Gå til innhold

Hverdagen til lillegutt, mamma og mama:)


marielle171

Anbefalte innlegg

Spennende på kontroll :) Gi beskjed hvordan nye jordmor var, og hva dere gjorde :)

Hjem å bytte klær ja :fnise:

Ha en fortsatt fin dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spennende på kontroll :) Gi beskjed hvordan nye jordmor var, og hva dere gjorde :)

Hjem å bytte klær ja :fnise:

Ha en fortsatt fin dag :klemmer:

Det var koselig på sv.kontroll:D Vi snakket litt om svangerskapet, hvordan det gikk etc og den nye jordmora var veldig hyggelig. Litt mer strukturert enn den forrige. Hun målte blodtrykket og målte magen, og magen er egentlig litt stor i forhold til hvor langt hun er på vei. Så hvis den fortsatt er like stor neste gang må vi ta en ekstra ultralyd for å se hvor langt hun egentlig er på vei.

Så nå er jeg egentlig redd for at vi får et skikkelig stort barn:P Tingen er at i dag er hun egentlig 24+1 dag på vei i følge UL. og det er egentlig for langt, for det stemmer ikke med insemineringsdatoen. Og hvis hun blir satt enda mere fram stemmer det i hvert fall ikke. Jeg har ingenting imot store barn, men de må jo komme ut på et vis også (AU!) og jeg vil at han skal passe alle de søte klærne vi har kjøpt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vil jeg gjerne følge med. :nigo: Jeg er ikke sååå langt bak dere, 18+3 i dag. :)

Jeg skulle gjerne ha byttet deg litt ut med mannen. Skulle ønske han var like opptatt av graviditeten som det jeg er. :ler: Men det er vel gjerne en jenteting det da. Ser for meg to av meg på utstyrsshopping! :redd: Det hadde aldri gått. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi har tenkt bittelitt på navn og det virker som om vi har ganske lik smak:) Men vi får se hva det blir! Om ikke så lenge skal vi begge to skrive ned en liste med ti navn og så skal vi se om vi har noen navn som vi begge to liker. håper vi blir fort enige!!

..............................................

Ellers må jeg bare klage litt. Ikke på en annen person, ikke på været, men på meg selv. De siste ukene har jeg irritert meg selv så mye over meg selv! Jeg er så bedrevitende hele tida.. tror jeg har rett hele tida og blir så opphisset i diskusjoner og vil hele tida få viljen min. Sykt irriterende! Jeg liker ikke meg selv akkurat nå i det hele tatt. Så jeg skal prøve å skjerpe meg litt. Jeg har alltid vært litt bedrevitende dessverre men nå har det blitt ekstremt og det er ikke alltid jeg vet det bedre heller. Og det er ofte at det virker som om jeg er bedrevitende mens jeg egentlig ikke mente det slik i det hele tatt. Jeg har for eksempel klaget litt muye i det siste på noen annen sine unger (ikke til foreldrene selv, men til samboer f.eks) og sagt at slik kommer jeg aldri til å oppdra min unge (hamburger hele uka, loff med nugatti, lite konsekvent etc). Og jeg har også ellers ganske sterke meninger om oppdragelse. Og det ble da oppfattet som om jeg liksom vet alt best og at det virket som om jeg tror at vi kommer til å få bare gullunger etc. Jeg vil ikke bli oppfattet som en bedreviter i det hele tatt og nå er jeg egentlig ganske lei meg og ganske så irritert på meg selv. Skikkelig drittfølelse å ikke være fornøyd med seg selv:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har din oppfatning av hvordan barna skal oppdras mens noen andre har noe helt annet. I dine øyner noe er uakseptabelt mens for noen andre fungerer det helt fint. Det gjør deg ikke til en bedrevitende person men en som har sin egen mening om ting og tang når det gjelder barna :)

Endret av Sweetfrombergen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har din oppfatning av hvordan barna skal oppdras mens noen andre har noe helt annet. I dine øyner noe er uakseptabelt mens for noen andre fungerer det helt fint. Det gjør deg ikke til en bedrevitende person men en som har sin egen mening om ting og tang når det gjelder barna :)

Tusen takk:) Det var noe slikt min samboer også sa igår kveld. At jeg bare har sterke meninger men at hun ikke syns jeg er bedrevitende. Får bare tro på deg og henne da. hehe Har aldri hørt virkelig at folk syns jeg er bedrevitende, men jeg tror jeg er det selv av og til. Og jeg syns det er en skikkelig irriterende egenskap. men så lenge folk fortsatt vil være sammen med meg er det sikkert ikke så ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk:) Det var noe slikt min samboer også sa igår kveld. At jeg bare har sterke meninger men at hun ikke syns jeg er bedrevitende. Får bare tro på deg og henne da. hehe Har aldri hørt virkelig at folk syns jeg er bedrevitende, men jeg tror jeg er det selv av og til. Og jeg syns det er en skikkelig irriterende egenskap. men så lenge folk fortsatt vil være sammen med meg er det sikkert ikke så ille.

I så fall så er det mange av oss som har den egenskap, for det er nemlig vi som vet hva som er best for oss og våre barna ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I så fall så er det mange av oss som har den egenskap, for det er nemlig vi som vet hva som er best for oss og våre barna ;)

Hehe ja, det er jo sant! :P

.........................................

Det var noe jeg hadde tenkt å skrive idag, men nå glemte jeg det plutselig.. Irriterende!

Nei, jo, jeg husker det nå! I går og i dag har vi ryddet i huset. Laget litt plass på barnerommet slik at jeg kan begynne å male om ikke så lenge! Hadde egentlig ikke tenkt å male men det er noen stygge flekker på veggen så nå må jeg male litt alikevel. Har ikke bestemt oss enda for om det blir hvit (med wallstickers) eller om vi skal ha en vegg med en annen farge (kanskje grå eller noe.. jeg er ikke så glad i blå så det blir nok ikke et typisk gutterom). Jeg tenkte at hvis det blir grå, blir det veldig fint å ha de fargerike wallstickers oppå den veggen. Men vi får se. Vi skal forresten ha et ugle tema på rommet:) Så nå prøver jeg å finne noen søte uglebamser (som vi skal ha til pynt på rommet) men det er faktisk ikke så lett! Vi har forresten disse wallstickers: http://www.ebay.com/itm/SCROLL-TREE-BRANCH-wall-stickers-65-big-decals-owl-leaves-flowers-nursery-decor-/190706592733?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item2c66ffabdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååå.. nå har jeg gjort noe som jeg ikke burde ha gjort! Jeg ryddet her i huset i dag og fant noen kort til kjæresten, så jeg bare åpnet kortet for å se om det var noe jeg kunne kaste og så var det fra eksen hennes.. og jeg klarte ikke la vær å leste en del av det og nå har jeg en skikkelig ekkel følelse.. Eksen hadde skrevet om hvor fint de hadde i lag, hvor god sexen var etc.. Skulle ønske jeg ikke leste!! :( Særlig fordi nå har vi skikkelig lite sex (håper sexlysten hennes kommer tilbake etter graviditeten) så det var ikke så morsomt å lese om hvor god sexen var med eksen:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo fortiden så ikke tenk mye på det :)

ja, jeg vet det.. men alikevel er det litt (veldig) ekkelt å lese om hvordan de hadde det i senga. Men det er nok min egen skyld! Jeg burde ikke lest noen annen sine brev! Dumme meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke dum men nysgjerrig ;) Jeg vet det,har opplevd noe liggnende..etter hvert har eg lært meg å kutte ut med nysgjerrigheten min :)

Endret av Sweetfrombergen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi har tenkt bittelitt på navn og det virker som om vi har ganske lik smak:) Men vi får se hva det blir! Om ikke så lenge skal vi begge to skrive ned en liste med ti navn og så skal vi se om vi har noen navn som vi begge to liker. håper vi blir fort enige!!

..............................................

Ellers må jeg bare klage litt. Ikke på en annen person, ikke på været, men på meg selv. De siste ukene har jeg irritert meg selv så mye over meg selv! Jeg er så bedrevitende hele tida.. tror jeg har rett hele tida og blir så opphisset i diskusjoner og vil hele tida få viljen min. Sykt irriterende! Jeg liker ikke meg selv akkurat nå i det hele tatt. Så jeg skal prøve å skjerpe meg litt. Jeg har alltid vært litt bedrevitende dessverre men nå har det blitt ekstremt og det er ikke alltid jeg vet det bedre heller. Og det er ofte at det virker som om jeg er bedrevitende mens jeg egentlig ikke mente det slik i det hele tatt. Jeg har for eksempel klaget litt muye i det siste på noen annen sine unger (ikke til foreldrene selv, men til samboer f.eks) og sagt at slik kommer jeg aldri til å oppdra min unge (hamburger hele uka, loff med nugatti, lite konsekvent etc). Og jeg har også ellers ganske sterke meninger om oppdragelse. Og det ble da oppfattet som om jeg liksom vet alt best og at det virket som om jeg tror at vi kommer til å få bare gullunger etc. Jeg vil ikke bli oppfattet som en bedreviter i det hele tatt og nå er jeg egentlig ganske lei meg og ganske så irritert på meg selv. Skikkelig drittfølelse å ikke være fornøyd med seg selv:(

Alle har jo ulike meninger om oppdragelse, det trenger nødvendigvis ikke å bety at det ene er noe bedre/verre enn det andre. :) Hadde alle hatt like meninger om alt, hadde det jo alt blitt likt. :)

Dine sterke meninger vet jeg ingenting om, men om du irriterer deg over deg selv, så er det jo positivt at du ser det selv.. Mange tror de vet bedre enn alle andre - til og med det som står i leksikonet er feil ;) - Og da er det jo positivt at du vet det selv, framfor å være en kverrulant :)

Ønsker deg ei strålende helg - iallefall det lille som er igjen av den :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle har jo ulike meninger om oppdragelse, det trenger nødvendigvis ikke å bety at det ene er noe bedre/verre enn det andre. :) Hadde alle hatt like meninger om alt, hadde det jo alt blitt likt. :)

Dine sterke meninger vet jeg ingenting om, men om du irriterer deg over deg selv, så er det jo positivt at du ser det selv.. Mange tror de vet bedre enn alle andre - til og med det som står i leksikonet er feil ;) - Og da er det jo positivt at du vet det selv, framfor å være en kverrulant :)

Ønsker deg ei strålende helg - iallefall det lille som er igjen av den :-)

Ja, tror det er positivt at jeg ser det selv og kan gjøre noe med det før andre begynner å irritere seg over det:P

...............................................

I dag har jeg en fri dag og det er bare så herlig!:D Forrige uke hadde jeg fri på onsdag og fredag og i dag igjen altså. Så idag skal jeg begynne å skrape litt maling fra vugga. Samboeren har en vugge som farfaren hennes (tror jeg) har laget selv og hun har sovet i den og søskene hennes. Syns det er kjempekoselig å bruke den igjen til denne babyen! Så vi skal male den igjen og kanskje vi skal male et norsk mønster på den. Men jeg er ikke så veldig flink til å male så jeg tror kanskje den bare skal være hvit. Vi får se:) Men den vuggen er bare så søt! Den skal stå på vårt rom ved siden av senga slik at det blir enkelt å amme :)

Jeg ser på Dr.Phil nå og det handler om ei jente som har vært voldtatt av faren sin fra du hun var 5 år helt til hun var i hvert fall 17 år og fikk 4 barn med ham men 3 av dem døde pga at de ikke fikk vanlig mat (de fikk fløte blandet med vann) og fordi hun ikke fikk dra til legen da barna ble syke. Helt forferdelig! Hun fødte i bilen som 13 åring! Og dagen etter fødselen ble hun voldtatt igjen. Til slutt ringte søstera hennes politiet og nå er faren fengslet. En grusom historie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her vil jeg gjerne følge med. :nigo: Jeg er ikke sååå langt bak dere, 18+3 i dag. :)

Jeg skulle gjerne ha byttet deg litt ut med mannen. Skulle ønske han var like opptatt av graviditeten som det jeg er. :ler: Men det er vel gjerne en jenteting det da. Ser for meg to av meg på utstyrsshopping! :redd: Det hadde aldri gått. :fnise:

Hadde helt glemt å svare deg!!:P Men takk for besøket i boka mi:D Og du er ikke så langt bak oss nei! Er formen bra?

hihi:P Ja, jeg tror det er en jenteting å være opptatt av graviditeten! For meg er det enklere å sette meg inn i samboeren min sin situasjon siden jeg selv har en livmor enn det er for mannen din tenker jeg!

Samboeren min er litt roligere når det kommer til graviditeten enn jeg er, så det går bra når vi er på babyshopping. Hun er som oftest enig og syns egentlig det er litt deilig at jeg kjøper det meste av klær:p Vi har ganske lik smak!

(du må se positivt på at mannen din er litt roligere når det kommer til svangerskapet, nå kan du velge det meste av babyting :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg pusset vekk maling fra vugga i 4 timer og jeg er fortsatt ikke helt ferdig.. Er litt lei, men jeg tror det kommer til å bli superfint!:D egentlig hadde vi tenkt å bare male den i hvit, men nå har jeg vært veldig flink og pusset vekk all maling fra kantene oppe og nede så de kantene skal vi beise brun. og resten blir hvit. Vet ikke helt om dere skjønner hva jeg mener men jeg skal legge ut et bilde denne uke når (hvis) den er ferdig!

I morgen har vi 'klubb' hjemme hos meg med noen venninner til samboeren min og det tror jeg blir koselig. Ei dame fikk en unge i april og vi skal få to poser med klær og 2 Babybjørn bæreseler med henne. Jippi!:) Hun har ganske bra smak så jeg tror vi får masse fine klær!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koseligt med vugge som kjæresten din og hennes familie har brukt da :)

Håper ellers alt står bra til med dere, å at dere hadde en fin kveld med klubben :)

Masse god helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! Følger gjerne med her. :)

Og gratulerer! Det er så spennende å være gravid/vente barn, så mange forventninger og spente tanker.

Fordelen med at dere er to jenter, og du dermed skal gå gravid neste gang, er at dere får begge opplevd hvordan det er med amming, permisjon (mer enn de 12 ukene) og så klart graviditet og fødsel! Dermed får dere sikkert en bedre forståelse for hverandre, for dere har begge hver deres tur til å være i hver deres rolle, hvis du skjønner. :) Men du får vel "pappaperm" da? Altså de 12 ukene når kjæresten din er ferdig med sin permisjonstid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...