Gå til innhold

Hverdagen til lillegutt, mamma og mama:)


marielle171

Anbefalte innlegg

Huff.. Høres ut som en tøff fødsel :haar: Håper formen til H er noenlunde ok :)

Dere har jo tross alt fått en nydelig gutt :rodmer:

Kos dere kjempemasse med klumpen :hjerte:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, tøff fødsel, ja. Håper H ikke får noen senvirkninger av den store riften og at dere bare kan nyyyte dagene sammen med lillegutten. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere sååå mye med gutten :)

Endelig er han her, selv med litt hard medfart.

Heldigvis skjer det mye rart i kroppen når man føder at når man blir klippet merkes det jo, men ikke som om man hadde blitt klippet når man ikke er i fødsel. For det hadde nok vært enda verre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor klem til H som var så modig!! Oi, det hørtes veldig voldsomt ut det der, altså!

Og det er jo tøft for deg også, Marielle. Tviler ikke på at dere kommer til å ta godt vare på hverandre fremover :hjerte: Håper at det gror fort hos henne.

Kos dere med lille bylten :strix: Heldige, er dere! Også håper jeg for dere at dere kan være sammen, alle 3, fremover :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh hjelpes, kudos til dere for å ha vært gjennom en såpass tøff fødsel!!! Krysser fingrene for at alt gror fort og at det vonde glemmes fort :jepp:

Masse klemmer til alle tre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tusen takk for alle gratulasjoner:) :) ja, en tøff fødsel var det og folk som sier at de glemmer smertene med engang når de får ungen på brystet har det kanskje ikke hatt så ondt som H:P Tror det kommer til å ta en god stund før hun glemmer hvordan det var og kan tenke seg en unge til. For nå frister det ikke med en til. haha! heldigvis har vi to livmorer i familien her :P

I går kom vi hjem og det var herlig. På hotellet (vi fikk kun være der en natt, hun måtte være to netter på barsel pga stor vaginal rift og mange sting) hadde vi to enkeltsenger og senga til babyen var veldig høy. Vi ville ha ham i vår egen seng egentlig men det var litt skummelt.men det var også irriterende å få han i sin egen seng fordi da måtte jeg reise meg for å legge han der. (H kunne ikke reise seg alene enda for det gjorde for vondt nedentil) men nå er vi hjemme og han ligger mellom oss. Vi har kjøpt en sånn skumpute aktig ting der han ligger i som gjør at han blir liggende på sida og det fungerer veldig bra. Vi har en litt myk seng og det gjør det enkelt for ham å rulle over på magen men nå kan han altså trygt ligge hos oss.

H ammer og jeg lar han gulpe og skifter bleier. I natt ble det to bæsjebleier og vi fant fort ut at det er mye enklere å skifte de i senga:P noen syns det er ekkelt kanskje men det er deilig å ikke trenge å reise seg og det blir enklere å sove igjen etterpå. Så på mitt nattbord ligger det en haug med bleier nå. haha!

Idag tidlig fikk han pupp klokka halv 8 og jeg skiftet en bæsjebleie men han sluttet ikke å grine. Så jeg la han på brystet mitt og da sovna lillegull med engang <3 herlig! han lå der helt til kvart på elleve og da måtte jeg stå opp for å gå på do. det er så utrolig herlig å ha han liggende på meg! det er lykke <3

I natt gikk det egentlig veldig bra. Han våkner ca annen hver time/ hver tredje time for å drikke. Og H og jeg samarbeider veldig bra så hvis det fortsetter slik kommer det ikke til å bli en vanskelig og tung babyperiode:) men mye kan skje..

Han er forresten bare heeeelt nydelig <3 Og han heter David :)

Endret av marielle171
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkar H! Håper hun kommer seg igjen veldig fort :klem:

Lille David høres helt nydelig ut, og jeg liker navnet veldig godt :hjerte: Så flinke dere er! Deilig å lese at dere har et godt samarbeid :strix: Det er sånn det skal være :Nikke:

God søndag til dere alle 3 :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varmer helt inne i hjerterota av å lese hvordan dere koser dere med lillegutt :rodmer: Jeg blir ikke mindre utålmodig av å lese slike innlegg :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff... Håper det blir snart bra hos H! Høres ikke noe godt ut stakkar..

Høres ut som dere koser dere masse med lille David, og at dere samarbeider bra :hjerte: Åsså for et fint navn da :rodmer:

Åsså er det jo veldig greit at dere har to livmorer om H ikke vil gjennom det med en gang ja :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livmor flertall = livmødre?

Mormor flertall = mormødre?

*knis* :fnise:

Det blir din tur neste gang da, Marielle? Eller har du fått skrekken?

Hvordan følte du egentlig det var å stå på siden og observere alt?

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Livmor flertall = livmødre?

Mormor flertall = mormødre?

*knis* :fnise:

Det blir din tur neste gang da, Marielle? Eller har du fått skrekken?

Hvordan følte du egentlig det var å stå på siden og observere alt?

:klemmer:

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkar H! Håper hun kommer seg igjen veldig fort :klem:

Lille David høres helt nydelig ut, og jeg liker navnet veldig godt :hjerte: Så flinke dere er! Deilig å lese at dere har et godt samarbeid :strix: Det er sånn det skal være :Nikke:

God søndag til dere alle 3 :sol:

Det begynner å bli bedre med H men det gjør fortsatt vondt å sitte. Hun har en stor blåkul nedentil:O

Ja, jeg er veldig glad for at vi har et så bra samarbeid. Det gjør alt så mye lettere:) Ha en fin søndag dere også <3

Varmer helt inne i hjerterota av å lese hvordan dere koser dere med lillegutt :rodmer: Jeg blir ikke mindre utålmodig av å lese slike innlegg :bond:

Det skjønner jeg godt:) Jeg håper det ikke er lenge til det er din tur nå da! Jeg krysser fingrene :) overtid er ikke noe særlig tror jeg!

Så koselig å lese! :)

:)

Huff... Håper det blir snart bra hos H! Høres ikke noe godt ut stakkar..

Høres ut som dere koser dere masse med lille David, og at dere samarbeider bra :hjerte: Åsså for et fint navn da :rodmer:

Åsså er det jo veldig greit at dere har to livmorer om H ikke vil gjennom det med en gang ja :fnise:

Det håper jeg og men det har blitt bedre allerede. Snart kan vi sikkert gå tur med barnevogn:)

Ja vi koser oss masse! :) Han ligger på fanget mitt nå og får sånne rykninger med kroppen hele tida, som om han drømmer om sugekoppen eller noe :gjeiper:

hihi ganske greit ja:P Jeg er heldigvis ikke blitt så skremt så jeg kan godt tenke meg å gå gravid noen ganger!: :)

Livmor flertall = livmødre?

Mormor flertall = mormødre?

*knis* :fnise:

Det blir din tur neste gang da, Marielle? Eller har du fått skrekken?

Hvordan følte du egentlig det var å stå på siden og observere alt?

:klemmer:

hahah:P jeg tenkte akkurat det samme da jeg skulle skrive livmorer.. men livmødre hørtes bare så rart ut så da ble det livmorer:P

Ja, neste gang blir det min tur. jeg følte meg veldig maktesløs i begynnelsen da riene var så sterke og onde. Jeg visste liksom ikke helt hva jeg skulle gjøre og Helene hadde så vondt at hun ikke visste hva hun skulle gjøre av seg, men litt seinere fant vi ut at det hjalp henne å knipe i mine hender så da kunne jeg heldigvis hjelpe henne under fødselen. og jeg ga henne drikke hele tida og kom med kalde kluter. Det var veldig interessant å se på en fødsel og jeg har ikke blitt skremt. Jeg prøvde å se på det hele som sykepleierstudent og stilte veldig mange spørsmål underveis:P Helene ble nesten flau men jordmødrene sa at det var bedre at jeg stilte så mange spørsmål og deltok i fødselen enn at jeg var helt stille som mange fedre er:P

de ville også sende meg ut av føderommet da de skulle ta vannet men det hadde ikke jeg lyst til. Jeg måtte jo få med meg alt! Men de trodde at jeg ikke ville se på det for slik er tydeligvis mange fedre. haha!

Ellers trodde nesten alle jordmødre og barnepleierne at jeg var tanta, eller ei venninne. har forklart ganske mange ganger at jeg er samboeren. hehehe:P

Endret av marielle171
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt du ikke ble skremt :nigo:

Åsså er det jo bare å tenke, at alle har det forskjellig ;) Det er ikke sikkert det er i nærheten av dette du kommer til å ha det når det er din tur :)

Jeg reiner med at det var godt å komme hjem, å være litt for dere selv :hjerte: Åsså så rart at han får sånne rykninger da :fnise:

Kjedeligt at det blir så mangen spørsmål om du er kjæresten eller andre ting :jolie:

Da jeg skulle på UL første gang for å se til hvordan eggene låg an. Da jeg måtte reise til Haugesund. Så fikk jeg jo med søskenbarnet mitt, for å sleppe å kjøre alene. Å da når jeg ble ropt opp. Å skulle hilse på legen og sykepleieren. Så trudde de at vi var kjærester, å at det var derfor vi var der :fnise: Jeg måtte jo si at det er søskenbarn, å at jeg bare ville ha følge.

Å når sykepleieren tok oss med inn på kontoret (det var legen som spurte første gang, sykepleieren gjorde klart rommet), så spurte hun om det var vi to. Så måtte vi jo fortelle henne det samme. Å da sa hun at det var så mangen jenter og gutter som var sammen med det samme kjønn, at de kunne aldri vite, åsså smilte hun og flira litt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Godt du ikke ble skremt :nigo:

Åsså er det jo bare å tenke, at alle har det forskjellig ;) Det er ikke sikkert det er i nærheten av dette du kommer til å ha det når det er din tur :)

Jeg reiner med at det var godt å komme hjem, å være litt for dere selv :hjerte: Åsså så rart at han får sånne rykninger da :fnise:

Kjedeligt at det blir så mangen spørsmål om du er kjæresten eller andre ting :jolie:

Da jeg skulle på UL første gang for å se til hvordan eggene låg an. Da jeg måtte reise til Haugesund. Så fikk jeg jo med søskenbarnet mitt, for å sleppe å kjøre alene. Å da når jeg ble ropt opp. Å skulle hilse på legen og sykepleieren. Så trudde de at vi var kjærester, å at det var derfor vi var der :fnise: Jeg måtte jo si at det er søskenbarn, å at jeg bare ville ha følge.

Å når sykepleieren tok oss med inn på kontoret (det var legen som spurte første gang, sykepleieren gjorde klart rommet), så spurte hun om det var vi to. Så måtte vi jo fortelle henne det samme. Å da sa hun at det var så mangen jenter og gutter som var sammen med det samme kjønn, at de kunne aldri vite, åsså smilte hun og flira litt :fnise:

haha! Litt morsomt at de spurte om dere var kjærester da:P Her trodde de altså først at jeg var 'doula' og skulle hjelpe helene gjennom fødselen. haha! også ble jeg nesten sendt noen ganger ut av barselavdelingen fordi de trodde jeg bare var ei venninne og ikke samboeren. Det var kjedelig å måtte forklare heeeeele tida og det var jo så mange pleiere og jordmødre vi traff hver dag (de har jo vaktskifte og ca 10stk på jobb hver vakt):P Men skjønner det også da.

---------------

Ble nesten irritert jeg.. svigermora mi ville legge David i senga si etter at hun hadde holdt han en god stund men jeg sa at hun bare kunne gi ham til meg. men det ville hun ikke for hun mente at han ikke skal holdes så lenge for han skal jo venne seg til å sove alene i senga. Og jeg bare hvaaa?? Han er bare 2 dager gammel! Han trenger ikke å lære det enda og han skal ikke trenge å grine alene i senga si. Så jeg bare tok ham opp av senga igjen. han er jo min sønn så. Og både mine og hennes foreldre var så uenig i at vi lar han sove i vår seng men det er bare så deilig å ikke trenge å stå opp minst 5 ganger om natta for å amme og skifte bleie. de første ukene trenger han ikke å sove alene enda mener jeg. Litt slitsomt med folk som skal blande seg opp i hvordan vi velger å gjøre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg endret navnet til dagboka mi:) nå handler dagboka mi om hvordan det er å ha en liten baby. Vet ikke helt hvordan man skal flytte en dagbok fra prøverdagbok til noe annet? :)

Jeg og Helene har forresten funnet ut hva vi skal kalles. Hun blir mamma:) og jeg blir mama. I nederland skriver vi mama med 1 M og det uttales også annerledes enn mamma. Vi vurderte en liten stund om en av oss skulle hete mammi, men ingen av oss ville det:P hehe jeg har jo alltid kalt min mor for mama og slik vil jeg også bli kalt. Og fra nå av skal jeg også prøve å snakke nederlandsk til babyen men det er lettere sagt enn gjort! i begynnelsen er ikke det så viktig enda, men det blir det når han blir eldre!

Ha en fin søndagskveld:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O sine søskenbarn har en far som snakker tysk, moren som snakker norsk også snakker foreldrene engelsk seg i mellom, av gammel vane, for han har tross alt lært seg norsk. Men han har snakket tysk til begge ungene fra de var født, og selv om storesøster for det neste snakker norsk, så forstår hun flytende tysk og snakker en del tysk når de er i østerrike.

Lillebroren derimot snakker ikke så mye enda, men er ikke unormalt at de er litt trege med språket når de har tre språk å forholde seg til i hverdagen ;)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...