Gå til innhold

Å bli far mot sin vilje (ny vinkling)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tror hovedproblemet til mange (alle?) av de mannlige debattantene i denne tråden ikke har tenkt ordentlig gjennom hva det vil si og innebære (for en kvinne) å være gravid og ev. skulle ta abort.

Kvinner har også tenkt gjennom at prevensjon aldri er 100% sikkert, og at det alltid er en risiko for graviditet. Mange har også en forestilling om hva de vil velge dersom "uhellet er ute", f.eks. at de vil beholde barnet, til tross for at barnefar i utgangspunktet ikke er en de ville ha barn med. Dog vet de at de ikke vil orke å gjennomføre en abort. Andre føler ikke at abort er så tung, de føler de ikke har ressurser til å bære fram og følge opp et barn (inkludert det å gå gravid) m.m.

MItt inntrykk er at menn (i denne tråden) ikke har tenkt gjennom det samme. Sex innebærer alltid en risiko for graviditet, og har man sex må man akseptere og ta ansvar mulige følger av denne. Barn er en mulig følge, men det virker på meg som om menn i denne tråden mener de bare skal kunne fraskrive seg dette barnet, fordi de ikke vil ha det. Jeg tror heller ikke menn (i denne tråden) klarer å forestille seg hvordan det er å være gravid, samt hvordan hadde føltes som et overgrep hvis mannen skulle bestemme om det ble abort eller ei. Hadde de klart å sette seg inn i en slik situasjon, så tror jeg ikke de hadde vært så bastante når det gjelder en del ting.

Har man et forhold ser jeg på det som en selvfølge at man diskuterer abort/ikke abort dersom hun blir gravid. Aller helst bør man ha snakket om det på forhånd for å få avklart hva begge tenker om det. Hvis hun er klar på at hun ønsker å beholde ved en eventuell graviditet, så vet han hva han har å forholde seg til - dog må begge vite at man kan endre mening hvis man først skulle komme i den situasjonen.

Men la oss si at de diskuterer det i etterkant, prevensjonen fungerte ikke - han vil ha abort mens hun vil beholde, eller kanskje omvent: hun ønsker abort, men han vil hun skal beholde. Hvem skal få siste ordet? Hun, som enten må gjennomgå abort, eller gå gravid i ni måneder - hun som får kjenne valget på kroppen? Eller han, som ikke hverken gjennomgår abort eller er ni måneder gravid. Ja, han var med på å plante frøet, men fra nå ligger det inni kvinnen og det er hun som har arbeidet med å vanne, gi næring og omsorg, eller å luke det bort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I tillegg til alt Grønt Blad sier; hvor mange menn er det som ikke vil ha barn, men som ombestemmer seg i det de faktisk får barn? Det er utallige menn som er distansert fra svangerskap og tanken på farskap, som aldri ville byttet når de møter barnet for første gang. Hva dette skyldes aner jeg virkelig ikke, koblingsfeil i hjernen slår meg når jeg leser debatten her. Så når man vet at menn har denne "feilen", så skal kvinnen som vil ha barnet ta abort fordi han vil det? Det er jo ulogisk på alle punkter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "gjest"

Jeg er lei av bitre menn, jeg er lei av såkalte kvinnehatere, jeg er lei av at alle tråder blir gjort om til kjønnsdebatter, jeg er lei av menn som ikke vil ta ansvar for egen puling og resultatet av den, jeg er lei av menn som gjør seg selv til offer, jeg er lei av gnåling om urettferdighet, jeg er rett og slett LEI AV BITRE MENN PÅ KG!

Puh... godt å få det ut :danse:

Tiltredes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også lei av menn som forventer at man skal bruke p-piller bare fordi man er i forhold. Eksen min begynte å mase om at jeg skulle begynne på piller selv om at jeg hadde sagt klart i fra om at jeg ikke ønsket det pga bivirkninger. Nei, egoistiske menn er jeg ferdig med for godt!

╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

Anonym poster: 042c2e333d06051839b0170791edf84a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi

Jeg er lei av bitre menn, jeg er lei av såkalte kvinnehatere, jeg er lei av at alle tråder blir gjort om til kjønnsdebatter, jeg er lei av menn som ikke vil ta ansvar for egen puling og resultatet av den, jeg er lei av menn som gjør seg selv til offer, jeg er lei av gnåling om urettferdighet, jeg er rett og slett LEI AV BITRE MENN PÅ KG!

Puh... godt å få det ut :danse:

Jeg er så enig!

Det er mange suttrekopper som ikke gjør noe annet enn å gnåle... :grine: Alt er sååå urettferdig altså... Hvem kunne trodd at noe så enkelt som en kondom under :humpe: , kan beskytte deg mot uønsket graviditet :babygutt: .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror hovedproblemet til mange (alle?) av de mannlige debattantene i denne tråden ikke har tenkt ordentlig gjennom hva det vil si og innebære (for en kvinne) å være gravid og ev. skulle ta abort.

Kvinner har også tenkt gjennom at prevensjon aldri er 100% sikkert, og at det alltid er en risiko for graviditet. Mange har også en forestilling om hva de vil velge dersom "uhellet er ute", f.eks. at de vil beholde barnet, til tross for at barnefar i utgangspunktet ikke er en de ville ha barn med. Dog vet de at de ikke vil orke å gjennomføre en abort. Andre føler ikke at abort er så tung, de føler de ikke har ressurser til å bære fram og følge opp et barn (inkludert det å gå gravid) m.m.

MItt inntrykk er at menn (i denne tråden) ikke har tenkt gjennom det samme. Sex innebærer alltid en risiko for graviditet, og har man sex må man akseptere og ta ansvar mulige følger av denne. Barn er en mulig følge, men det virker på meg som om menn i denne tråden mener de bare skal kunne fraskrive seg dette barnet, fordi de ikke vil ha det. Jeg tror heller ikke menn (i denne tråden) klarer å forestille seg hvordan det er å være gravid, samt hvordan hadde føltes som et overgrep hvis mannen skulle bestemme om det ble abort eller ei. Hadde de klart å sette seg inn i en slik situasjon, så tror jeg ikke de hadde vært så bastante når det gjelder en del ting.

Har man et forhold ser jeg på det som en selvfølge at man diskuterer abort/ikke abort dersom hun blir gravid. Aller helst bør man ha snakket om det på forhånd for å få avklart hva begge tenker om det. Hvis hun er klar på at hun ønsker å beholde ved en eventuell graviditet, så vet han hva han har å forholde seg til - dog må begge vite at man kan endre mening hvis man først skulle komme i den situasjonen.

Men la oss si at de diskuterer det i etterkant, prevensjonen fungerte ikke - han vil ha abort mens hun vil beholde, eller kanskje omvent: hun ønsker abort, men han vil hun skal beholde. Hvem skal få siste ordet? Hun, som enten må gjennomgå abort, eller gå gravid i ni måneder - hun som får kjenne valget på kroppen? Eller han, som ikke hverken gjennomgår abort eller er ni måneder gravid. Ja, han var med på å plante frøet, men fra nå ligger det inni kvinnen og det er hun som har arbeidet med å vanne, gi næring og omsorg, eller å luke det bort.

TS.sier ikke noe spesielt om at kvinner skal ta abort men at en mann kan velge bort farskapet. Dette er en vesentlig forskskjell framfor å vil tvinge en kvinne til å ta abort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er så enig!

Det er mange suttrekopper som ikke gjør noe annet enn å gnåle... :grine: Alt er sååå urettferdig altså... Hvem kunne trodd at noe så enkelt som en kondom under :humpe: , kan beskytte deg mot uønsket graviditet :babygutt: .....

Slutt og les da vel. Hvis det beste dere kan komme med er å henge ut andre, så forstår jeg ikke hvorfor dere ikke bare finner på noe annet.

For noen av oss er dette litt interessant. Det handler ikke om ansvarsfraskrivelse. Det handler ikke om å være bitter, ei heller å ønske å droppe nødvendige forhåndsregler. Men samme hvor mange ganger vi repeterer det, går det visst ikke inn - det handler om å ikke fullstendig ignorere far bare fordi barnet ikke vokser frem i hans kropp. Ikke at kvinner flest gjør det, men lovverket lener seg i den retning.

Det jeg derimot mener er at hvems kropp det dreier seg om er egentlig helt uviktig sett i forhold til om barnet får de beste mulige oppvekstvilkår. For meg er det å sette et nytt liv til verden noe så stort og alvorlig at jeg rett og slett ikke synes det er lov å tenke på å gjøre det engang hvis ikke forholdene er helt lagt til rette for det. To foreldre som ønsker det - og hverandre - for resten av livet er et absolutt krav.

Nå har jeg omtrent ikke sex for å ikke havne i slike situasjoner, så jeg tar rådet om å være preventiv mer seriøst enn de fleste. Så spar dere bedreviterholdningene. Jeg bare forstår ikke at abort/ikke abort kan være et spørsmål engang hvis ikke begge parter ønsker barnet.

Anonym poster: cd0397c868215852aa082c5bfc923d80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "gjest"

TS.sier ikke noe spesielt om at kvinner skal ta abort men at en mann kan velge bort farskapet. Dette er en vesentlig forskskjell framfor å vil tvinge en kvinne til å ta abort.

Men menn kan ikke det, pga de har blitt fedre, og hvilken mann er det som velger bort sitt eget barn når han kunne ha brukt kondom for å forhindre at han ble far i første omgang? Hvilken mann er det som glemmer barneperspektivet?

Det er ingen mann, det er en skapning som må få kuken og ballene sine kappet av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jammen meg rart dere,- at menn også vil delta i spørsmålet vedrørende fødsel og abort.

Det var jammen meg rart dere...uff og meg så frekke vi menn kan være! Vi ønsker og delta!!! Herregud så frekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "gjest"

Ja, det er jammen meg rart dere,- at menn også vil delta i spørsmålet vedrørende fødsel og abort.

Det var jammen meg rart dere...uff og meg så frekke vi menn kan være! Vi ønsker og delta!!! Herregud så frekt!

Dere vil jo ikke delta. Dere vil ikke ta noe ansvar for pulinga deres overhodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lei av bitre menn, jeg er lei av såkalte kvinnehatere, jeg er lei av at alle tråder blir gjort om til kjønnsdebatter, jeg er lei av menn som ikke vil ta ansvar for egen puling og resultatet av den, jeg er lei av menn som gjør seg selv til offer, jeg er lei av gnåling om urettferdighet, jeg er rett og slett LEI AV BITRE MENN PÅ KG!

Puh... godt å få det ut :danse:

Har dere lest Dagbladet i dag?

http://www.dagbladet...rtiet/22768182/

http://www.dagbladet...rihet/22691900/

Når feminismen får spille seg fullt ut uten å bremses får en mennesker som kan gjøre skade mot samfunnet.

Er det ikke på tide at STOTINGET stopper skjevutviklingen som skjer.

Det denne tåden handler om er at kvinner kan kjøre over menn i farskapssaker på ALLE områder i praksis.

De som påstår mer kan være mer sammen med barna tar feil, dev det er riktig hvis mor vil det. DET ER EN FORUTSETNING. Leder for Reform sier at menns rettigheter ikke blir tat på alvor, dette har gitt et ekstremmiljø.

Feminiseringen fører til en froverring av mens helse, økonomi, utdanning.

Nestleder av Foreningen 2 foreldre stusser over at politikeren Arild Stokkan -Grande mener norske menn er friere,rikere og mer oppplyste. Gutter blir i dag skoletapere, før var ikke gutter skoletapere. Dette kan være et resultat av femiseringen av skolesektoren og omsorgssektoren. Frustrasjon fra menn som som ikke er politisk korrekt får ikke gehør is samfunsdebatten.

De som føler seg sviktet og krenket blir eksteme. Tenk over dette for de tkan gi utslag om feminseringen ikke stopper slik menn blir likeverdige med kvinner. Deres ytringer må ikke oppfattes og avfeies som sutring og gringing. Når en ikke fram i debatter likeledes som en samtale hos mekler om barn ved samlivsbrudd kan det føre til fysiske handlnger som er negative. Alle vet dette finner sted noen ganger ved samlivsbrudd. Det enkelste er å ikke betale barnebidrag som noen sier er for ås traffe mor. Kan det ikke være for at de ikker er blitt hørt og overkjørt av et feministiks lovverk rundt barn familie?

De poliktikere som tror alle mødre er snille og greie mot far lever i en fatsiverden i et beskyttet miljø.

De har aldri blitt lurt opp i stry av ei dame rundt det med egne barn.

Damer som utnytter lovverket til sitt fulle og har alt på sin side for naturlig nor medhold.

Hvorfor blir ikke menns rolle familien likestilt ved skillsmisse selv om de har vært ute med mange reisedøgn i jobb. Dette er gjort for familiens beste noe de er blitt motivert til av de samme politikere som kutter hånden av de ved samlivsbrudd ved å lage t lovverk som ivaretar mor.

Det er skemmende og en kan bli lamslått når en ikke ser at lovverket kan misbrukes av kvinner og det ikke er tatt høyde for dette i det samme loverket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan ikke bli noe likestilling pga menn har ingen livmor og kan ikke føde barn.

Selvsagt kan det bli likestilling, for eksempel dersom dere måtte ha mannes underskrift for og gjennomføre en abort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Selvsagt kan det bli likestilling, for eksempel dersom dere måtte ha mannes underskrift for og gjennomføre en abort.

Men du må da skjønne at dette ikke er gjennomførbart? Hvis mannen vil ha abort, og kvinnen ikke, så mener du altså at kvinnen skal tvansginnlegges?

Og hvis mannen vil ha banet men mor ikke, så skal hun tvinges til å gjennomføre et svangerskap?

Nei, full likestilling er faktisk umulig i denne saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke likestilling. Det er at mannen sitter med all makt. Er det virkelig så vansklig å anerkjenne at vi ikke lenger lever på 60-tallet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat, ingen ny vinkling.

Du kan vri og vende på det så mye som du bare vil, men om du ikke ønsker barn overhodet så tar du ansvar for deg selv og bruker kondom.

Hva om kondomet sprekker? Eller man finner ei skrulle som stikker hull på den?

Skal man avstå fra sex totalt dersom man selv ikke ønsker barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om kondomet sprekker? Eller man finner ei skrulle som stikker hull på den?

Skal man avstå fra sex totalt dersom man selv ikke ønsker barn?

Ja, det bør man. Eller så kan man som mann fryse ned sæden sin i tilfelle og sterilisere seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "gjest"

Selvsagt kan det bli likestilling, for eksempel dersom dere måtte ha mannes underskrift for og gjennomføre en abort.

Det er ikke likestilling overhodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starlit

Er så utrolig glad for at jeg er sammen med en mann som virkelig ser for seg en framtid med meg.

Barn ønsker han også :)

Da jeg tidligere i forholdet spurte han om hvordan han ville reagere, dersom jeg ble gravid ved et uhell; så svarte han at han på en måte ble glad.. men at han uansett kom til å ta ansvar for det han har gjort.

Helten min :rodmer:

Etter det skjønte jeg at han var den rette for meg.

Hadde aldri endt opp med en fyr som ikke ønsker å binde seg til meg på noen måte (forlovelse, barn..etc)

Voksne Menn er sjeldne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...