Gå til innhold

Hverdagen til lillegutt, mamma og mama:)


marielle171

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tusen takk Nuttapia :D

Ja, det føltes faktisk ganske kult å kunne ta blodprøver:P men det var ikke så veldig vanskelig men man må komme over en knekk for det var veldig unaturlig for meg å stikke en nål i noen. hehe:P

Jaa så du er også interessert i en vannfødsel? skal du prøve å føde i vann? Jeg tror det er en mye lettere overgang for babyen enn hvis det blir født vanlig. Hvis det blir en vannfødsel på deg må du skrive om opplevelsen din på KG:D Jeg vil gjerne vite mer om det!

Du lille vampyr! :fnise:

Dersom man har en naturlig gang i fødselsprosessen, og alt ser bra ut, så får man lov til å ha en vannfødsel. OG, man kan ikke få epidural, da.

But, hey, dersom jeg får muligheten, så skal jeg forsøke å holde ut i vannet så lenge jeg kan :jepp:

Klart jeg skal skrive ned min fødselshistorie :Nikke: Nå er det kun ETT badekar på Drammen, da.. Eller, det var slik for 2 år siden iallfall.. Og veldig få jordmødre som hadde kursing i vannfødsel. Håper det har forandret seg litt.

Skal til svangerskapskontroll hos jordmor på mandag. Første gang hos jordmor, har vært hos lege til nå. Så da skal jeg snakke med henne om mulighetene. Jeg liker alternativ behandling. Akupunktur, vann, massasje etc er hjertelig velkommen som smertelindring under min fødsel iallfall.

Vannfødsel skulle vært virkelig vanligere prosedyre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, guri, for et nydelig rom! :daane: Jeg trenger vel ikke å nevne det, men jeg elsker uglewallstickersene. :fnise:

Vannfødsel, ja. Det kunne jeg også tenkt meg. :jepp: Dessverre er det bare ett badekar på hele sykehuset, og bare to jordmødre som er autoriserte. :( Det minsker sjansene, liksom. Men får jeg mulighet vil jeg ihvertfall prøve smertelindring i badekar. :)

Det er så rart å sette nåler. Altså, jeg har jo kun prøvd på meg selv jeg, men det var litt av en kneik å komme over, ja. :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat fullført ti uker praksis i hjemmetjenesten :) ble bare to blodprøver, men har satt mange intramuskulære og subcutane injeksjoner, da. Det er artig. :)

For et fint barnerom! Og strikketøyet var også kjempefint!

Her jeg bor er det ikke vannfødsel i det hele tatt, bare et kar man kan bruke i åpningsfasen. Men jeg hadde ikke klart det uansett. Tror ikke jeg hadde klart å få han ut hadde det ikke vært for den to timers pausen epiduralen ga meg. Det var første gang jeg fikk i meg mat den dagen, og siste gang også, for jeg ble mamma..niog jeg frotset i pizza fra peppes :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du lille vampyr! :fnise:

Dersom man har en naturlig gang i fødselsprosessen, og alt ser bra ut, så får man lov til å ha en vannfødsel. OG, man kan ikke få epidural, da.

But, hey, dersom jeg får muligheten, så skal jeg forsøke å holde ut i vannet så lenge jeg kan :jepp:

Klart jeg skal skrive ned min fødselshistorie :Nikke: Nå er det kun ETT badekar på Drammen, da.. Eller, det var slik for 2 år siden iallfall.. Og veldig få jordmødre som hadde kursing i vannfødsel. Håper det har forandret seg litt.

Skal til svangerskapskontroll hos jordmor på mandag. Første gang hos jordmor, har vært hos lege til nå. Så da skal jeg snakke med henne om mulighetene. Jeg liker alternativ behandling. Akupunktur, vann, massasje etc er hjertelig velkommen som smertelindring under min fødsel iallfall.

Vannfødsel skulle vært virkelig vanligere prosedyre..

Det stemmer det, men epidural ville jeg ikke valgt uansett. Ikke på en første fødsel i hvert fall. Da ville jeg gjerne klart det med alternativ smertelindring slik som akupunktur og vann slik som du nevner. Det var ikke mye med kun et badekar!! Kanskje hvis du er heldig er det du som ligger der om 3 måneder;)

Åh, guri, for et nydelig rom! :daane: Jeg trenger vel ikke å nevne det, men jeg elsker uglewallstickersene. :fnise:

Vannfødsel, ja. Det kunne jeg også tenkt meg. :jepp: Dessverre er det bare ett badekar på hele sykehuset, og bare to jordmødre som er autoriserte. :( Det minsker sjansene, liksom. Men får jeg mulighet vil jeg ihvertfall prøve smertelindring i badekar. :)

Det er så rart å sette nåler. Altså, jeg har jo kun prøvd på meg selv jeg, men det var litt av en kneik å komme over, ja. :bond:

Det ble ikke veldig mye ugleting til slutt da men det var i hvert fall noen ugler på veggen og jeg kjøpte et bilderamme og en boks til ungen sin første tann der det er ugler på:P Og da den babygymmen.

Du kan sikkert i hvert fall spørre om det er en mulighet å ligge i badekar når du er på sykehuset. kanskje du er heldig og er badekaret ledig! Sikkert kjempedeilig:) Det er nesten sånn at jeg allerede gleder meg til at jeg skal føde:p haha

Jeg har akkurat fullført ti uker praksis i hjemmetjenesten :) ble bare to blodprøver, men har satt mange intramuskulære og subcutane injeksjoner, da. Det er artig. :)

For et fint barnerom! Og strikketøyet var også kjempefint!

Her jeg bor er det ikke vannfødsel i det hele tatt, bare et kar man kan bruke i åpningsfasen. Men jeg hadde ikke klart det uansett. Tror ikke jeg hadde klart å få han ut hadde det ikke vært for den to timers pausen epiduralen ga meg. Det var første gang jeg fikk i meg mat den dagen, og siste gang også, for jeg ble mamma..niog jeg frotset i pizza fra peppes :ler:

Ja, det er artig å sette sprøyter! Her blir det sikkert ikke så veldig mange blodprøver heller, men hittil har jeg vært heldig. Den andre studenten har ikke turt å ta blodprøve og intramuskulær enda så jeg får hele tida lov å ta. Har tatt 3 blodprøver denne praksissen og mandag skal jeg ta en ny igjen. Gøy;) Så du er også i andre året på sykepleie?? Trives du?

Synd de ikke tilbyr vannfødsel hos deg. Tror virkelig at det er en bra for babyen å bli født i vann.

Awww, for et kjempefint og gjennomført barnerom! :)

Tusen takk!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er tøff! Uten epidural overhodet!

Jeg kommer nok ikke til å utelukke epiduralen, må jo se an hvordan den berømte åpningsprosessen utarter seg. Også avslutter de jo epiduralen når pressriene kommer. Så, jeg må jo virkelig se an hvordan denne kroppen ter seg :) Men er jo absolutt spennende å ha vannfødsel som utgangspunkt å se frem til :jepp:

Ja, jeg håper jo på at de har flere badekar der nå, enn for 2 år siden..! Og flere med kurs! Typisk meg hvis jeg havner på vaktskifter med jordmødre uten kursing og tilgang til badekar ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er tøff! Uten epidural overhodet!

Jeg kommer nok ikke til å utelukke epiduralen, må jo se an hvordan den berømte åpningsprosessen utarter seg. Også avslutter de jo epiduralen når pressriene kommer. Så, jeg må jo virkelig se an hvordan denne kroppen ter seg :) Men er jo absolutt spennende å ha vannfødsel som utgangspunkt å se frem til :jepp:

Ja, jeg håper jo på at de har flere badekar der nå, enn for 2 år siden..! Og flere med kurs! Typisk meg hvis jeg havner på vaktskifter med jordmødre uten kursing og tilgang til badekar ;)

haha jeg er ikke tøff i det hele tatt:P Tror det er veldig enkelt å si på forhånd at man ikke ønsker epidural men det blir kanskje annerledes når man ligger der og har sykt vondt. Hver gang jeg har mensen gruer jeg meg til å føde og ønsker meg en hel haug med epidural for jeg har sånn syke menssmerter (det sies jo at det å føde er 100x verre enn menssmerter), så vi får se :gjeiper:

Vi får krysse fingrene for at du kan få en vannfødsel hvis du fortsatt ønsker deg det når fødselen nærmer seg:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heller litt vondter enn en stor sprøyteting i ryggen *grøss*

Den kjenner man knapt. Værre å ta blodprøve da synes jeg..det stikker mer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er også på andreåret :) halvveis til jul. Kunne vært tredjeåret da, men ble jo gravid ;) ja trives helt greit, men ser fram til å bli ferdig. Spesielt siden jeg skal videreutdanne meg. Enn du da, trives?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er også på andreåret :) halvveis til jul. Kunne vært tredjeåret da, men ble jo gravid ;) ja trives helt greit, men ser fram til å bli ferdig. Spesielt siden jeg skal videreutdanne meg. Enn du da, trives?

Skjønner;) Jeg gleder meg også til å bli ferdig. Syns det er kjekt i praksis men tjener jo ingenting der.. jeg har lyst å tjene mine egne penger. Da kan vi få ut leieboeren som leier 1. etasje av huset og da har vi hele huset for oss alene. Det blir deilig! :D

Hva skal du videreutdanne deg til da??

-------------------------------

JAAA! Vi fikk barnevognen vår idag (emmaljunga edge) !!! Og den er superfin og vi er så sykt fornøyde med understellet vi valgte! Prøvde den på grus og det funker superbra. Farger syns jeg også er veldig fin og vogna har masse smarte løsninger. Den er ikke så tung og er utrolig lett å svinge. Tror den egner seg både på asfalt og grus/skogsterreng) og forhåpentligvis også på snø men det får vi finne ut av seinere. Vi kjøpte også en Voksi Urban pose og litt andre ting så nå har vi faktisk alt i huset bortsett fra emmaljunga adapter til bilstolen. deilig å være ferdig med alt nå :)

I går var vi på fødselsforberedende kurs og det var helt greit. vi snakket litt om forventninger, hvordan det blir å være forelder og litt om parforholdet. Etter det ble vi delt inn i pappa- og mammagrupper.. og jaa.. ehem.. jeg havnet i pappagruppa! haha oh nooo. det var litt rart egentlig. Jeg føler meg like gravid som H bortsett fra at jeg ikke har en baby i magen og jeg blir jo mamma, ikke pappa så neste gang vil jeg være med i mammagruppa (kommende mandag). Da skal vi snakke om fødselen og da skal jeg spørre jordmora om det er mulig at jeg skal ta imot ungen! Helsesøstera sa at hun ikke trodde det gikk an men hallo, vi må nå få lov til å bestemme selv hvordan fødselen skal bli syns jeg. Så lenge fødselen er uten komplikasjoner så klart.

Ellers er jeg sykt trøtt og gleder jeg meg til å legge meg! Er klar for helg men det er dessverre bare tirsdag :gjeiper:

Endret av marielle171
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var bilder av vogna. Gleder meg utrolig mye til å trille lille klumpen vår!! Skulle ønske han kunne komme ut nå:)

I dag fikk jeg vite at neste semester skal jeg være i praksis i ungdomspsykiatrien. det var første valget mitt og jeg gleder meg skikkelig!! Det er en avdeling med ungdommer mellom 12 og 18 år som har alt fra spiseforstyrrelser til psykoser så jeg tror jeg kommer til å lære mye.

Svigerfar kom på besøk ista og hadde tatt med seg noen krabber så de skal vi kose oss med nå. Nam! Ha en fin kveld:)

post-20696-0-59995600-1352403291_thumb.j

post-20696-0-03651700-1352403316_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fin vogn - grattis!! :laugh:

Og gratulerer også med ønsket praksisplass, så ålreit!! Også så spennende! :Nikke:

Kos dere med krabbe - ha en kjempefin kveld!! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin vogn! Gratulerer, det er stas! :jepp:

Pappagruppen, ja. :fnise: Forstår at du ikke følte deg helt komfortabel der. Selv om det ikke er du som har baby i magen, er du jo jente og...vel...jenter er annerledes enn gutter uansett hvordan man vrir og vender på det. Særlig i babysammenheng. :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin vogn - grattis!! :laugh:

Og gratulerer også med ønsket praksisplass, så ålreit!! Også så spennende! :Nikke:

Kos dere med krabbe - ha en kjempefin kveld!! :danse:

Takk og takk:D Gleder meg skikkelig til å begynne å jobbe i ungdomspsykiatrien! Tror det blir utrolig interessant!

Så fin vogn! Gratulerer, det er stas! :jepp:

Pappagruppen, ja. :fnise: Forstår at du ikke følte deg helt komfortabel der. Selv om det ikke er du som har baby i magen, er du jo jente og...vel...jenter er annerledes enn gutter uansett hvordan man vrir og vender på det. Særlig i babysammenheng. :hoho:

hahah jaa ikke sant! Bra du skjønner meg:P imorgen skal vi på fødselskurs igjen så da skal jeg være i mammagruppa :gjeiper:

----------------------------

Ååå jeg må bare vise et bilde av en bamse jeg har kjøpt til klumpen vår. http://www.kortogkos.no/index.cfm?tmpl=butikk&a=product_inline&&b_kid=600454&b_id=823650 Den skal jeg gi til gutten vår i julegave. Det er ikke akkurat nødvendig å gi ham en gave siden han allerede får så mye nå men det blir uansett meg som skal åpne den til ham og jeg elsker å pakke opp gaver. haha! Det var noen her på KG som hadde lagt ut en link til disse Jellycat-bamsene og sa de var så myke så da måtte jeg bare kjøpe en. Gleder meg til å få den i posten!

skoleting klarer jeg ikke helt å konsentrere meg på. Jeg vil bare at babyen kommer og jeg har ikke lyst å skrive oppgaver og sånt. Vi har begynt å tenke litt mer på navn og vi har kanskje falt for navnet Daniel. Jeg liker bedre Jonathan og hun liker veldig godt David men vi kan ikke begge to holde fast ved et navn, for da kommer ikke vi så veldig langt. Fordelen med Daniel (og egentlig også jonathan og david) er at det passer både i nederland og norge og det uttales likt i begge land. Ulempen med Daniel er at det allerede finnes så mange daniel. da jeg jobbet i barnehage hadde vi en Daniel S, Daniel H, Store Daniel og Lille daniel på 1 avdeling med 25 barn. Vi får tenke litt på det. fortsatt hele 4 uker før han kommer (hvis han kommer på termindagen i hvert fall:P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fin vogn! Lik vår, men vår er beige :)

Fint:D Har dere samme understell også? jeg liker veldig godt rutene på vogna. Gleder meg sånn til å bruke den!

--------------------------------

Idag har jeg vært hos legen. jeg har vært mye plaget med svimmelhet, uregelmessig puls, trøtthet og jeg blør mye når jeg har mensen. Så det var godt å komme seg til legen for dette har jeg gått med lenge. De tok en EKG på meg og tok blodprøve for å teste 14 forskjellige ting! Skikkelig sjekk altså:) De sjekker for anemi, b12 mangel, ferritin (jern), og noen enzymer og hormoner som har med stoffskifte å gjøre. Så jeg er veldig spent på om de finner ut av hva som feiler meg. Jeg trodde egentlig at jeg hadde anemi men nå leste jeg litt om høyt stoffskifte og det passer også ganske bra. Men vi får se.

Ellers har H fått det litt tyngre nå i det siste. Det virker som om ungen har festet seg for hun har ganske vondt nedentil, noe som presser der nede hele tida og vi tror det er hodet. Hun har også veldig kraftige kynnere som gjør at hun ikke kan gå en gang av og til. og hun våkner mye om natta av at gutten sparker henne i ribbeina. Hun (vi) begynner å bli litt lei av graviditeten nå og er suuuuuperklare for at han kommer ut:P Hun har permisjon nå og har begynt å vaske klærne. Vi har også begynt å bli litt mer enige om navn.

For noen dager siden snakket jeg med svigerinna mi og hun ville gjerne ha en babyshower for H. Syns det var så koselig! Hun har invitert noen folk hos henne og ikveld skal vi dit. H vet ingenting og tror at vi skal hente en bok som jeg skulle få låne. heheh:P hun blir sikkert overrasket! gleder meg:)

Så det var en liten update om hvordan det går hos oss her på vestlandet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkar H! Ikke lenge igjen nå, klart det blir koselig med en babyshower, slik at hun kan få tankene på noe annet! :jepp:

Håper legen finner fort ut av hvordan det er med deg, så du slipper å gå slik. Det er ikke noe godt :klem:

Tipper dere koser dere nå! Ikke lenge igjen, asså! Oioioioi!!!

Stor klem fra meg og sparketassen :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...