Gå til innhold

Hverdagen til lillegutt, mamma og mama:)

marielle171

Anbefalte innlegg

Hadde bare noe morsomt å fortelle.. jeg har hatt min første magestryker!!:O Og jeg er ikke gravid engang:P Vi var på besøk hos svigermor og da vi hilste på hverandre sa hun 'hei flatmage' (og da strøk hun over magen min) og 'hei storemage' til samboeren min og strøk over hennes mage også. haha Må si det var litt ukomfortabel! Kanskje det er annerledes hvis jeg hadde vært gravid men nå var det bare rart:P

Hehe, morsom og søt svigermor :fnise:

Ja, det er innmari rart når noen stryker over magen. Min svigermor tør ikke ta to tørk fra tørkerullen min engang, så der blir det nok aldri noen stryk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde bare noe morsomt å fortelle.. jeg har hatt min første magestryker!!:O Og jeg er ikke gravid engang:P Vi var på besøk hos svigermor og da vi hilste på hverandre sa hun 'hei flatmage' (og da strøk hun over magen min) og 'hei storemage' til samboeren min og strøk over hennes mage også. haha Må si det var litt ukomfortabel! Kanskje det er annerledes hvis jeg hadde vært gravid men nå var det bare rart:P

Syns det er ganske ukomfortabelt som gravid og. At mamma kommer til å kjenne på magen min når det blir spark å kjenne er greit, men svigermor eller andre ikke helt nære er bare ekkelt. Min mage, gravid eller ei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for tredje trimester! :jepp:

* savner å være gravid * !!!! :gravid:

For min del kom det an på hvem som gjorde det om det var ubehagelig eller ikke. :) Om mamma, svigermor eller en venninne gjorde det, gikk det nå greit. Men hvis en kollega ville kjenne på magen, så satt jeg pris på å bli spurt først, selv om jeg sa ja da. Følte på en måte at magen ikke var helt min da jeg gikk gravid, det var på en måte noe som bare hang utenpå den egentlige magen min. Så hadde nok syntes det var mer ubehagelig dersom noen kom og strøk på magen min nå. ;)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, morsom og søt svigermor :fnise:

Ja, det er innmari rart når noen stryker over magen. Min svigermor tør ikke ta to tørk fra tørkerullen min engang, så der blir det nok aldri noen stryk ;)

Ja, hun er veldig søt, ho svigermora mi:) haha må le litt om det du skrev om din svigermor:P

Syns det er ganske ukomfortabelt som gravid og. At mamma kommer til å kjenne på magen min når det blir spark å kjenne er greit, men svigermor eller andre ikke helt nære er bare ekkelt. Min mage, gravid eller ei

Ja, jeg har fulgt noen diskusjoner her på KG om dette emnet og det er stor forskjell mellom gravide kvinner. Noen syns det er helt greit og andre syns det er helt forferdelig når folk tar på magen. Vi får se hva jeg syns hvis jeg blir gravid en dag:)

Hurra for tredje trimester! :jepp:

* savner å være gravid * !!!! :gravid:

For min del kom det an på hvem som gjorde det om det var ubehagelig eller ikke. :) Om mamma, svigermor eller en venninne gjorde det, gikk det nå greit. Men hvis en kollega ville kjenne på magen, så satt jeg pris på å bli spurt først, selv om jeg sa ja da. Følte på en måte at magen ikke var helt min da jeg gikk gravid, det var på en måte noe som bare hang utenpå den egentlige magen min. Så hadde nok syntes det var mer ubehagelig dersom noen kom og strøk på magen min nå. ;)

Det er slik jeg også tenker litt tror jeg. Det er på en måte noe som bare henger utenpå magen, noe som til vanlig ikke er der så derfor føles den magen kanskje som om det er noe som ikke er helt din.

-------------------------------------

Jeg kom på en fantastiske ide. Min samboer, H, skal ha 100% lønn i 10 måneder, så utvider vi det med 5 uker ferien og så jobber hun noen dager i uka mens jeg er hjemme med ungen (1 eller 2 dager) og da kan hun utvide permisjonen med enda noen uker. Og så i januar ca skal jeg være hjemme med ungen. Da tar jeg meg et halvt år fri fra skolen, eller.. jeg skal ta eksamen med hopper over praksis og bacheloroppgaven, det tar jeg halvt året etter når klumpen begynner i barnehagen. Så da begynner han i barnehagen i august når han er 1 år og 8 måneder. Tror det blir bra:) Liker ikke helt tanken at han skal begynne i barnehagen når han er 1 år, kanskje ikke kan gå og skal gå rundt i snø og drittvær. Og jeg leste at kontantstøttet er på 5000kr nå isf 3000 så da får vi mye penger for å ikke ha barnet i barnehagen. jippi!:D

I dag har jeg vært på jobb og etter jobb syklet jeg til byen (i drittværet) og var på kafe med to venninner og spiste en deilig gulrotkake:) Vi skulle egentlig spise middag men de stengte kjøkkenet allerede halv 5 (de stenger kl5) så da ble det kake istedenfor. :P Skal lage litt middag etterpå. H er på sånn stand up show så jeg har kvelden for meg selv:) Litt deilig av og til men også ganske så stille!

I går hadde hun sin første alvorlige hormonelle utbrudd:P haha Jeg satt på sofaen og plutselig hørte jeg: fy faen helveetteeeeee (mye bråk, skriking og smelling med noen dører).. det viste seg at en liten bit av pizzaen hennes hadde falt på gulvet og da var tydeligvis så alvorlig at hun var på badet i et kvarter før hun endelig kom ut. Hun bare satt der og var sur:P haha Søte kjæresten min.. heldigvis har hun ikke sånne utbrudd hver dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontantstøtta på 5000 er vel bare fra 12 mnd til og med 18 mnd? Så blir den noe redusert mener jeg.

Husker ikke helt og orka ikke å lete det frem nå :P Mett og trøtt....zzzzzZZZzz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontantstøtta på 5000 er vel bare fra 12 mnd til og med 18 mnd? Så blir den noe redusert mener jeg.

Husker ikke helt og orka ikke å lete det frem nå :P Mett og trøtt....zzzzzZZZzz

Ja, det stemmer, så da får vi 5000 fram til to måneder før barnehagestart.. etter det blir det 3000-et-eller-annet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stakkar kjæresten din :fnise: Håper hun ble fort blid igjen etterpå, da :jepp:

Ja, hu svigermora mi er av typen "unnskyld for at jeg er til", men hun blir varm i trøya etterhvert. Hun er vanvittig søt, og innmari kul egentlig. Bittelita :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkar kjæresten din :fnise: Håper hun ble fort blid igjen etterpå, da :jepp:

Ja, hu svigermora mi er av typen "unnskyld for at jeg er til", men hun blir varm i trøya etterhvert. Hun er vanvittig søt, og innmari kul egentlig. Bittelita :hjerte:

Hun var blid igjen dagen etterpå. da hadde hun sovet lenge og glemt hele hendelsen tror jeg:P Snakket om det idag og så nevnte hun at bare en liten del av pizzaen falt på gulvet og da ble hun så sur at hun kastet en bit på kjøkkenskapet.. så nå skjønner jeg hvorfor det var så mye tomatsaus på kjøkkenskapene også!:P

Svigermora di høres no veldig snill ut da!! :hjerte:

---------------

Ble litt sjokkert idag.. svigerinna var på besøk med nevøen vår og vi tre spilte et kortspill og gutten på 7 tapte. Da ble han så sur at han spytta i ansiktet til svigerinna og slo henne også i ansiktet!! :overrasket: :overrasket: :overrasket: og hun svarte: du, ikke gjør det! og det var liksom det og så spilte vi enda et spill. Unnskyld meg men man lar vel ikke ungen behandle deg på den måten? Og hadde jeg vært mora hadde jeg i hvert fall nektet å spille et spill engang til hvis han ikke klarer å tape.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt sjokkert idag.. svigerinna var på besøk med nevøen vår og vi tre spilte et kortspill og gutten på 7 tapte. Da ble han så sur at han spytta i ansiktet til svigerinna og slo henne også i ansiktet!! :overrasket: :overrasket: :overrasket: og hun svarte: du, ikke gjør det! og det var liksom det og så spilte vi enda et spill. Unnskyld meg men man lar vel ikke ungen behandle deg på den måten? Og hadde jeg vært mora hadde jeg i hvert fall nektet å spille et spill engang til hvis han ikke klarer å tape.

SAY WHAAAT?? Er det mulig?!?!?! :overrasket: :overrasket: :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SAY WHAAAT?? Er det mulig?!?!?! :overrasket: :overrasket: :overrasket:

Ikke sant!!!!! Jeg skal love deg at jeg var sjokkert!! Visste ikke hva jeg skulle si! :overrasket: Han har slått meg også en gang fordi han så en gul bil (i den familien får man da tydeligvis lov å slå hverandre) og da jeg ble jeg så sur at han etter det aldri turte å ta på meg igjen:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omsorgssvikt, kaller jeg det der.

"en gul bil" har jo vært en farsott. Ungene slår jo så hardt de kan. Det er desverre de foreldre som ikke kan prate ordentlig med barna sine. Noen ganger virker det som om foreldrene er redd for barna sine! Hjelpes!!

Barna våre skal ikke ha det sånn, de må ha det trygt og godt i strukturerte og faste former!!

Uffamei, håper det ordner seg for ham og at du ikke opplever ham slik igjen! Ikke bra!

Endret av Nuttapia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

slåing og spytting burde være uaktuelt! og når han er såpass gammel burde han få merke konsekvensene av det også - her blir det ikke mer kortspill før du har lært å oppføre deg, f.eks. At det går an....

hehe, pizzasaus på kjøkkenskapene :) det høres kjent ut! Jeg greide ikke få ut en bok av en sekk ved første forsøk, så etter å ha halt og dratt litt slengte jeg boka i gulvet og sparket den tomme sekken ned trappa :fnise: det går som regel over da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omsorgssvikt, kaller jeg det der.

"en gul bil" har jo vært en farsott. Ungene slår jo så hardt de kan. Det er desverre de foreldre som ikke kan prate ordentlig med barna sine. Noen ganger virker det som om foreldrene er redd for barna sine! Hjelpes!!

Barna våre skal ikke ha det sånn, de må ha det trygt og godt i strukturerte og faste former!!

Uffamei, håper det ordner seg for ham og at du ikke opplever ham slik igjen! Ikke bra!

Ja, enig! Skjønner ikke hvorfor mora ikke tør å si ifra til ungen hva som er akseptablet og hva som ikke er det. Når de guttene gjør noe galt får det aldri konsekvenser. Aldri.. Slik kommer ikke vi til å ha det her heller. Barn trenger regler og rutiner og må skjønne og lære at visse handlinger får konsekvenser.

Det er litt synd at ungen får kjeft av andre (på skolen etc) mens det egentlig er foreldrene som burde få kjeft fordi de ikke oppdrar ungene sine

slåing og spytting burde være uaktuelt! og når han er såpass gammel burde han få merke konsekvensene av det også - her blir det ikke mer kortspill før du har lært å oppføre deg, f.eks. At det går an....

hehe, pizzasaus på kjøkkenskapene :) det høres kjent ut! Jeg greide ikke få ut en bok av en sekk ved første forsøk, så etter å ha halt og dratt litt slengte jeg boka i gulvet og sparket den tomme sekken ned trappa :fnise: det går som regel over da!

hahaha:P sikkert sånn gravid-greie.. det å ikke takle litt motgang!:P hihi Men jeg skjønner godt at det er en litt deilig følelse å sparke i sekken og kaste noen bøker! deilig å få ut litt frustrasjon!:D haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wheey.. Dere er jo kommet godt inn i 3. og siste trimester jo :) :) Tenk.. Bare rundt 11 uker til dere blir foreldre! Heerlig :hjerte:

Jaaa! jeg vet!!! :D Det er en herlig følelse! Jeg gleder meg til vi er 30 uker på vei.. det høres mye kortere ut å være 29 uker på vei enn 30 uker:P

----------------------------

I dag var jeg på skolen og det var så syyykt kjedelig!! Vi hadde forelesninger fra 9 til 2 om pedagogikk og hun dama som underviste snakket så monoton og det var så vanskelig å holde konsentrasjonen oppe! Syns det var litt rart for jeg trodde at pedagikk handlet om hvordan man skal lære andre ting, men hun kan tydeligvis ikke det.

Og det stod en rodeo aktig ting ved utgangen av skolen..! det var en slags konkurranse om hvem som kunne sitte lengst på den oksen og ei venninne klarte 68 sekunder og står nå på første plassen.. og da jeg prøvde (jeg prøvde 3 ganger) klarte jeg bare sitte 17 sekunder:P Det var pinlig! Så da måtte jeg selvfølgelig prøve en gang til og da ble jeg diskvalifisert for jeg tok visst bort i ørene og det var ikke lov.. men fikk prøve en siste gang og da satt jeg 8 sekund:P haha ikke mye å skryte av!!

Ellers har min kjære H vært på babybutikken og fått en pris på alt vi skal ha. Det kostet egentlig 23000 (for vogn, seng, kommode, vippestol, ammepute, voksipose, stellematte) men vi skal betale 17000..Så det liker jeg:) Regner ut at det var ca 26% rabatt. Vi fant ut at vi tydeligvis hadde valgt den dyreste vognen de hadde.. Den koster 9100:O Ble litt sjokkert men nå betaler vi heldigvis 'bare' 6660 kroner (eller svigermor skulle betale det :happy: ) Om 3 eller 4 uker får vi senga og kommoden og etter at vi har vært i nederland helga rundt 19. oktober skal jeg begynne å sette opp møblene og pynte barnerommet litt. Jeg gleder meg sånn! :)

Har dere begynt med babyrommet allerede? Står møblene klare?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste to dagene har jeg vært på bok-jakt på finn.no Prøver å kjøpe brukte skolebøker slik at det ikke blir så dyrt og hittil har jeg funnet veldig mange bøker! Jeg prøver å prute litt hele tida men syns bare det er så flaut:P men har prutet 80 kroner på en bok, 100 på en annen så jeg sparer jo litt da! Bra de ikke vet hvem jeg er:P haha

I dag ble jeg medlem i hobbyklubben! hehe, føles litt bestemor-aktig ut men i velkomstpakken fikk jeg 3 bøker (strikkebok for barneklær (med norske mønstre), strikkebok for voksneklær (med norsk mønster) og en cupcakes bok) og jeg fikk en strikkeveske der det er plass til garn og strikkepinner og en finn paraply med sånn norsk mønster på som jeg skal bruke på 17.mai (syns den så 17.mai aktig ut og det regner jo nesten alltid så da kan jeg fint bruke den;))

Så jeg gleder meg til å få alt i posten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva slags utdanning er det da?

jeg har nemlig noen pedagogikkbøker liggende. KAn få dem billig. Hehe....

Jeg studerer sykepleie så jeg tror vi bruker litt andre bøker dessverre. Men ellers hadde jeg gjerne kjøpt dem! :) Bøker er bare så dyre! (og jeg har brukt litt mye på babyutstyr i det siste så ja..:P)

Vi har faktisk pedagogikk denne uka og jeg trodde at de som underviser i pedagogikk har litt peiling på hvordan man skal undervise studenter, men neida, læreren vi har er så utrolig kjedelig!! Hun bare står der med en monoton stemme og ingen klarer å konsentrere seg. aargg!

-----------------

I dag har jeg laget deeeiiilig Butter chicken til middag fra bunnen av!:D Og det ble så godt! Jeg og H pleier ofte å spise Butter chicken på en indisk restaurant her og hun mente i hvert fall at min butter chicken rett smaker like bra, så jeg var veldig fornøyd!:D Sunn var den nok ikke for jeg trengte 250ml fløte og 150gram smør.. hehe:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HANDLELISTE:

Babygym

Uro

Vugge

Madrass til vugge

Dyne til vugge

Sengetøy til vugge

Sprinkelseng

madrass til sprinkelseng

Dyne til sprinkelseng

Sengetøy til sprinkelseng

Vippestol

Duo vogn med regntrekk og insektnett

Stelleveske (skal vi kjøpe i nederland)

Ammepute

Ammeinnlegg

Ammebh

Tåteflasker (skal vi kjøpe i nederland)

Flaskevarmer(skal vi kjøpe i nederland)

Brystpumpe(skal vi kjøpe i nederland)

krem til såre brystvorter

Smokker

Gulpekluter (gass og flanell)

Stellematte

Stellekommode

Bleiebøtte

Stelleprodukter til baby

Vaskekluter

Babyhåndklær

Baderomskommode med badebalje

Febermåler

Babysaks

Bleier

Bæresjal

Babytepper

Vognpose

Klær til baby

Bilstol

Isofix base til bilstol (skal vi kjøpe i nederland)

Bok om babyens første år

Kjørepose til bilstol

Wallstickers til barnrom

Endret av marielle171
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om man kan pedagogikk betyr det jo ikke at man er en god lærer. :P dessverre.

Jeg kan jo en god del teori om pedagogikk og bruke det i mitt arbeid. Men jeg tror ikke jeg hadde klart å lære fet bort :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...