marielle171 Skrevet 20. september 2012 Forfatter #101 Del Skrevet 20. september 2012 Selv om man kan pedagogikk betyr det jo ikke at man er en god lærer. dessverre. Jeg kan jo en god del teori om pedagogikk og bruke det i mitt arbeid. Men jeg tror ikke jeg hadde klart å lære fet bort Det er helt sant:) Men syns bare det var litt morsomt at hun skal lære oss hvordan vi skal stå foran klassen og hvordan en skal gjøre en undervisning interessant og så klarer ikke hun det selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 20. september 2012 #102 Del Skrevet 20. september 2012 Det er helt sant:) Men syns bare det var litt morsomt at hun skal lære oss hvordan vi skal stå foran klassen og hvordan en skal gjøre en undervisning interessant og så klarer ikke hun det selv. Hehe Ja, det hørtes både motiverende og inspirerende ut!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marielle171 Skrevet 23. september 2012 Forfatter #103 Del Skrevet 23. september 2012 ÅÅÅÅ i dag hørte jeg hjertelyden til lille klumpen da jeg holdt øret mitt på magen til H! <3 ble helt forelsket jeg! Han lå å sparka fotball eller noe under hodet mitt og jeg hørte hjertetlyden kjempetydelig!! Først hørte jeg kun hjertelyden til H, og den er jo mye treigere men så fant jeg klumpen sin. *lykke* Og på onsdag skal vi på ultralyd igjen! Der får vi sikkert sett ham i 3D for det har de på sykehuset her. Vi er en del av et sånt spesielt program for gravide over en viss alder så derfor får vi ekstra ultralyd i uke 30. Da skal de sjekke om han vokser bra og sånt.. gleder meg sånn:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marielle171 Skrevet 24. september 2012 Forfatter #104 Del Skrevet 24. september 2012 Igår var jeg og H så flinke:) På lørdag fant vi ut at vi ville male hele stua, spisedelen og kjøkkenet, så vi valgte en farge, kjøpte maling og i går malte vi alt og vi rakk 2 strøk på en dag. herlig:) Vi ble så fornøyde! Fargen som var på før var kaffe latte og nå er det en del lysere og alt ser veldig fresht ut;) Vi prøver å ha alt ferdig før desember for når klumpen er her er ikke det sikkert at vi gidder å male så mye. Og da får vi jo også en del besøk så da er det jo bra når alt ser fint ut igjen;) Eneste rommet som gjenstår er soverommet vårt. I dag skal jeg innlevere eksamen som jeg ikke har jobbet så mye med for det skjedde så mye annet gøy i helga.. Så jeg er ikke så veldig fornøyd men men.. Etter at jeg har levert eksamen skal jeg på handletur.. Skal prøve å finne noen fine gardiner til lille gull:) Det er så kjekt å handle til ham! Ønsker alle en fin dag:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhiannon Skrevet 24. september 2012 #105 Del Skrevet 24. september 2012 Flinke malermestere dere! Tror nok også det at maling står laaaaaaangt nede på prioriteringslista når gutten kommer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CathrineMic Skrevet 25. september 2012 #106 Del Skrevet 25. september 2012 Dere er så flinke!!! Jeg vil også male Fant du gardiner? Isåfall, hvordan ble det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillah Skrevet 25. september 2012 #107 Del Skrevet 25. september 2012 Guri malla, så flink og effektive dere er! :-) Tipper det ble kjempefint! Spennende med ny ul snart igjen da Alltid like koselig å se disse små knøttene Greier du å høre hjertelyden gjennom magen? Det prøvde sambo på en dag også, men var så mye rare lyder nedi der, så han visste ikke hva som var hva Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marielle171 Skrevet 25. september 2012 Forfatter #108 Del Skrevet 25. september 2012 (endret) Flinke malermestere dere! Tror nok også det at maling står laaaaaaangt nede på prioriteringslista når gutten kommer Hihi ja det tror jeg også! Da blir det bare koooos, bæsjebleier og (forhåpentligvis lite) grining;) Guri malla, så flink og effektive dere er! :-) Tipper det ble kjempefint! Spennende med ny ul snart igjen da Alltid like koselig å se disse små knøttene Greier du å høre hjertelyden gjennom magen? Det prøvde sambo på en dag også, men var så mye rare lyder nedi der, så han visste ikke hva som var hva Ja, vi ble veldig fornøyde! ble mye lysere og litt mer vår stil:) Jeg (vi) gleder oss skikkelig mye til imorgen!! Vi skal på UL kl8:00 så vi trenger heldigvis ikke vente hele dagen. Håper vi får like fine bilder som dere og at vår unge blir like skjønn som deres! Må helt ærlig innrømme at jeg har tatt en titt på lille jonas flere ganger:P Måtte bare innom dagboka di for å se på 3D bildene! Det er bare så spesielt at det går an å se hvordan ungen ser ut gjennom magen! Jeg er ganske sikker på at jeg hørte hjertelyden, det var raske rytmiske dunk.. først hørte jeg samboeren sitt hjerte men det gikk jo mye treigere men etter litt leiting fant jeg klumpen sin. men da jeg prøvde igjen litt seinere fant jeg ingenting så jeg tror jeg var ganske heldig. Dere er så flinke!!! Jeg vil også male Fant du gardiner? Isåfall, hvordan ble det? Nei, fant ingen gardiner:P Eller jo, jeg fant men de som jeg syns var fine var jo 500kr per stykk og vi trenger fire så da ble det plutselig ganske dyrt.. Så nei, må enten spare litt eller finne billigere:P ---------------------- I dag var jeg på intersport og de skal legge ned hele butikken så alt var på 60-90% tilbud og jeg fant veldig fine baby bodyer fra Devold på 70% tilbud! Så det måtte jeg bare kjøpe selvfølgelig:P Kjøpte to bodyer i størrelse 56 og 62 med to matchende tights. Stillig:) Og jeg kjøpte en regnbukse til H.. hun har klaget lenge på at hun ikke har en regnbukse så da jeg så at en Bergans regnbukse som egentlig var 1700 nå kun kostet 680 måtte jeg bare ta den med meg. Blir julegaven:) I tillegg til et fint smykke som jeg har kjøpt for en stund siden. Ganske deilig å være ferdig med den julegaven allerede:) Jeg har lagt ved noen biler av klærne jeg har kjøpt til klumpen vår:) og til marius sengesettet som jeg har blitt så forelsket i:) Kjøpte den både i 65x80 til vugga og 60x120 til sprinkelsenga:P Endret 25. september 2012 av marielle171 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillah Skrevet 25. september 2012 #109 Del Skrevet 25. september 2012 (endret) Hihi Masse lykke til på UL i morgen, får håpe han viser seg villig fram. Og hvis ikke kan det lønne seg å drikke Cola eller noe før man skal inn, slik at han blir litt sprelsk Åå.. Så utrolig herlig! En magisk opplevelse å få høre hjertelyden! Utrolig fine klær dere har kjøpt, og Marius sengesettet var også kjempefint!! :-) Endret 25. september 2012 av Lillah Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marielle171 Skrevet 26. september 2012 Forfatter #110 Del Skrevet 26. september 2012 Hihi Masse lykke til på UL i morgen, får håpe han viser seg villig fram. Og hvis ikke kan det lønne seg å drikke Cola eller noe før man skal inn, slik at han blir litt sprelsk Åå.. Så utrolig herlig! En magisk opplevelse å få høre hjertelyden! Utrolig fine klær dere har kjøpt, og Marius sengesettet var også kjempefint!! :-) Tusen takk! Jeg gleder meg sånn! Bare en halv time igjen:) Jeg skal si til H at hun får drikke litt cola Jeg er veldig fornøyd med klærne også Er bare så spent på hvem som kommer til å bruke dem! Vil så gjerne at klumpen kommer ut og at vi kan kose med han og alt:) Ikke lenge til nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 26. september 2012 #111 Del Skrevet 26. september 2012 Hvordan gikk det på UL'en? ELSKER de to blåe bodyene med artig trykk. Hvor er de kjøpt? Er så glad i glade farger og trykk. :happy: Og så Marius-sengesettet, ja. Vi kjøpte ved en feiltakelse juniorstørrelse, og det så jeg ikke før jeg hadde vasket det. Jaja, det er heldigvis ikke sååå lenge igjen til A skal bytte over sånn at vi får brukt det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CathrineMic Skrevet 26. september 2012 #112 Del Skrevet 26. september 2012 Ja, hvordan gikk det på ul? Ska sei, du er i gang med julegaver. Trur jeg skal komme igang snart også. Men så er det bare å finne ut hva jeg skal kjøpe til hvem Jeg ELSKER hvertfall å sitte i desember å pakke inn alle gavene å kose meg, med julemusikk å litt julepynt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillah Skrevet 26. september 2012 #113 Del Skrevet 26. september 2012 Hvordan gikk det på UL? Var lillegull villig til å vise seg fram? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marielle171 Skrevet 26. september 2012 Forfatter #114 Del Skrevet 26. september 2012 (endret) Ja, hvordan gikk det på ul? Ska sei, du er i gang med julegaver. Trur jeg skal komme igang snart også. Men så er det bare å finne ut hva jeg skal kjøpe til hvem Jeg ELSKER hvertfall å sitte i desember å pakke inn alle gavene å kose meg, med julemusikk å litt julepynt Det er litt deilig å ha kommet i gang med julegavene! Nå har jeg faktisk ikke så veldig mye igjen for i august kjøpte jeg noe til svigerinna og mannen, så nå trenger jeg kun til hun andre svigerinna og svigerforeldrene mine. På min side av familien feirer vi ikke jul så jeg slipper å kjøpe mange gaver:) (i nederland feirer vi ikke jul med gaver nemlig).. Jaa det er skikkelig kos å pakke inn gaver syns jeg:D Nå begynner jeg å glede meg til jul! Hvordan gikk det på UL'en? ELSKER de to blåe bodyene med artig trykk. Hvor er de kjøpt? Er så glad i glade farger og trykk. :happy: Og så Marius-sengesettet, ja. Vi kjøpte ved en feiltakelse juniorstørrelse, og det så jeg ikke før jeg hadde vasket det. Jaja, det er heldigvis ikke sååå lenge igjen til A skal bytte over sånn at vi får brukt det. Ja, sant die var fine!! og skikkelig billige:) (225 kroner for 2 bodyer og 2 tights) Jeg kjøpte dem på intersport. De skal legge ned hele butikken så derfor fikk jeg så mye rabatt:) Oi, ja synd at du kjøpte feil størrelse men A vokser sikkert som bare det, så hun kommer sikkert til å bruke settet om ikke så lenge:P Jeg syns den er såå fin! Og det er takket være deg at jeg kjøpte det, så takk ^^ Hvordan gikk det på UL? Var lillegull villig til å vise seg fram? Jaa.... UL altså.. det var kjempegøy å se lillegull igjen!:D Han syntes visst det var mer interessant å vise bakhodet men tilslutt så viste han litt av ansiktet også da! :D Fikk noen søte bilder. Ble jo helt forelsket! Han er så skjønn Og han har like små ører som H har. hihi det syntes vi var litt morsomt å se. Han var veldig våken under UL og vi så at han lekte med tærne sine og at han lekte med navlestrengen. Skikkelig søt:) Han er 0,9% under gjennomsnittet og var 1400gram. Så alt så egentlig bare bra ut. Han hadde også skikkelig bollekinn Jeg er på skolen nå og skal på fotballkamp om ikke så lenge (H spilte fotball på det laget før og det er visst en veldig viktig kamp så den måtte vi få med oss), så det blir ingen bilder før seinere ikveld:) De dobbelsjekket også om det fortsatt er en gutt og det var det heldigvis:P Han så virkelig ut som en gutt:) Gleder meg sånn til å få treffe han og kose meg han:) Ps.. Jeg spurte jordmora om det var mulig at jeg hørte hjertet til klumpen gjennom magen og hun sa det gikk an for akkurat der hvor jeg hørte det var ryggen. Han ligger forresten i hodeleie (ikke festet) men han kan fortsatt snu seg sa jordmora.. Endret 26. september 2012 av marielle171 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 26. september 2012 #115 Del Skrevet 26. september 2012 Så spennende, Marielle! Lekte med tærne og navelstrengen Så moro å se at babyen gjør noe Ikke bare kjenne det til enhver tid Hodeleie.. Vil det si med hodet ned? Isåfall så håper jeg for dere, at han velger den veien ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marielle171 Skrevet 26. september 2012 Forfatter #116 Del Skrevet 26. september 2012 Så spennende, Marielle! Lekte med tærne og navelstrengen Så moro å se at babyen gjør noe Ikke bare kjenne det til enhver tid Hodeleie.. Vil det si med hodet ned? Isåfall så håper jeg for dere, at han velger den veien ut Ja, det var skikkelig kult å se hva han driver med når han tror vi ikke ser på Hodeleie vil si at han ligger med hodet ned ja.. slik burde han ligge når han kommer ut også så jeg håper han ikke snur seg i mellomtida. Vil ikke at H trenger keisersnitt eller at hun får en veldig vanskelig fødsel! ------------- Og her har vi bildene da:) Målet med denne undersøkelsen var jo å sjekke om han vokste bra så fokuset lå ikke på å få fine bilder (vi trengte ikke å betale for det heller så) men vi fikk noen fine bilder alikevel:) Kvaliteten på bildene her er ikke så veldig bra forresten for vi fikk ikke bildene på cd så jeg bare tok bilde av bildene:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 26. september 2012 #117 Del Skrevet 26. september 2012 Begynner jo å bli en herlig baby-klump Krysser for at H slipper setefødsel eller keisersnitt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marielle171 Skrevet 27. september 2012 Forfatter #118 Del Skrevet 27. september 2012 Begynner jo å bli en herlig baby-klump Krysser for at H slipper setefødsel eller keisersnitt! Ja, skikkelig herlig babyklump Han har ganske store bollekinn så det ut som og jeg syns alltid det er så søt med barn med bollekinn:) Får håpe hun slipper det, men hittil ser det jo bra ut, han ligger jo allerede i riktig stilling:)) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CathrineMic Skrevet 27. september 2012 #119 Del Skrevet 27. september 2012 Herlige bildene Jeg gleder meg også kjempemasse til jul! Hvordan feirer dere jul i Nederland? Litt greit å sleppe stresse med masse julegaver om dere ikke pleier ha det der, selvom det er jo koseligt å handle. Men da blir det jo bedre plass i kofferten også, når dere skal bortover, å hjemover for den slags skyld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marielle171 Skrevet 27. september 2012 Forfatter #120 Del Skrevet 27. september 2012 Herlige bildene Jeg gleder meg også kjempemasse til jul! Hvordan feirer dere jul i Nederland? Litt greit å sleppe stresse med masse julegaver om dere ikke pleier ha det der, selvom det er jo koseligt å handle. Men da blir det jo bedre plass i kofferten også, når dere skal bortover, å hjemover for den slags skyld Vel, vi går i kirken 25. desember, så er vi på besøk hos farmor og hele familien.. dagen etterpå er det god frokost og kirke igjen og da er vi på besøk hos mormor og hele familien. Thats it! Vi har ingen mattradisjoner slik som dere har, men vi pleier å spise raclette mat og det syns vi alltid er veldig koselig da. (alle har en liten steikepanne og kan steike det man vil spise.. masse forskjellige slags kjøtt, fisk, grønnsaker etc). Jeg syns alltid det er veldig koselig å feire jul i nederland men det er ganske annerledes enn det dere er vant til. Vi tror ikke på julenisse heller forresten men vi har juletre:) Vi (som i 'de nederlandske barna') tror på 'sinterklaas', en fyr fra Spania som kommer til nederland med en stor dampbåt den 5. desember og han deler ut gaver til barna.. (http://no.wikipedia.org/wiki/Sinterklaas) Så vi får gaver altså men ikke på julaften. Dette året et det første året jeg ikke skal feire jul i nederland. Det blir litt rart men jeg vil jo feire jul sammen med H og lille klumpen, som en liten familie. Så nå reiser vi til nederland i oktober istedenfor:) Hvordan pleier du å feire jul? Hva pleier dere å spise? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå