Gjest _Blomsten_ Skrevet 5. august 2012 #41 Skrevet 5. august 2012 *ahem* *kremt* Men det er mindre tabu å være singel kvinne med barn i dag. Derfor er det færre som føler skam for å ta det valget nå. Anonym poster: cf66747192eba1cf2b9f9b60d29d6b64 Og det er bra, for det er ingenting å skamme seg over heller. 3
AnonymBruker Skrevet 6. august 2012 #42 Skrevet 6. august 2012 Nå har jo dette sporet litt av fra tema, men det får bare være. For hva gjør du, da, dersom du finner en partner å få dette barnet med, får barn, og så finner den samme partneren ut at dette ikke var livet hun/han vil leve, og drar? Da sitter du der, med et liv som ikke ble som du forutså, ikke ble som du ønsket, og de forutsetningene du ville gi barnet er ikke lenger der. Hva da? Samfunnet og verden er i endring. Det er ikke lenger slik at kjernefamilie er svaret for alle. Dessverre, eller heldigvis, det kommer an på hvem du spør. Du synes å trakte etter et liv som var det vanligste for 40 + år siden, og jeg er på mange måter enig med deg. Samtidig ER det ikke sånn lenger. I dag er det slik at de aller fleste kan klare seg økonomisk og sosialt som enslige, hvilket gjør terskelen for samlivsbrudd og det å være aleneforelder lavere. Dermed øker også ønsket om å reprodusere seg, til tross for at de tradisjonelle forutsetningene ikke er til stedet. I dag har man valg man ikke hadde for bare 15-20 år siden, på godt og vondt. Dermed får vi flere forskjellige typer familier. Nei, at det nødvendigvis blir slik at man får en familie i harmoni må man jo bare håpe på. Men man skylder barnet å prøve. At samfunnet er skakkjørt forøvrig er jo ikke grunn god nok. Det er lov å gjøre sitt for at verden blir et litt bedre sted, og ikke bare forvente at andre skal gjøre det for seg. Forøvrig synes jeg ikke bare det å ønske seg barn en god nok grunn til å få det. Anonym poster: 2af0ea7ee874c1e3f0a1f8700b575289
AnonymBruker Skrevet 6. august 2012 #43 Skrevet 6. august 2012 Og det er bra, for det er ingenting å skamme seg over heller. Tenker du det samme om menn som adopterer og nekter barnet en mor? Anonym poster: 2af0ea7ee874c1e3f0a1f8700b575289
AnonymBruker Skrevet 6. august 2012 #44 Skrevet 6. august 2012 Tenker du det samme om menn som adopterer og nekter barnet en mor? Det gjør FrP i alle fall. Frp støtter enslig adoptivpappa - Jeg synes dette er flott, sier Frps familiepolitiske talsmann Ulf Erik Knudsen. Han gir sin fulle støtte til «Andrè», den første enslige mannen i Norge som er godkjent som adoptivpappa. - Jeg går ut fra at dette er en mann som er flink på dette området. Når man først har åpnet for at enslige kvinner får adoptere, så er det en selvfølge at også menn får gjøre det, sier Knudsen, som er medlem av Stortingets familiekomité. Diskriminering Det er derfor historisk at en enslig pappa er godkjent for utenlandsadopsjon. - Det er mange menn som er minst like flinke omsorgspersoner som kvinner. Gjennom min jobb i Stortingets familiekomité kommer jeg i kontakt med veldig engasjerte fedre, og jeg kjenner også engasjerte fedre personlig. Da synes jeg det er en selvfølge at de blir vurdert på lik linje med kvinner, sier Knudsen. kilde: http://pub.nettavise...ticle312954.ece Merkelig dette. Så snart det gjelder menn så er høyresiden så støtter høyresiden opp om det men så snart det gjelder kvinner så sutrer de og blir små bitterkukker. Merkelig. Anonym poster: cf66747192eba1cf2b9f9b60d29d6b64 1
Silfen Skrevet 6. august 2012 #45 Skrevet 6. august 2012 Tenker du det samme om menn som adopterer og nekter barnet en mor? Anonym poster: 2af0ea7ee874c1e3f0a1f8700b575289 Nå kan ikke menn adoptere enslig i Norge, like lite som enslige kvinner kan. Eller, det er mulig, men når adoptivlandene sier nei så er mulighetene små. Men en far er like god som en mor. En enslig far er like god som en enslig mor. Kjønn har ingenting å si for omsorgsevnene.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2012 #46 Skrevet 6. august 2012 Nå kan ikke menn adoptere enslig i Norge, like lite som enslige kvinner kan. Eller, det er mulig, men når adoptivlandene sier nei så er mulighetene små. Men en far er like god som en mor. En enslig far er like god som en enslig mor. Kjønn har ingenting å si for omsorgsevnene. Nei, forskjellen er bare at ved å dra til Danmark kan mor bli mor uten en far, mens far er helt prisgitt å finne en mor som lar han få bli far. For å være helt ærlig synes jeg det er trist at vi strever sånn for å bli helt uavhengige av hverandre. Det må jo være noe forferdelig galt i dagens samfunn når vi ikke lenger orker å inngå langvarige relasjoner med de av det motsatte kjønn. Om man ikke klarer det, er det ikke da også et reellt spørsmål å stille om man kan sies å være godt nok skikket til å oppdra et barn? Anonym poster: 2af0ea7ee874c1e3f0a1f8700b575289 1
Silfen Skrevet 6. august 2012 #47 Skrevet 6. august 2012 Nei, forskjellen er bare at ved å dra til Danmark kan mor bli mor uten en far, mens far er helt prisgitt å finne en mor som lar han få bli far. Nei, det er han ikke. 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2012 #48 Skrevet 6. august 2012 Nei, det er han ikke. Ikke? Uansett, poenget mitt var vel heller det at vi burde gå litt i oss selv og prøve å finne årsaken til at vi ikke fungerer i forhold med andre, fremfor å la egoismen ta overhånd og bare skaffe oss en unge fordi det har vi lyst på selv. Anonym poster: 2af0ea7ee874c1e3f0a1f8700b575289
AnonymBruker Skrevet 6. august 2012 #49 Skrevet 6. august 2012 Nei, det er han ikke. Ikke? Uansett, poenget mitt var vel heller det at vi burde gå litt i oss selv og prøve å finne årsaken til at vi ikke fungerer i forhold med andre, fremfor å la egoismen ta overhånd og bare skaffe oss en unge fordi det har vi lyst på selv. Anonym poster: 2af0ea7ee874c1e3f0a1f8700b575289
Silfen Skrevet 6. august 2012 #50 Skrevet 6. august 2012 Ikke fungerer i forhold? Har du tenkt på at noen ikke engang vurderes av andre for forhold? Det er ikke alle gitt å bare plystre i øst og vest og så renner det inn med beilere. Dessuten; det er programmert i de fleste av oss å ønske oss barn. Du mener vi skal gå mot naturen. Det er ikke naturlig å leve i en kjernefamilie mer enn det er å få barn alene. 3
Gjest BM2 Skrevet 6. august 2012 #51 Skrevet 6. august 2012 Så du tror at på sikt så kommer kvinner til å droppe menn og heller dra til danmark? Tror? Den utviklingen er jo overtydelig allerede! Et lass med unger som mødrene mente ikke fortjente en far...
Gjest BM2 Skrevet 6. august 2012 #52 Skrevet 6. august 2012 Til AB som er uvitende; Menn kan også få barn uten kvinner nå til dags. Hvordan?
Gjest BM2 Skrevet 6. august 2012 #54 Skrevet 6. august 2012 Ja, hvorfor ikke? Vi velger jo den beste løsningen Stakkars barn som må vokse opp med en så egoistisk mannshatende trofebarnsøkende mor som deg... 2
Gjest BM2 Skrevet 6. august 2012 #55 Skrevet 6. august 2012 Au contraire, hun har barnets beste i tankene. Barnet trenger aldri oppleve voksne som krangler, som kjefter på hverandre. Barnet trenger aldri oppleve skilsmisse (som er ganske vanlig i disse dager) og bli en kasteball mellom foreldre som bruker barnet som et våpen mot hverandre heller enn å virkelig tenke på barnets beste. Barnet får i stedet et stabilt og godt hjem der barnet er ønsket og elsket siden lenge før det er født. Er ikke det å tenke på barnets beste? Anonym poster: cf66747192eba1cf2b9f9b60d29d6b64 Jeg har vokst opp med min mor. Jeg synes det er trist at hun ikke valgte abort. Det tror jeg hadde vært det beste for meg. Å vokse opp i et slikt mannshatende hjem har ikke vært lett for å si det pent. 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2012 #56 Skrevet 6. august 2012 Stakkars barn som må vokse opp med en så egoistisk mannshatende trofebarnsøkende mor som deg... herregud, du er så utrolig bitter BM2, den bitterheten må jo være veldig vond å bære på, noen av det kvinnelige kjønn må jo ha såret deg skikkelig Anonym poster: 2f9504659ae9f4bbdeb992338e6167ed 3
AnonymBruker Skrevet 6. august 2012 #57 Skrevet 6. august 2012 Stakkars barn som må vokse opp med en så egoistisk mannshatende trofebarnsøkende mor som deg... Heldige barn som vokser opp i en familie der de er ønsket fra første stund og får det bedre enn i en mor-far-barn-familie. Enlige mødre gør det godt Adoptivbørn med enlige mødre klarer sig bedre, end hvis de var kommet til en familie med en mor og en far kilde: http://sondagsavisen...r-det-godt.aspx Børn af singlekvinder er velfungerende Undersøgelsen viser, at både singlemødrene og de lesbiske mødre er dybere følelsesmæssigt engageret i deres børn, og de udviser mindre ængstelse for at miste den følelsesmæssige kontakt til børnene end mødrene fra traditionelle parforhold. Denne forskel kan ikke forklares med, at de traditionelle mødre har flere børn og derfor mindre tid til det enkelte barn. Singlemødre oplever færre alvorlige uoverensstemmelser med deres børn og opdrager dem mere konsekvent end lesbiske og traditionelle mødre. kilde: http://www.danfert.d...fungerende.aspx Anonym poster: cf66747192eba1cf2b9f9b60d29d6b64 1
Gjest BM2 Skrevet 6. august 2012 #58 Skrevet 6. august 2012 Og det er bra, for det er ingenting å skamme seg over heller. Jeg anser alle disse kvinner som forkastelige egoister totalt uten evne til å sette seg inn i barnets beste. Jeg møter dem med forakt alle som en. De bør virkelig langskjemmes! Dessverre tror jeg ikke disse kvinnene har sjelsevner som gjør dem istand til å føle skam. Deres oppblåste ego kommer i veien. Å skaffe seg Trofeungen en skal vise frem er viktigere en alt... 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2012 #59 Skrevet 6. august 2012 Ikke fungerer i forhold? Har du tenkt på at noen ikke engang vurderes av andre for forhold? Det er ikke alle gitt å bare plystre i øst og vest og så renner det inn med beilere. Dessuten; det er programmert i de fleste av oss å ønske oss barn. Du mener vi skal gå mot naturen. Det er ikke naturlig å leve i en kjernefamilie mer enn det er å få barn alene. Er det naturen som har gjort at man kan dra til Danmark og få seg barn? Jeg er singel selv jeg, sliter med å finne noen, og åra går. Men bare det at jeg har lyst på barn holder såvisst ikke. Synes du virkelig ikke du det fortjener å ha både en mor og en far? Jeg dør heller enslig enn å rote til et annet menneskes liv bare fordi det gagnet mitt eget lille ego. Anonym poster: 2af0ea7ee874c1e3f0a1f8700b575289 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2012 #60 Skrevet 6. august 2012 Jeg anser alle disse kvinner som forkastelige egoister totalt uten evne til å sette seg inn i barnets beste. Jeg møter dem med forakt alle som en. De bør virkelig langskjemmes! Dessverre tror jeg ikke disse kvinnene har sjelsevner som gjør dem istand til å føle skam. Deres oppblåste ego kommer i veien. Å skaffe seg Trofeungen en skal vise frem er viktigere en alt... ja, forakt har du nok av, nok av til alle verdens kvinner ser det ut til Anonym poster: 2f9504659ae9f4bbdeb992338e6167ed 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå