Gå til innhold

Fortsatt singel - Danmark neste..

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er ingen menneskerett å få barn. Jeg skjønner ikke hvorfor det skal gjøres til en kvinnerett.

Men det er en menneskerett å få bære frem når man er gravid.

Det er også en menneskerett å ikke bli diskriminert. Når man gir enkelte kvinner medisinsk behandling men nekter enkelte andre kvinner den samme behandling basert på sivil status så er det diskriminering.

I Danmark, Sverige, Finland, Storbritannia, m.fl. naboland, er det lov for single kvinner å få assistert befruktning på lik linje med andre kvinner. Det er bare her i Norge som vi diskriminerer. Vi er så bakoverstreberske...

Det er på tide å gjøre noe med denne diskrimineringen nå!

Anonym poster: cf66747192eba1cf2b9f9b60d29d6b64

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Gjest _Blomsten_
Skrevet

haha jo kanskje det. Men hvis vi bare får sønner så får vi jo ikke barnebarn :( Så det kan vi ikke ha noe av.

Med dagens teknologi blir det lett å få jente.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ingen menneskerett å få barn. Barn er et naturlig resultat av et forhold mellom mann og kvinne. Sånn er det med den saken.<br /><br /> Anonym poster: 533ad328752c6144214447b5627a9428

• Liker 2
Skrevet

Til AB som er uvitende;

Menn kan også få barn uten kvinner nå til dags.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men det er en menneskerett å få bære frem når man er gravid.

Det er også en menneskerett å ikke bli diskriminert. Når man gir enkelte kvinner medisinsk behandling men nekter enkelte andre kvinner den samme behandling basert på sivil status så er det diskriminering.

I Danmark, Sverige, Finland, Storbritannia, m.fl. naboland, er det lov for single kvinner å få assistert befruktning på lik linje med andre kvinner. Det er bare her i Norge som vi diskriminerer. Vi er så bakoverstreberske...

Det er på tide å gjøre noe med denne diskrimineringen nå!

Når et par får tilbud om assistert befruktning/prøverør, så er det fordi det foreligger medisinske årsaker til at paret ikke greier å få barn uten assistanse. En enslig som reiser til Danmark for å bli gravid har et annet utgangspunkt, ikke bare en annen sivilstatus.

Også heter det bakstreversk, ikke bakoverstreversk.<br /><br /> Anonym poster: 533ad328752c6144214447b5627a9428

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Til AB som er uvitende;

Menn kan også få barn uten kvinner nå til dags.

Tell me more.

Anonym poster: 322de30ff4cde72dacabec197ffd81cd

Skrevet

Tell me more.

Anonym poster: 322de30ff4cde72dacabec197ffd81cd

Gjennom surrogati kan single menn få barn, biologiske barn, uten at kvinner tar del i annet enn svangerskap og fødsel, mot betaling. Det er selvsagt mye dyrere enn å kjøpe seg sæd, naturlig nok, men mulighetene er altså veldig tilstede i dagens samfunn.

Skrevet

Nå er jeg ikke i en alder hvor befruktningsmuligheten 'nærmer seg en ende', men jeg ville absolutt alltid valgt å finne ei partner og la ungen i størst mulig grad ha lik samvær med både mor og far. Sæddonasjon fra ukjente vil jeg dermed utelukke uansett omstendigheter, men om det er til hjelp, så kan jeg fortelle at ein venninne av meg befruktet seg i utlandet for ikke så lenge siden. Det gikk vist greit for hennes del, så om du tar det valget så får jeg nok ønske at det går like greit for din del og.

Forøvrig må jeg tilføye som del av debatten over, at jeg heller ikke er så altfor begeistret for at donasjon kan foregå slik den kan i dag. Jeg synes det er forferdelig nok at et barn må vokse opp 'enslig' med ein forelder når den andre partnen dør eller hensynsløst fraskriver seg foreldreansvar, og da vil jeg naturlig nok ikke synes godt om et system som tillater at barn kan lovlig og bevisst bli født inn i et 'én-forelder-forhold'. Dette er selvsagt langt mer forsvarlig enn å lure folk til forelderskap, men ingen av dem støtter jeg egentlig om resultatet er et barn uten mulighet til kontakt med begge forelder.

Uansett, den debatten hører hjemme et anna sted, og jeg får ønske deg lykke til med å helst finne en partner, men også å bli mor på egenhånd om du tar det steget.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Kommer til å gjøre det når jeg nærmere meg 35 selv :)

Hva er problemet ditt egentlig? Du har jo hardnakket hånet alle menn som både har og ikke har hintet til at de kanskje burde få litt mer å si i spørsmålet om abort/ikke abort. Også bryr du deg faktisk ikke mer om det enn at du vurderer å oppdra uten en far i det hele tatt?

Da kan du iallefall i fremtiden droppe å prate om barnets beste, for det er tydeligvis ikke spesielt viktig for deg i det hele tatt.

Anonym poster: 2af0ea7ee874c1e3f0a1f8700b575289

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Forøvrig burde det vært ulovlig å få barn på denne måten hvis man ikke kan vise til at man er i et stabilt forhold. Denne muligheten tenker jeg er fin dersom et par ønsker seg barn, og far f.eks. ikke kan få det. At man vurderer det bare fordi man har lyst på barn selv er utrolig egoistisk!

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Da kan du iallefall i fremtiden droppe å prate om barnets beste, for det er tydeligvis ikke spesielt viktig for deg i det hele tatt.

Au contraire, hun har barnets beste i tankene. Barnet trenger aldri oppleve voksne som krangler, som kjefter på hverandre. Barnet trenger aldri oppleve skilsmisse (som er ganske vanlig i disse dager) og bli en kasteball mellom foreldre som bruker barnet som et våpen mot hverandre heller enn å virkelig tenke på barnets beste.

Barnet får i stedet et stabilt og godt hjem der barnet er ønsket og elsket siden lenge før det er født.

Er ikke det å tenke på barnets beste?

• Liker 5
Gjest _Blomsten_
Skrevet (endret)

Hva er problemet ditt egentlig? Du har jo hardnakket hånet alle menn som både har og ikke har hintet til at de kanskje burde få litt mer å si i spørsmålet om abort/ikke abort. Også bryr du deg faktisk ikke mer om det enn at du vurderer å oppdra uten en far i det hele tatt?

Jeg har jo råd til å oppdra et barn alene, det er det mange kvinner som ikke har og da blir det feil at mannen skal kunne frasi seg farskapet. Når jeg leser tråder som f.eks den om ufrivillig farskap får jeg bare mindre og mindre lyst på en mann. Dere sutrekopper har rett og slett gjort meg til feminist :takke:

Endret av _Blomsten_
  • Liker 4
Skrevet

Forøvrig burde det vært ulovlig å få barn på denne måten hvis man ikke kan vise til at man er i et stabilt forhold. Denne muligheten tenker jeg er fin dersom et par ønsker seg barn, og far f.eks. ikke kan få det. At man vurderer det bare fordi man har lyst på barn selv er utrolig egoistisk!

Av ren nysgjerrighet:

Hvordan tenker du at et slikt lovverk skulle håndheves, da? Tvangsabortering av fostre hos kvinner som har valgt denne løsningen? For per i dag er sæddonasjon for single kvinner kun lov i andre land enn Norge, og det er vel i overkant urealistisk å tro at man skal få endret andre lands lovverk ...

Og skal du da gjennomføre dette for kvinner som velger den overnevnte løsningen med å gå på byen og "tilfeldigvis" ha en one night stand som fører til en graviditet? En løsning mange velger fordi sæddonasjon blir for dyrt for dem. De får også barn som single, i mange tilfeller uten å kjenne til far og kunne gi et potensielt barn muligheten til kontakt med far.

• Liker 1
Skrevet

Au contraire, hun har barnets beste i tankene. Barnet trenger aldri oppleve voksne som krangler, som kjefter på hverandre. Barnet trenger aldri oppleve skilsmisse (som er ganske vanlig i disse dager) og bli en kasteball mellom foreldre som bruker barnet som et våpen mot hverandre heller enn å virkelig tenke på barnets beste.

Barnet får i stedet et stabilt og godt hjem der barnet er ønsket og elsket siden lenge før det er født.

Og hva får deg til å tro at hun aldri kommer til å surre seg borti et eller flere andre mannfolk i fremtiden?

Og dermed er den samme runddansen igang.

Eller mener du det er obligatorisk at kvinner som får slike barn aldri skal ha noe mer med mannfolk å gjøre?

• Liker 2
Skrevet

Om ønskelig, så er jeg villig til å inseminere og befrukte inntil 50 medlemmer her inne på KG. Dette er et spesielt tilbud som kun vil være tilgjengelig for medlemmer her inne og det vil ikke være tilgjengelig for ikke-medlemmer eller opportunister som registrerer seg etter at ryktet om mine tjenester begynner å florere blant den norske kvinnelige befolkning.

Det vil bli inngått en skriftlig kontrakt som er utarbeidet av min personlige advokat og prisen er 150 000 NOK per inseminasjon. Dette er noe dyrere enn hva man må betale i Danmark, men til gjengjeld kan jeg tilby overlegne gener som ikke vil kunne overgås av noen andre menn i verden i dag. Kjønn er valgfritt og om ønskelig kan jeg tilby flerfødsel.

Tilbudet er gyldig i 333 dager fra nå av.

:)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke å tenke på barnets beste. Det som er til barnets beste er å kjempe seg gjennom livet til man faktisk finner en man passer sammen med, samme hvor mye dritt man må tåle på veien, og først da vurdere barn. Det beste for barnet er en familie i harmoni.

Det slår meg at dere som argumenterer slik må ha hatt en kjip oppvekst selv. Her har dere all min sympati. Men det trenger ikke være slik. Dere kan gi deres barn de muligheter dere selv aldri fikk.

Til opplysning har jeg selv aldri hørt mine foreldre krangle, og de er den dag i dag gift (om enn blitt noe sære). Skilsmisse hadde jeg knapt hørt om før jeg flyttet til byen, og at barn ikke skulle få vokse opp med begge sine foreldre synes jeg er uhørt! For meg er det en utrolig trist tanke. Min far og min mor har vært utrolig viktige - på hver sin måte - for at jeg er der i dag.

Og hvor er jeg i dag? Jo, jeg lever et liv der alt er i orden, jeg har gode venner, god kontakt med familien, en karriære få kan drømme om, og gode livsvaner. Dette hadde aldri vært mulig uten oppmuntring fra begge mine foreldre, det er jeg sikker på. At de har hatt de tøft selv tviler jeg ikke på, men de deler synet på at bruk av kast av mennesker er en synd.

Jeg har iallefall lovet meg selv å gi mitt barn de samme forutsetningene jeg fikk. Om det forutsetter at jeg må lide litt på veien so be it.

Det fortjener intet mindre.

• Liker 4
Skrevet

Nei, det er ikke å tenke på barnets beste. Det som er til barnets beste er å kjempe seg gjennom livet til man faktisk finner en man passer sammen med, samme hvor mye dritt man må tåle på veien, og først da vurdere barn. Det beste for barnet er en familie i harmoni.

Det slår meg at dere som argumenterer slik må ha hatt en kjip oppvekst selv. Her har dere all min sympati. Men det trenger ikke være slik. Dere kan gi deres barn de muligheter dere selv aldri fikk.

Til opplysning har jeg selv aldri hørt mine foreldre krangle, og de er den dag i dag gift (om enn blitt noe sære). Skilsmisse hadde jeg knapt hørt om før jeg flyttet til byen, og at barn ikke skulle få vokse opp med begge sine foreldre synes jeg er uhørt! For meg er det en utrolig trist tanke. Min far og min mor har vært utrolig viktige - på hver sin måte - for at jeg er der i dag.

Og hvor er jeg i dag? Jo, jeg lever et liv der alt er i orden, jeg har gode venner, god kontakt med familien, en karriære få kan drømme om, og gode livsvaner. Dette hadde aldri vært mulig uten oppmuntring fra begge mine foreldre, det er jeg sikker på. At de har hatt de tøft selv tviler jeg ikke på, men de deler synet på at bruk av kast av mennesker er en synd.

Jeg har iallefall lovet meg selv å gi mitt barn de samme forutsetningene jeg fikk. Om det forutsetter at jeg må lide litt på veien so be it.

Nå har jo dette sporet litt av fra tema, men det får bare være. For hva gjør du, da, dersom du finner en partner å få dette barnet med, får barn, og så finner den samme partneren ut at dette ikke var livet hun/han vil leve, og drar? Da sitter du der, med et liv som ikke ble som du forutså, ikke ble som du ønsket, og de forutsetningene du ville gi barnet er ikke lenger der. Hva da?

Samfunnet og verden er i endring. Det er ikke lenger slik at kjernefamilie er svaret for alle. Dessverre, eller heldigvis, det kommer an på hvem du spør.

Du synes å trakte etter et liv som var det vanligste for 40 + år siden, og jeg er på mange måter enig med deg. Samtidig ER det ikke sånn lenger. I dag er det slik at de aller fleste kan klare seg økonomisk og sosialt som enslige, hvilket gjør terskelen for samlivsbrudd og det å være aleneforelder lavere. Dermed øker også ønsket om å reprodusere seg, til tross for at de tradisjonelle forutsetningene ikke er til stedet. I dag har man valg man ikke hadde for bare 15-20 år siden, på godt og vondt. Dermed får vi flere forskjellige typer familier.

• Liker 3
Skrevet

Jeez. Man trenger da ikke å ha hatt en forferdelig oppvekst selv om man kun har hatt én forelder.

Jeg lever OGSÅ et liv der alt er i orden, jeg har gode venner, god kontakt med familien, en karriære få kan drømme om, og gode livsvaner. Og det til tross for et distansert forhold til mine foreldre.

Få hodet ut av boksen, kvinne!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I dag har man valg man ikke hadde for bare 15-20 år siden, på godt og vondt. Dermed får vi flere forskjellige typer familier.

*ahem* *kremt*

;)

Men det er mindre tabu å være singel kvinne med barn i dag. Derfor er det færre som føler skam for å ta det valget nå.

Gjest "gjest"
Skrevet

Selvfølgelig vil en større andel menn bli valgt bort. Men det viktigste her er at kvinner kan bli mødre som singel, noe menn ikke kan. Menn flest vil etterhvert bli statister i foreldrerollen og barn vil vokse opp til å se på menn som noe som ikke hører familien til. Ganske skremmende. Jeg håper hvertfall denne ordningen blir fjernet etterhvert. ser ingen grunn til at signle kvinner skal få barn.

Anonym poster: d02841f801c5d53641bada8397eb2dad

Men single kvinner kan få barn på så mange vis og det her er vel likere enn å lure en fyr (som vil bruke kondom alikvel, antageligvis), noe dere menn også er så redde for.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...