AnonymBruker Skrevet 6. august 2012 #81 Skrevet 6. august 2012 Kjære BM2.... Jeg syns det er virkelig trist at du har vokst opp i ett slikt dårlig hjem. Virkelig. Min dypeste medfølelse der.. På den annen side.... Jeg selv har vokst opp i ett dårlig hjem, en pedofil far og en mor med tunge psykiske problemer. Var ikke moren din annet enn bitter? Isåfall ligner du på hun, og enda tristere er det å tenke på at du kanskje ikke innser det at du er blitt like bitter som hun var. Jeg går da ikke rundt og tror alle menn er pedofile fordi min far var det...Jeg går da ikke og er bitter for min oppvekst og fortid i det hele tatt. Det gjør meg til ett godt menneske. Tenk at jeg lever ett velfungerende og supert liv tross min barndom :) Jeg vet at det finnes gode og dårlige mennesker der ute. Og jeg har lært at jeg foretrekker det gode. Men uten min barndom og oppvekst hadde jeg kanskje tatt alt for gitt, kanskje ikke kunne se nyanser like godt som jeg gjør idag, kanskje jeg heller ikke hadde lært å sette så stor pris på alt det positive.... Hvem vet? Jeg er nå ivertfall meg, søt, sunn, elskelig og fantastisk! Kanskje det kunne vært godt for deg å ikke bare konsentrere deg om bitterheten og la den ta fullstendig overhånd?? Tror nok ikke alle som vil la seg befrukte i Danmark er som moren din, bitter. Tror nok at når man går til det skritt, så er det såpass ønsket og gjennomtenkt at barnet vil få en god barndom. Jeg har selv tenkt tanken. Jeg hadde foretrukket å ha en far tilstede. Det er vanskelig å finne den rette. Det er ikke bare kvinner det går på. Menn har også ett ansvar for å finne en. Det går begge veier. Men aldri i verden om jeg hadde gitt inntrykk for at menn er ett samfunnsproblem i min barneoppdragelse! Du har en erfaring, jeg har også en erfaring. Men det er ikke dermed sagt at vi sitter på en fasit på hva som er rett og galt her i livet. Anonym poster: 698e70761477bd888d8094f39c4376ad 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2012 #82 Skrevet 6. august 2012 Jeg har vokst opp med min mor. Jeg synes det er trist at hun ikke valgte abort. Det tror jeg hadde vært det beste for meg. Å vokse opp i et slikt mannshatende hjem har ikke vært lett for å si det pent. Ta ansvar for deg selv da....Er du ikke voksen nå? Eller må du fortsatt sitte og dvele over alt det negative? Bestemmer det hele livet ditt? Eller bestemmer DU over livet ditt? Du lever ikke igår, ikke imorgen, men idag og nå........ Anonym poster: 698e70761477bd888d8094f39c4376ad 2
Gjest BM2 Skrevet 6. august 2012 #83 Skrevet 6. august 2012 Er vel ikke det at man har krav på å reprodusere seg, men så lenge man har muligheten så hvorfor ikke benytte seg av den. Barnet har det i hvertfall bedre med å vokse opp med kun en mor hvis alternativet er en bitterpikk til far. Barnet har bedre av å vokse opp med kun en omsorgsfull far hvis alternativet er en bitterfitte til mor...
Gjest _Blomsten_ Skrevet 6. august 2012 #84 Skrevet 6. august 2012 Barnet har bedre av å vokse opp med kun en omsorgsfull far hvis alternativet er en bitterfitte til mor... Er jo ikke så mange bitterfitter her, bare selvstendig oppegående kvinner, så jeg ser ikke hva du sikter til. Hvis du ønsker deg barn uten en kvinne får du ordne det på egenhånd. 2
Silfen Skrevet 6. august 2012 #85 Skrevet 6. august 2012 Barnet har bedre av å vokse opp med kun en omsorgsfull far hvis alternativet er en bitterfitte til mor... Selvsagt. Men du vet like godt som meg at veldig mange kvinner ikke er bitterfitter og veldig mange menn ikke er bitterpikker.
Gjest BM2 Skrevet 6. august 2012 #86 Skrevet 6. august 2012 Kjære BM2.... Jeg syns det er virkelig trist at du har vokst opp i ett slikt dårlig hjem. Virkelig. Min dypeste medfølelse der.. På den annen side.... Jeg selv har vokst opp i ett dårlig hjem, en pedofil far og en mor med tunge psykiske problemer. Var ikke moren din annet enn bitter? Isåfall ligner du på hun, og enda tristere er det å tenke på at du kanskje ikke innser det at du er blitt like bitter som hun var. Jeg går da ikke rundt og tror alle menn er pedofile fordi min far var det...Jeg går da ikke og er bitter for min oppvekst og fortid i det hele tatt. Det gjør meg til ett godt menneske. Tenk at jeg lever ett velfungerende og supert liv tross min barndom :) Jeg vet at det finnes gode og dårlige mennesker der ute. Og jeg har lært at jeg foretrekker det gode. Men uten min barndom og oppvekst hadde jeg kanskje tatt alt for gitt, kanskje ikke kunne se nyanser like godt som jeg gjør idag, kanskje jeg heller ikke hadde lært å sette så stor pris på alt det positive.... Hvem vet? Jeg er nå ivertfall meg, søt, sunn, elskelig og fantastisk! Kanskje det kunne vært godt for deg å ikke bare konsentrere deg om bitterheten og la den ta fullstendig overhånd?? Tror nok ikke alle som vil la seg befrukte i Danmark er som moren din, bitter. Tror nok at når man går til det skritt, så er det såpass ønsket og gjennomtenkt at barnet vil få en god barndom. Jeg har selv tenkt tanken. Jeg hadde foretrukket å ha en far tilstede. Det er vanskelig å finne den rette. Det er ikke bare kvinner det går på. Menn har også ett ansvar for å finne en. Det går begge veier. Men aldri i verden om jeg hadde gitt inntrykk for at menn er ett samfunnsproblem i min barneoppdragelse! Du har en erfaring, jeg har også en erfaring. Men det er ikke dermed sagt at vi sitter på en fasit på hva som er rett og galt her i livet. Anonym poster: 698e70761477bd888d8094f39c4376ad To ting. Mengden ufrivillig single og barnløse menn er LANGT høyere en for kvinner! Dernest så er majoriteten av storkenkunden selvhøytidelige kjerringer med de ultimate prinsessenykker der det å skaffe seg en trofeunge er mye viktiger en ungen i seg selv. Ungene til disse kjerringen lærer fra sin mor at menn er betydningsløse og noe en helst skal ikke ha i livet sitt. 2
Gjest BM2 Skrevet 6. august 2012 #87 Skrevet 6. august 2012 Ta ansvar for deg selv da....Er du ikke voksen nå? Eller må du fortsatt sitte og dvele over alt det negative? Bestemmer det hele livet ditt? Eller bestemmer DU over livet ditt? Du lever ikke igår, ikke imorgen, men idag og nå........ Anonym poster: 698e70761477bd888d8094f39c4376ad Så å påpeke at det finnes en drøss med enslige mødre dsom ikke finnes skikket foreldrerollen på noe som helst nivå er å dvele over alt det negative? Så glansbildemalerne skal alltid få bli uimotsagt? Jøss...
Gjest _Blomsten_ Skrevet 6. august 2012 #88 Skrevet 6. august 2012 To ting. Mengden ufrivillig single og barnløse menn er LANGT høyere en for kvinner! Dernest så er majoriteten av storkenkunden selvhøytidelige kjerringer med de ultimate prinsessenykker der det å skaffe seg en trofeunge er mye viktiger en ungen i seg selv. Ungene til disse kjerringen lærer fra sin mor at menn er betydningsløse og noe en helst skal ikke ha i livet sitt. Hvorfor kaller du det troféunge? Blir vel ikke noe mindre trofé av å ha to foreldre? 1
Silfen Skrevet 6. august 2012 #89 Skrevet 6. august 2012 To ting. Mengden ufrivillig single og barnløse menn er LANGT høyere en for kvinner! Dernest så er majoriteten av storkenkunden selvhøytidelige kjerringer med de ultimate prinsessenykker der det å skaffe seg en trofeunge er mye viktiger en ungen i seg selv. Ungene til disse kjerringen lærer fra sin mor at menn er betydningsløse og noe en helst skal ikke ha i livet sitt. Jeg er singel og kvinne. Jeg har vært lykkelig når kidsa har fått mannlige lærere etc, slik at de kan få flere mannlige rollemodeller, for jeg syns det er veldig positivt å få male input. Dessverre har jeg ikke spesielt mange mannlige venner her jeg bor, for jeg hadde gjerne sett at de fikk mer omgang med menn. Jeg syns det er viktig med rollemodeller av alle kjønn, farger, aldre etc. Jeg tviler på jeg er alene, tviler veldig, veldig sterkt på det. Jeg er ikke sikker på hvor mye du overdriver i uttalelsene dine, men folk blir rævkjørt hele tiden uten å ende opp som en bitter taper. Prøv det. 1
Gjest _Blomsten_ Skrevet 6. august 2012 #90 Skrevet 6. august 2012 Så å påpeke at det finnes en drøss med enslige mødre dsom ikke finnes skikket foreldrerollen på noe som helst nivå er å dvele over alt det negative? Så glansbildemalerne skal alltid få bli uimotsagt? Jøss... Mamma har ikke lært meg det nei. Jeg har vokst opp med lykkelige og gifte foreldre. Jeg drømmer om å møte den rette, men hvis han ikke dukker opp får jeg kanskje barn på egenhånd. Ikke pga bitterhet, men fordi jeg ønsker meg barn. 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2012 #91 Skrevet 6. august 2012 Barnet har bedre av å vokse opp med kun en omsorgsfull far hvis alternativet er en bitterfitte til mor... In Praise of Single Mothers: Why I'm Glad I Was Raised by a Single Mom Anonym poster: cf66747192eba1cf2b9f9b60d29d6b64 1
Gjest BM2 Skrevet 6. august 2012 #92 Skrevet 6. august 2012 In Praise of Single Mothers: Why I'm Glad I Was Raised by a Single Mom Anonym poster: cf66747192eba1cf2b9f9b60d29d6b64 Fascinerende i denne fministiske verden der alt er "likestilt" hvordan alenefedre pisses på mens alenemødre hylles ukritisk som om de alle er gudinner. Jeg gjentar, jeg skulle ønske min mor valgte abort.
Gjest BM2 Skrevet 6. august 2012 #93 Skrevet 6. august 2012 Hvorfor kaller du det troféunge? Blir vel ikke noe mindre trofé av å ha to foreldre? Fordi storkenkunde skal ha en unge samma f! Drit i om det ikke finnes en mann på jordens overflate som kan tilfredsstille deres oppblåste ego. Den ungen skal de ha! For å vise at de er moderne uavhengige kvinner som ikke trenger noen mann.
Gjest _Blomsten_ Skrevet 6. august 2012 #94 Skrevet 6. august 2012 Fascinerende i denne fministiske verden der alt er "likestilt" hvordan alenefedre pisses på mens alenemødre hylles ukritisk som om de alle er gudinner. Jeg gjentar, jeg skulle ønske min mor valgte abort. Ingen som pisser på alenefedre. Jeg kjenner flere kjempeflinke alenefedre. 2
Frøken Smilla Skrevet 12. august 2012 #95 Skrevet 12. august 2012 *ahem* *kremt* Men det er mindre tabu å være singel kvinne med barn i dag. Derfor er det færre som føler skam for å ta det valget nå. Anonym poster: cf66747192eba1cf2b9f9b60d29d6b64 Nå var vel hverken donasjon av sæd og/eller egg (som begge deler er fullt mulig for både enslige og par i dag, dog i utlandet), eller adopsjon for enslige, så veldig vanlig (ei heller mulig?) før eller under kvinnekampen for 40 år siden, hvilket var mitt poeng. Men jeg ser poenget ditt, og er enig i det.
Becka Skrevet 12. august 2012 #96 Skrevet 12. august 2012 Ja jeg har alltid sagt det! Men kanskje aldri virkelig trodd det ville komme til å skje! Jeg sa maks 30, nå er den økt til 35. Rekker ikke å bli gravid på halvannet år - og vil heller ikke. Jeg har begynt å skjønne det ikke er så enkelt å få seg kjæreste som før! Og nå er det også Mr. right jeg "venter" på, så hvis han ikke dukker opp snart - er det Danmark, jepp. 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2012 #97 Skrevet 12. august 2012 Ja jeg har alltid sagt det! Men kanskje aldri virkelig trodd det ville komme til å skje! Jeg sa maks 30, nå er den økt til 35. Rekker ikke å bli gravid på halvannet år - og vil heller ikke. Jeg har begynt å skjønne det ikke er så enkelt å få seg kjæreste som før! Og nå er det også Mr. right jeg "venter" på, så hvis han ikke dukker opp snart - er det Danmark, jepp. Ja, for det er jo din "rett" til å få barn. Samme hva! Herregud så mange tapere samfunnet vårt kommer til å avle frem. Nå skal vi ikke engang prøve å få en familie til å fungere, men alikevel ha barn! Si hva dere vil, men jeg synes det er usselt. Hva skal dere fortelle barnet når det spør hvorfor det ikke har en pappa? At mamma ikke gadd å prøve å finne en pappa? Det er stas... Anonym poster: 2af0ea7ee874c1e3f0a1f8700b575289
Silfen Skrevet 12. august 2012 #98 Skrevet 12. august 2012 Neida, bare at ingen pappa ville ha mamma. 1
Becka Skrevet 12. august 2012 #99 Skrevet 12. august 2012 Ja, for det er jo din "rett" til å få barn. Samme hva! Herregud så mange tapere samfunnet vårt kommer til å avle frem. Nå skal vi ikke engang prøve å få en familie til å fungere, men alikevel ha barn! Si hva dere vil, men jeg synes det er usselt. Hva skal dere fortelle barnet når det spør hvorfor det ikke har en pappa? At mamma ikke gadd å prøve å finne en pappa? Det er stas... Anonym poster: 2af0ea7ee874c1e3f0a1f8700b575289 Vi gjerne finne en pappa, men det biologiske sier at jeg ikke kan vente for alltid... En pappa kan jo selvsagt også dukke opp i etterkant. Som du ser, så er dette snakk om en siste utvei. Så du er jo helt på jordet når det kommer til konklusjonen din. 2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2012 #100 Skrevet 12. august 2012 Menn mister makten sin over kvinner. Det er "problemet". Anonym poster: cf66747192eba1cf2b9f9b60d29d6b64 Det er ikke problemet. Du har ikke forstått noenting og er bare ute etter å provosere. Far og mor er like viktige for ett barns oppvekst. Å stikke til Danmark for å få seg unge fordi man ikke gidder/har ork til å være i ett forhold er ekstremt egoistisk. Jeg blir bare trist av å lese denne tråden. Anonym poster: 165149d40397b0edf1a848e73d721033
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå