Gå til innhold

Hva irriterer deg mest?


Thalassos

Anbefalte innlegg

Gjest Badebuksa

De sier det fordi det er dialekten deres. Det blir som å spørre hvorfor noen sier "æ" istedenfor "jeg". Skriftlig blir det selvsagt noe helt annet, men det er ikke uvanlig at det sniker seg inn litt dialekt når man bruker et muntlig språk, slik som på forum og lignende.

Okke som, teit høres det ut.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det irriterer meg om en ved middagsbordet samtidig som h*n spiser leser avisen, eller skrur på tv, eller skal snakke i telefonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Crow

Det er en ting som får meg til å gå av skaftet.

F.eks i dag: Jeg ringte noen for å avklare noe. Jeg var høflig, blid og ba pent om hjelp. Tilbake fikk jeg kjeft så det sang i røret. Da mister jeg tålmodigheten. Det er for f**n ikke min feil at du ikke leser bestillingen min, men bare forholder deg til halvparten. Selv om jeg er sliten, hodet koker og jeg sitter på ufrivillig overtid er jeg hyggelig når jeg ringer for å forsøke å rydde opp i det. Ikke SKRIK til meg!

Det gjelder forsåvidt andre også som ikke kan snakke på en høflig lavmålt måte om vi er uenige. Folk som kommer springende og skal "ta meg" fordi jeg er uenig får se en helt annen side av meg. Jeg er hyggelig så lenge du er det, og ikke et sekund lenger. Grrrr....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At folk svarer "samme for meg" eller "kanskje" når de blir spurt om noe. Det irriterer meg grønn å ikke ha noe konkret å forholde seg til :sur:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterer meg at folk må spørre meg om å ta avgjørelsene sine når det er det samme for meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ledninger, ting som er skrudd fast i pappembalasje hvor man må ha en spesial -skrutrekker de færreste har hjemme for å få opp faenskapen, tv lisens, pappkartonger med plastkork som gjør at det tar unødvendig lang tid å brette, skylle og stappe for å værne miljøet, de klisterlappene som ligger mellom hver brunostskive, støvsugere som velter, stå i kø, folk som går sakte foran meg når jeg vil forbi, reklame på tv, bettervissere på alt, og sist men ikke minst- de gamle bind-og ob reklamene som gikk på tv.. og kjøleskap som bråker...for å nevne noe..og mygg...de er ganske irritrenede de og..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som ->

  • Ikke bruker stor bokstav i starten av en setning, ser så rotete ut.
  • Ikke vet hva avsnitt er for noe.
  • Må lage lyder bare for å lage lyder (med beina, penn o.l.)
  • Ikke gidder å løfte beina de ekstra 2mm, og dermed lager en jævlig subbelyd når de går.
  • Ikke bruker blinklys i rundkjøringer.
  • Ligger i venstrefelte når det klart skal brukes som et forbikjøringsfelt (tenker på to felts motorveier)
  • Ligger 5-10 km under fartsgrensen, når det er et utmerket føre til å hvertfall holde fartsgrensen.
  • Ikke yter sitt beste når de er på jobb.
  • Skriver med dialekt i tekstmeldinger eller på forum o.l.

Det er vel noen av de tingene som jeg kom på akkurat nå.

Har ikke lest hva dere andre har skrevete, pga jeg vil tro jeg vil få enda mer å irritere meg over. Vil heller være lykkelig uviten =)

skriver ikke du med dialekt? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Har kanskje klaget på det før.

Men hva er mener folk når de skriver _tekst_ ?

Vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til det folk skriver da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unger som skriker/bråker, og enda mer foreldrene som ikke gjør et slag for å forhindre det! Tvertimot, de synes visst bare det er morsomt!

Syklister på fortauet der det er sykkelfelt ved siden av! Åh, jeg har lyst til å presse dem vekk fra fortauet! Men jeg rekker ikke å reagere...

De som røyker rett i nærheten av meg! Også hasjrøyk, det er en ekkel kvalmende lukt.

Folk som går sakte og sperrer veien!

Folk som har andre analfabeter som rettskrivingsnorm, og spesielt de som legger mellomrom foran tegn!

Masse vås på nettsider som gjør dem unødvendig tunge å laste!

Å måtte betale for ting jeg verken trenger eller ønsker eller kan bruke! Som feks avanserte funksjoner på mobiltelefon, eller at kabeltv er inkludert i husleien! Jeg vil ikke ha tv!

At frmaer og offentlige kontorer ikke svarer på eposthenvendelser!

At jeg blir så lett revet med!

At klærne jeg liker, blir slitt og jeg ikke finner maken i butikken, mens klær jeg ikke liker, blir liggende i skuffer og skap i påvente av å aldri bli brukt!

At vanlig mat blir fortrengt av fancy produkter med kårny navn i dagligvarebutikkene, og at det som ser ut som stort utvalg, er det samme i forskjellige innpakninger!

At potetgull ikke lenger er spiselig, fordi det er laget med sunn olje! Man spiser ikke potetgull fordi det er sunt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kanskje klaget på det før.

Men hva er mener folk når de skriver _tekst_ ?

Vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til det folk skriver da...

Det er for å symbolisere _understreket_ tekst. Kursiv kan forresten markeres /slik/ og *fet* skrift får asterisker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er for å symbolisere _understreket_ tekst. Kursiv kan forresten markeres /slik/ og *fet* skrift får asterisker.

Takk, men jeg synes at når man faktisk har mulighet å skrive det med understrek og kursiv, så burde man gjøre det.

Men greit å vite.

Endret av -Leon-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

folk som ikke innser hva det er å leve med dysleksi og tillater seg å rette på andre.

Kan de ikke styre i Språk -delen av forumet?

Tror de virkelig vi bare tuller når vi skriver feil??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

folk som ikke innser hva det er å leve med dysleksi og tillater seg å rette på andre.

Kan de ikke styre i Språk -delen av forumet?

Tror de virkelig vi bare tuller når vi skriver feil??

Nå er det ikke dyslektikere *jeg* er irritert på. Og du skriver jo riktig! Jeg nekter å tro at halvparten av mine facebookvenner har dysleksi! De surrer ikke med p og b og q og d; det er isteden et mønster av bisarre skrivefeil som brer seg, og ingen ser ut til å bry seg. Bare jeg. :rodme:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener de? :klo:

Og er dette de samme folka som sier "jeg blir å begynne på skolen i morgen"?

Åh, det er sikkert de samme som sier "jeg har lyst hjem" eller "jeg har lyst ut"... Du kan ikke bare kutte ut tre av ordene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 2 uker senere...

- Når en eneste person på magisk vis klarer å blokkere hele fortauet, og i tillegg er helt usannsynlig treg. Hva med å flytte føttene dine 20 cm til høyre eller venstre, så hadde vi alle vært lykkeligere,hæ?

- Folk som klager over været. Rett og slett fordi det er totalt bortkastet tid.

Ellers så er det faktisk ikke noe sånn spesielt som irriterer meg. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boommpiiibommoppp byggmaker reklamene på radioen.

Jeg haaatter alle de reklamesnuttene. De er så jævla irriterende å høre på og ikke er de morsom heller.

Det har uten tvil motsatt virkning på meg, handler aldri der.

Jeg har lyst å kaldkvele fyren som har kommet på det idiotiske slagordet... Faens fyr!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...