Gå til innhold

Hvorfor er det rett og rettferdig at kvinner kan ta abort å slippe unna uønsket barn når menn ikke har denne retten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er begges ansvar å sørge for prevansjon. Har du sex, spesielt utenfor et forhold, så bør man bruke kondom, det er begges ansvar. P-piller f.eks. kan feile.

Abort MÅ være kvinnens valg ettersom det er hennes kropp, sånn er det bare.

Selv om det er noe man bør snakke om sammen spør du meg.

Et eksempel på en hendelse:

To stykker har sex, ingen sier noe om kondom. Hun blir gravid, det var begges skyld, hverken mer på han eller hun.

Han vil ikke ha barn. Hun vil heller ikke, men klarer ikke å ta abort.

< La meg forklare: Å ta abort er ikke bare bare, det er noe som vil følge deg resten av livet, du må leve med at du har valgt bort et barn, et barn som er ditt, som har vært inni deg, som skulle vokse seg sterk inni deg og komme ut som et fullkommet baby, som du skulle ta vare på og se vokse opp.. >

Skal han kunne si at hun skal ta abort og la henne slite med det resten av livet?

< Nei, jeg har ikke noe imot jenter/kvinner som tar abort, og jeg sier ikke at alle vil slite med det resten av livet, ikke hvis det var riktig valg for deg der og da. >

Når hun først har blitt gravid, selv om det var begges skyld, så er det faktisk hun som sitter igjen med konsekvensen. Ja vel så må han kanskje betale barnebidrag, men det er hun som har aleneansvaret for et barn som ikke var planlagt og ikke ønsket. Selvfølgelig blir man like glad i barnet sitt, ikke det jeg mener, men dere skjønner vel?

Anonym poster: 9ecc800d8e35a0ea97997e44d6598232

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Gravditet og fødsel er pes. Genetikk er underordnet om man kan slippe unna.

Og en vakker verden er det!

Uff da, så hvis en eventuell skilsmisse skulle intreffe så gjør deg ikke noe at jeg tar med meg ungen vår?

Du har ingen rett til å tvinge andre til å gjennomgå slik smerte, din ondskapsfulle faen.

Nå er jeg litt forvirret ettersom det finnes både spinalbedøvelse, lystgass og gud vet hva... er det åreknuter du snakker om? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Uff da, så hvis en eventuell skilsmisse skulle intreffe så gjør deg ikke noe at jeg tar med meg ungen vår?

Nå er jeg litt forvirret ettersom det finnes både spinalbedøvelse, lystgass og gud vet hva... er det åreknuter du snakker om? :klo:

Æsj, må jeg være seriøs? :snurt:

Jeg mener på en generell basis at barnets beste skal telle mest i barnefordelingssaker. Og barnets beste er i de aller fleste tilfeller kontakt med begge foreldre. Det blir litt OT, men jeg er enig i at mye kan gjøres for å bedre menns rettigheter og barns rett til en far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minde09

Nå er jeg litt forvirret ettersom det finnes både spinalbedøvelse, lystgass og gud vet hva... er det åreknuter du snakker om? :klo:

Hvis vi skal ha en fullstendig smertefri fødsel må vi bli lagt i narkose fra den første ria begynner. Det skjer ikke.

Lystgass tar ikke bort smertene, men det demper kanskje smertetoppene.

Epidural vet jeg ikke så mye om men jeg har forstått det slik at man må ha kommet så og så langt i åpningsfasen før man får det. (Rett meg om jeg tar feil) .Er man veldig uheldig har man innen det hatt mange timers smertehelvete.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Selvfølgelig blir man like glad i barnet sitt, ikke det jeg mener, men dere skjønner vel?

Slik du legger frem din sak så ser jeg den, helt klart.. abort er for min del noe bisart, så også selve manipulasjonen som benyttes av de som tar næring fra noe de ikke bør gjøre.

Slikt er ikke sunt, altså å være sånn glad i barn.. hvis du skjønner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg litt forvirret ettersom det finnes både spinalbedøvelse, lystgass og gud vet hva... er det åreknuter du snakker om? :klo:

Nei, jeg snakker om fødsel. Skal man sette bedøvelse må man gjøre det i god tid, og det kan være for sent å sette bedøvelse hvis kvinnen kommer inn for sent. Dessuten er det ikke sikkert bedøvelsen har god nok virkning, og spesielt med spinalbedøvelse. Det er også fare for komplikasjoner (infeksjon, høyt blodtrykk, osv.).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Æsj, må jeg være seriøs? :snurt:

Jeg mener på en generell basis at barnets beste skal telle mest i barnefordelingssaker. Og barnets beste er i de aller fleste tilfeller kontakt med begge foreldre. Det blir litt OT, men jeg er enig i at mye kan gjøres for å bedre menns rettigheter og barns rett til en far.

La oss si at jeg under tiden manipulerer barna gjennom å spille offerkortet og vekker deres sympati om at mamma er en dumming som får pappa til å bli trist, mens som når han blir norte så blir det is og brus på oss to osv.

Ja, du må nok være særiøs, særlig under samtalene med dommerene som fort kan ta deg for å være for vrang og sint... noe som vårt barn så aldeles ikke har noe godt av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det gjør du så aldeles ikke!

Morfin.. den fungerer tvert den.

Morfin påvirker fosteret negativt, og det kan oppstå store komplikasjoner. Prøv igjen, luringen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at det er frustrerende, Jalp. Men jeg ser ikke at det kan bli noen løsning som er rettferdig for alle parter, naturen legger rett og slett ikke opp til det.

Om andre enn kvinnen skal bestemme om hun skal ta abort eller ikke, så blir det feil. Det er og blir hennes kropp det går ut over, så den retten må hun ha.

Etter fødsel så har barnet sine rettigheter. Å fraskrive seg dem går ikke, uten at barnet lider.

Far er ikke tilgodesett av naturen her, og vi får ikke gjort noe med det. I dette spørsmålet kan likestillingen aldri bli reell.

I deandre spørsmålene du nevner så er det derimot mulig å gjøre noe. Og den diskusjonen kan vi sikkert med fordel ta en gang til.

Jeg ser at det er frustrerende, Jalp. Men jeg ser ikke at det kan bli noen løsning som er rettferdig for alle parter, naturen legger rett og slett ikke opp til det.

Om andre enn kvinnen skal bestemme om hun skal ta abort eller ikke, så blir det feil. Det er og blir hennes kropp det går ut over, så den retten må hun ha.

Etter fødsel så har barnet sine rettigheter. Å fraskrive seg dem går ikke, uten at barnet lider.

Far er ikke tilgodesett av naturen her, og vi får ikke gjort noe med det. I dette spørsmålet kan likestillingen aldri bli reell.

I deandre spørsmålene du nevner så er det derimot mulig å gjøre noe. Og den diskusjonen kan vi sikkert med fordel ta en gang til.

Kan du slutte med det der naturargumentet ditt? Det er ingen naturrett for kvinner å få abort. Det er menenskegitt. Derfor bør også menn ha denne angreretten. Din kropp ja, men dine valg skal ikke gå utover meg og andre menn.

Anonym poster: 9513527bd1acc33c80c9ac74bf7c0419

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Er man veldig uheldig har man innen det hatt mange timers smertehelvete.

Så var det å velge mellom det og keisersnitt som gjør at ungens immunforsvar blir svakere, men tror du ikke litt pethidin/ morfin er bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner som ikke ønsker barn bruker da prevensjon. Det er jo menn som ikke ønsker barn som slurver.

Så hvorfor tar da tusenvis av norske jenter/kvinner abort hvert år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minde09

Så var det å velge mellom det og keisersnitt som gjør at ungens immunforsvar blir svakere, men tror du ikke litt pethidin/ morfin er bra?

En ulempe med Pethidin er at det også overføres til barnet via morkaken. Dette kan gi den nyfødte pusteproblemer og nedsatt sugeevne i flere dager etter fødselen. Det hender at barnet må gis en motgift rett etter fødselen.

Hentet herfra: http://www.nettdokto...rtelindring.php

Dette er ikke noe jeg ville valgt.

Oi, små bokstaver.

Keisersnitt hadde jeg valgt om det var akutt.

Endret av Minde09
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Morfin påvirker fosteret negativt, og det kan oppstå store komplikasjoner. Prøv igjen, luringen.

Det var da fælt...

Tja... om en blir litt sløv så går det over, eventuell motgift finnes også. Pethidin er det mest brukte medikamentet for smertelindring ved norske sykehus, kutter en navlestrengen etter barnet puster etter hodet er ute så ser jeg ikke noe problemet annet enn et lite arr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løsningen på problemet heter p-piller for menn. Kommer visstnok snart på markedet. Problem solved.

Vi har ventet i 50 år. Sannelig snart på tide det også tilbys oss...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Baal. uggsuu

Dette er ikke noe jeg ville valgt.

Keisersnitt hadde jeg valgt om det var akutt.

Nei, men jeg tenker at morfin kan en gi barnet når det puster selv, keisersnitt er en nødløsning med tanke på barnets immunforsvar som svekkes ut livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis vi skal ha en fullstendig smertefri fødsel må vi bli lagt i narkose fra den første ria begynner. Det skjer ikke.

Lystgass tar ikke bort smertene, men det demper kanskje smertetoppene.

Epidural vet jeg ikke så mye om men jeg har forstått det slik at man må ha kommet så og så langt i åpningsfasen før man får det. (Rett meg om jeg tar feil) .Er man veldig uheldig har man innen det hatt mange timers smertehelvete.

Epidural må man ha kommet ordentlig igang ja. Jeg hadde hatt rier i to og et halvt døgn før jeg fikk epidural. Siste med skikkelig vonde rier og nesten null søvn. Da hadde jeg nesten ikke vondt i kankje 5 timer før pressriene kom, da virker ikke epiduralen i det heletatt!!

Slik du legger frem din sak så ser jeg den, helt klart.. abort er for min del noe bisart, så også selve manipulasjonen som benyttes av de som tar næring fra noe de ikke bør gjøre.

Slikt er ikke sunt, altså å være sånn glad i barn.. hvis du skjønner?

Nei, nå ble jeg ærlig talt litt forvirret.. :fnise:

Anonym poster: 9ecc800d8e35a0ea97997e44d6598232

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du slutte med det der naturargumentet ditt? Det er ingen naturrett for kvinner å få abort. Det er menenskegitt. Derfor bør også menn ha denne angreretten. Din kropp ja, men dine valg skal ikke gå utover meg og andre menn.

Anonym poster: 9513527bd1acc33c80c9ac74bf7c0419

Nei, har absolutt ingen planer om å slutte "med det der motargumentet mitt".

Hvordan i helvete går det utover menn, som ikke vil ha barn, at kvinnen tar abort?

Det eneste du er sur for, er at kvinnen har andre rettigheter enn deg. Og som forklart over, slik er det nødt til å være så lenge forutsetningene fra naturens side ikke er like.

"Når du skal ha retten, så skal jeg ha den også, såh!".

Sandkasseretorikk. Voks opp, du er ikke 4 år lenger.

I hvert fall ikke i alder. (red)

Endret av Flair
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minde09

Nei, men jeg tenker at morfin kan en gi barnet når det puster selv, keisersnitt er en nødløsning med tanke på barnets immunforsvar som svekkes ut livet.

Jeg vet ikke hvordan det er på alle landets fødeavdelinger men jeg vet at på flere av dem er ikke smertelindring noe man bare kan bestille som fra en meny.

Noen steder får man komme med en "ønskeliste" i forkant, andre steder ikke.

Endret av Minde09
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Nei, nå ble jeg ærlig talt litt forvirret.. :fnise:

SVK.. eller som en sier på engelsk:

The BFG (short for "Big Friendly Giant") is a children's book written by Roald Dahl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...