Gå til innhold

Å bli far mot sin vilje (ny vinkling)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mister troen på den kvinnelige delen av befolkningen? Vi sitter ikke akurat å lager disse reglene heller da. Synes mye av dette er helt på trynet selv, men det er faktisk de folkevalgte på stortinget bestemmer alt dette.

Jeg sikter til mange av holdningene og kutymen som hersker på forumet, spesielt i debatter som går på kjønnsroller. Da er det liksom om å gjøre å være kvassest mulig, misforstå alt i motpartens ('motstanderens') disfavør og generelt bidra til å skape en kvalm stemning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil man ha barn og ikke en kvinne, bruk surrogat. Alt kan ordnes, også for kvinnefiender.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "gjest"

Synes egentlig mennene i denne tråden har argumentert godt jeg. Så vidt jeg har kunne se har INGEN av dem argumentert for at kondomer er en uting, alikevel er det dette omtrent samtlige kvinner har repetert til det kjedsommelige. Kan vi ikke diskutere prinsippene? - spør menenne, "nei, tre på kondom, håp at den holder og hold forøvrig kjeft" sier kvinnene (iallefall noen her).

Anonym poster: 1156807117ee5631d6f3029d6a3e7312

Da må du lese tråden på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du lese tråden på nytt.

Du fant en setning i alt det jeg skrev hvor jeg kanskje kan ha tatt feil, og kommenterer kun den. Med en setning. Og uten en eneste konstruktiv tilleggsopplysning.

Var innlegget mitt virkelig ikke verdt mer?

Anonym poster: 1156807117ee5631d6f3029d6a3e7312

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Blomsten_

Du fant en setning i alt det jeg skrev hvor jeg kanskje kan ha tatt feil, og kommenterer kun den. Med en setning. Og uten en eneste konstruktiv tilleggsopplysning.

Var innlegget mitt virkelig ikke verdt mer?

Anonym poster: 1156807117ee5631d6f3029d6a3e7312

Hvordan kan dere forvente konstruktive tilbakemeldinger i en tråd som handler om at dere vil kunne pule rundt uten å måtte ta ansvar for konsekvensene?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes egentlig mennene i denne tråden har argumentert godt jeg. Så vidt jeg har kunne se har INGEN av dem argumentert for at kondomer er en uting, alikevel er det dette omtrent samtlige kvinner har repetert til det kjedsommelige. Kan vi ikke diskutere prinsippene? - spør menenne, "nei, tre på kondom, håp at den holder og hold forøvrig kjeft" sier kvinnene (iallefall noen her).

Det jeg har lagt merke til er at ikke en eneste gang har ordet familie blitt brukt i denne tråden, eller i de andre med samme tema. Temaet blir veldig fort meg, meg og mere meg - min kropp, mine rettigheter, min frihet, min mitt og ditt. Hva skjedde med vårt? Hva skjedde med vi? Hva skjedde med oss?

Jeg er en fyr som har et utrolig stort ønske om å bli far, kanskje det tilogmed er det fremste. Men som har opplevd noen svik, og hørt om så mye dritt at jeg har blitt veldig forsiktig med kvinner.

Spørsmålet er jo ikke om jeg vil ha barn, men om jeg finner ei jeg vil ha det med. Ei som jeg ser for meg en fremtid med. Som jeg kan oppdra barn med, dele fritid og tanker med, ei som beriker meg som jeg beriker henne.

Bare slik vil jeg ha barn, tenker jeg. Alt annet blir feil. Jeg ønsker mitt barn alt det beste i verden, og to foreldre som faktisk tok seg bryet med å finne ut om de passet sammen synes jeg faktisk det har krav på. Men jeg er livredd at ting skal skjære seg, for dere har jo i realiteten all makt. Møter jeg feil jente så kan hun ødelegge hele denne drømmen fullstendig, og det er en av grunnene til at jeg nesten aldri har hatt sex. Nå begynner årene å komme også, og har opplevd å bli dumpet ved et par anledninger pga. manglende erfaring...

Det jeg da synes er litt vondt, er å lese tråder som dette. Her skrikes det "jammen, meg da?" annenhver gang, og når barnet blir trukket frem er det som regel for å fremme sine egne synspunkter. Jeg forstår kvinner veldig godt jeg, og jeg forstår mennene. Men temaet, som egentlig er et veldig vanskelig og spennende et, drukner jo helt.

Det dere må forstå er at verden ikke fremstår lik for kvinner og menn. Kvinner omgås stort sett kvinner, og hører stort sett kvinners versjon av problemene. Hos menn er det motsatt. Vi har også ulik biologi, og samfunnet forventer forskjellige ting av oss. Ergo forbereder vi oss på forskjellige ting. Særlig utslag gjør dette kanskje på f.eks. graviditeten, som dere kvinner har brukt omtrent hele livet på å gjøre dere tanker om, men som menn kanskje knapt har tenkt på. Kanskje er det derfor vi ikke helt forstår dette med å binde seg til fosteret, og på å se forskjellen mellom å avbryte et svangerskap tidlig og å ikke bli unnfanget i det hele tatt. Rent rasjonelt er det iallefall vanskelig å se forskjellen.

Men her er det viktig at dere kvinner er tydelige, og ikke bare kommer med hånlige bemerkninger men konstruktivt forklarer hvorfor dere tenker som dere gjør. "Sånn er det bare" er ikke et godt argument, og det vil ikke gjøre oss menn det grann mer opplyst, så da er vi like langt.

Forøvrig håper jeg alle her får leve lykkelig alle sine dager. =)

Anonym poster: 1156807117ee5631d6f3029d6a3e7312

Du kommer med mye interessant, og for de aller, aller fleste kvinner så handler det også om finne en de vil dele livet med og få barn med. De færreste kvinner vil lure på mannen et barn. Temaet i denne tråden er dog "Å bli far mot sin vilje". Man snakker om tilfeller der man har sex og kvinnen blir gravid, men mannen vil ikke bli far til dette barnet. Sexen har gjerne foregått uten at mannen har brydd seg om å bruke kondom, og kanskje p-pillen ikke fungerer. Spørsmålet er da hvilke rettigheter far skal ha, og hvilke krav skal stilles til ham?

Din situasjon er derfor annerledes en temaet i tråden.

Du har nok også et viktig poeng når du skriver at dette er noe mange (men langt fra alle) kvinner har tenkt en del på. Ikke så rart siden man allerede tidlig i tenårene får mensen og kroppen blir klar til å bære fram barn. For å unngå uønskede barn må man tenke på prevensjon - og hva gjør man hvis prevensjonen ikke fungerer? Hvor mange ganger har man ikke vært redd for å se to streker på graviditetstesten, eller man har tatt en angrepille fordi man ikke er sikker på om man var tilstrekkelig beskyttet da man hadde sex? Blir man gravid har det stor påvirkning på både kropp og livsførsel, og velger man abort, så tar man faktisk et liv. Derfor er det ikke så rart at mange har tenkt gjennom dette - dog vet man aldri hvordan man vil reagere når man først kommer i en slik situasjon.

Kanskje også menn burde tenke mer over konsekvensene av å ikke bruke beskyttelse, f.eks. graviditet og mulig farsskap.

Du skriver at du rent rasjonelt synes det er vanskelig å se forskjellen mellom å avbryte et svangerskap tidlig, og det å ikke bli unnfanget i det hele tatt. Akkurat der er jeg svært uenig. Hvordan kan man ikke se forskjellen? Prøv å sette deg inn i kvinnens ståsted.

Ingen unnfangelse - alt er som før, ingen endringer skjer i kroppen, ingen hormonelle endringer og man kan spise/drikke og fortsette livsførsel som tidligere.

Graviditet - to alternativer.

1. Bære fram barnet, med alt det innebærer. Man har et liv som vokser inni en og er helt avhengig av en. Man tar ikke liv.

1. Abort, ta et liv som vokser inni deg. Har man blitt gravid endrer kroppen seg. Det er hormoner i sving som kan gjøre at man tenker annerledes enn man ellers ville gjort.

I Norge brukes hovedsakelig to abortmetoder: Kirurgisk og medisinsk.

Et kirurgisk abortinngrep gjøres i narkose. Først bruker man instrumenter for å utvide åpningen i livmorhalsen. Så setter man inn et sug og suger ut embryo og morkake, som havner i en glasskolbe. Inngrepet tar ca. fem minutter. Man ønsker vanligvis ikke å gjøre abortinngrepet før svangerskapsuke sju, fordi komplikasjonsrisikoen er noe høyere i tiden før dette.

Abort kan også framprovoseres med legemidler. Dette er mest effektivt tidlig i svangerskapet, og brukes helst ikke etter ni fullgåtte svangerskapsuker. Kvinnen møter på sykehuset, tar noen tabletter av stoffet mifepriston (Mifegyne), og drar hjem. To døgn seinere kommer hun tilbake. Da settes det et stoff (prostaglandiner) i skjeden for å sette i gang rier. I løpet av 8 timer har 96% av pasientene abortert. Hvis denne metoden mislykkes, gjør man kirurgisk abort.

Hvilken abortmetode som brukes varierer mellom de ulike sykehusene i Norge. I alt er det et økende antall medikamentelle aborter. I 2007 ble totalt 45,3 prosent utført med medikamenter alene.

http://no.wikipedia.org/wiki/Abort

Les også om provosert abort hos Store norske leksikon.

Abort er altså et inngrep, og det er innebærer en viss risiko. Hadde man aldri blitt gravid hadde man sluppet unna alt dette. Det er i en del tilfeller sterke følelser i tilknytning til det å ta abort, og noen kvinner føler skyld/skam ved abort. Det er langt fra alle som synes det er så enkelt å tenke på at man dreper et liv som vokser inni en og som kunne bli et friskt barn.

Ser du forskjellen på det å ta abort og det å aldri bli gravid nå?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan kan dere forvente konstruktive tilbakemeldinger i en tråd som handler om at dere vil kunne pule rundt uten å måtte ta ansvar for konsekvensene?

Hvorfor snakker du om dere med en gang? Hvorfor er dette en oss mot dere debatt for deg? Leste du egentlig innlegget mitt (#239)?

Jeg har nå hatt 3 sexpartnere i løpet av 3 tiår, er aldri på byen, og har aldri hatt noe lyst til å "pule rundt". Det eneste jeg vil er å få bli en god forelder i en god familie en dag, men jeg mener det ene forutsetter det andre.

Derfor er jeg faktisk helt prisgitt å møte ei som tenker på samme måte. Skulle jeg være så uheldig å møte ei som "lurer meg" for å selv bli mor, uten tanke for om vi måtte bli gode foreldre, så har jeg ingenting jeg skulle ha sagt. Det er det jeg - og de fleste menn her - reagerer på, slik jeg leser det.

Akkurat dette synes jeg det er rart at vi ikke blir enige om. Selvfølgelig skal man bruke kondom. Selvfølgelig skal man tenke føre var, og forhåpentligvis holder det. Men er man uheldig som mann, så står man alene.

Kan vi ikke diskutere prinsipper, og ikke sette allting opp mot hverandre? Hvordan verne oss mot mennesker som ikke vil oss noe godt - det er det det handler om. Enkelttilfeller, altså. Men det er viktig å tenke litt på de også, kanskje særlig innenfor dette temaet.

Jeg tror også det er viktig å ikke få svart-hvitt syn her. For dere kvinner er det å bli forlatt gravide et skrekk-scenario, og noe dere frykter. For oss menn er det å gjort til penge-slaver uten å få ta del i barnas oppvekst et skrekk-scenario. Vi frykter det samme, at drømmen om familieidyll for alltid skal knuses bare fordi vi var uheldige med partnervalg. Ser dere ikke det? Det er iallefall derfor jeg synes dette temaet er interessant.

Bare vær så snill å putt de mennene som skriver her i samme kategori som de mennene dere frykter og med rette misliker, så skal vi gjøre det samme. Klarer vi ikke det vil vi aldri kunne prate om ting som dette.

Anonym poster: 1156807117ee5631d6f3029d6a3e7312

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også det er viktig å ikke få svart-hvitt syn her. For dere kvinner er det å bli forlatt gravide et skrekk-scenario, og noe dere frykter. For oss menn er det å gjort til penge-slaver uten å få ta del i barnas oppvekst et skrekk-scenario. Vi frykter det samme, at drømmen om familieidyll for alltid skal knuses bare fordi vi var uheldige med partnervalg. Ser dere ikke det? Det er iallefall derfor jeg synes dette temaet er interessant.

Forskjellen er at man ikke hyler og skriker på fora om hvor urettfeigt det er og hvordan lover må endres og hvor jævlige mannfolkene er som forlater oss er.

Ting skjer som man frykter, man takler det og går videre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer med mye interessant, og for de aller, aller fleste kvinner så handler det også om finne en de vil dele livet med og få barn med. De færreste kvinner vil lure på mannen et barn. Temaet i denne tråden er dog "Å bli far mot sin vilje". Man snakker om tilfeller der man har sex og kvinnen blir gravid, men mannen vil ikke bli far til dette barnet. Sexen har gjerne foregått uten at mannen har brydd seg om å bruke kondom, og kanskje p-pillen ikke fungerer. Spørsmålet er da hvilke rettigheter far skal ha, og hvilke krav skal stilles til ham?

Din situasjon er derfor annerledes en temaet i tråden.

Du har nok også et viktig poeng når du skriver at dette er noe mange (men langt fra alle) kvinner har tenkt en del på. Ikke så rart siden man allerede tidlig i tenårene får mensen og kroppen blir klar til å bære fram barn. For å unngå uønskede barn må man tenke på prevensjon - og hva gjør man hvis prevensjonen ikke fungerer? Hvor mange ganger har man ikke vært redd for å se to streker på graviditetstesten, eller man har tatt en angrepille fordi man ikke er sikker på om man var tilstrekkelig beskyttet da man hadde sex? Blir man gravid har det stor påvirkning på både kropp og livsførsel, og velger man abort, så tar man faktisk et liv. Derfor er det ikke så rart at mange har tenkt gjennom dette - dog vet man aldri hvordan man vil reagere når man først kommer i en slik situasjon.

Kanskje også menn burde tenke mer over konsekvensene av å ikke bruke beskyttelse, f.eks. graviditet og mulig farsskap.

....

Ser du forskjellen på det å ta abort og det å aldri bli gravid nå?

Takk for et godt svar :)

Ja, jeg ser definitivt forskjellen for kvinnen. Det høres ikke noe hyggelig ut, og er ikke noe jeg ønsker noen. Jeg tenkte vel mer på det potensielle barnet, at det er litt vanskelig å se forskjellen på å ikke bli unnfanget eller ikke bli født. Men er er vi sikkert veldig forskjellige, og det respekterer jeg.

Det viser litt hvor vi kolliderer. Kanskje er nettopp dette at mange menn ikke har knyttet seg til graviditeten på samme måte som dere også litt av problemet. For oss begynner det jo i større grad når barnet først er født, og vi har tanker litt deretter.

Jeg er nok litt uerfaren også. Fikk aldri noe innput på dette i oppveksten, og har lite erfaring fra både forhold og sex. Så har jeg fylt livet med aktiviteter og karriære, og aldri egentlig tenkt så mye på dette. Men jeg synes det i bunn og grunn er veldig sårt, for mine drømmer om fremtiden er jo helt noen helt andre. Det føles også veldig kjipt å bli avskrevet som uansvarlig og mer eller mindre dum når jeg faktisk prøver å snakke med noen om det.

Anonym poster: 1156807117ee5631d6f3029d6a3e7312

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Blomsten_

Hvorfor snakker du om dere med en gang? Hvorfor er dette en oss mot dere debatt for deg? Leste du egentlig innlegget mitt (#239)?

Jeg har nå hatt 3 sexpartnere i løpet av 3 tiår, er aldri på byen, og har aldri hatt noe lyst til å "pule rundt". Det eneste jeg vil er å få bli en god forelder i en god familie en dag, men jeg mener det ene forutsetter det andre.

Derfor er jeg faktisk helt prisgitt å møte ei som tenker på samme måte. Skulle jeg være så uheldig å møte ei som "lurer meg" for å selv bli mor, uten tanke for om vi måtte bli gode foreldre, så har jeg ingenting jeg skulle ha sagt. Det er det jeg - og de fleste menn her - reagerer på, slik jeg leser det.

Akkurat dette synes jeg det er rart at vi ikke blir enige om. Selvfølgelig skal man bruke kondom. Selvfølgelig skal man tenke føre var, og forhåpentligvis holder det. Men er man uheldig som mann, så står man alene.

Kan vi ikke diskutere prinsipper, og ikke sette allting opp mot hverandre? Hvordan verne oss mot mennesker som ikke vil oss noe godt - det er det det handler om. Enkelttilfeller, altså. Men det er viktig å tenke litt på de også, kanskje særlig innenfor dette temaet.

Jeg tror også det er viktig å ikke få svart-hvitt syn her. For dere kvinner er det å bli forlatt gravide et skrekk-scenario, og noe dere frykter. For oss menn er det å gjort til penge-slaver uten å få ta del i barnas oppvekst et skrekk-scenario. Vi frykter det samme, at drømmen om familieidyll for alltid skal knuses bare fordi vi var uheldige med partnervalg. Ser dere ikke det? Det er iallefall derfor jeg synes dette temaet er interessant.

Bare vær så snill å putt de mennene som skriver her i samme kategori som de mennene dere frykter og med rette misliker, så skal vi gjøre det samme. Klarer vi ikke det vil vi aldri kunne prate om ting som dette.

Anonym poster: 1156807117ee5631d6f3029d6a3e7312

Jeg frykter ingen, men det er jo de mennene som skriver her jeg misliker og som jeg sikter til når jeg skriver "dere". Jeg er ikke redd for dere, jeg synes bare dere er irriterende stakkarslige :jepp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi

Du fant en setning i alt det jeg skrev hvor jeg kanskje kan ha tatt feil, og kommenterer kun den. Med en setning. Og uten en eneste konstruktiv tilleggsopplysning.

Var innlegget mitt virkelig ikke verdt mer?

Anonym poster: 1156807117ee5631d6f3029d6a3e7312

Den ene feilen er sakens hovedkjerne.

Istedenfor å tre på seg en kondom og holde kjeft, sitter altså disse mannfolka og suttrer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan dere forvente konstruktive tilbakemeldinger i en tråd som handler om at dere vil kunne pule rundt uten å måtte ta ansvar for konsekvensene?

helt enig!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en kvinne selv og er 99% enig! Er så lei av kvinner som utnytter sin posisjon og det å være gravid.

I 77% av tilfellene beholder kvinnen barnet i håp om å komme sammen med barnefaren noe som i seg selv er ufattelig egoistisk både for barnet og barnefaren. Om Mannen har ansvar har da ikke KVINNER noe ansvar?? Burde ikke hvert lov å føde et barn uten barnefarens samtykke sammen med visse unntak, og kommer selvfølgelig an på situasjonen . Jeg kjenner en person som lå med en kvinne en natt hvorav kondomen sprakk og uheldigvis ble hun gravid . Hva skjedde jo hun bestemte seg å ha barnet mot barnefarens vilje og han var absolutt ikke interessert i å ha noe med henne å gjøre . Å hun har brukt datteren sin så ofte hun har hatt muligheten til å komme i kontakt med barnefaren noe som irriterer meg mye . Ikke fordi det er denne situasjonen spesielt men generelt at kvinner er så egoistiske at de føder et barn som de bruker . Ikke alle men de fleste .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest _Blomsten_

Er en kvinne selv og er 99% enig! Er så lei av kvinner som utnytter sin posisjon og det å være gravid.

I 77% av tilfellene beholder kvinnen barnet i håp om å komme sammen med barnefaren noe som i seg selv er ufattelig egoistisk både for barnet og barnefaren. Om Mannen har ansvar har da ikke KVINNER noe ansvar?? Burde ikke hvert lov å føde et barn uten barnefarens samtykke sammen med visse unntak, og kommer selvfølgelig an på situasjonen . Jeg kjenner en person som lå med en kvinne en natt hvorav kondomen sprakk og uheldigvis ble hun gravid . Hva skjedde jo hun bestemte seg å ha barnet mot barnefarens vilje og han var absolutt ikke interessert i å ha noe med henne å gjøre . Å hun har brukt datteren sin så ofte hun har hatt muligheten til å komme i kontakt med barnefaren noe som irriterer meg mye . Ikke fordi det er denne situasjonen spesielt men generelt at kvinner er så egoistiske at de føder et barn som de bruker . Ikke alle men de fleste .

I den historien er det barnefaren som er egoisten. Det er hjerterått at det går ann å ikke ønske kontakt med sitt eget barn bare fordi det har feil mor. Moren er jo faktisk en kvinne han valgte å ha sex med en gang i tida.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en kvinne selv og er 99% enig! Er så lei av kvinner som utnytter sin posisjon og det å være gravid.

I 77% av tilfellene beholder kvinnen barnet i håp om å komme sammen med barnefaren noe som i seg selv er ufattelig egoistisk både for barnet og barnefaren. Om Mannen har ansvar har da ikke KVINNER noe ansvar?? Burde ikke hvert lov å føde et barn uten barnefarens samtykke sammen med visse unntak, og kommer selvfølgelig an på situasjonen . Jeg kjenner en person som lå med en kvinne en natt hvorav kondomen sprakk og uheldigvis ble hun gravid . Hva skjedde jo hun bestemte seg å ha barnet mot barnefarens vilje og han var absolutt ikke interessert i å ha noe med henne å gjøre . Å hun har brukt datteren sin så ofte hun har hatt muligheten til å komme i kontakt med barnefaren noe som irriterer meg mye . Ikke fordi det er denne situasjonen spesielt men generelt at kvinner er så egoistiske at de føder et barn som de bruker . Ikke alle men de fleste .

Men en ting er viktig å det er at menn kan ikke bare gå rundt å ligge med kvinner å forvente abort om det er noe som oppstår man må ta like mye ansvar!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I den historien er det barnefaren som er egoisten. Det er hjerterått at det går ann å ikke ønske kontakt med sitt eget barn bare fordi det har feil mor. Moren er jo faktisk en kvinne han valgte å ha sex med en gang i tida.

Det er her vi tenker så forskjellig. Jeg vil heller si det er hjerterått å nekte barnet muligheten til å vokse opp i en familie med begge sine foreldre. Det er rett og slett ikke greit å sette et barn til verden som ikke i utgangspunktet er ønsket av begge foreldrene.

Anonym poster: 1156807117ee5631d6f3029d6a3e7312

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi må ikke glemme at det vi leste tidligere er hans versjon og oppfatning av ting. Vi vet ikke hvordan potensielle mamma tenker og hva hun har å si. Vi var jo ikke der hele gjengen og hold lyset for de mens alt dette skjedde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for et godt svar :)

Ja, jeg ser definitivt forskjellen for kvinnen. Det høres ikke noe hyggelig ut, og er ikke noe jeg ønsker noen. Jeg tenkte vel mer på det potensielle barnet, at det er litt vanskelig å se forskjellen på å ikke bli unnfanget eller ikke bli født. Men er er vi sikkert veldig forskjellige, og det respekterer jeg.

Det viser litt hvor vi kolliderer. Kanskje er nettopp dette at mange menn ikke har knyttet seg til graviditeten på samme måte som dere også litt av problemet. For oss begynner det jo i større grad når barnet først er født, og vi har tanker litt deretter.

Jeg er nok litt uerfaren også. Fikk aldri noe innput på dette i oppveksten, og har lite erfaring fra både forhold og sex. Så har jeg fylt livet med aktiviteter og karriære, og aldri egentlig tenkt så mye på dette. Men jeg synes det i bunn og grunn er veldig sårt, for mine drømmer om fremtiden er jo helt noen helt andre. Det føles også veldig kjipt å bli avskrevet som uansvarlig og mer eller mindre dum når jeg faktisk prøver å snakke med noen om det.

Anonym poster: 1156807117ee5631d6f3029d6a3e7312

Når det gjelder det potensielle barnet er det nok ikke store forskjellen mellom ingen unnfangelse og tidlig abort, så vidt jeg vet har ikke barnet bevissthet om egen eksistens, og jeg tror heller ikke det opplever smerte så tidlig i svangerskapet.

Jeg tror egentlig også at vi er ganske enige (i alle fall på en del punkter). Jeg må innrømme at tanken aldri har slått meg at menn "glemmer" hele graviditeten/fødselen. Egentlig ikke så rart siden det på mange måter ikke angår dem eller er noe de får gjort noe med. For oss kvinner derimot er graviditeten en veldig stor og viktig del, rett og slett fordi det involverer oss så fullstendig. Og det er også derfor kvinner mener de skal ha siste ordet når det gjelder abort, samt at menn ikke bare kan løpe fra ansvaret de har fått ved å gjøre henne gravid og bli far noen måneder seinere.

Du er nok ikke den eneste som ikke fikk så mye inpur på dette i oppveksten. Jeg har full forståelse for at det er sårt å ikke finne en kvinne du kan etablere deg med å få barn med. Det at kvinnen er den som blir gravid gir fordeler og ulemper, og fordelen er at man ikke er avhengig av en partner for å få oppfylt drømmen om barn. (At kvinner også stiller langt sterkere når det gjelder barnefordelingssaker er heller ikke bare greit, men det er en annen diskusjon.) Jeg skjønner ikke helt hvorfor du blir avskrevet som uansvarlig og mindre dum når du prøver å snakke med noen om dette (hva er det du sier som er så dumt?), men med mindre du sier noe svært oppsiktsvekkende er det trist det er slik.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "gjest"

Er en kvinne selv og er 99% enig! Er så lei av kvinner som utnytter sin posisjon og det å være gravid.

I 77% av tilfellene beholder kvinnen barnet i håp om å komme sammen med barnefaren noe som i seg selv er ufattelig egoistisk både for barnet og barnefaren. Om Mannen har ansvar har da ikke KVINNER noe ansvar?? Burde ikke hvert lov å føde et barn uten barnefarens samtykke sammen med visse unntak, og kommer selvfølgelig an på situasjonen . Jeg kjenner en person som lå med en kvinne en natt hvorav kondomen sprakk og uheldigvis ble hun gravid . Hva skjedde jo hun bestemte seg å ha barnet mot barnefarens vilje og han var absolutt ikke interessert i å ha noe med henne å gjøre . Å hun har brukt datteren sin så ofte hun har hatt muligheten til å komme i kontakt med barnefaren noe som irriterer meg mye . Ikke fordi det er denne situasjonen spesielt men generelt at kvinner er så egoistiske at de føder et barn som de bruker . Ikke alle men de fleste .

Hvor har du tallene dine fra?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som gjør deg så mye mer objektiv enn meg og mange av de andre kvinnene som deltar i denne debatten?

Fordi jeg klarer og se ting fra flere sider. Det gjør ikke dere, dere virker inhabile og fastlåste i argumentasjonen deres, - fordi.

- Ønsker vi oss virkelig et samfunn hvor menn opplæres til og ikke stole på kvinner fordi loven sier det? Skal vi ikke ha et lovverk som tar hensyn til alle innbyggerne da?

Et forslag jeg synes er veldig rettferdig er at kvinner som ønsker abort innen ekteskapet bør ha ektemannenes underskrift.

Jeg vet at dere synes et sånt forslag kan være vanskelig og svelge, - fordi at "jammen tenk om kona er utro og ikke vil at mannen skal finne det ut da???", - hva er det som er så feil med og være opptatt av rettferdighet når resteparten er opptatt av urettferdighet?

Grønt blad, du er klar over at allerede i år er det en innstramming i norsk abortpoltikk fra i fjor, - da man i fjor aborterte på overtid, en praksis sykehusene sluttet med, - – Det er avgjørende for meg at abortregelverket følges, sier helse- og omsorgsminister Anne-Grete Strøm-Erichsen (Ap)., nå gjelder dette senaborter da, men det er ihvertfall en begynnelse.

Altså, - jeg er for abort. Selvfølgelig er jeg det, men jeg er også opptatt av menns rettigheter, og en mann burde kunne avskrive seg for farsansvaret innen aborttiden dersom han ønsker det, - fordi dere har rett til abort. En mann må også ha en angrefrist på tre måneder på dumme handlinger, slik dere har det.

Grønt blad, kan jeg spørre deg om noe personlig? Mener du at det for eksempel burde vært forbudt for enslige kvinner og reise til københavn, møte storken via kunstig insemasjon og deretter reise tilbake til norge uten far? Og da henviser jeg til dine egne argumenter, - at storsamfunnet skal ordne opp for egne valg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...