Gå til innhold

Fortsatt singel - Danmark neste..

Fremhevede innlegg

Skrevet

herregud, du er så utrolig bitter BM2, den bitterheten må jo være veldig vond å bære på, noen av det kvinnelige kjønn må jo ha såret deg skikkelig

Anonym poster: 2f9504659ae9f4bbdeb992338e6167ed

Vi kan begynne med ei kjerring andre omtaler som mor... Sånn alenemor vet du. En solid kandidat for Storken i sin tid. Den type kjerring.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå var min far et psykopatisk rævhål, så jeg tenker at jeg hadde klart meg bedre uten. Men sånn bortsett fra det så syns jeg alle barn fortjener å ha foreldre som tar vare på de og elsker de og gir de muligheter. Om det er en person, to personer, tre personer etc, menn, kvinner, blanding, det driter jeg i.

Dersom du vil legge deg ned og dø fremfor å ta ansvar for et barn, så vil jeg påstå at du gjerne ikke er en egnet forelder i utgangspunktet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi kan begynne med ei kjerring andre omtaler som mor... Sånn alenemor vet du. En solid kandidat for Storken i sin tid. Den type kjerring.

kjerring f1 el. m1 (norr kerling, av karl 'kar')

gift kvinne, kone ha k- og unger å forsørge / k-a på garden / eldre kvinne det kom to k-er nedover veien / komme som julekvelden på k-a komme brått på / være (som) k-a mot strømmen egensindig, gjenstridig

Anonym poster: cf66747192eba1cf2b9f9b60d29d6b64

AnonymBruker
Skrevet

Nå var min far et psykopatisk rævhål, så jeg tenker at jeg hadde klart meg bedre uten. Men sånn bortsett fra det så syns jeg alle barn fortjener å ha foreldre som tar vare på de og elsker de og gir de muligheter. Om det er en person, to personer, tre personer etc, menn, kvinner, blanding, det driter jeg i.

Dersom du vil legge deg ned og dø fremfor å ta ansvar for et barn, så vil jeg påstå at du gjerne ikke er en egnet forelder i utgangspunktet.

Ja, for det var jo det jeg mente... :rolleyes: Misforstår du med vilje? Burde jo være temmelig opplagt hva jeg mener her?

Dessuten kan du jo ikke legge din egen livssituasjon til grunn for hvorfor samfunnet burde bevege seg i den ene eller den andre retningen.

Litt usikker på den forskningen det pekes på her også. Selve forskningskilden var jo ikke referert, og i et google-søk fikk jeg opp en god del artikler som pekte på negative tendenser også...

Anonym poster: 2af0ea7ee874c1e3f0a1f8700b575289

Skrevet

Hvor legger jeg min egen livssituasjon til grunn for noe som helst?

Og jo, du sa du heller ville legge deg ned og dø enn å få barn alene, så dersom det dumper ned en klump du har pult på deg i fylla for 13 år siden, så regner jeg med at du ikke akkurat takler det ut fra hva du skriver.

AnonymBruker
Skrevet

Litt usikker på den forskningen det pekes på her også. Selve forskningskilden var jo ikke referert

I januar nummeret 2010 af det ansete europæiske tidsskrift Human Reproduction beskriver den ansete professor i psykologi ved Universitetet i Cambridge, Susan Golombok, udviklingen hos en gruppe engelske børn født af singlekvinder efter donorinsemination, børn født af lesbiske kvinder efter donorinsemination, og børn født i traditionelle parforhold.

Kilde: http://www.danfert.d...fungerende.aspx

Jo, forskningskilden var referert den. ;)

i et google-søk fikk jeg opp en god del artikler som pekte på negative tendenser også

Merkelig. Der var du ikke interessert i forskningskilde. Lurer på hva det kommer av du? :klo:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor legger jeg min egen livssituasjon til grunn for noe som helst?

Og jo, du sa du heller ville legge deg ned og dø enn å få barn alene, så dersom det dumper ned en klump du har pult på deg i fylla for 13 år siden, så regner jeg med at du ikke akkurat takler det ut fra hva du skriver.

Det hadde jeg sikkert taklet dårlig. Men jeg er aldri på fylla, kan redegjøre for samtlige av mine minutter her på jord, og har ikke sex med noen jeg ikke også kan se for meg en fremtid med. Så det er egentlig ikke et relevant scenario.

Jeg er nemlig ikke bare ute etter barnets beste. Jeg vil kvinners beste også. Andre før meg, det er det som er reell kjærlighet.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser ikke problemet her.

Menn mister makten sin over kvinner. Det er "problemet".

Gjest "gjest"
Skrevet

Men det er jo ikke noe negativt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jo, forskningskilden var referert den. ;)

Aha, my bad.

Merkelig. Der var du ikke interessert i forskningskilde. Lurer på hva det kommer av du? :klo:

Tenkte de som ville kunne søke litt selv. :) Snublet over disse først:

http://www.theage.co...2911549349.html

http://psychology.wi.../Single_parents

http://futureofchild...7&sectionid=692

Det står lenket til andre artikler der også. Uansett, skal ikke si at dette er mer eller mindre rett, bare tror det er et ganske komplisert bilde.

AnonymBruker
Skrevet

Eller rettere sagt, kvinner øker sin makt over menn. For i utgangspunktet, dersom begge var avhengige av hverandre for å få barn, så må de vel nødvendigvis ha stått ganske likt?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenkte de som ville kunne søke litt selv. :) Snublet over disse først:

http://www.theage.co...2911549349.html

http://psychology.wi.../Single_parents

http://futureofchild...7&sectionid=692

Det står lenket til andre artikler der også. Uansett, skal ikke si at dette er mer eller mindre rett, bare tror det er et ganske komplisert bilde.

Principal research fellow at the Australian Institute of Family Studies, Sarah Wise, said the study left important questions unanswered.

"It overlooks some crucial factors as to what may explain the differences," she said.

For example, it did not distinguish between single-parent families that resulted from divorce or separation, and those in which the second parent had never been present.

She said 30 per cent of single parents had never married.

Previous research had shown parental conflict during family breakdown was the most damaging part of being a single-parent child, she said.

kilde: http://www.theage.co...2911549349.html

Kilde nummer to sikter til samme undersøkelse som er nevnt over.

Economic hardship, inept parenting, and loss of contact with a parent (as noted earlier) can be stressful for children. Observing conflict and hostility between resident and nonresident parents also is stressful.53 Conflict between nonresident parents appears to be particularly harmful when children feel that they are caught in the middle, as when one parent denigrates the other parent in front of the child, when children are asked to transmit critical or emotionally negative messages from one parent to the other, and when one parent attempts to recruit the child as an ally against the other.54 Interparental conflict is a direct stressor for children, and it can also interfere with their attachments to parents, resulting in feelings of emotional insecurity.

kilde: sistnevnte undersøkelse.

Det alle disse undersøkelsene sier er at når en "perfekt", "feilfri" familie ikke fungerer lenger så går det ut over barna. Det bekrefter bare at barn har det best når de slipper å gå gjennom en skilsmisse og kranglevorne foreldre som utnytter barna for å såre den ene forelderen. Altså bekrefter det bare det faktum at barn har det best når de vokser opp med en singel mor. Takk! ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Eller rettere sagt, kvinner øker sin makt over menn. For i utgangspunktet, dersom begge var avhengige av hverandre for å få barn, så må de vel nødvendigvis ha stått ganske likt?

Noen kvinner ønsker bare ikke menn i sine liv. Hvorfor skal de da være avhengige av dem for å kunne få barn?

Ref: Når selvvalgt singlemor til donorbarn er et førstevalg

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men det er jo ikke noe negativt.

Bitterpikkene skjønner ikke at dette ikke er kvinner som ellers ville ha vært barnløse hele sitt liv. De tror at dette truer makten deres over slike kvinner (offer). Så i stedet importerer de ofre fra utlandet og klager over at feminismen er gått for langt her til lands. -.-

• Liker 1
Gjest "gjest"
Skrevet

Bitterpikkene skjønner ikke at dette ikke er kvinner som ellers ville ha vært barnløse hele sitt liv. De tror at dette truer makten deres over slike kvinner (offer). Så i stedet importerer de ofre fra utlandet og klager over at feminismen er gått for langt her til lands. -.-

Vel, ikke sikkert de ville vært barnløse ellers, men da hadde de jo kanskje "lurt" en fyr til å bli far, og da er man jo like langt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

....

Det alle disse undersøkelsene sier er at når en "perfekt", "feilfri" familie ikke fungerer lenger så går det ut over barna. Det bekrefter bare at barn har det best når de slipper å gå gjennom en skilsmisse og kranglevorne foreldre som utnytter barna for å såre den ene forelderen. Altså bekrefter det bare det faktum at barn har det best når de vokser opp med en singel mor. Takk! ;)

Haha, genialt! Morsomt når noen faktisk argumenterer godt! ;)

Dette må undersøkes! Men det må bli litt senere, nå må jeg løpe her...

Noen kvinner ønsker bare ikke menn i sine liv. Hvorfor skal de da være avhengige av dem for å kunne få barn?

Jeg mener det er feil, men det er min mening. Jeg ville aldri vært foruten begge mine foreldre, de har vært en fantastisk berikelse for meg. Begge to, de har hver sine roller.

Hva som er vanlig og ikke vanlig i dette rare samfunnet er egentlig ikke så viktig for meg. Det viktigste er at jeg gir det alle de samme forutsetningene jeg en gang fikk - om ikke bedre. :)

Skrevet

Vel, ikke sikkert de ville vært barnløse ellers, men da hadde de jo kanskje "lurt" en fyr til å bli far, og da er man jo like langt.

Hvor får kvinner disse ideene om at de har krav på å reprodusere seg?

Gjest "gjest"
Skrevet

Hvor får kvinner disse ideene om at de har krav på å reprodusere seg?

Ligger i mange mennesker det, ikke bare kvinner.

• Liker 1
Gjest _Blomsten_
Skrevet

Er vel ikke det at man har krav på å reprodusere seg, men så lenge man har muligheten så hvorfor ikke benytte seg av den. Barnet har det i hvertfall bedre med å vokse opp med kun en mor hvis alternativet er en bitterpikk til far.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...