrevet

Verden moderniseres. Sånn er det bare. Det å være alene mor i dag er ikke unormalt. Er det noe bedre å bli sammen med en som ikke er mr.Right å la det ende i en skilsmisse? Er det noe bedre for ungen?

Som sagt, så er det en siste utvei, og du har helt rett i at det ikke er en rett, men syntes heller ikke det er noe galt.

Klart det ikke er bedre. Det bare skurrer litt i ørene mine at barn skal man ha, samme hva. Synes bare det er trist, that's all. Litt sårt også, sett fra en manns ståsted, for det underbygger et inntrykk av at vi ikke lenger har en funksjon. Selv de av oss som virkelig ønsker en familie kan jo til slutt måtte stå og se på at kvinnene ordner dette selv, siden de ikke lenger "gidder" å ha noe med oss å gjøre...

Kanskje sitter det også litt lenger inne for de fleste menn å tenke slik som dere gjør, for de fleste erkjenner at mor har en veldig viktig rolle for barnet. Selv om det høres ille ut at barnet ikke skal ha en far, høres det enda verre ut at det ikke skal ha en mor. Derfor er det egentlig ganske utenkelig å få barn før jeg finner en partner som jeg vil være med livet ut, og som ønsker dette tilbake. Vi vet jo også at det finnes kvinner som tar fra mannen barna og bruker dem som lommebok, og selv om det sikkert er uvanlig så gjør ikke det oss mindre forsiktige.

Jeg sliter med å finne en partner selv, sikkert fordi jeg er i overkant kresen. Men kresen er jeg fordi jeg ønsker å finne med noen for livet. Det burde alle være, men mange er det nok ikke. Det er jo det som fører til så mye skilsmisser og styr, ikke det at menn og kvinner ikke passer sammen.

Men nei, jeg synes egentlig bare det er veldig trist at det har blitt sånn. Snart trenger vel ikke barn noen foreldre, men kan bestilles ferdig oppdratt på postordre....

"Ta 3, betal for 2"

Alle hjerter gleder seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...