Gjest Søgni Skrevet 22. juli 2012 #61 Skrevet 22. juli 2012 Det er lov å være uenige, og det har sikkert med hva slags type menn man vil ha og hva slags type kvinne disse mennene vil ha også. Mitt beste kort er at jeg faktsk er serøs når det kommer til min egen kropp og respekterer den såpass at jeg ikke ligger med halve byen (selv om jeg kunne hatt mulgheten til det). Det gjør meg mer intressant fordi jeg overrasker på en positiv måte ved å ikke være så løsluppen som menn ofte tror jeg er. Ja, jeg foretrekker jo menn som ikke blir positivt eller negativt overrasket over, eller i det hele tatt er opptatte av hvor mange jeg har ligget med. Det betyr jo ikke at jeg ligger med halve byen, eller ikke har respekt for min egen kropp. Håper forresten disse mennene som blir så positivt overrasket over at du ikke har "ligget rundt" stiller samme krav til seg selv. 4
Gjest Anna.S Skrevet 22. juli 2012 #62 Skrevet 22. juli 2012 Vel, jeg kommer nok ikke å trykke "liker" tilbake. Du foretrekker med andre ord et tradisjonelt kjønnsrollemønster, problemet med det er at det også er selvmotsigende. Det gir faktisk lite kontroll, man er da prisgitt at den rette mannen tar kontakt, gjør han ikke det så har man jo låst sine muligheter for å finne han i form av "ikke kontakt" regelen. Så enkelt er det faktisk. Videre vil du også signalisere "gold digger" lang vei når du hele tiden forventer at menn skal betale og ta regningen og ta initiativet. Det er absolutt ikke attraktivt for en rekke menn, meg selv inkludert. Alt handler om hva slags type forhold man er ute etter og hvilke verdier man verdsetter, hvordan man ønsker at livet skal leves rett og slett. Ved å benytte mine regler/råd finner damer som er ganske så like meg, de mennene de ønsker å finne, og det er jo egentlig det viktige. At det ikke passer for alle det er jo en selvfølge, men det betyr ikke at det er feil fordet
Gjest Anna.S Skrevet 22. juli 2012 #63 Skrevet 22. juli 2012 Ja, jeg foretrekker jo menn som ikke blir positivt eller negativt overrasket over, eller i det hele tatt er opptatte av hvor mange jeg har ligget med. Det betyr jo ikke at jeg ligger med halve byen, eller ikke har respekt for min egen kropp. Håper forresten disse mennene som blir så positivt overrasket over at du ikke har "ligget rundt" stiller samme krav til seg selv. For meg er det naturlig at en mann har hatt en god del mer sex enn en kvinne.
Capt. Obvious Skrevet 22. juli 2012 #64 Skrevet 22. juli 2012 Alt handler om hva slags type forhold man er ute etter og hvilke verdier man verdsetter, hvordan man ønsker at livet skal leves rett og slett. Ved å benytte mine regler/råd finner damer som er ganske så like meg, de mennene de ønsker å finne, og det er jo egentlig det viktige. At det ikke passer for alle det er jo en selvfølge, men det betyr ikke at det er feil fordet Det er greit nok at folk like forskjellige ting, men du anbefaler jo samtlige kvinner til å benytte seg av enkelte av dine råd som å aldri ta kontakt selv. No offense, men jeg syntes det rett og slett er å spre dårlig informasjon og er et veldig dårlig råd til kvinner som ser etter metoder for å ta kontroll over datinglivet sitt. 2
Gjest Søgni Skrevet 22. juli 2012 #65 Skrevet 22. juli 2012 For meg er det naturlig at en mann har hatt en god del mer sex enn en kvinne. Det er en ganske merkelig innstilling, synes jeg. Jeg synes ikke det er noen prinsipiell forskjell.Dessuten må jo mannen ha sex med noen også, og hvis alle kvinner skal "spare seg", så går jo ikke regnestykket ditt opp. Det med at menn skal ha hatt sex med flere enn kvinnene slår negativt ut ang. forventninger når det gjelder begge kjønn, og legger opp til to ulike, moralske standarder. 7
Capt. Obvious Skrevet 22. juli 2012 #66 Skrevet 22. juli 2012 Det er en ganske merkelig innstilling, synes jeg. Jeg synes ikke det er noen prinsipiell forskjell.Dessuten må jo mannen ha sex med noen også, og hvis alle kvinner skal "spare seg", så går jo ikke regnestykket ditt opp. Det med at menn skal ha hatt sex med flere enn kvinnene slår negativt ut ang. forventninger når det gjelder begge kjønn, og legger opp til to ulike, moralske standarder. Flott innlegg. Helt enig at det er problematisk å sette forskjellige standarder for kvinner og menn slik at man låser hverandre til gamle kjønnsrollemønstre. I noen miljøer vil kvinner ha hatt flere sexpartnere enn menn, og i andre miljøer vil det være omvendt, men jeg syntes ikke det skal være noe hinder for at man skal kunne finne hverandre på tvers av disse miljøene, slik man legger opp til hvis man skal følge Annas råd. 1
Gjest Anna.S Skrevet 22. juli 2012 #67 Skrevet 22. juli 2012 Det er greit nok at folk like forskjellige ting, men du anbefaler jo samtlige kvinner til å benytte seg av enkelte av dine råd som å aldri ta kontakt selv. No offense, men jeg syntes det rett og slett er å spre dårlig informasjon og er et veldig dårlig råd til kvinner som ser etter metoder for å ta kontroll over datinglivet sitt. No offense taken Samtidig er det ett råd som har gitt meg og mine veninner pluss en del andre jeg har hjulpet kontroll over datinglivet sitt, og derfor ser jeg på det som en god gjerning å spre det som har hjulpet oss videre Hadde det ikke gitt meg de resultatene det har gitt hadde jeg fortsatt vært i kaosfasen min og surret rundt i sirkel. Derfor ser jeg ikke på mine råd som dårlige råd, heller råd som ikke passer til alle, men til ganske mange.
Capt. Obvious Skrevet 23. juli 2012 #68 Skrevet 23. juli 2012 No offense taken Samtidig er det ett råd som har gitt meg og mine veninner pluss en del andre jeg har hjulpet kontroll over datinglivet sitt, og derfor ser jeg på det som en god gjerning å spre det som har hjulpet oss videre Kanskje det, men det er i beste fall en veldig begrenset kontroll da dere da har begrenset dere til de mennene som kontaktet dere. Det er faktisk den logiske konklusjonen av strategien din og er i prinsippet alt annet enn kontroll. Men for all del, så lenge det fungerer for dere...
Gjest Anna.S Skrevet 23. juli 2012 #69 Skrevet 23. juli 2012 men jeg syntes ikke det skal være noe hinder for at man skal kunne finne hverandre på tvers av disse miljøene, slik man legger opp til hvis man skal følge Annas råd. Jeg tror det er veldig vanskelig at noen skal finne hverandre på tvers av disse miljøene desverre. De mennene som ikke ønsker seg en kvinne som har vært veldig seksuelt aktiv vil nok forbli på den måten. Jeg synes det er veldig flott når voksne menn ikke bryr seg om hvor mange sexpartnere en jente har hatt når de selv har vært veldig seksuelt aktive, men jeg tror nok at menn inderst inne helst vil ha ei jente som ikke har ligget med halve byen.
Capt. Obvious Skrevet 23. juli 2012 #70 Skrevet 23. juli 2012 Jeg tror det er veldig vanskelig at noen skal finne hverandre på tvers av disse miljøene desverre. De mennene som ikke ønsker seg en kvinne som har vært veldig seksuelt aktiv vil nok forbli på den måten. Jeg synes det er veldig flott når voksne menn ikke bryr seg om hvor mange sexpartnere en jente har hatt når de selv har vært veldig seksuelt aktive, men jeg tror nok at menn inderst inne helst vil ha ei jente som ikke har ligget med halve byen. Igjen kommer du med generaliseringer selv om du hele tiden presiserer at rådene dine "ikke gjelder for alle". Jeg tror faktisk ikke du har så store forutsetninger for å vite hva menn "innerst" inne ønsker på generelt grunnlag. En del vil nok ha de som ikke har vært så seksuelt aktive, en del vil ha de med en del erfaring og atter andre kunne ikke brydd seg mindre. Vi menn er ikke så ensporede som du tror, tro det eller ei. 1
Gjest Anna.S Skrevet 23. juli 2012 #71 Skrevet 23. juli 2012 Kanskje det, men det er i beste fall en veldig begrenset kontroll da dere da har begrenset dere til de mennene som kontaktet dere. Det er faktisk den logiske konklusjonen av strategien din og er i prinsippet alt annet enn kontroll. Men for all del, så lenge det fungerer for dere... Det viktigste er jo faktisk at det fungerer og at folk faktisk finner noen som passer for dem og som dem har det bra med. Jeg er i allefall overlykkelig over de feilene jeg har gjort som har gitt meg den kunnskapen jeg nå har, og jeg ser at mine veninner også er i ferd med å "utnytte" dette til sin fordel. Vi har vært en gjeng med single deprimerte damer i mange år, så det er deilig å ha fått kontrollen tlbake og ha det gøy med datingen og ikke minst treffe BRA menn hver eneste gang nesten
Gjest Katten. Skrevet 23. juli 2012 #72 Skrevet 23. juli 2012 Når du opptil flere ganger skriver at du har kontroversielle meninger, at de ikke er en universal sannhet, at mange er uenige med deg - hvorfor i allverden legger du fram alt som en universal sannhet? Hvordan skal noen kunne ta deg seriøst, når du hele tiden motsier deg selv? Når du i tillegg arbeider mot tradisjonelle kjønnsroller uten å informere om dette. Har du, Anna, vært borti disse PUA-mennene? En del av dem holder på som deg. De lager seg regler opp og ned i mente. De plukker fra hverandre menneskelig kontakt til det framstår som en matematisk formel. Du gjør faktisk akkurat det samme. Usj og isj. 9
Gjest Vampen Skrevet 23. juli 2012 #73 Skrevet 23. juli 2012 Det er lov å være uenige, og det har sikkert med hva slags type menn man vil ha og hva slags type kvinne disse mennene vil ha også. Mitt beste kort er at jeg faktsk er serøs når det kommer til min egen kropp og respekterer den såpass at jeg ikke ligger med halve byen (selv om jeg kunne hatt mulgheten til det). Det gjør meg mer intressant fordi jeg overrasker på en positiv måte ved å ikke være så løsluppen som menn ofte tror jeg er. Jeg har ikke noe problem med at du mener det du mener, eller finner regler som passer deg. More power to you. Det jeg derimot synes er litt pussig er at du har en tendens til å insinuere at de som ikke tenker på samme måte som deg er løsslupne løstøser, som har ligget med halve byen og ikke respekterer seg selv. 5
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2012 #74 Skrevet 23. juli 2012 Du Anna, virker dette med å alltid la mannen ta initiativet for deg? Virker det å være mange menn som faktisk synes dette er greit? Vi er tydeligvis veldig forskjellige. Jeg er en mann som har hatt et meget begrenset antall partnere, fordi det er det som føles naturlig for meg. Jeg er også oppdratt og vant med at kjønnene likestilles fullt ut, og tolker det som om jenta er lite interessert hvis hun ikke tar initiativ til noe underveis. Jeg tror det er en meget dårlig strategi for å hanke inn menn som meg, mildt sagt. Mulig det fungerer bra på menn som jakter for jaktens skyld, men den kunne jeg personlig ikke brydd meg mindre om enn jeg gjør. Jeg er ikke ute etter noen som skal utfylle en rolle i mitt liv jeg ikke klarer å fylle selv. Jeg er ute etter en likeverdig partner. Ei som bare er passiv hadde jeg nok ikke tenkt det om. Anonym poster: 5cc0495e5699c3ef11f843017e8d0e60 1
Gjest Anna.S Skrevet 23. juli 2012 #75 Skrevet 23. juli 2012 Igjen kommer du med generaliseringer selv om du hele tiden presiserer at rådene dine "ikke gjelder for alle". Jeg tror faktisk ikke du har så store forutsetninger for å vite hva menn "innerst" inne ønsker på generelt grunnlag. En del vil nok ha de som ikke har vært så seksuelt aktive, en del vil ha de med en del erfaring og atter andre kunne ikke brydd seg mindre. Vi menn er ikke så ensporede som du tror, tro det eller ei. Jeg har faktisk fått den tanken etter at jeg har snakket med nesten 100 menn via forskjellige nettdatngsider som en del av en markedsundersøkelse jeg holder på med. Jeg trodde ikke at det var så mange menn som var opptatte av hvordan kvinner har vært og er når det kommer til sex, men det er de altså. Opp til flere har fortalt meg at de mister interessen når en kvinne har sex på første date, fordi da tenker at det gjør hun med alle hun dater og det er ikke en kvinne de vil gifte seg med. Hva kvinner velger å gjøre med sin egen kropp skal ikke jeg legge meg opp , men jeg synes det kan være greit å tenke litt over hva slags inntrykk man gir av seg selv når man er ute etter å finne en å dele livet sitt med.
Capt. Obvious Skrevet 23. juli 2012 #76 Skrevet 23. juli 2012 Det viktigste er jo faktisk at det fungerer og at folk faktisk finner noen som passer for dem og som dem har det bra med. Jeg er i allefall overlykkelig over de feilene jeg har gjort som har gitt meg den kunnskapen jeg nå har, og jeg ser at mine veninner også er i ferd med å "utnytte" dette til sin fordel. Vi har vært en gjeng med single deprimerte damer i mange år, så det er deilig å ha fått kontrollen tlbake og ha det gøy med datingen og ikke minst treffe BRA menn hver eneste gang nesten For all del, flott at du har funnet noe som funker for deg, men jeg bare forklarer deg den logiske konsekvensen av valgene du gjør i dating som faktisk innebærer at du kan ha gått glipp av mange bra menn også. 1
Gjest Anna.S Skrevet 23. juli 2012 #77 Skrevet 23. juli 2012 . Har du, Anna, vært borti disse PUA-mennene? En del av dem holder på som deg. De lager seg regler opp og ned i mente. De plukker fra hverandre menneskelig kontakt til det framstår som en matematisk formel. Du gjør faktisk akkurat det samme. Usj og isj. Nå ble jeg litt fornærmet altså, men det er helt greit Jeg prøver ikke å lære noen å bli supersjekker, jeg prøver å vise hvordan de kan bli bedre på å bruke tiden sin på menn som er serøse kontra menn som er PUA
Capt. Obvious Skrevet 23. juli 2012 #78 Skrevet 23. juli 2012 Jeg har faktisk fått den tanken etter at jeg har snakket med nesten 100 menn via forskjellige nettdatngsider som en del av en markedsundersøkelse jeg holder på med. Jeg trodde ikke at det var så mange menn som var opptatte av hvordan kvinner har vært og er når det kommer til sex, men det er de altså. Opp til flere har fortalt meg at de mister interessen når en kvinne har sex på første date, fordi da tenker at det gjør hun med alle hun dater og det er ikke en kvinne de vil gifte seg med. Hva kvinner velger å gjøre med sin egen kropp skal ikke jeg legge meg opp , men jeg synes det kan være greit å tenke litt over hva slags inntrykk man gir av seg selv når man er ute etter å finne en å dele livet sitt med. Sorry mac, men selv om det sikkert var en stor nok jobb i seg selv så er det ikke statistisk signifikant, og det er heller ikke veldig representativt når du velger ut menn som driver med nettdating. Her er det nok mye bias, og det er ekstremt mange som mener noe annet enn det dere fant i undersøkelsen. Dessuten ser jeg heller ikke relevans i sammenhengen mellom sexspørsmål og at man ikke selv tar kontakt, skulle liksom det at jenta tar kontakt selv insinuere at hun var billig? 4
Capt. Obvious Skrevet 23. juli 2012 #79 Skrevet 23. juli 2012 Nå ble jeg litt fornærmet altså, men det er helt greit Jeg prøver ikke å lære noen å bli supersjekker, jeg prøver å vise hvordan de kan bli bedre på å bruke tiden sin på menn som er serøse kontra menn som er PUA Nei, det gjør du ikke. Med strategien din går du jo rett på alfamenn som evt. benytter seg av PUA teknikker og ikke nødvendigvis menn som er seriøse. 2
Gjest Anna.S Skrevet 23. juli 2012 #80 Skrevet 23. juli 2012 For all del, flott at du har funnet noe som funker for deg, men jeg bare forklarer deg den logiske konsekvensen av valgene du gjør i dating som faktisk innebærer at du kan ha gått glipp av mange bra menn også. Ja, men når man sitter med den rette pga disse valgene så har jo ikke det noe betydning?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå