Gå til innhold

Hverdagen til lillegutt, mamma og mama:)


marielle171

Anbefalte innlegg

Så koseligt med vugge som kjæresten din og hennes familie har brukt da :)

Håper ellers alt står bra til med dere, å at dere hadde en fin kveld med klubben :)

Masse god helg :klemmer:

Ja, det var ganske koselig både i går kveld og idag. Vi hadde klubb 2 dager på rad:P nå ble det litt seint men jeg har heldigvis seinvakt imorgen! Og vugga har jeg malt ferdig i dag men jeg har litt blanda følelser. vet ikke helt om jeg er fornøyd:P skal legge ut bilde imorgen og da må du si hva du syns:P

Heihei! Følger gjerne med her. :)

Og gratulerer! Det er så spennende å være gravid/vente barn, så mange forventninger og spente tanker.

Fordelen med at dere er to jenter, og du dermed skal gå gravid neste gang, er at dere får begge opplevd hvordan det er med amming, permisjon (mer enn de 12 ukene) og så klart graviditet og fødsel! Dermed får dere sikkert en bedre forståelse for hverandre, for dere har begge hver deres tur til å være i hver deres rolle, hvis du skjønner. :) Men du får vel "pappaperm" da? Altså de 12 ukene når kjæresten din er ferdig med sin permisjonstid?

Ja, det tror jeg også er en stor fordel! Og jeg tror det er lettere for meg som jente å tenke på hvordan det er å være gravid og at jeg kan sette meg bedre inni hennes situasjon enn kanskje menn kan. Og neste gang jeg er gravid så vet hun akkurat hvordan jeg har det:)

Jeg kommer ikke til å ha pappa perm. Jeg er student og jeg vil gjerne bli ferdig med studiene så fort som mulig og heldigvis har jeg korte dager utenom praksis (fra 9 til 13) så hun tar 10 måneder permisjon med 1 dag jobb slik at vi kan utsette barnehagestart med 40 dager og så 5 uker ferie så da kan vi utsette barnehagestart enda litt mer. Og hvis vi ikke får barnehageplass i januar må vi finne en annen løsning:) Vi får se! :) Nå skal jeg legge meg! God natt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Koseligt med masse klubb da, selvom det av og til kan bli litt i det seneste laget av og til :fnise:

Ja, jeg vil gjerne se hvordan vogga ser ut :smilorange:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koseligt med masse klubb da, selvom det av og til kan bli litt i det seneste laget av og til :fnise:

Ja, jeg vil gjerne se hvordan vogga ser ut :smilorange:

Ville legge ut bilde av vugga idag men den er fortsatt ikke tør så jeg kan ikke ta på den enda:P Kanskje i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville legge ut bilde av vugga idag men den er fortsatt ikke tør så jeg kan ikke ta på den enda:P Kanskje i morgen!

Da gleder jeg meg til og se bilde idag :smilorange:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm.. hvordan legger jeg til et bilde her? må jeg først laste det opp på en annen nettside og så bruke url-en her? noen som kan hjelpe meg? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tror jeg fikk det til:D Her er bildet av vugga.. det ble litt mørkere enn det som var planen, men jeg har lagt så mye arbeid i det så jeg vil ikke male over det tror jeg. Det går ikke an å få det lysere for jeg brukte beis og det trekker helt inni treverket, så eneste alternativet hadde vært å male det helt hvit. Men tror vi bare har det slik vi:) Det matcher i hvert fall resten av møblene våres! :D Hva syns dere?

post-20696-0-49873100-1346010298_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, jeg syntes det ble kjempetøft jeg :smilorange: Syntes du skal være stolt over arbeidet der ja! Trur ikke jeg hadde ville endret noe av fargen :) Å det er jo kjempe kjekt at det matcher resten av møblene, selv om de ikke er i samme serie :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Cathrine:D Vet fortsatt ikke helt om jeg er fornøyd eller ikke:P Men bra du likte det! Det er i hvert fall litt annerledes enn de fleste vuggene!

----------------------

Må bare dele et gullkorn fra jobb:P Jeg jobber på sykehjem og der jobber det mange asiatere som ikke er så veldig flinke på norsk. I dag var det en dame som ville gi en kompliment til en pasient og skulle sikkert si: nei men så fin du var idag. I stedet for sa hun: nei men så sexy du var i dag. hahahaha!! Han mannen visste ikke helt hva han skulle si:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefin vugge! :hjerte: Syntes det var veldig fint med kontrasten mellom det hvite og det mørke. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk Belle!:) Det gir en ganske god følelse å ha laget noe selv syns jeg! Og du er jo så flink til å hekle luer til lille Bolla! Syns du var utrolig flink! Du kan begynne å selge på Kvinneguiden;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi (eller mest jeg:P) kjøpt masse babyting igjen! Jeg har kjøpt et veldig fint sengesett i mariusmønster til sprinkelsengen, jeg har kjøpt dyne (var på 50% på Kid), kjøpt 3 lakener, 2 pysjamaser fra Name it (er veldig glad i det merket), og.... vi har bestilt vogn:D JIPPI! Det ble en Emmaljunga Edge med Duo S understell i Capri Black farge. Egentlig er jeg fortsatt litt usikker på fargen, fordi samboer helst ville hatt en annen farge. Hun ville helst hatt svart men jeg syntes det var så kjedelig. Håper vi blir fornøyd:)

post-20696-0-42467200-1346173989_thumb.j

post-20696-0-46154800-1346173999_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefin vugge!

Åh, akkurat den fargen hadde vi på bagvognen til lillegutt! :hjerte: Savner den fargen, for den svarte sportsdelen er så kjedelig, men kjæresten vill en av delene svart..Vi har City Cross da, ikke Edge, men de er jo relativt like ut fordeom. Fargen er jo lik. :) Jeg var i alle fall veldig fornøyd med fargen på bag-vognen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tror jeg fikk det til:D Her er bildet av vugga.. det ble litt mørkere enn det som var planen, men jeg har lagt så mye arbeid i det så jeg vil ikke male over det tror jeg. Det går ikke an å få det lysere for jeg brukte beis og det trekker helt inni treverket, så eneste alternativet hadde vært å male det helt hvit. Men tror vi bare har det slik vi:) Det matcher i hvert fall resten av møblene våres! :D Hva syns dere?

Den ble kjempefin da!! :) Flink du er :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempefin vugge!

Åh, akkurat den fargen hadde vi på bagvognen til lillegutt! :hjerte: Savner den fargen, for den svarte sportsdelen er så kjedelig, men kjæresten vill en av delene svart..Vi har City Cross da, ikke Edge, men de er jo relativt like ut fordeom. Fargen er jo lik. :) Jeg var i alle fall veldig fornøyd med fargen på bag-vognen!

Den var egentlig den dealen vi også hadde, at jeg fikk velge farge på en del, og hun på den andre, men siden vi valgte Edge kunne vi ikke ha to forskjellige fargen så da sa hun at jeg bare kunne velge siden det var så viktig for meg og ikke for henne:P hehe Og jeg er enig i at svart er litt kjedelig. Du burde hatt svart bagdel og farget sportsdel for sportsdelen bruker man mye lengre:P

Den ble kjempefin da!! :) Flink du er :D

Tusen takk:D

Wee, se der ja.. Der ble det vogn!! :) Grattis! Den var kjempefin :) :)

Herlig med nye innkjøp! :smilorange:

Ja, jeg er kjempe fornøyd:D Og det er så deilig å ha bestilt i hvert fall en av de store tingene! Nå mangler vi seng, madrass, kommode, bilstol og alle ammetingene (pumpe, flasker etc) men ellers har vi det meste:P

Så fin vogn! Og så så smart med utskiftbare framhjul! :jepp:

Jeg tror det er kun på Nitro at framhjulene er utskiftbare. Eller du tenkte på at du kan sette på vinterhjul?Men dama i butikken sa at disse svinghjulene er ganske store så det var ikke nødvendig å ha vinterhjul. For det går an å stoppe at de svinger så da har du på en måte en vanlig firehjulsvogn. Jeg tror i hvert fall at vi blir veldig fornøyde:D

---------------------------------

I dag er jeg en dårlig student. Jeg skulle egentlig tatt bussen 10 på halv 9 men jeg våknet 10 over åtte. Jeg tror jeg skrudde av vekkerklokka i søvnet eller noe. Uansett så fant jeg ut at vi kun har 2 timer med obligatorisk forelesning så jeg gadd ikke stresse så jeg bare blir hjemme i dag:P Det er første gangen dette året! (og mest sannsynlig ikke siste;))

Så i dag skal jeg klippe gresset hvis det er tørt ute. Det pleier å være samboeren sin jobb men jeg skal overraske henne litt.

Og igår hadde jeg plutselig et lite øyenblikk at jeg angra på at vi begynte med barn. Jeg prøvde for 100. gang å kose med min søte kjæreste men lysten er virkelig forsvunnet hos henne. Og da begynte å tenke.. gud.. det blir jo bare verre jo lengre hun er gravid.. magen blir jo større og større og da er lysten sikkert i hvert fall vekke.. og så kommer babyen.. da blir det bare grining hver natt og amming og da sitter jeg dødssliten på skolen fordi jeg/vi har vært våken så mye om natta og da orker vi i hvert fall ingen sex. så det betyr (nesten) ingen kos på 1,5 år eller noe :O Ja, da angra jeg litt.

Og jeg hadde et spørsmål til dere! Babyen kommer jo i desember og min samboer vil gjerne ha en voksi pose babyen kan ligge i i bagen. Men jeg lurer på om babyen ikke kommer til å forsvinne i en sånn stor pose? Tror dere det er bedre med en god dundyne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har for en god stund siden begynt med et babyteppe:) Jeg er ikke ferdig enda men ville bare vise hvordan det er blitt hittil:)

post-20696-0-41581000-1346233550_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har for en god stund siden begynt med et babyteppe:) Jeg er ikke ferdig enda men ville bare vise hvordan det er blitt hittil:)

Ååå.. Det var kjempefint!! :) Utrolig hvor flinke folk er med håndarbeid :) Selv kan jeg ingen verdens ting, så mamma får oppgaven med å strikke både hentesett og vognteppe, pluss sikkert mange plagg framover i tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå.. Det var kjempefint!! :) Utrolig hvor flinke folk er med håndarbeid :) Selv kan jeg ingen verdens ting, så mamma får oppgaven med å strikke både hentesett og vognteppe, pluss sikkert mange plagg framover i tid :)

Takk! :-) Jeg lærte å strikke for to år siden på youtube. Jeg er ikke så veldig kjapp men med litt øving klarer jeg de fleste mønstrene. Det er ganske gøy å kunne strikke! Du kan lære det når du er i permisjon;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Np har jeg kjøpt en veldig fin (syns jeg da) babygym! Den koster 1000 i norge (eks. frakt) men i nederland betaler jeg 580 inkl frakt så jeg bestilte den fra en nederlandsk nettside og da henter vi den hos foreldrene mine i oktober når vi er der. Gleder meg. Han er så søt! Jeg tenkte å ha ugletema på barnerommet og denne her hadde en del ugler så jeg måtte bare ha den:P

post-20696-0-77563300-1346275805_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...